بازدید 10665

جمعیت ۹ میلیونی مستمری بگیرانِ خاص، چشم انتظار عیدی اندک!

به فاصله یک ماه و دو سه روز تا پایان سال، جمعیت بزرگ مستمری بگیران کم بضاعت در کشورمان با نگرانی ویژه چشم انتظار واریز عیدی هستند. چشم انتظار مبلغی معادل یک ماه مستمری پرداختی به ایشان که بسیار اندک است، اما همین مبالغ نیز تامین بودجه نشده و اطلاعی از زمان تامین بودجه اش در دست نیست.
کد خبر: ۹۵۹۵۲۲
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۹ 16 February 2020
تابناک اجتماعیبه فاصله یک ماه و دو سه روز تا پایان سال، جمعیت بزرگ مستمری بگیران کم بضاعت در کشورمان با نگرانی ویژه چشم انتظار واریز عیدی هستند.

به گزارش «تابناک»؛ با اینکه انتظار می‌رفت در آستانه فرا رسیدن اسفند ماه، عیدی مستمری بگیران کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی کشور واریز و یا تعیین تکلیف شود، بررسی‌ها نشان می‌دهد، عیدی این قشرهای کم درآمد نه تنها پرداخت نشده، بلکه حتی بودجه آن هم تخصیص هم نیافته است.

این خبری است که یکی از خبرگزاری‌های کشورمان بعد از گفتگو با مدیران این دو نهایت حمایتی منتشر کرده و تاکید داشته اند که نگرانی‌ها در این خصوص منحصر به مستمری بگیران کمیته امداد و بهزیستی نیست و به یکی از دغدغه‌های جدی مدیران این دو نهاد نیز تبدیل شده است؛ دغدغه‌ای که معلوم نیست چه زمانی رفع خواهد شد.

این در حالی است که سازمان تامین اجتماعی کشورمان پرداخت عیدی به مستمری بگیران را از هفته گذشته و بر اساس حروف الفبا در دستور کار قرار داده و دیگر بخش‌های دولتی و غیردولتی نیز به روال معمول هر ساله، مهیای پرداخت عیدی به همراه حقوق بهمن ماه می‌شوند و خبری از اخبار نگران کننده در خصوص تامین شدن یا نشدن بودجه مورد نیاز برای این پرداختی‌ها نیست.

نگرانی که ظاهرا تنها برای مستمری بگیران این دو نهاد حمایتی تدارک دیده شده است. برای قشرهای کم درآمدی که شامل حدود ۳ میلیون مستمری بگیر کمیته امداد (از ۵ میلیون نفری که تحت پوشش این نهاد قرار دارند و ۲ میلیون نفرشان به صورت موردی خدمات دریافت می‌کنند) و ۵ میلیون و ۸۰۰ هزار مستمری بگیر سازمان بهزیستی (که یک میلیون و ۵۰ هزار خانوار را شامل می‌شوند که مستمری شان بر اساس جمعیت خانوار متفاوت است) می‌شوند.

اقشار آسیب پذیری که میزان عیدی پرداختی به ایشان، معادل مبلغ یک ماه مستمری ایشان است که مبلغی اندک است، اما همین مبلغ اندک نیز مشخص نیست چه زمانی تامین بودجه و به حساب این افراد واریز خواهد شد. شرایط عجیبی که اگر بدانید هنوز میزان دقیق مستمری برخی از افراد تحت حمایت این دو نهاد در سال جاری مشخص نشده، بر شگفتی تان افزوده خواهد شد!

وضعیت عجیبی که منحصر به سال جاری هم نیست و در سال‌های گذشته نیز بروز کرده و با اما و اگر‌های فراوان و در روز‌های واپسین سال رفع و رجوع شده است؛ در روز‌هایی که مبالغ اندک واریزی به حساب مستمری بگیران کم ارزش‌تر و گذران هزینه‌های تعطیلات نوروز با آن‌ها دشوارتر می‌شود. مشکلی که ظاهرا قرار نیست هرگز رفع شود!

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱۱
پراید طی 2 ماه 30 درصد گران شده
اگر همان پراید گران نمی شد بزرگترین عیدی بود
میری سوپری 4 قلم جنس میخری میشه 50 تومان!
پاسخ ها
تقی معمولی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۷
اونجا آمریکاست خوب گرونیه بیا ایران همه چیزارزانه
جنس‌ها هست فراوان همه ارزان
نگرانند صاحب مغازه ها که کسی نخرند وبکند باد
بهر آن نسیه دهند تا شوند از غصه اش آزاد
اینگونه حمایتها رفع فقر نمیکند ؟ فقط گدا پروری را ترویج مینماید ؟همین دو نهاد سالانه دهها هزار میلیارد درآمد دارند ،چرا از آن محلها کمک نمیکنند ؟ اینگونه پرداختها فقط برای رای جمع کردن ،و سیاهی لشگر است ؟
با این اوضاع آشفته اقتصادی , مسئولان با درآمدهای نجومی و چند ده میلیونی خود خجالت نمیکشند و مردم را به پای صندوقهای رای دعوت می کنند ؟؟؟؟!!!
پاسخ ها
B
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۷
روی سنگ پارو سفید کردن این مسئولین
عزیزان بیخیال مسئولان محترم ؛ خواهشا و عاجزا برای ظهور آقا مولایمان و ولی نعمتمان حضرت حجت ابن الحسن العسگری بسیار بسیار دعا کنید التماس دعا
با این اوضاع آشفته اقتصادی , مسئولان با درآمدهای نجومی و چند ده میلیونی خود خجالت نمیکشند و مردم را به پای صندوقهای رای دعوت می کنند ؟؟؟؟!!!
دولت به این مستمری بگیران پول مفت می دهد هیچ کار نمی کنند و هیچ زحمتی نمی کشند زودتر حقوقشان را قطع کنید
این مسئولیت خیلی مسلمان! کافی هست دو ماه حقوق نگیرند تا به فلاکت مردم کمی برسند ولی افسوس! چون فقط دم از مسلمانی میزنند، فریاددرسی نیست،
مستمری امدادیان را کی واریز میکنین امشب ۲۹ بود. بخدا مردم گناه دارن
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی