بازدید 17816

نیمی از ساکنان شهر نیویورک زیر خط فقر زندگی می‌کنند

رنگین پوستان مهاجر ساکن نیویورک، دو برابر بیشتر از سفید پوستان با فقر دست و پنجه نرم می‌کنند
کد خبر: ۹۵۹۸۶۹
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۰ 18 February 2020

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صدا و سيما، نتایج تازه‌ترین بررسی‌ها نشان می‌دهد نیمی از ساکنان شهر نیویورک از سال ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۸ زیر خط فقر زندگی کرده اند.

به گزارش پایگاه اینترنتی نیویورک دیلی نیوز، نیمی از بزرگسالان در نیویورک در سال‌های اخیر در فقر زندگی کرده اند.
در تازه‌ترین بررسی که دانشگاه کلمبیا با همکاری صندوق غیرانتفاعی رابین هود انجام داده نتیجه گیری شده است که نزدیک به ۳.۴ میلیون بزرگسال ساکن نیویورک در مقاطعی از زمان در فاصله‌ی سال‌های ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۸ زیر خط فقر قرار داشته اند.

بر اساس این بررسی، از هر پنج نفر، یک نفر یا نزدیک به یک میلیون و چهارصد هزار نفر در سال ۲۰۱۸ زیر خط فقر زندگی کرده است، این رقم در مدت مشابه در سال ۲۰۱۲، یک نفر در هر چهار نفر فقیر ثبت شده بود. این یعنی بزرگسالان مجرد، کمتر از ۱۷ هزار دلار درآمد داشته اند در حالی که در آمد بزرگسالان دارای دو فرزند، کمتر از ۳۰ هزار دلار بوده است.

بر همین اساس، از هر پنج خانوار، یک خانوار در سال ۲۰۱۸ زیر خط فقر قرار داشته و ۳۴ درصد از خانوار‌ها نیز به علت ناتوانی در تامین هزینه‌های مسکن، سوخت، غذا، خدمات درمانی و دیگر نیازمندی‌های پایه، زندگی سختی را تجربه کرده اند.

نتایج بررسی همچنین نشان داده که زنان و رنگین پوستان ساکن نیویورک به نسبت دیگران، بیشتر در فقر و فلاکت به سر برده اند. بزرگسالان اسپانیایی تبار نیز بیش از دو برابر بزرگسالان سفیدپوست در سال ۲۰۱۸ با فقر دست و پنجه نرم کرده اند و در حالی که ۲۴ درصد از زنان زیر خط فقر قرار داشتند این رقم در مردان ۱۷ درصد گزارش شده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۲۰
انتشار یافته: ۳۸
بستگی به خط فقر داره که از کجا باشه؟خط فقر اونا یا خط فقر ما؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۹
عكس ها نشان دهنده است بستگي مستگي نداره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۹
اون رقمی که خط فقر اونجا اعلام شده سالی چهار صد میلیون است؟ در ایران به جز برخی خودی ها چه کسی سالی چهارصد میلیون در آمد داره؟
خودت باور میکنی ؟ نسبت فقر اونجا با این جا قابل مقایسه است؟
ما کور خود و بینای دیگرانیم
شاید برای شما نیمی از مردم مثل بقیه چیزا با ما فرق کنه!!!!! به نقل از خبرگزاری صدا و سیما!!!!!!
كاش مي نوشتيد چند درصد تهراني ها هم زير خط فقرند ؟ گمان بالاي 95 درصد باشه !!!
مهاجرت کنید ایران
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۹
خخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
عوض حل کردن مشکل مردم خودتون کوچکترین مشکلات مردم کشورهای دیگر رو بزرگ خبررسانی می کنید که مردم صداشون در نیاد و فکر کنن همه مردم دنیا شبیه خودشونن.چرا چیزای خوبشونو مقایسه نمی کنید؟! مثلا امنیت شغلی و قرارداد کارگر و پایه حقوق کارگراشون.کیفیت خودروهای ساخت داخلشون و همچنین قیمتش.سن ازدواج. مسکن و امید به آینده نرخ بیکاری و ....
تابناك جان وجهه خودت رو با درج اخبار واهي زير سوال نبر
پاسخ ها
سهند
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۹
احسنت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۹
واهی شما هستید که در مخیله شما نمی گنجد در مدینه فاضله شما این چیزها وجود دارد ولی با عرض معذرت وجود دارد و نمی توانی فرار کنی
باسلام ما خوبیم آنها همه بدبخت هستند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
کاش یه کمکی برای اینها هم ارسال میکردیم!!!
هر جای دنیا مافیای قدرت و ثروت باشند در کنارشان عده ای در فقر به سر می برند... تو کشور خودمون هم زیادن... چون چیزی به اسم عدالت اجتماعی در کشور وجود نداره..
آقایان نویسنده و گزارشگر و تحلیلگر و سردبیر و سایر دوستان
به جای اینکار بروید گزارشی درباره مملکت خودمان (هنوز خودمان است وای به حال وقتی که بشود خودتان) درست کنید و مسائل را ریشه یابی کنید (هرچند که باید به آمارهای داخلی بعضا بسیار نادرست سازمان های خودمان اکتفا کنید) و راهکار بدهید و در ابعاد روان شناختی و جامعه شناختی قضیه وارد بشود و ...
وقتی به دیگران مشغول میشویم از خود غافل می شویم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۹
شماها قبلا نمی گفتید انجا بهشت است؟
ولی این خبر را که می بینید به ذوقتان بر خورده؟
خخخخخه
خبر رو کلی ننویسید...آیا این افراد توان و دانش و عرضه ی کار کردن داشتند یا پناهچویانی هستند که برای رسیدن به مدینه فاضله اومدن آمریکا.چرا اگر واقعا اینهمه مشکل هست توی آمریکا و اینقدر بیکاری و فقر هست اینهمه ایرانی میرن اونجا و دست بر قضا موفق هم می شن.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۹
توجیه دیگری نداری دوست داری به خودت هم دروغ بگویی
ما که از این چیزا شکر خدا نداریم وضعمونم خوبه
به گزارش صدا و سیما ، لابد 90 درصد مردم سوئیس هم زیر خط فقر هستن و خودشون خبر ندارن!! به گزارش همین صدا و سیما لابد مردم ما 99 درصد ثروتمند هستن و خودمون خبر نداریم!!

توهین به شعور مردم حدی داره.
به آقا کامران جونتون بگید یک موسسه خیریه در نیویورک تاسیس کنه ما از ایران بهش پول بدیم اونم بده به مستضعفان نیویورک. آقا کامران جون، تو خوبی؟؟
لطفا بفرمایید چرا فرزندان مسئولین برای گرفتن اقامت این کشور کاملاً فقیر! از یکدیگر سبقت می گیرند؟ و چرا در کشور خودشون نمی مونند تا از وفور نعمات بهره مند شوند؟. واقعا این مردم رو چی فرض کرده اید؟
30000 دلار در سال فقير محسوب ميشه يعني با پول خودمان درآمد زير 35 ميليون تومان در ماه براي خانواده 4 نفره زير خط فقر محسوب ميشه. اگر اين مبنا براي مردم ايران در نظر گرفته شده چند درصد مردم زير خط فقرند؟
شما جوکین واقعا
ابنگونه اطلاع رسانی و عنوان نمودن نقاط ضعف جامعه آمریکا، نمیتواند توجیه کننده عملکرد و ضعف اندیشه و مدیریتی مسئولین ما باشد که بدین نحو القا ء موجه جلوه نشان دادن وضعنیت جامعه فعلی ما باشد .
تابناک عزیر دانستن آمار فقر مردم امریکا به چه درد ما میخورد؟؟؟
اگه راست میگی آمار خط فقر خودمونو منتشر کن
وقت مردمو نگیر
یه کاری کن یه گره از مشکل مردم برداشته باشی
با سلام
ما با دولتمردان زورگوی آمریکایی مشکل داریم مثل ترامپ اما مردم آمریکا را دوست داریم بطور نمونه آقای بیل گیتس با تولید محصول ویندوز و آفیس و اجازه بهره برداری رایگان آن موجب شد که حداقل یک میلیون نفر در ایران بطور مستقیم بواسطه هنر ایشان نان زن و بچه خود را فراهم نمایند لذا خود من هر روز صبح ایشان را دعا کرده که از برکت هنرش من هم بهره مند شده ام. همچنین بسیاری از بزرگان نیروهای مسلح ما که صدام یزید را در 8سال دفاع مقدس زمین گیر کردند در آمریکا و آکادمی وست پوینت دوره دیده و یا خلبانانی بودند که درسن آنتونیو تگزاس آموزش دیده بودند.
طفلکا. شماره حساب بدید خب. آقا کامران یوقت جزو اینا نباشن. کنار شماره حساب آقا کامران یه ستاره بذارید سریعتر اقدام کنیم
در هیچ جای این گزارش نخوندم که نیمی از مردم نیویورک زیر خط فقرا
چرا پذیرفتن این حقیقت برای بعضی اینقدر سخت است؟ رویاهای شما از بهشت برین آمریکا درهم فرو ریخت؟ چرا خود را به خواب می زنید؟ فقط در ایران فقر نیست. فقط در ایران کارتونخواب نیست. با سیاهنمایی و بزرگنمایی مشکلات و کوچک شمردن موفقیتهای ایران چه هدفی را دنبال می کنید؟ تنها راه نجات ایران داشتن امید, تلاش برای بهبود وضع فعلی و مبارزه با فساد است.
البته من چون اونجا بودم بگم بی خانمان های اونجا کس هایی هستند که اهل کار نیستند ، معتادن و دنبال کمک های دولتی هستند
کشورشان را بسپارند به دولتمردان ما یک شبه همه یشان را از صحنه روزگار محو کند
اما در عوض 90 در صد ساکنان شهر تهران زندگی لاکچری دارند و 10 درصد بقیه نیز به سرعت در حال رسیدن به 90 در صد بقیه هستن.با این حساب در (چشم انداز سند افق ما میتوانیم) تا مدتی دیگر 100 در صد خواهند شد .تابناک جان خبر بد میذاری عوضش خبرای خوب هم بذار .ناسلامتی نزدیک عید هسشا .
بستگی داره خط فقر رو کجا بگیری.اگه درامد ماهی زیر سه هزار دلار رو بگیری خط فقر بله نصفشون فقیرن
دانه فلفل سیاه و خال مهرویان سیاه. هردو جانسوزند اما این کجا و آن جا !!!!!!!!
کشوری که نام سرزمین فرصت ها را یدک میکشد . و بالا ترین سطح مهاجرت پذیری آن هم از تمامی کشور ها و سطوح تحصیلی و فنی را به خود جلب میکند ، که بر هیچ کس پوشیده نیست . قطعا سطح فقر در آن کشور و دلایل فقیر شدن با دیگر کشور ها متفاوت است . در امریکا فقیر شدن بیشتر دلیل فردی و شخصی داره افراد با ندانم کاری و اشتباه محاسباتی در فعالیت های اقتصادی دچار مشکل میشوند . چرا که رقابت حرف اول را میزند پس در این حالت سیستم اقتصادی قربانی میگیرد . اما در کشور هایی مثل ما صبح که از خواب بلند میشی به صورت عمومی در اثر کاهش ارزش پول ملی ، قدرت خرید عمومی کاهش پیدا میکنه . یا با تعطیل شدن شرکت ها خیل بیکاران افزایش پیدا میکنه و یا با رانت واردات مثل کفش و لباس بیشمار تولید کنند کوچک ورشکست میشوند و کلی افراد را به ورطه فقر میکشند . این است فرق عمده فقیر شدن در امریکا و کشور هایی مثل ما . اختیار به زیر خط فقر رفتن در دست و عملکرد خود فرد نیست . در ضمن اینکه مگر کشور های دیگری برای الگو گرفتن وجود ندارد .اتفاقا اگر قرار است الگو پذیر شویم و مسئولین برایشان اهمیت ذارد . در حال حاضر نروژ بهترین کشور برای الگو گرفتن برای ایران است . بهتر است نگاهی وتحقیقی در باره مدیریت کشور نروژ بخصوص طی 30 سال گذشته داشته باشید .
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار