بازدید 25608
خوانده می‌شوید؛

با «رمز پویا» کنار آمده‌اید یا خیر؟

نظرتان درباره رمز پویا و اجبار به استفاده از آن چیست؟ درباره نرم افزار‌های رمزساز یا پروسه نصب و راه اندازی شان چه نظری دارید؟ آیا به فواید این تصمیم بانکی آگاهید یا تصور می‌کنید، مانعی دست و پاگیر پیش رویتان قرار داده شده و می‌شد با اقدامات دیگر، مانع از دست درازی کلاهبرداران به حساب‌های بانکی شد؟
کد خبر: ۹۵۹۳۸۵
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۸ 17 February 2020
«دم "رمز پویا" گرم که نه میذاره دزدا به حسابمون دست بزنن و نه خودمون!»
 

به گزارش «تابناک»؛ جمله فوق یکی از شوخی‌های جالب توجه کاربران فضای مجازی با پدیده تازه وارد دنیای بانکداری الکترونیک در کشورمان است که به رغم محاسنش، بسیاری را به دردسر انداخته و موجب شده دسترسی شان به حساب‌های بانکی شان با دشواری‌هایی همراه شود؛ پدیده‌ای با نام «رمز پویا».

درباره رمز‌های یک بار مصرف بانکی سخن می‌گوییم که جایگزین رمز‌های ایستا و ثابت شده و باید برای دریافت‌شان نرم افزارهای ویژه را روی تلفن‌های همراه هوشمند نصب یا با استفاده از سامانه‌های ویژه "ارسال پیام از طریق کد دستوری" (همان USSD) برای دریافت‌شان اقدام کرد که ناگفته پیداست پروسه‌ای مفصل و گاه به شدت دست و پا گیر است.

از جمله اشکالاتی که جایگزینی رمز‌های ثابت با نسخه مدرنشان یعنی رمز‌های یکبار مصرف (یا به تعبیر مسئولان بانکی، رمز‌های پویا) برای مشتریان بانک‌ها به وجود آورده، یکپارچه نبودن بانک‌های کشورمان و نیازمندی به نصب نرم افزار‌های مختلف یا استفاده از یواس‌اس‌دی‌های متعدد است، به گونه‌ای که تقریبا برای هر استفاده از هر کارت بانکی در تراکنش‌های آنلاین، لازم است یک نرم افزار ویژه نصب کنیم.

این در حالی است که پروسه دریافت و فعال‌سازی نرم افزار‌های مختلف با یکدیگر متفاوت است و به امری زمان بر تبدیل شده که در مسیر آن، مشکلات متعددی هم پیش روی کاربران قرار دارد و نیازمند رعایت ملاحظاتی مفصل است. به این موارد، ضرورت حفظ رمز‌های ورود به این نرم افزار‌های رمزساز و ابقای رمز‌های ایستا برای تراکنش‌های کمتر از ۵۰۰ هزار تومان را هم باید افزود که بر پیچیدگی‌های ماجرا می‌افزاید.

همه این مسائل در کنار هم موجب شده تا رمز پویا به جای پدیده‌ای مثبت که پایان دهنده کلاهبرداری‌های رو به افزایش از مردم (از نوع فیشینگ و امثال آن است) است، به مانعی جدی در مسیر بانکداری الکترونیک در کشورمان تبدیل شود و شوخی‌هایی مانند آنچه در ابتدای متن آمد، شکل گیرد و در شبکه‌های اجتماعی دست به دست شود؛ فضایی که مجابمان می‌کند از شما بپرسیم؛


* آیا در استفاده از رمز پویا با مشکلی مواجهید یا با این تغییر کنار آمده و خیالتان از بابت کلاهبرداری‌ها در این حوزه راحت شده است؟
 
* نظرتان درباره نرم‌افزارهای رمزساز چیست؟ آیا در نصبشان با مشکلی مواجه نشدید؟ در استفاده از آنها چطور؟
 
*برای کاستن از سختی‌های استفاده از رمز پویا چه نظری دارید؟
 
* درباره آموزش‌های ارائه شده در این خصوص به مردم چه نظری دارید؟
 
در کل نظرتان درباره رمز پویا و اجبار به استفاده از آن چیست؟ آیا به فواید این تغییر آگاهید یا تصور می‌کنید که مانعی دست و پاگیر پیش رویتان قرار داده شده و می‌شد، با اقدامات دیگر مانع از دست درازی کلاهبرداران به حساب‌های بانکی شد؟
 
نظرات شما تا ساعت ... آنلاین منتشر می‌شود.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۳۱
انتشار یافته: ۲۵۶
واقعا اگه انقد خوبه چرا کشورای دیگه رمز پویا استفاده نمی کنن؟
پاسخ ها
amin
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۸
برای منم جای سواله

چرا ویزاکارت و مسترکارت همان رمز ساده رو داره

اما ما عجیب غریب شدیم
اما ضعفها:گاها ارسال نمیشه:دیر ارسال میشه؛باید حفظ کنی یا
کپی کنی
چند بانک باشه... باید کارهای مختلف انجام بدی یادت نمیمونه
ناشناس
| Germany |
۱۲:۱۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۸
یه ضرب المثلی هست که میگه یه دیوونه سنگی رو میندازه تو چاه .... حکایت این رمز ایستا و پویا است افراد ساده لوح و بی مبالات همه جا هستند حتی در فضای مجازی سوال اینه که تاوان ساده لوحی و بی مبالاتی آنها را چرا باید اکثریت بدهد؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۸
بعضی کارت های اعتباری در آمریکا حتی رمز هم ندارن و بعضی ها فقط یک رمز معمولی دارن
من نمی دونم دولت چرا این همه نگران سرقت از حساب مردمه؟ خوب هر کسی کارت و حساب داره مسئولیت مراقبت از حسابش هم بر عهده خودشه. ایا باید باور کنیم که این حجم از دلسوزی مقدمه ای نیست برای پولی کردن اینگونه خدمات در آینده؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۸
شما اگر خبر نداری به شما بگویم که در اروپا تا انجا که من خبر دارم در تمام کشورها استفاده می شود و حتا خود من از ایران برای استفاده از بعضی سایت ها از رمز نگار گوگل استفاده میکنم
احمد احمدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۸
رمز پویا غلطه. باید سی وی وی 2 ، پویا باشه چون هم 4 رقمه و هم روی کارت نوشته نشده. ینی رمز رو حفظ باشی و سی وی وی 2 رو هم از سامانه بگیری که امنیت بیشتری ایجاد میکنه!
امین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۸
اصلا مردم اهمیتی ندارند، بانک ها توانایی تامین امنیت رمزها رو نداشتن و امکان هک سامانه هاشون وجود داشت، این برنامه رو راه انداختن که دیگه خیال خودشون راحت بشه، دیگه رمزی وجود نداره که بخوان تامین امنیتش کنن. والسلام
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۸
قبلا از طریق تلفنبانک و رمز ایستا می شد موجودی گرفت الان اینکار را هم نمی شود انجام داد
مسخره است که برای گرفتن موجودی هم رمز پویا بخواهی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۸
فکر میکنم در کشورهای اروپایی هم استفاده میشود. حداقل سوئد را دیدم. البته به نظرم سیستم رمز نگارش سخت افزاری بود.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۸
من هم ب رمز ایستایم غیرفعال شده ونمی توانم از تلفنبانک سپه موجودی بگیرم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۸
چون قوانین ما قدرت بازدارندگی کافی را ندارند
کلا جرم و جنایت اقتصادی در ایران راحت و آسان است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۸
به جای آدرس طولانی و سخت شاپرک اگر یک دامنه راحت 3 حرفی را قرار می دادید به راحتی افراد می توانستند دامنه تقلبی را تشخصی دهند و اینهمه مشکلات و نیرو و وقت در کشور صرف این کار نمی شد
امینی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۸
افتضاحه من فقط روزی یکبار می تونم ازش استفاده کنم دیگه هر چی میزنم اسمس رمز نمیاد که نمیاد. دوساعت بعدش 10 ساعت بعدش هم میاد میخوام دیگر ارسال نمیشه کلافه ام کرده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۸
هنوز نه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۸
احمد سی وی وی تو روی کارت نوشته شده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۸
باسلام5رقم یا 7 رقم رمز دوم بسیار مشکل است اگر 3 رقمی شود خوب است الان حتما باید یاداشت کنیم بعد وارد کنییم یعنی همیشه باید خودکا ر دردسترس باشد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۸
در آینده ای نچندان دور هرکدام از بانک ها برای استفاده از این خدمات رمز پویا از مشترکان پول خواهند گرفت و این یعنی کسی که ۳ کارت دارد باید ۳ برار برای تامین امنیتش مبلغ بپردازد.....من مرده و شما زنده خواهیم دید
amu
| United States of America |
۲۰:۳۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۸
مشکل رمز پویا نیست. مشکل تعداد زیاد نرم افزارها و کار کردن با اونهاست یا دیر اومدن پیامک رمز. به جای این کارها میتونستن از مثل جیمیل از ورود دو مرحله ایی به نرم افزارهای اصلی بانک استفاده میشد. یه بار که با یه گوشی دو مرحله ایی وارد میشدی بقیه دفعات میشد از همون دستگاه با رمز ثابت وصل شد و کارها رو انجام داد. من نمیفهمم چرا ما باید همه چیز رو خودمون تجربه کنیم و آخر سر بریم سراغ روشهایی که توی کشورهای پیشرفته بکار میره!
حامد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۸
ه نظر من کل اين روسه کلک هست برای سرکشی دولت به حساب مردم. اگر برای دولت امنیت مهم بود نیازی به اين پيچيدگی نبود. از هر کسی شماره موبايل می گرفتن و رمز دوم يک بار مصرف بهش اس ام اس ميشد بدون دردسر. اما وقتی اين همه تاکيد هست که رو گوشی نصب بشه حتما نرم افزار جاسوسی هست.
بله کاملا. البته از نوع پیامکی اش
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۸
اینکه برای هر بانک باید نرم افزار جداگانه روی گوشی نصب کرد یک مشکل اساسی است . اگر بانک مرکزی نرم افزار جامعی درست کند که افراد با حساب های مختلف از یک نرم افزار واحد استفاده کنند، حتما کارآمد تر خواهد شد .
در آخر اگر کنار نیاییم چه کار کنیم ؟ راه چاره ای مگر هست؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۸
اشکال رمز پویا این است که اگر کسی موبایل شما را بدزدد می تواند حساب شما را خالی کند. یعنی رمز استاتیک مزیتش این بود که با دزدیدن موبایل حساب خالی نمی شد ولی این ضعف رمز پویا است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۸
به جای آدرس طولانی و سخت شاپرک اگر یک دامنه راحت 3 حرفی را قرار می دادید به راحتی افراد می توانستند دامنه تقلبی را تشخصی دهند و اینهمه مشکلات و نیرو و وقت در کشور صرف این کار نمی شد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۹
اگر كسي امنيت زوري را نخواهد و همان رمز ايستا را بخواهد چه بايد بكند؟
خیر.گه گاه ارسال نمیشه و کارمون مختل میشه
اجبار استفاده از دو نرم افزار هنگام استفاده از نرم افزارهای موبایل بانکها جهت انتقال پول کار را دشوار میکنه
آقا توروخدا این رمز آآشغالو حذف کنید من برای حسابای اصلیم اصلا رمز اینترنتی نمیگیرم،بیچاره کردید مردم رو،
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۸
وقتی اصلا رمز اینترنتی نمی گیری پس اصلا رمز پویا هم لازم نداری پس اعتراضت به چیه ؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۸
پس دردت چی هست؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۸
کشورمون اگه امنیت کامل داشت و جوونهامون سر کار درست و حسابی بودن نیازی به این همه پاییدن مال و اموال نبود!
مشکل ما ریشه ایه!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۸
با توجه به اينكه ايجاد امنيت در شبكه ها و سيستم هاي مالي و بانكي لازمه و اساس كار است و اين وظيفه بانكها است نه مشتريان. مشكل اصلي ما در قوانين است نه بانكها مقصر هستند و نه مردم اين تصميم مانند اين مي ماند كه براي جلوگيري از دزدي دستور دهيم همه ارتفاع ديوار منزلشون را بجاي دو متر چهار متر كنند . متوجه نمي شوم مشترياني كه براي ورود اوليه به حساب خود و اينترنت بانك از طريق رمز پويا وارد مي شوند چه دليل و لزومي دارد براي هر تراكنش از روز پويا استفاده كنيم و يا مشترياني كه لازم نمي بينند رمز پويا دريافت كنند چه اصراري هست كه حتما از اين طرح استفاده كنند بماند كه چه هزينه اي براي بانكها و مشتريان در آينده خواهد داشت و چه مقدار دردسر براي عده زيادي از مشتريان دارد يكي از ايرادات حذف امكان پرداخت گروهي قبوض در اينترنت بانك بود كه واقعا بخشنامه بانك مركزي گل كاشته.
پرویز
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۸
بیچارم کردن. دیگه نمیشه پول به حساب کسی بریزم. فقط صادرات به صادرات میتونم واریزکنم. دیگه از خونه نمیشه پولی واریز کرد. اگر هم واریز کنم، توی رسید میزنه واکنش نا مشخص. نمیدونم پول واریز شده یا نه. باید برم از بانک پرینت کارکردم رو بگیرم چون دیگه از خونه نمیشه این کار رو انجام داد.
نه خوبه سلام داره خدمتتون
کنار اومدن نداره دیگه. رمز پویا یکی از ضروریات نظام بانکداری آنلاین هست که باید خیلی وقت پیش از این اجرا میشد.
پاسخ ها
پارادوکس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۸
نخیردربقیه جاها دیگه و ممالک دیگه تکنولوژی و آنلاین معمولا کارها را سهل تر . راحت رمیکنه نه اینکه بپیچونه
این کار هم مثل بقیه کاهاشون از سیاست نشات میگیره که بجای اینکه اصل موضوع را حل بکنند میان مسکن و راهای من درآوردی ارئه میدن
عین بحث سوخت که هی میگن قاچاق میشه پس باید گرون بشه
یا آب و برق گاز و غیره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۸
شما ساکت شو
باید به جز نرم افزار فورا و انی از طریق سامانه پیام ارسال شود بارها بخاطر اینکه گوشی هوشمند در دست نداشتم وسط خیابون وسط بیابون از طریق کد دستوری نتونستم برای گوشی ساده ی که دارم شارژ بگیرم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۸
مشکل منم همینه به اانضمام دیر اومدن پیامک رمز
والا از بس مراحلش گیج کننده ست من فقط برای یک کارتم این کار رو کردم. زمان استفاده از این رمز هم به مشکل می خورم. مثلا وقتی میخوام از کدهای تلفن برای شارژ سیمکارتم استفاده کنم، امکان خروج موقت از صفحه شارژ برای دریافت رمز پویا وجود نداره. یعنی من در عرض 1 دقیقه که زمان اعتبار رمز پویاست فرصت دارم هم شماره کارتم رو وارد کنم هم نوع خریدم رو از سامانه شارژ مشخص کنم، هم اعتبار خریدم رو مشخص کنم، هم خدمات مورد استفاده ام رو مشخص کنم. از حق نگذرم، یکبار موفق شدم در عرض 56 ثانیه این کار رو انجام بدم.
با سلام.هدف از رمزپویا این بوده که چون حساب عده ای که شاید یک درصد افراد دارای حساب بانکی نباشند مورد دستبرد قرار گرفته است با رمز پویا جلو دستبر د حسابهای مردم گرفته شود. برای حل مشکل یک درصد،برنامه رمز پویا درست شده که باعث مشکل برای عده زیادی از مردم شده است که در شارژ گرفتن و انتقال پول دچار مشکل شده اند.و این نشان از خام بودن و عدم پختگی رمز پویا دارد لذا باید برنامه ای جامه که برای همه مردم استفاده از ان اسان و راحت باشد و جلو دستبرد هم را بگیرد بسازند و برنامه فعلی را لغو کنند.باتشکر
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۸
جامع نه جامه عموجان
من رمز رو دریافت کردم مشکلی بر نخوردم چون اکثرا خرید اینترنتی دارم با امنیت خاطر بیشتر خرید میکنم
بله، هرچند از قبل کمی سخت تر شده است ولی با توجه به رشد دزدی های اینترنتی ایجاد و استفاده از آن اجتناب ناپذیر بود، طرح خوبی بوده است.
سلام، اپلیکیشن رمز پویا بانک اینده "ریما" نام دارد...که مشترک با رمز ساز بانک صادرات است، لذا امکان استفاده از ریما در یک گوشی برای هر دو بانک میسر نیست....چون فقط یک نام کاربری و پسورد یکی از بانک ها را می پذیرد... متاسفانه مسئولین هیچکدام از این دو بانک به این نکته توجه نکرده اند....لذا فردی که در هر دو بانک حساب دارد امکان استفاده از رمز پویا فقط یکی از بانک ها امکان پذیر است. متشکرم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۸
برای من که ریما اصلا نصب نشد هر کاری کردم
اگر موبایل و کارت بانکی همزمان به سرقت برود . به راحتی حساب خالی می شود
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۱:۵۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۸
شما از اوناشی که هنوز دنبال قاتل بروسلی میگردی! برادر من، خواهشن یکمی تفکر کن بعد چیزی بگو. اولاً که رمز پویا جلوی خالی کردن حساب مردم از طریق فیشینگ رو گرفته. دوم اینکه مگه چند درصد احتمال سرقت گوشی و کارت بانک به طور همزمان وجود داره؟! با این منطق و طرز نگرش شما، باید بگیم اگه موبایل و کارت بانکی و خود فرد صاحب حساب به سرقات بروند حساب به راحتی خالی میشود!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۸
برای ورود به برنامه رمز ساز باید الگو یا رمز یا اثر انگشت خودتو بزنی.مگه اینکه دیگه اون اقا دزده از همه چیز گوشی شما سردراورده باشه که
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۸
ناشناس|United Kingdom|۱۱:۵۵ خیلی پاسخ
به دل می نشیند
گل اقا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۸
کسی که همزمان گوشی و کارت بانکیش سرقت
شود همان بهتر که حسابش هم خالی شود قرار نیست از طرف دولت شخصی مواظبش باشد تا چیزی از او سرقت نشود
من که ادعام میشد ته تکنولوژی ام برای کارت به کارت میرم با عابر بانک انجام میدم و قید همراه بانکم و رمز پویا رو زدم وای به حال اونهایی که سنشون زیاده و تسلطی به این امور ندارن
خود بانکی ها هم درست نمیتونن باهاش کار کنند!
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۱:۵۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۸
شما که از کار کردن با چیزی به این سادگی عاجز هستی، این رو آویزه گوشت بکن که دیگه در چیزی ادعات نشه!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۸
درست میگه زمانش محدوده اگه سرعت پایین باشه زمان رو از دست می دی.
برای امنیت حساب ها خوبه من قبلا در خرید های اینترنتی نگرانی داشتم اما رمز نت بانک شهر نه رو مپبایل من نصب شد و نه رو موبایل همسرم در نهایت مجبور شدیم رو تبلت دخترم نصب کنیم. بانک ملت رو پیامکی فعال کردیم ولی پیام هاش دیر میاد تا پیام برسه غیرفعال شده
زمان این رمز خیلی کم است و افراد پیر که نمی توانند سریع رمز را وارد کنند کلافه می شوند
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۱:۵۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۸
بزرگ ترین مزیت رمز پویا همین زمان کم آن است که رمز به سرعت و قبل از استفاده سارقین ، از اعتبار می افته. اتفاقاً به نظر من برای افزایش امنیت باید زمانش رو کمتر هم بکنن
یاردانقلی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۸
ناشناس 11:59
چیه زیر همه کامنت هی پیام میدی
برای تو ساخته و خوبه یبار گفتی دوبار گفتی بس دیگه
بیشتر کسایی که نظر دادنه نارضی هستند حالا تو این وسط هی دفاع میکنی که چی بشه
نکنه چیزی بهت می ماسه
من برای دو کارت بانکیم فعال کردم. ولی باید بگم که بسیار روش بد و پردردسری داره. به نظرم تو عصری که همه چیز به سرعت داره پیشرفت میکنه این روش فعالسازی یک عقب گرد اشکاره و باعث شده خیلی ها برای عملیات بانکی به عابربانک مراجعه کنن. امیدوارم به عقبتر از عابربانک برنگردیم و مجبور نشیم برای پرداخت قبوض به خود بانک مراجعه کنیم.
پیشنهاد: یک اپلیکیشن رمزساز برای کل شبکه بانکی کشور راه اندازی شود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۸
اتفاقا به نظر من که خیلی سریعه. امنیت هم که میگن امن تر شده.منظورتون از عقب گرد چیه.کسانی هم که گوشی هوشمند ندارن خب از پیامک استفاده میکنن.کلا من که پسندیدم
فقط دست وپاگیراست وبس
کلا این روش رمز دوم بسیار ناکارامد هست. شاید مشتری گوشی هوشمند نداشته باشد؟ شاید سواد نصب و کارکرد با این نرم افزار ها را نداشته باشد؟ چرا باید پس از اشتباه وارد کردن رمز کارت مشتری بسوزد؟ من دیروز به بانک ملت مراجعه کردم چنان صف طویلی برای عواقب رمز پویا بود که باور نمی کنید. یعنی این رمز پویا بانک ها در وضعیت ده سال پیش قرار داده که مشترکین برای هر کار ساده ای باید به بانک مراجعه کنند.
پاسخ ها
حجت ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۸
کسی که گوشی هوشمند نداره وسواد نصب و راه اندازی نرم افزار را ندارد خرید اینترانتی انجام ندهد لازمه استفاده از هر چیزی امکانات و هوش میباشد
رمز پویا هیچ فایده ای ندارد جز دردسر!!!
رمز ثابت برای ما کافی بود و نیازی به رمز پویا نبود!
مشکلات رمز پویا بمرر خودنمائی خواهد کرد و استفاده کنندگان را دچار مشکلات زیادی خواهد نمود!!!
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۲:۰۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۸
اگه با رمز ثابت حسابت رو تو کمتر از یک دقیقه خالی کرده بودن این حرف رو نمیزدی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۸
انگلیس جان وقتی الگوریتم ایجاد رمز توسط هکرها کشف شد و حساب ها خالی شد تبعاتش معلوم میشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۸
کاربر 12:02!
این حرفت هیچ وقت برای یک متخصص کاربرد نداره! بلکه فقط برای افراد مبتدی مثل خودتن!
هر بانکی برای خودش دوسه تا برنامه ساخته. از همه داغونتر بانک ملیه، سه تا نرم افزار رو باید نصب کنی آخرش هم میگه رمز نادرست است باید حضوری بری بانک. چرا یه برنامه درست نمیکنن همه بانکها رو پوشش بده. همه کارهاشون همینجوریه. فقط آزمون و خطا و ایجاد هزینه برای مردم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۸
کارت من در رمزینه بانک ملی فعال شد و رمز پویا هم داد ولی این رمزها در خود برنامه بام مربوط به بانک ملی معتبر شناخته نشد و بعد از چند بار وارد کردن رمز امکان خرید اینترنتی کارتم غیر فعال شد!!!!!
اتفاق خوبی است اما نرم افزار مشکلات خاص خود را دارد
1- هر بانک یک نرم افزار دارد و این اتفاق مناسبی نیست. بانک مرکزی باید یک نرم افزار جامع برای کلیه بانکها قرار دهد و بهتر است کدهای ارسالی بر اساس کدملی ارسال شود یعنی با یک کد دریافتی بتوان در هر بانکی استفاده کرد.
2-ساده سازی در این نرم افزارها موجود نمی باشد و قدری با چالش همراه است مخصوصا برای شروع اولیه و اینکه هر بانک از یک روش خاص خود استفاده می کند که این امر برای افرادی با سن بالاتر با مشکل همراه می شود.
3-آموزش بصورت ساده نیست که البته نمی توان این را به نوع آموزش دادن اختصاص داد که این امر به خود طراحی نرم افزار بستگی دارد.
4- بنده با بروز رسانی همراه ابنکم مجبور شدم کل نرم افزار را پاک کرده و مجدد از بانک کد بگیرم و دوباره نصب کنم که این خود یک مشکل اساسی است.
پاسخ ها
علی
| United States of America |
۱۱:۵۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۸
به نظرم مهمترین اشکالش این هست که هر بانک یک نرم افزار منحصر به فرد دارد.اگر یک نرم افزار جامع وجود داشت قطعا مشکلات کمتر می شد.
عالییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییه

امنیتش بالاست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۸
کارتت و گوشیت سرقت بشه همه حسابت براحتی خالی میشه چون همه چیزش را سارق داره
دريافت رمز پويا با پيامك (نه با اپليكيشن هاي موبايلي) بايد بيشتر توسعه يابد. فكر مي كنم الان فقط بانك ملي اينرا ارائه مي دهد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۸
به زودی که پولی شود گسترش می یابد
متاسفانه رمز ورود سامانه بام من باطل شده در حالي كه اصلا به هم ربطي ندارند
بله مرسی از کسی که این طرح رو اجرایی کرد
و مرسی از کسی که موسسات غیر مجاز بانکی رو بست هر چند مردم ریختن بیرون علیهش شعار دادن تا ....
مردم ما با دست های پشت پرده ای که منافعشون ر به خطر میندازه همیشه علیه کسانی که براشون دارن کار اصولی میکنن بودند که اکثرش به خاطر عدم شایستگی ها در صدا و سیماست
بدترین عملکرد بانک ها بلاشک رمز پویاست.
مزخرفه واقعا
از صبح تا حالا می خوام ویزیت دکتر بگیرم نمی تونم
خیلی بده. به خاطر چند نفر بی عقل که از فروشگاه های اینترنتی کلاهبردار خرید میکنن هشتاد میلیون جمعیت تو زحمت و سختی افتادن
بنام خدا
کنار نیایم چیکار کنیم ؟
فقط موقعی که حساب شهروندی شهرداری رو شارژ میکنم پیامک رمز با تاخیر میاد چقدر طلب مغفرت برای اموات طراح این رمز پویا میکنم
درد سر زیاد داره اما از اینکه میدونی دست دزدها از حسابت کوتاه شده و به مبلغ 100 هزار تومان در هر روز رسیده خیالت جمع میشه. در کل بد نیست به شرطی که بانک ها هم به روز باشن با اپلیکیشن های خودشون.
سلام من چند نرم افزار برای چند حساب در بانکهای مختلف را امتحان کردم از همه بهتر بانک انصار(آپان) اقتصاد نوین(ارس) و سپه (رمزساز) بود .

بدترین هم بانک شهر (رمزنت) بود که با بیشتر گوشی های کار نمیکند .حتی بانک هم رفتم نشد، آخرش هم قیدش را زدم.
بسیار عالی و سریع من از رمز یکبار مصرف اینترنتی استفاده میکنم.بسیار عالی و خوب بود.
بانک شهر افتضاحشو در آورده
خیلی عوامل استرس زا کم بود که این رمز پویا هم اضافه شد.
60 ثانیه استرس میکشی که نکنه وقتش تموم شه
با حدود بیست سال کار با کامپیوتر در حد متوسط ، متاسفانه هنوز موفق به نصب برنامهء مربوطه البته در بانک ملی نشده ام . بنظر میرسد مسئولین ما بدون آماده سازی زمینه برای اکثریت جامعه ، کار های آنچنانی میکنند که پوزش را بدهند و شاید اهداف بدی هم باشد که نمیدانیم . غیر از دو سه نفری که میگویند :دارند استفاده میکنند ،دیگری را سراغ ندارم البته آنها جوانند ، من با سن هفتاد چه کنم ؟ بانکها هم هماهنگ نبوده هر کدام برنامهء خود را دارند .!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۸
با هفتاد سال سن کامنت می نویسی نمیتوانی از این استفاده کنی؟
پدر من 75 ساله و 2 کلاس سواد دارد با دوبار آموزش عملی کاملا یاد گرفت
متاسفانه مثل خیلی از کارها و برنامه ها بسیار ناکارا، مردم آزار و وقت گیر و بی نتیجه بوده و انجام امور را بسیار وقت گیر و بعضا غیر ممکن ساخته. بسیار بی تدبیری شده
با معایبی که داره ولی لازمه و باید خیلی وقت پیش انجام می شد
بازنشسته ای که 70 سال سن داره چطور با رمز پویا کنار بیاد؟
در این که کار خوبی هست اصلا شکی نیست. ولی مشکلات زیادی داره. برای نمونه اندروید گوشی من پنج هست و لازمه نصب یکی از اپلیکیشن های رمز پویا اندروید ۴.۳ به بالا هست با این حال بازم رو گوشی من نصب نشد. و همینطور چند گوشی دیگر یا اگه نصب شد اخلال داشت.
به خدا فقط این کار کمک به برخی مؤسسات بدون مسئولیت است که برای جیب مردم بسیج شده اند یک روز نرم افزارشان کار می کند و فردا بدلیل تحریم بسته میشودکسی هم پاسخگوی سوءاستفاده آنها نیست بنده با پرداخت 150 هزارتومان اشتراک فقط یک بار از این شرکت خدمت گرفتم آن هم توسط اپل مسدود شد و هرگز حتی یک تلفن هم پاسخ ندادند. .حالا دوباره برای خالی کردن جیب مردم بسیج شده اند .
اکثر کشورها درحال روان سازي وراحت کردن امور مردم هستن ولي اينجا برعکس
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۸
خودتون انتخاب کردین
دم "رمز پویا" گرم که نه میذاره دزدا به حسابمون دست بزنن و نه خودمون
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۸
آخ که چقدر خندیدم
مگه نظر و خواسته مردم براي مسئولين اهميت داره ؟؟؟؟؟ هركاري بخوان با مردم ميكنند چه كارشناسي شده باشه چه نباشه . ما فعلا شديم موش آزمايشگاهي
نه خیلی افتضاحه
دیگر خرید اینترنتی نخواهم داشت. رمز پویا فقط سرکیسه کردن و عصبانی کردن مشتری
همه بانکها باید یکپارچه میشدند
الان هر بانکی برای خودش یه آشغالی بیرون داده .
دلیل اصلی رو بگید که یکی یکی بانکها هک میشدن
ایده ، ایده ای خوبه و تا حدی زیادی هم امن . اما مشکلاتی هم هنوز داره مثل همون یکپارچه نبودن سیستم که شما گفتید
من با بانک ملت و ملی کار کردم (از نوع اس ام اس ) ملت خوب بود ولی ملی جواب نمیده . درضمن کمتر از صد تومن هم رمز پویا می خواد
حتما میدانید که بعد از تلفات وحشتناک بیماریهای واگیر واکسن و واکسیناسیون ابداع شده در مورد توجه به امنیت مالی و اینترنتی هم باید همه افراد جامعه به درک قابل قبول و درستی از اوضاع برسند و به اصطلاح واکسینه شوند و الا نمیشود برای هر جرم و جنحه ای نسخه ای بپیچیم
بانک ملت عالی است... چراکه نه ... رمز پویا کاری است که باید سالیان پیش انجام میشده
مشکل اینه که طرف یه بستنی رو می‌خره کارت میکشه کارتی که کل موجودیش توی اون هست باید کارت خرید های مثلا زیر 500تومن جدا باشه ویک رمز داشته باشه از این مبلغ به بالا از کارت‌های رمز پویا استفاده بشه
راه كنترل پولهاي رقم بزرگ اين نيست چرا كه افراد مشكل دار و انان كه پول كثيف دارند يا فرار مالياتي دارند از نظام بانكي استفاده نمي كنند و متاسفانه اين مشكل بزرگ را براي افراد با توان كم تخصصي و مالي با رمز پويا ايجاد كرده اند اين رمز پاك كردن صورت مسئله است و فرار به جلو اگر نه فقط مزاحمت براي مردم است هم بانك ها و هم مردم از اين قضيه ناراحت و در عذابند ترا به خدا دريغ از يك كار كارشناسي
برا چی گذاشتنش؟ من هیچوقت با رمز قبلی مشکلی نداشتم.
در این طرح، به افراد مسن که آشنایی کافی با تکنولوژی روز ندارند توجه نشده است.
مادر من ۸۰ سال عمر دارد و تا قبل از رمز یکبار مصرف، به راحتی از طریق تلفنبانک و با استفاده از رمز دوم میتوانست هزینه قبض ها را پرداخت نماید. در حالیکه اکنون با رمز پویا قادر به این کار نیست.
طراحان سیستم باید به فکر این قشر از شهروندان نیز باشند، نه اینکه به لحاظ مسن بودن، انها را از قبل از حق حیات محروم بدانیم.
مزخرف تر از این نمیشد دیگه.....هیچ کدام از بانکهای خارجی با امنیت بالا چنین چیزی ندارند...اینا خودشون نمیتونن امنیتشون رو برقرار کنن دارن میندازن گردن مشتری....
بخدا هیچ کدام از کارهای که اینها انجام میدن برای رضایت مردم و بهتر شدن امورشون نیست ، هر روز که از خواب بیدار میشه دران فکر میکنند که چطور زندگی را برای مردم سخت تر کنیم، عوارض جدید وضع کنیم ، کسب و کارشون تعطیل کنیم...
بانک قرض الحسنه مهر ایران خوبه اما بانک ملی مزخرفه
مهمترین مشکل رمز پویا عدم امنیت آن است، شما گوشیتون رو گذاشتید روی میز، میری دستشویی، بر میگردی میبینی یکی حسابت رو خالی کرده، وقتی درخواست پیامک بدون هیچ رمزی میشه داد، هر کس به گوشی برای ده ثانیه دسترسی داشته باشه می تونه راحت حساب رو خالی کنه
این طوری نه تنها امنیت بهتر نشده که بدتر هم شده
از نظر امنیتی اگر قرار به بهبود بود استفاده از رمزهای دو عاملی خیلی ایمن تر بود تا رمز پویا، از نظر سختی کار هم هیچ تفاوتی نداشتن
یه پیشنهاد در سیستم جیمیل وقتی از یک کامپیوتر یا گوشی جدید میخوای وارد ایمیل بشی یک هشدار از گوگل به ایمیل یا خط تلفنی شما میاد که از یک دستگاه جدید قصد ورود به ایمیل شماست . اگر شما باشید دسترسی میدی و اگر نه رد میکنی . وقتی شماره سریال و Ip گوشی در اولین مراجعه به بانک در سیستم بانکی ضبط بشه لازم نیست کاربر هر بار بخواد که خودش رو تایید کنه یا از رمز دوم استفاده کنه آنوقت آپی های بیگان در سیستم با هشدار مواجه میشن و دسترسی غیره ممکن میشه . هروقت هم گوشی سرقت بشه طرف باید یا پترن ، پسورد یا اثر انگشت شما را برای ورود به گوشی و در مرحله دوم برای ورودی به اپلیکیشن بانکی داشته باشه که عملا دزدی خیلی سخت میشه در ضمن میتونه شخص با بانک تماس بگیره و Ip گوشی رو در لیست اخطار قرار بده . این روش امتحان شده و خیلی هم امنه . من خودم با رمز دوم مشکلی نداره و کار راحتی برای من هست ولی انصافا برای بعضی سخته مخصوصا افراد مسن
جالبه که بانک ملی حتی برای مبالغ کمتر از ۱۰۰ هزار تومان هم ، رمز پویا می طلبد
در شرائطی که هر دو رمز ایستا و پویا فعال هست ، چرا استفاده از رمز پویا را اختیاری نمی کنن ؟
یا چرا بانک مرکزی یک سامانه استاندارد رمز پویا برای همه بانک ها فعال نمی کند ؟
گوش اگر گوش تو و ناله اگر ناله من ........
باید مثل خیلی از کشورهای اروپای فقط از یک رمز نگار کلی برای همه چیز استفاده شود نه اینکه هر بانکی و هر اداره ای یک رمز نگار خودش را داشته باشد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۸
آخه خدا وکیلی کجای مملکت با اروپا شباهت داره که راه اروپا رو بره؟ فقط یک مورد لطفا!
کاری بیهوده و اتلاف وقت مردم است
من حاضرم به بانک تعهد بدهم در صورت خالی شدن حسابم جایی شکایت نکنم اما این رمز پویا را هم استفاده نکنم
بعد از کلی دردسر نصب برنامه و فعال سازی کارت در نرم افزار بانک ملی نهایتا رمز ارائه شده توسط نرم افزار کار نکرد و کارتم غیر فعال شد
اگر خوب بود در کشورهای خارجی مورد استفاده قرار می گرفت
این را هم چند وقت دیگر برایش کارمزد تعیین می کنند و از حساب ملت بیچاره بر می دارند، حالا خواهید دید.
بنده كارت پاسارگاد رادارم بد نيست با كمي كار عادت ميكنيم
بهتر بود كه حداقل نرم افزاري كه رمز جديد بهت مي ده با نرم افزاري كه كار بانكي و تراكنش و ساير خدمات با اون صورت مي گيره يكي بود و ديگه اينكه به محض اينكه نياز به رمز احساس مي شه مستقيماً رمز مربوطه در جاي خودش كه لازمه بشينه و نياز به كپي كردن و اتلاف وقت و يا اشتباه وارد كردن حداقل جلوگيري مي شد
یک دقیقه برای اعتبار آن خیلی کم است. اعتبارش را دو دقیقه کنند.
من برای فعال سازی ریمای بانگ کشاورزی بیش ازصدباربه درگاه بانگ مراجعه ورمزدریافت کروه ام متاسفانه بعدازنصب پیام میادکه رمزصحیح نیست مراجعه میکنم به بانگ میگه برنامه همین هست که شمانصب کرده اید.....سوالم اینست چرامارااینقداذیت میکنید
بله. کنار باید امد. فقط از نوع پیامکیش راضی هستم.
در جواب دوستانی که میگن کجای دنیا اینجوریه باید بگم معلوم ایران را دست کم گرفتید. لا اقل در این زمینه ها قدرتمند.
1- مدت زمان یک دقیقه برای اعتبار رمز پویا خیلی کم است.
2- تراکنش های پایین مثلاً زیر 100 هزارتومان که برای خریدهای اینترنتی مثل شارژ اینترنت و سایر خرید های جزئی استفاده می شود را معاف کنند و از همان رمز ایستا استفاده شود.
سلام لطفا به مسولین بفرمایید زمان رمز دوم را افزایش بدهند خیلی خوب میشه
من تو این همه سال هیچ مشکل امنیتی نداشتم.
حداقل اختیاری می‌کردند این کار را.
کار سختتر و وقتگیرتر شده است. روی اعصابم هست. برای هر خریدی باید موبایلم دم دستم باشه و باید یک دور تو اپ بانک لاگین کنم.
تعداد ارقام زیاد است نمی شود حفظ کرد. چهار رقم باشد بهتر است
به نظر من که رمز پویا خیلی خوب است و کار کردن با آن ساده است.
پیشنهاد می کنم رمز پویا را اختیاری کنند و آنها که نمیخواهند از رمز ثابت استفاده کنند با مسئولیت خودشان. اما اگر در سایتهای جعلی و فیشینگ اطلاعات کارت و رمزشان دزدیده شد حق اعتراض از آنها سلب شود.
برای کسانی که در خارج زندگی می کنند استفاده از این رمز برای بسیاری از بانک های غیر ممکن و برای بعضی هم بسیار مشکل شده .برای اینکه شخص بتواند این سیستم را فعال کنند باید به ایران مراجعه و یا وکالتنامه برای کسی ارسال کنندو چون باید رمز یک بار مصرف را از طریق تلفن همراه دریافت کنند انهم مستلزم تعویض سیم کارت تلفن همراه محل اقامت به سیم کارت ایران برای دریافت رمز یک بار مصرف می باشد که خود علاوه بر درد سر ،هزینه بر نیز خواهد بود .از مسولین محترم بخش ITبانک ها تقاضا می شود برای افراد مقیم خارج ،همچنین مقیم داخل فاقد تلفن های هوشمند و افراد مسن امکان استفاده ازهر دو نرم افزار رمز ثابت و پویا مقدور باشد.در غیر این صورت حداقل نرم افزار به گونه ای باشد که برای فعال کردن سیستم زمز پویا مستلزم مراجعه به ATM بانک نباشد.
تنها بانکی که توانستم یک نقل و انتقال را از خارج انجام بدهم بدون اینکه ازATMاستفاده کرده باشم بانک اقتصاد نوین بوده.
اینجا ایرانه و در برابر هر چیز جدید مقاومت میشه چون کمی در یادگیری تنبل هستیم.رمز دوم پویا کاملا ضروری هست و در صورت یادگیری با خیال راحت میشه وارد سایتهای مختلف شد و خرید انجام داد بدون اینکه نگران بشیم اون سایت فیشینگ هست و ممکنه بلافاصله حساب ما رو خالی کنه.کسانی که میگن در کشورهای دیگه نیست اشتباه میکنن.مشکل در اینجاست که تکنولوژی ما پایین وا همه بانکها یک اپلیکیشن ندارند مثل google authenticator کارش تولید رمز دوم باشه.کار کار خوبیست ولی مثل همه کارها در ایران شیوه اجرا مشکل داره
برای استفاده از کارتهای خرید نیاز به رمز پویا نیست، من یک کارت خرید با سقف محدود دارم که شارژ می کنم و برای خریدهای اینترنتی استفاده می شه اگر هم رمزش لو بره هکر نمی تونه باهاش کارت به کارت کنه، پول زیادی هم توش نمی زارم که ضرری کنم. برای سایر انتقال ها هم عابر بانک بهترین هست.
فقط و فقط دردسر شد...کاش جای این چیزا از توی مدرسه و سن کم مبانی الکترونیک و دیجیتال به بچه ها آموزش بدن ، نسل بعدی اگاهی بالایی داشته باشه.
اخه نیمی از جمعیت بالای 40 ساله های الان با اپلیکیشن رمزساز و ریست کردن پسوورد و بروزرسانی های نرم افزاری قهرن...باز پا میشن میرن سر دستگاه خودپرداز برای انتقال وجه یا گرفتن پول دستی و خبری از جابه جایی با خرید اینترنتی نیست.
کار ابلهانه ای بود تا حالا ده بار کارتم مسدود شده
پول ندارم که بخوام استفاده کنم و نظر بدم :((
انهایی که گوشی های غیر هوشمند(ساده با ضریب امنیتی بالا) دارند عملا نمی تواند استفاده کنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۸
خیر. رمز دوم پویا بصورت پیامکی و یو اس اس دی هم هست
متاسفانه برای بانک آینده فعال نمیشه و هر بار از پشت دستگاه یک پیغام میدهد
کلا چرته
نیازی به رمز پویا نیست به جای این کار می توان سیستم امنیتی را قوی کرد نه اینکه مردم را اذیت کرد. با اساتید کامپیوتر و امنیت اطلاعات مشورت کنید
اگه همه بانکها رمزدوم بصورت پیامکی باشه خیلی بهتره که بعضی بانکها پیامکی هست
منکه اصلا سراغشم نرفتم!!!!
با رمز پویا تونستم این ماه دو میلیون تومن صرفه‌جویی کنم
نه قسط وامم رو تونستم پرداخت کنم، نه اجاره و قبض‌های آب و برق و گاز خونه رو نه بدهی رفیقمو
واقعا مچکرم از سیستم بانکداری کشور
تنها ایرادش اینه از خونه میرم بیرون ضامنم، رفیقم، صاحبخونه‌ام و مامور آب و برق و گاز دنبالم میکنن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۸
کاش منم فعال نمیکردم چون نمیدونستم علاوه بر اپلیکیشن ، میشه رمز دوم را از طریق پیامک هم گرفت و باید به همین دلیل سیمکارتمو توی خشتکم بذارم

همکارم موقعی که به دستشویی رفته بودم سیمکارتمو از گوشیم درآورد و رمز پیامکی گرفت و چون بدلیل ارتباطات مالی و کاری که با هم داریم قبلا شماره کارت و تاریخ انقضا و سی وی وی بهش داده بودم ، براحتی کارتمو توی همون 5 دقیقه توی سایت شرطبندی خالی کردو شکایت من هم بجایی نرسید و یک کتک مفصل هم ازش توی شرکت خوردم
از مسئولین بانک مرکزی ملتمسانه درخواست دارم یکبار برای همیشه به این موش و گربه بازی پایان دهد و مردم رو از شر این همه کارت و نرم افزار راحت کنند.کلا یه دونه نرم افزار یا اپلیکشن برای همه بانکها تعریف کنید به اصطلاح خودتون موبایل بانک و همه رو داخل یک نرم ا فزار قابلیت اد شدن همه بانکها رو داشته باشد و فقط شما شماره کارت و حسابها رو وارد اون نرم افزار کنید و مردم راحت تمامی خرید و پرداختها رو داخل اون انجام بدن .برای رمز یکبار مصرف هم بصورت پیامکی برای اشخاص فعال کنید و به جای 60 ثانیه اونو به 180 ثانیه تغییر بدهید.وسلام
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۸
خود این نرم افزار ابزار جاسوسی دلیلی وجود نداره برای یه رمز دوم ساده یه نرم افزار که کلی اختیارات گوشی دستش می گیره استفاده بشه
امیدوارم هر چه زودتر این پیامها به دست مشولان برسه
استفاده از تکنولوژی برای راحتی وسرعت وامنیته.که متاسفانه این رمزها این میله رو مد نظر ندارن ومن به شخصه دچار مشکلات فراوان شدم
با سلام انقدر مشکل داره که ماازخیرش گذشتیم مخصوصا بانک ملی نمی دونم چه کسی طراح رمز پویای بانک ملی است فکر کنم خودش نتوانسته استفاده کند بانکها خودشان دزدان سرگردنه هستند اینا را درست کردند تا مردم نتونند از پولشان استفاده کنند
بنده که با رمزهای پویای بانک کشاورزی و توسعه تعاون کار میکنم مشکل چندانی ندارم. مخصوصا توسعه تعاون که نرم افزارش را نصب دارم خیلی سریعتر کار را انجام میدهد.
مسئولان محترم، رمز پویا را اختیاری کنید
هرکس خواست از رمز پویا استفاده کند و سایرین هم با مسئولیت خودشان از رمز ایستا استفاده نماید
اینقدر مردم را اذیت نکنید
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۸
آفرین
کلا توی ایران طرح های خوب با اجرای بد خراب میشه. با این نحوه اجرا دهنمون سرویس میشه تا یک انتقال ساده انجام بدیم
چندتا نکته اگه رعایت بشه واقعا عالی میشه.
1- اول اینکه یک نرمافزار واحد برای همه بانکها استفاده بشه.
2- مدت زمان رمز پویا مثل حال پیامکی 2 دقیقه بشه (60 ثانیه کمی کوتاه است).
3- نتیجه کاهش پرونده ها و دزدیهای اینترنتی بعد از استفاده از رمز پویا به اطلاع مردم برسه.
نه راضی نیستم بجای اینکه کار را اسان کنیم سختر کرده ایم.به این نمیگن امنیت به این میگن مردم اذاری
کلان کلان دزدی میکنند و دولت هم میدانند بجای گرفتن جلوی دزدی ها میگن رمز پویا را راه اندازی کرده ایم تا امنیت ایجاد کنیم
در این مورد هم مانند بقیه موارد مردم را بزور مجبور به استفاده از این سیستم نمودند.در صورتیکه مسئولیت استفاده از حساب بانکی هر شخص با خود آن شخص بوده و نباید با استفاده از زور حذف رمز قدیمی طرف را مجبور به استفاده از این سیستم نمود.
زخم خورده ها میدونن که واقعا لازم بود.
فقط درد سر شده
مزخرف مطلقه
نه اصلا. خیلی رو مخ و اعصاب خرد کنه.
بماند که چقدر اذیت شدیم برای فعال کردنش. هفت خان رستم بود.
سلام.
جهتاطلاع کسانی که بددن اطلاع جامع، عادت به مقایسه با کشور های اروپایی را دارند: سیستم انتقال پول در غرب انقدر در مراحل جابجاییپول سخت گیر و مستند ساز هست که نیازی به همچین سامانه هایی نیست. در اروپا و امریکا هرگونه جابجایی پول مستند سازی یکپارچه میشه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۸
اینو به مخالفان FATF و شفافیت سیستم های مالی و بانکی بگو هر چند حرف حساب توی سرشون فرو نمیره
با سلام و تقدیم احترام
بنده کارمند بانک در واحد IT هستم . تقریبا روزی نبود که ما مراجعه در خصوص کلاهبرداری از کارت نداشته باشیم. و سیل شکایات به سمت پلیس فتا و مراجع قضایی- و پرونده هایی که وقت زیاد پلیس رو میگرفت و اکثرا هم نتیجه آنچانی در پی نداشت. در میان بانک ها چه اقدامی باید می کردند؟
در خصوص اینکه می فرمایند بانک مرکزی اقدام می کرد و یک نرم افزار می نوشت برای کلیه کارت های بانکی خوب این در عمل نمی شد
چرا که زیر ساخت بانک ها باهم فرق می کند. دوم اینکه شماره همراه مشتریان یا موجود نبود و یا اگر بود به روز نبود
پس بنابراین در مراحل اولیه باید اطلاعات مشتریان به روز شود و انشااله یکروزی به یک جایی برسیم که زیر ساخت بانک ها منعطف باشد و امکان اینکه در در قالب یک نرم افزار ارائه بشود وجود داشته باشد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۸
جناب کارمند آی تی بانک
بهتر نبود مثل بقیه کشورها بجای رمز دوم پویا ، CVV پویا می شد ؟
چرا رمز دوم را از ذهن بنده در آوردید و با پیامک به دزدی که به سیمکارتم دسترسی پیدا می کنه تقدیم میکنید؟؟؟؟
بنده جرات فعالسازی رمز دوم پویا را ندارم و زندگی ام مختل شده است و مجبورم مدام برای کارت به کارت و واریزهای خرد و پرداخت قبوض که قبلا با اینترنت انجام میدادم به عابربانک مراجعه کنم چون نمی توانم مدام نگران این باشم که مبادا بخاطر لحظه ای غفلت از سیمکارت و کارت بانکی ام مورد سو استفاده همکاران و دوستان و اعضای خانواده یا فامیل قرار بگیرم و یا حسابم توسط کیف قاپی که کیف پولی و موبایلم را به سرقت میبرد تخلیه شود
این طرح بسیار احمقانه است مگر اینکه یا دریافت پیامکی رمز دوم از این طرح حذف شود و یا گزینه ای برای غیرفعالسازی آن ارایه شود و یا بجای رمز دوم پویا از CVV پویا استفاده شود تا حداقل بخشی از اطلاعات امنیتی حساب همانند سابق در ذهن صاحب حساب باقی بماند تا در دنیای واقعی مورد سرقت و سو استفاده قرار نگیرد
ناشناس
| Germany |
۱۹:۴۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۸
ناشناس عزیز شما فوبیا داری! آخه دوستان و همکاران و فرزندان آدم چرا باید حساب آدمو خالی کنن؟!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۹
وقتی حسابتو توی سایت های شرطبندی خالی کردن و دستت هم به هیچ جا نرسید اونوقت میفهمی کی فوبیا داره
بر روی اندروید 4 و 1 دهم نصب نمی شود.
مسئله ای امنیتی کاملا واجب که باید انجام میشد ولی بهترین راهش پیامک بود ! نه به این پیچیدگی و دردسر سازی واقعا فعال کردنش توی هر بانکی یه داستان خاص خودش رو داره !
بسیار بد و چرنده. بخشید که از واژه چرند استفاده میکنم. اعتبار رمز پویای کارتهای کشاورزی که یک دقیقه است. هیچ کاری نمی تونی انجام بدی . کاش تفکر این کار رو به ما هم میگفتید
خداییش مضخرفع
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۸
مزخرف
سلام من از بانک پاسارگا د استفاده میکنم بسیار عالیست و بسیار راحت ر مز پویا دریافت میشه و کار با ان راحت است بانک بسیار خوبی ا ست و به مشتریان خود بسیار احترام میگذاره و مشتر مدار است ولی در بعصی بانکها کار با رمز پویا مشکل است و من نتونستم با هاش کار کنم
بعله کاملا
واقعا فقط مردم را به درد سر انداختن. اصلا طوری شده که ما مجبور می شیم بی خیال ان بشیم و به عابر بانک جهت رفع کارامون مراجعه کنیم. عجب مدیران با تدبیری داریم امب
یدوارم این طرح منتفی بشه و راهکار دیگه ای جایگزین کنن
چند تا ایراد بزرگ داره که البته ممکنه دوستان اشاره کرده باشند:

1- اپلیکیشن که روی گوشی ات نصب میکنی، ممکنه به هر دلیل بعد از چند وقت کار نکند و کارشما مختل شود .

2- اگر کسی گوشی اش و کارت بانکی اش رو باهم ازش بدزدند(که احتمالش زیاد است) ، عملا ممکنه تمام هستی طرف را دزدیده باشند، قبلا این ایراد وجود نداشت که این ایراد را میتوان با عدم حذف رمز دوم برطرف کرد

3- چرا باید در قسمت permission اپلکیشن فوق الذکر، اجازه دسترسی به کانتکتها، لوکیشن و فیلم ها و تصاویر شما در گوشی را داشته باشد؟ با این کار عملا این اپلیکشن توسط شرکت سازنده اندروید و اپل ios می تواند جز نرم افزار های جاسوسی و spyware شناخته شود . (اگرچه از لحاظ حقوقی و سیاسی نیز می توان حرف های بسیاری در این قسمت گفت)

4- تکلیف کسی که گوشی ندارد چیه؟؟؟ آیا باید از اجرای تراکنش های مالی اینترنتی محروم شود؟؟


5- عملا اجرای این طرح هزینه های فراوانی را برای مردم و دولت ایجاد کرده است که ظاهرا و در اول فواید آنچنانی برای شرکت سازنده اپلیکیشن، و سازمان های امنیتی داشته است. که احتمالا باز پای آقازاده ها در این عرصه در میان است. و فایده ای برای عموم مردم نخواهد داشت.
اگر بجای پویا کردن رمز دوم ، CVV پویا شده بود بسیار بهتر بود . بسیاری از بانک های خارجی بجای رمز پویا از CVV پویا استفاده می کنند.

متاسفانه این طرح بدون اقدامات کارشناسی کافی انجام شده است و امنیت حساب ها در دنیای واقعی به خطر افتاده است . از زمانی که این طرح اجرا شده است ، انسان جرات نمی کند لحظه ای از موبایل و سیم کارت خودش غافل شود چون ممکن است اعضای خانواده یا مهمانان یا همکاران یا کیف قاپ ها و زورگیرها یا کلا کسانی به هر نحو به موبایل و سیمکارت و شماره کارت و کارت بانکی دسترسی داشته باشند بتوانند براحتی با دریافت پیامک رمز دوم ، از حساب برداشت کنند .

بنده کارشناس ارشد نرم افزار و امنیت شبکه هستم و قبلا با همین رمز دوم ایستا سالانه صدها تراکنش در اینترنت داشتم بدون اینکه نگران سو استفاده از حسابم توسط فیشرها یا دوستان و حتی زورگیرها و دزدها و کیف قاپ ها باشم . با این طرح عجولانه و من درآوردی که سوپر متخصصان مربوطه !!! اجرا کردند ، امنیت افراد کم اطلاع و سهل انگار که شماره کارت و رمز دوم حساب خود را در هر سایت و اپلیکیشنی وارد می کردند تا حد زیادی در دنیای مجازی بالاتر رفته است ولی در عوض امنیت حساب در دنیای واقعی به شدت کاهش یافته است و کافی است کسی به مدت چند دقیقه به کارت بانکی و سیم کارت یا گوشی که معمولا هم این دو همیشه همراه انسان هستند ، دسترسی پیدا کند تا درگاه خرید محترم بانک ها ، با فشار یک دکمه رمز دوم پویا را برای جناب سارق محترم ارسال کند !!!

این طرح بسیار ناپخته و عجولانه و من درآوردی است و امنیت حساب ها را به شدت دچار مخاطره کرده است. در بقیه کشورها ، با پویا کردن CVV بجای پویا کردن رمز ، یک امنیت دولایه ایجاد شده است به این صورت که رمز دوم در حافظه صاحب حساب باقی می ماند و در دنیای واقعی نمی تواند مورد سو استفاده قرار گیرد و با پویا کردن CVV هم از سو استفاده از حساب در دنیای مجازی جلوگیری می شود . با این طرح سوپر مسخره ، امنیت کسانی مثل که تحصیلات مرتبط با آی تی دارند و بطور کامل توان تشخیص سایت ها و اپلیکیشن های فیشینگ را دارند هم به خطر افتاده است . بنده در محیط کار و خانواده و دوستان مجبورم گوشی و کارتم را با خود در WC هم ببرم چون بانک مرکزی با این طرح مسخره به دزدان لطف کرده و رمز دوم را از درون مغز بنده بیرون کشیده و با یک پیامک به دزد محترم تقدیم می کند !!!

باید زودتر این طرح مورد بازبینی قرار گیرد و بجای رمز پویا ، همانند بقیه کشورها از CVV پویا استفاده شود وگرنه به زودی لشکری از مالباختگانی که در دنیای واقعی بخاطر لحظه ای غفلت از سیم کارت و کارتشان مورد سو استفاده مالی توسط همکاران و دوستان و حتی اعضای خانواده یا فامیل قرار می گیرند ، به شعب پلیس و دادسراها روانه می شوند
در یک کلام طـــــــــرح مــــذخـــــــــــــــــرف
بانک رفاه خیلی خوبه 2 دقیقه زمان میده ولی بانک ملی 1 دقیقه هست اگه دو دقیقه بشه خیلی خوبه
سلام مگر استفاده از رمزیاب همین کار را انجام نمی داد چرا مردم را گرفتار میکنید.
نرم افزار بانک اختیارات زیادی می خواد که دقیقا مصداق یک ابزار جاسوسی هست واقعا دلیلی نمی بینم اجازه بدم از گوشیم و زندگیم جاسوسی بشه اونم فقط برای یه رمز دوم که با روش ساده تری می شد ایمنش کرد ترجیح می دم کلا دیگه خرید اینترنتی نکنم
نرم افزار بانک اختیارات زیادی می خواد که دقیقا مصداق یک ابزار جاسوسی هست واقعا دلیلی نمی بینم اجازه بدم از گوشیم و زندگیم جاسوسی بشه اونم فقط برای یه رمز دوم که با روش ساده تری می شد ایمنش کرد ترجیح می دم کلا دیگه خرید اینترنتی نکنم
یه دقیقه وقت بگذارید بینید چی میگم:
شما با موبایلت رمزپویا رو میگیری. بعد همون رو کپی پیست میکنی تو اپلیکیشن بانک و پرداخت انجام میشه. خوب کپی پیست که کار خاصی نیست، خود اپلیکیشن هم میتونست اینکار رو انجام بده. پس استفاده از رمز پویا یک عمل درون اپلیکیشن هست و شما نقشی در اون ندارید.
یعنی عملاً از دید شما رمز پویا وجود نداره. تنها چیزی که امنیت رو بوجود میاره رمز دسترسی به موبایلتون و رمز ورود به اپلیکیشن هست. اگر کسی موبایل شما رو بدزده و رمز موبایلتون رو بدونه به حساب بانکی شما دسترسی پیدا میکنه. انگار که اصلاً رمزی برای حساب بانکیتون نداشتید.
خلاصه اش اینکه که رمز پویا، رمز بانکتون رو بی اثر میکنه و فقط رمز موبایلی باقی میمونه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۸
فرقش اینه قبلا با یه بی دقتی و جعلی بودن سایت(که به نظرم خیلی راحت ممکنه هر کسی گول بخوره)حسابت خالی میشد....الان اونجوری حسابت خالی نمیشه دیگه،باید حواست باشه کسی موبایلتو ندزده.
من در ابندا از طریق کارمند بانک صادرات خواستم رمز پویا نصب کنم بقدری ناشی بازی در اورد که از خیر این بانک گذشتم و از رمز پویا بانک شهر که انصافا در کمتر از یک دقیقه توسط کارمند بانک برایم عملیاتی شدو خوب کارت عملیات خرید های انلاین من اجبارا به بانک دیگر منتقل شد. تکنیکش ارام ارام برای همه راحت میشه. خوب از روش ایستا سختر است ولی برای حفظ حریم همه احترام می گذاریم. مرسی از سازندگان ایرانی ان
اپلیکیشن رمز پویا با مراجعه به بانک حضورا راه اندازی شده ولی هنور با نحوه کاربرش توجیه نشده ام.
با سلام به مردمد شریف ایران
وقتی کسی از اپلیکشن رمز پویا استفاده میکنه حتما موبایل هم داره ، به جای این همه اپلیکیشن،
خب همون موقع که فرد میخواهد گزینه خرید اینترنتی و یا کارت به کارت رو در تلفن همراه، رایانه و یا عابر بانک بزند، رمز پویا (یا یکبار مصرف) برایش ارسال شود ... دیگه این همه مسخره بازی و اذیت کردن مردم برای چیست؟
همه بانکها برای حواله های اینترنتی داخلی و پایا این موضوع را از قبل داشتند خب برای کارت به کارت هم فعال میکردند.... الان به گونه ای شده که برای هر بانکی دوباره باید یک اپلیکشین جداگانه برای رمز پویا در گوشی داشت که بعضا ادم قاطی میکند که کدام اپلیکیشن برای کدام بانک است ....
به نظر می رسد که مسولین دغدغه امنیت حسابهای مردم رو در این موضوع نداشتند و به دنبال موضوع دیگری بودند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۸
اتفاقا بزرگترین ایراد این طرح ، ارسال پیامکی رمز دوم است . روی اپلیکیشن می توان رمز گذاشت ولی اگر سیمکارت لحظه ای دست کسی بیوفتد و شماره کارت و تاریخ انقضا و سی وی وی را داشته باشد یا به کارت بانکی ات دسترسی داشته باشد براحتی می تواند با دریافت پیامک رمز دوم حساب را خالی کند
اگر کیف و موبایل با هم دزدیده شوند چون معمولا افراد کارت بانکی شان را در کیفشان با خودشان حمل می کنند و دلشان به این خوش است که رمز کارت در ذهنشان است ، قبل از اینکه فرصت پیدا کنی حسابت را مسدود کنی حسابت تخلیه شده است چون قبلا رمز دوم در ذهنت بود و دزد محترم به آن دسترسی نداشت ولی الان برایش پیامک می شود !!!

این طرح را باید بعنوان یک فاجعه ملی در تاریخ بانکداری این کشور ثبت کرد. بگذارید مدتی بگذرد تا با دیدن سیل مالباختگان و شاکیان بفهمید په بلایی بر سرمان آمده است
حسن رمز دوم پویا :

بالا رفتن امنیت افراد سهل انگار و کم اطلاع از تکنیک های فیشینگ در دنیای مجازی


عیوب رمز دوم پویا :

به خطر افتادن امنیت حساب بانکی در دنیای واقعی به دلیل ارسال رمز دوم توسط پیامک . کافیست لحظه ای از سیمکارت یا در صورت استفاده از گوشی ساده بدون رمز عبور از گوشی ، غافل شویم تا کسی که به کارت یا اطلاعات نوشته شده روی آن دسترسی دارد بتواند براحتی با دریافت رمز دوم پیامکی ، حساب را خالی کند. از آنجایی که معمولا کارت بانکی و تلفن همراه همیشه همراه هم حمل می شوند این مورد براحتی می تواند خطرساز شود و هر شخصی براحتی مورد سواستفاده کیف قاپ ها و زورگیرها قرار بگیرد مخصوصا اگر در ساعات غیر اداری انجام شود و از آنجایی که صاحب حساب بدون کارت و سیم کارتش نمی تواند نه توسط دستگاه خودپرداز و نه توسط بانکداری اینترنتی ، حسابش را مسدود کند ، تا صبح روز بعد دیگر اثری از موجودی حسابش باقی نخواهد ماند !!!

عدم امکان استفاده برای پرداخت دسته ای قبوض . قبلا براحتی می شد با یک بار وارد کردن شماره کارت و تاریخ و رمز ، چندین قبض را با هم پرداخت کرد ولی در حال حاضر برای پرداخت هر قبض باید عملیات پیچیده دریافت رمز طی شود و به ازای هر قبض ، اطلاعات کارت هم وارد شود

دیر ارسال شدن پیامک رمز و منقضی شدن آن بخاطر ترافیک خطوط مخابراتی یا لود بالای سرورهای مربوطه و در نتیجه منقضی شدن پروسه خرید که این مورد می تواند در مواقعی مانند رزرو بلیط یا نوبت متخصصان در بیمارستان های شلوغ یا حراج ها یا پیش خرید خودرو که موجودی کالاها و خدمات بسیار محدود است و در ظرف چند دقیقه یا حتی ثانیه تکمیل می شود ، باعث ضایع شدن حقوق خریدار و نابود شدن اعصاب کاربر شود !!!

سخت کردن پروسه پرداخت اینترنتی برای سالمندان و افراد کم سواد

عدم امکان استفاده برای خرید شارژ و پرداخت های خرد توسط سرویس های USSD مخصوصا توسط گوشی های ساده . سرویسی که معمولا سالمندان و کم سوادها از آنها برای خریدهای روزمره مانند شارژ یا پرداخت قبوض استفاده می کردند


بهترین راهکاری که می تواند باعث اصلاح بخش زیادی از عیوب این طرح مخصوصا مورد اول (به خطر افتادن حساب در دنیای واقعی) شود ، پویا کردن CVV بجای رمز دوم است چون با پویا سازی CVV ، امنیت دولایه ایجاد می شود . رمز دوم همانند سابق در حافظه صاحب حساب است و سو استفاده از حساب بانکی توسط سارقین و اطرافیان که به سیمکارت و کارت فیزیکی دست پیدا می کنند را غیر ممکن می کند و از طرف دیگر با ارسال یک CVV کوتاه سه رقمی ، امنیت در دنیای مجازی هم تامین می شود . از طرف دیگر حفظ کردن و وارد کردن CVV پویا در مدت زمان محدود چند ثانیه ای توسط سالمندان و کم سوادها و بیماران استخوانی که نمی توانند به سرعت تایپ کنند ، راحت تر است

به امید اصلاح این طرح یا حداقل اختیاری کردن این طرح تا حداقل افرادی که به تکنیک های فیشینگ آشنا هستند و گول فیشرها را نمی خوردند مجبور نباشند از ترس اطرافیان و اعضای خانواده و کیف قاپ ها ، گوشی و سیمکارت و کارت بانکی خود را با خود در حمام هم ببرند !!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۸
دقت نکردی اخوی کلا اعتبار رمز پویا 1 دقیقه است حالا بعد از یک دقیقه هر کسی دزد یا زور گیر به اون رمز دسترسی پیدا کنه چه اعتباری داره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۸
شما دقت نکردی اخوی . مشکل اصلی اینه که رمز دوم پیامک میشه . کافیه سیمکارتت برای چند دقیقه دست کسی بیوفته تا حسابتو خالی کنن. توی چند دقیقه میشه چندتا رمز دوم پیامکی گرفت ؟ هر چندتا که وقت داشته باشی . متاسفانه مدیران و طراحان و مجریان این طرح هم مثل شما به این مورد دقت نکردن
حداقل باید دریافت رمز پیامکی قابل غیر فعال شدن باشه تا کسانی که گوشی هوشمند دارن نگران سو استفاده از سیمکارتشون نباشن
اتفاق خوبی است اما نحوه اجرای فعلی رمز پویا فوق العاده اذیت کننده است ... یک نرم افزار باید برای همه بانکها رمز پویا صادر کند نه مثل الان سه تا موبایل بانک داریم با سه تا رمز ساز!
من دیروز فعالش کردم , کلی دردسر کشیدم تا فعال شد ولی خیلی باحاله , خیلی هم آسونه , نرم افزار رمزبان رو نصب میکنی بعدش هر 60 ثانیه خود به خود یه رمز نشونت میده , اصلا هیچ کاری هم لازم نیست بکنی . همین که نرم افزار رو باز میکنی رمز جلوته .


اینطوری دیگه امنیت خیلی میره بالا و کسی نمیتونه کلاهبرداری و دزدی کنه . دمشون گرم طرح خوبیه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۸
فقط مواظب باش کسی به سیمکارتت دسترسی پیدا نکنه تا کارتت سر 3 سوت خالی بشه . قبلا رمز دومت در ذهنت بود الان برای دزد محترم پیامک میشه
الان باید از خواهر و برادرات و همکارات و دوستات و فامیلات و مهمونات هم بترسی که مبادا یک لحظه به سیمکارتت و کارت بانکیت دسترسی پیدا کنن و خالیش کنن و باید شبها گوشی و کارت بانکیتو توی لباس زیرت بذاری
پس زیاد ذوق نکن . من این بلا سرم اومده . منی که مهندسی کامپیوتر خوندم و مثل آب خوردن سایت های فیشینگ را تشخیص میدم و چند سال خودمو از شر فیشرها در امان نگه داشته بودم ولی بعد از اجرای این طرح همکارم وقتی که برای دستشویی رفته بودم با دسترسی به سیمکارتم و با پیامک تونست حسابمو در سایت های شرطبندی در عرض 5 دقیقه خالی کنه و شکایتم هم به هیچ جا نرسید و یک کتک هم در محیط شرکت از همکار گرامیم خوردم
اشکال رمز پویا اینست که کافی است کسی موبایل شما را بدزد (البته فقط سیم کارتش مهمه ) و شماره کارتتون رو هم بدونه بنابراین براحتی حساب خالی میشه.
با عرض سلام
بهترین راه این هست که بانک مرکزی محبت کنن یک نرم افزار جامع طراحی کنن و همه از این نرم افزار استفاده کنند . الان بنده در 4 بانک به طور مثال حساب دارم باید 4 تا نرم افزار و 4 تا رمز نرم افزار رو نصب و به خاطر بسپارم که این کار بیهوده و خوبی نیست .مثلا بانک ملی حتی به خودش زحمت نداده در نرم افزار رمزبان از اسکن اثر انگشت استفاده کنه همیشه باید رمز بدی تا باز شه
طرح خوب اجرا نشد و بانکها هم هر کدام روش خاص و نرم افزار خاص خود را دارند که به مشکلات طرح اضافه کرده، زمان 1 دقیقه برای انجام کار بسیار کمه، نباید به خاطر سواستفاده عده کمی، ناتوانی پلیس برای مبارزه با آن ها و عدم اطلاع بخشی از دارندگان کارت، همه ملت را به سختی و مشکل انداخت و به همه هزینه وارد کرد، عدالت فقط توی با رای دادگاه بدست نمیاد، هدر ندادن وقت ملت و سخت تر نکردن زندگی آن ها هم نوعی عدالت است، نه همه گوشی هوشمند دارند و نه متاسفانه همه این نرم افزارها کارامد هست، امیدوارم در این طرح بازنگری شود چرا که خیلی دست پا گیر است، من به شخصه حاضر هستم تعهد بدهم و فقط از رمز ایستا استفاده کنم
من چون گوشی ام قدیمی است و اپلیکشن نصب نمی شود مجبور بودم از خود پرداز رمز پویا را فعال کنم طی یک هفته تا ده روز هر چه تلاش کردم در مرحله 3 روش پیامکی بانک ملی کد 4 رقمی دلخواه را هر عددی وارد می کردم قبول نکرد حتیمتصدی بانک هم نتوانست اینکار را انجام دهد و من به ناچار می خواستم پولم را در بانک دیگری بریزم و فرم لازمه را هم از بانک گرفتم و چون همه مشخصات فرم را نداشتم به خانه برگشتم تا بقیه اطلاعات لازم را تهیه کنم در راه رفتن به خانه یکی از همسایه ها را دیدم که به کمک احتیاج داشت بعد از کمک به این همسایه دوباره شانس خود را امتحان کردم و این بار کد 4 رقمی را سامانه بانک قبول کرد و من مجددا به عابر بانک رفتم و رمز پویا را توانستم فعال کنم و تا حالا دو بار استفاده کردم و مشکلی پیش نیامد نمی دانم شاید بعضی وقت ها گره کار آدم طور دیگری باز می شود.
سلام
به نظرم این رمز پویا بسیار خطر ناک تر از قبلی است چون حفظی نیست و هر کس کارت شمارا و گوشی شما را بدزدد به راحتی 4 رقم آخر کارتت را به شماره ...... ارسال میکنه و رمز برایش ارسال میگردد و هیچ هم قابل رد گیری نیست و همه چی به ظاهر عادی است ولی آقا دزده سیسستم عمل مینماید به راحتی و خیلی با کلاس .
خیلی عالی و بجا و رضایتبخشه! ملت هم یاد گرفتن فقط نق میزنن! همین هست که همیشه عرض کردم باید در سیستم رای گیری تجدید نظر بشه و فقط از عده ای نخبه با اطلاعات و داده بیشتر نظرخواهی بشه این افراد هم نه باید انتخابی باشند نه انتصابی بلکه با گذراندن شرایط خاصی واجد صلاحیت رای الکترال باشند در واقع اکتسابی باشد! نمیدونن چه حجم سنگینی از شکایات خالی شدن حساب مردم در پلیس فتا و پورنده های دادگاهها با این حرکت معقول و منطقی از بین میره اونوقت طرف میاد میگه چرا هیچ جای دنیا اینجوری نیست؟ چرا مسترکارت این مدلی نیست؟! چون هیچ جای دنیا این تعداد حساب بانکی در دست افراد کم سواد نیست که با یک سایت ساده فیشینگ هک بشن!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۸
سیمکارتتو از این به بعد یه جایی بذار دکتر جون همه چیز دان که کسی نتونه دست بزنه !!! چون اگه یک لحظه از سیمکارتت غافل بشی ممکنه خواهر بردار خودت با دریافت رمز پیامکی ، حسابتو خالی کنن ، مشکلی که قبلا بخاطر اینکه رمز دوم در ذهنت بود امکان نداشت
ناشناس
| Germany |
۲۳:۴۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۸
دوست عزیز با داشتن سیم کارت و حتی کارت بانکی به تنهایی کسی نمیتونه پول جابجا کنه چون یا نیازمند عابربانکه که رمز اول میخاد یا نیازمند اپلیکیشنه که حداقل دو تا پسورد گوشی و اپلیکیشن مورد نیازه فقط میتونه باهاش خرید کنه که اونم براحتی قابل پیگیریه! باز هم بد‌ون دقت و تحقیق کافی تز دادین! بخاطر همین همیشه عرض کردم که نباید ملت عوام حق رای دادن داشته باشند و فقط عده ای با بدست آوردن شرایط اکتسابی باید حق رای داشته باشند...
از روزی که این طرح اجرا شده بنده مجبور شدم یک کارت مجزا برای خرید اینترنتی و پرداخت اینترنتی قبوض بگیرم و این کارت را در هزار سوراخ سنبه پنهان کنم تا هیچوقت در کنار موبایلم نباشد و موقع خرید آنرا توسط عابربانک شارژ کنم

بنده کاسب هستم و بدون بانکداری اینترنتی زندگی ام مختل می شود و بعد از اجرای این طرح با کارت اصلی خودم هم به دلیل فعال نکردن رمز پویا ، دیگر نمی توانم عملیات کارت به کارت اینترنتی از طریق بانکداری اینترنتی انجام دهم چون می ترسم رمز پویا روی حساب اصلی ام فعال کنم ، رمز پویایی که جایش قبلا در ذهنم امن و امان بود و الان توسط یک پیامک براحتی به شاگردانم یا سارق محترمی که به کارت و موبایل و سیمکارتم دسترسی پیدا می کند ، ارسال می شود . متاسفانه به همین دلیل ، مجبورم برای کارت به کارت و انتقال وجوه و شبا ، مدام به عابربانک یا شعبه مراجعه کنم و اعتراض به کارمندان و مدیران شعب و حتی مدیران استانی هم فایده ای ندارد و آنها در جواب اعتراض ها می گویند که ما هم به عیوب این طرح آشنا هستیم ولی این طرح توسط بانک مرکزی اجرا شده و ما هم مجبور به اطاعت هستیم !!!

بنده با مدرک دیپلم از ابتدای اجرای طرح متوجه عیب بزرگ این طرح و به خطر افتادن موجودی حساب اشخاص بدلیل رمز پیامکی شدم نمیدانم متخصصان دانشگاه رفته و دکترا گرفته بانک مرکزی چگونه نفهمیده اند که ارسال رمز دوم توسط پیامک می تواند باعث تخلیه حساب شخصی شود که کارت بانکی و سیمکارتش مورد سرقت یا سو استفاده اطرافیانش قرار گیرد . شاید هم از عمد چنین طرح مشکل داری را اجرا کرده اند تا روی اعصاب مردم پاتیناژ بازی کنند و یک استرس و نگرانی دیگری به استرس ها و نگرانی های تمام نشدنی این ملت بیچاره اضافه کنند و یا شاید عمدا بضورت مشکلدار اجرا کرده اند تا بعدا دوباره با بهانه کردن سیل مالباختگان و اعتراض صاحبان حساب ها و کارمندان بانک ها ، بتوانند صدها میلیارد تومان دیگر از جیب مردم برای اصلاح این طرح به جیب بزنند

ای کاش غرور بیجا را کنار می گذاشتند و با تقلید از کشورهای موفق ، این طرح ها را اجرا می کردند چون بهترین راه موفقیت ، تقلید از موفق هاست نه اختراع کردن دوباره چرخ و بومی کردن چک و چوله همه چیز و اجرای چنین طرح های بچه گانه و عذاب آور من در آوردی
من برای بانک رفاه و ملت و ملی رمز پویا فعال کردم و مشکلی برای خرید اینترنتی ندارم
بنده که نظرم کاملا منفی است
کارمندان بانکها هم خودشان مخالف هستند ومیگن خودشان هم گیج میشن
هر بانکی هم یک نرم افزار طراحی کرده که ساز خودش میزنه
خلاصه دمشون گرم که دوباره صف طویل بانکها را راه انداختند
یکی از مشکلات این طرح اینه که اگه اپلیکشن ها و نرم افزارهای مخرب روی گوشی نصب بشن، میتونن یا جلوی دریافت رمز پویا رو بگیرن و یا رمز رو به جای دیگه ای ارسال کنن
با همه چیز میشه کنار آمد جز اینکه یارانه معیشتی آدمو بی دلیل حذف کنن
همه چی برامون سخته ... کلا زندگی برامون سخته ... اپلیکیشن سخته ... پیامک سخته ... ای بابا به این راحتیه فقط یکم هوش میخواد که ندارید ...
سه روزه طبق دستورالعمل بانک برای فعال شدن برنامه رمزساز!!!!‌ درگیر گوشی و کامپیوتر و اس ام اس و ... شدم و هنوز نتونستم رمز دوم رو فعال کنم. جالبه که آموزش های بانک با برنامه اش هماهنگی نداره و انگار داره هر روز آپدیت میشه!
با نرم افزار رمزساز کنار نیومدم، در عوض سرویس پیامکی به خوبی کار میکنه و تا الان مشکلی وجود نداشته.
فقط کش دادن اجرای این طرح برای نزدیک به یک سال واقعا جای سواله؟ در هر صورت طرح خوبیه و جلوی خیلی از سوءاستفاده هایی که از بانکداری اینترنتی میشد رو گرفته. از پیشنهاد کنندگان و اجرا کننده گان بسیار تشکر میکنم.
عبارت رمز پویا درست نیست. باید بگن رمز یکبار مصرف.
رمز نگار ملت بانک ملت ،برای اندروید10( اخرین ورژن )کار نمی کند
مسخره ترین طرح بانک همین طرح پویاست ...دریغ از یک بررسی کارشناسی که آیا قابل اجراست؟ برای هر بانک باید نرم افزار خودشونو نصب کنی و... من دوست ندارم فضای موبایلم با نرم افزارای چرت این بانکها اشغال بشه ..
رمز رو یکبار مصرف کردن تا در مواقع لازم با عدم ارسال رمز مانع انتقال وجه به صورت گسترده بشن. بعدم میندازن گردن تکنولوژی و نمیگن عمدا جلوی ارسال رمز رو گرفتن. اینها هر کاری میکنن که مردم یهو حمله نکنن بانک پولشونو بردارن و ببرن تو بازار سکه و ارز
این همه نرم افزار رو گوشیم نصب کردم اینم یکی دیگه...برا من یکی که واقعا زحمتی نداشت.
این طرح یک فاجعه ملی است چون به دلیل ارسال پیامکی رمز دوم ، امنیت حساب ها در فضای واقعی به خطر افتاده است و حتی متخصصین امنیت شبکه و آی تی و کامپیوتر هم که با یک نگاه ساده توان تشخیص سایت ها و اپلیکیشن های فیشینگ را دارند ، با این طرح در دنیای واقعی در معرض خطر قرار گرفته اند .

تنها راه برای در امان ماندن از عیوب این طرح ، فعال نکردن رمز دوم پویا روی حساب اصلی و گرفتن یک کارت مجزا برای خرید اینترنتی و شارژ کردن این کارت توسط عابربانک قبل از خرید است یعنی نگه نداشتن موجودی در این کارت .

متاسفانه با فعال نکردن رمز دوم پویا روی حساب اصلی بدلیل گره زدن کارت به کارت و واریز اینترنتی و شبای اینترنتی به رمز دوم توسط بانک ها ، امکان کارت به کارت اینترنتی و واریز وجه و شبا از طریق بانکداری اینترنتی بانک ها از بین می رود و افرادی که نگران امنیت خود هستند باید همانند دوران درشکه و تیرکمون سنگی ، برای واریز و کارت به کارت مرتبا به شعب و عابربانک ها مراجعه کنند و بانکداری اینترنتی برای این افراد فقط به ابزاری برای گرفتن پرینت حساب تبدیل شده است

فاجعه فاجعه فاجعه فاجعه
دیروز اقام رفت بانک واسه رمز پویا حتی خود کارمند بانکم نتونست درستش کنه زنگ زدن تهران کارشناسشون توضیح داد تا تونست مشکلش حل بشه جالب اینکه خود کارمندم همین مشکل داشت نمیتونست درست کنه
هی
ایجاد دروسر برای مردم، بی ادبی و بی احترامی و بی اعتنائی کارمندان بانک، مشکل در پرداخت..
وقتی مجبور باشیم باید کنار بیائیم!
مشکل بعدی اینه که اگر به هر دلیلی برنامه ها از گوشی پاک بشه دوباره باید دور بیوفتیم به نصب و فعال کردن نرم افزارهای بانکی!
نمونه اي از خروارها تصميمات نابخردانه مديريتي و كارهاي بي كارشناسي و خود بيني و تحميل زحمت به مردم
به نظرم باید اختیاری باشه و افرادی که نگران لو رفتن رمزشون هستند این مورد رو فعال کنند.
من برای یک حسابم نیاز به رمز پویا دارم و در حساب های روزمره مبلغ زیادی ندارم که نگرانش باشم.
به این صورت افرادی که درمورد رمز دوم نگرانند یا مبالغ زیاد توحسابشون دارند فقط درگیر موضوع میشوند.
من راحت استفاده میکنم. مشکلی ندارم. در نرم افزار انتقال وجه گزینه رمز پویا رو میزنم. فوری اس ام اس رمز میاد. و میزنم و تمام
سرویس پیامکیشو بانکا یا فعال نکردن یا اینکه خیلی اشکال داره و نمیشه ازش استفاده کرد و اینکه الان باید وقت زیادی اختصاص بدی و اعصابت بیشتر خورد بشه و کارت همواره لنگ بمونه
باید کاملا اختیاری بشه کار ما رو با مشکل مواجه کرده چرا همه چی باید تحمیلی باشه
این طرح باید هر چه سریعتر بصورت زیر اصلاح شود :

یک اپلیکیشن جامع و واحد (سیستمی همانند درگاه های شاپرک) برای همه بانک ها توسط بانک مرکزی یا یک شرکت تاسیس شده توسط همه بانک ها و زیر نظر بانک مرکزی ایجاد شود . این اپلیکیشن نباید بجز سطح دسترسی به اینترنت و اثر انگشت ، دسترسی دیگری بخواهد تا شائبه جاسوس بودن آن از بین رفته و مردم به آن اعتماد کنند

بجای پویا کردن رمز دوم ، از CVV پویا استفاده شود تا رمز دوم همانند سابق در ذهن صاحب حساب باقی بماند

اگر امکان پویا کردن CVV وجود ندارد یا هزینه زیادی دارد ، دریافت رمز توسط پیامک اختیاری باشد و صاحب حساب بتواند آنرا غیرفعال کند تا افرادی که گوشی هوشمند دارند نگران مورد سو استفاده قرار گرفتن از طریق سیمکارتشان نباشند . متاسفانه دریافت رمز توسط پیامک بزرگترین عیب این طرح است که امنیت حساب ها را در دنیای واقعی مورد خطر قرار داده است.

گره زدن سیستم های واریزهای اینترنتی کارت به کارت و شبا توسط بانکداری اینترنتی به رمز دوم پویا حذف شود تا افرادی که بدلیل مسایل امنیتی (همان ارسال رمز توسط پیامک) تمایلی به فعال کردن رمز دوم پویا روی حساب های خود ندارند همچنان بتوانند همانند سابق از امکانات واریز اینترنتی بانکداری اینترنتی بانک ها استفاده کنند.
لطفا اين موضوع را در سايت خود به راي بگذاريد.
لطفا اين موضوع را در سايت خود به راي بگذاريد.
لطفا اين موضوع را در سايت خود به راي بگذاريد.
لطفا اين موضوع را در سايت خود به راي بگذاريد.
لطفا اين موضوع را در سايت خود به راي بگذاريد.
پدرمون دراومده، کلا از این همه تراکنش چند تا دچار فیشینگ میشده که اشک همه ما رو با این سیستم مسخره در آوردن؟!!!!! بقیه جاهای دنیا فیشینگ نداریم؟!؟!!؟!؟
من هم با این طرح موافقم هم برام کار میکنه
در اجرا نواقصی داشت و داره که رفته رفته حل میشه
چرا همش با پیشرقت مخالفید سنگ اندازی میکنید
والا من ۵ سال پیش یه حساب تو بانک اروپایی داشتم رمز پویا داشتن و استفاده میکردن. حالا یه عده جمع شدن میگن کجای دنیا کجای دنیا. عزیزم همه جای دنیا
من از نرم افزار رمزساز بانک ملت استفاده می کنم و در یک کلام عالیه دست مسئولین درد نکنه که به فکر امنیت پول ما هستند
دقیقا مثل دست انداز های وسط خیابون ها میمونه برای مهار کردن جند نفر ناطور همه ملت را مجازات کردن
مال من که فعال نمیشه بانک هم نمیدونه مشکلش چیه. اصن یه وضعیه مملکت
رمز پویا ایجاد شد که پول بیشتری تو بانک ها.
جناب محرمیان از وقتی با رابطه از سمت یک مدیر شبکه شرکت انفورماتیک با چند پله صعود به مقام معاونت آی تی بانک مرکزی میرسد بدون شناخت از زیر ساختها امکانات سیستم بانکی، صرفا جهت عرض اندام جلوی روسای قدیم و ارائه طرحهای آبکی، ملتی را به دردسر انداخت. فقط بانک ملی 1 روز مختل بود به واسطه اجرای رمز پویا و مشکلات متعدد
وبال وبال وبال،تنها اسمی که روش میشه گذاشت
طرح کاملا ناقص اجرا شد. در دیگر کشورها هم رمز یکبار مصرف برای کارتهای آنلاین استفاده میشود(کارتهای اعتباری که عموما استفاده میشوند آفلاین هستند). اما رمز برای یک تراکنش بدون محدودیت زمانی اختصاص پیدا میکند. فقط کافیست الگوریتم کشف رمز وابسته به زمان لو برود. دیگر هیچ حساب بانکی در امان نیست. فقط کافیست یک روز درگیر کشف مشکل شوند تا ببینید مملکت دچار چه آشوبی شود
آقا حداقل 180 ثانیه ایش می کردین که تا بیایم اسنپ را شارژ کنیم تموم نشه.
رمز ایستا هم که بعضی وقتها برای تراکنش های زیر صد تومن هم کار نمیکنه.
سخته و پر دنگ و فنگ
هر صبح کارم رو با چندین پرونده جرایم رایانه ای شروع میکنم، ۹۹ درصد با شیوه فیشینگ انجام شده.
هر صبح کارم رو با چندین پرونده جرایم رایانه ای شروع میکنم، ۹۹ درصد با شیوه فیشینگ انجام شده.
مسخره ترین و دست پاگیر
یا مدت 60ثانیه بیشتر شود ویانرم افزار طوری تغییر داده شود تا در محلی که باید رمز یک بار مصرف استفاده شود،خود رمز بطور خودکار در همان محل وارد شود.بدبن طریق مشکل رفع میشود و هرکس چه باسواد و چه کم سواد و چه پیر و چه جوان وچه باموبایل جدید و چه باموبایل قدیم تر می توان با ان کار کرد و مشکل رفع میشود.درمورد رمز یک بار مصرف بانک ملی
گوشی مورد استفاده برای رمز پویا باید یه گوسی جدا باشه با ده تا اپلیکیشن برای ده بانک وگرنه دردسر رمزپویا و حفاظت ان خیلی مشکله
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۸
هر چقدر این حرف مسخره است اما باورکنید رئیس شعبه بانک ملی همین رو به من گفت که یه گوشی دیگه هم لازم دارید برای پرداخت آنلاین... فکر کردم مسخره می کنه ولی حالا می فهمم چی می گفت... خدا به ملت صبر بده... کرونا و جنگ نکشتمون این فکر گردن بعضی ها حتما ما رو از پا می اندازه
استفاده از یک برنامه واحد خیلی مفید میباشد از این سردرگمی نجات پیدا میکنیم
خدا از سر تقصیرشون بگذره. ملت رو بیچاره کردن. مثل همه کارهای دیگه. خب . تلف میشدین اگه یه نرم افزار جامع درست می شد که برای همه بانکها استفاده بشه؟ اصلا میتونست تو اینترنت باشه ملت دانلود کنن. وقتی رمز سازه یعنی خودش به درد کسی نمیخوره به تنهایی. خدایا یه عقلی به اینا بده یه پولی به ما......
هر جای دنیا معرفی شده مشکلاتی رو برای مردم ایجاد کرده. خصوصا وقتی شما سفر خارج برید و نرمافزار رو نتونید نصب یا اتصال بهش پیدا بکنید.
در خصوص عملکرد بانک ها واقعا ضعیف و آزار دهنده بود حصوصا وقتی میرید بانک و می بینید چقدر فرآیند خطی و داری اشکالات متعدد است. مثلا امکان داره شما برید بانک شماره موبایلتون رو آپدیت کنید بعد به شما میگن امکان داره ۱ روز طول بکشه تا فعال بشه بعد فردا که میرید کارتخوان به شما یا میگه تعریف نشده با مشکلی نیست به شما پرینت میده. بعد اینکه پرینت رو گرفتید میرید تا وارد نرم افزار بکنید می بینید پیام میده که این شماره حساب تعریف نشده. بعد اینکه چند ساعت وقت می زارید تازه متوجه میشید که نرم افزاری که دانلود کردید فقط همانروز که دانلودش کردید باید استفاده ازش بکنید وگرنه باید دوباره نصب کنید. این که گفتم مسیری پر از اعصاب خوردیه خصوصا وقتی شما می خواید قبض موبایلتون رو پرداخت کنید و اگر شانس بیاری و اینترنتت این وسط قطع بشه فقط باید بشینی وسط خیابون خودت رو بزنی چون رئیس بانک با خونسردی میاد میگه آقا جان چرا اعصاب خودت رو خراب می کنی اینجوری از پا میوفتی شماره موبالیت رو بگو کارت مای رو بده و سیکل یکبار دیگه از اول طی میشه و طوری بهت نگاه می کنند که انگار شما ویروس هستید و هیچکس مثل شما نیست.
تازه این که راه افتاد باید بری یک خودکار با کاغذ بزاری کنارت که فقط رمز ها رو به موقع و در یک ماراتون زمانی بین سایتها انتقال بدی حالا رمز اول بگیری یا اول بلیط انتخاب کنی خودش یه دانشیه که باید کسب بشه. فقط موندم فردا چطور چند صد هزار خورو با این سیستم در کسری از ثانیه قرار خریده بشه....
همه شما را به خدا و خدا را به شما می سپارم
بزودی نخبگان سهمیه ای برای رفع مشکل بزرگ امنیتی این طرح ، گوشی ای را اختراع می کنند که بدون سیمکارت کار می کند چون بدلیل ارسال پیامکی رمز دوم ، هزاران نفر بخاطر دسترسی غیر مجاز اطرافیان خود به سیمکارتشان قربانی می شوند !!!
چیز بیخودی است
سلام
تا حالا که مشکلی باهاش نداشتم.
به جای اینکه دزد رو بگرین، بیزین را گرون میکنن که قاچاق نشه، بجای اینکه هکر بانک رو بگیرین 300 میلیون کارت رو رمز دوم میکننک که بانک ها خودشون هم توش موندونو به جای اینکه چاله رو پر کنن کناز چاله بیمارستان می خوانن بسازند.
برنامه رمز پویای بعضی بانکها بقدری افتضاح هست که همه رو بیچاره کرده
نمونه اي از خروارها تصميمات نابخردانه مديريتي و كارهاي بي كارشناسي و خود بيني و تحميل زحمت به مردم
مزخرف و ناکارآمد
اینکار لازم بود و خیلی خوبه فقط زمان اعتبار رمز شصت ثانیه خیلی کمه حداقل باید صدو هشتاد ثانیه بشه
شما خودتون فكر مي كنيد چند در صد عامه مردم توانسته اند با رمز پويا كنار بيان و مشكل مملكت و نقدينگي حل شده باشه از نظر من اين عدد زير پنج در صد است ضمن انكه پول هاي كثيف و رانت ها اصلا از طريق نظام بانكي عمل نمي كنند لطفا مسئولين مربوطه به مردم امار اشتباه ندهند
خئاییش پدر مردم رو در اوردید
لطف کنید اینجوری دلسوزی برای مردم نکنید
افتضاهه
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی