بازدید 8127

گانتس: دولتی بدون نتانیاهو و اعراب تشکیل می‌دهم

رهبر حزب آبی ـ. سفید اسرائیل در سخنانی گفت: دولتی را تشکیل خواهد داد که نخست‌وزیر کنونی و احزاب عربی در آن حظور نداشته باشند.
کد خبر: ۹۵۹۵۵۳
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۰:۱۷ 17 February 2020

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، بنی گانتس، رهبر حزب آبی ـ. سفید و رقیب انتخاباتی بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل متعهد به تشکیل دولتی شد که نتانیاهو و احزاب عرب در آن حضور نداشته باشند.

گانتس دو مسیر احتمالی را برای خود تعیین کرد و گفت که یا با گروه گسترده‌ای از احزاب "یهودی و دموکرات" ازجمله حزب ملی‌گرای افراطی "اسرائیل خانه ما" (اسرائیل بیتنا) به رهبری آویگدور لیبرمن، وزیر جنگ اسرائیل همکاری خواهد کرد و یا ممکن است که در صورت رهایی حزب لیکود از ریاست نتانیاهو، با این حزب همکاری کند.

وی افزود: از نظر سیاسی نتانیاهو دوره‌اش را به پایان رسانده است و لیکود نمی‌تواند با "بی‌بی" (لقب نتانیاهو) دولت تشکیل دهد و بدون وی نیز تنها خواهد بود.

آویگدور لیبرمن نیز شنبه اعلام کرد که دوران بنیامین نتانیاهو سپری شده است و وی باید پس از انتخابات کنست (پارلمان اسرائیل) صحنه سیاسی اسرائیل را ترک کند.

وی افزود: حزب لیکود به نتانیاهو کمک خواهد کرد تا محترمانه از زندگی سیاسی کناره‌گیری کند و تمامی احزاب باید برای دوران پسا نتانیاهو آماده شوند.

انتخابات کنست قرار است که دوم مارس برگزار شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل