بازدید 5407

دستگیری ۲ شبکه جاسوسی سعودی و اماراتی در یمن

وزارت کشور یمن روز شنبه از شناسایی و دستگیری اعضای دو شبکه جاسوسی وابسته به عربستان سعودی و امارات متحده عربی در این کشور خبر داد.
کد خبر: ۹۵۹۲۸۹
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۳:۲۵ 16 February 2020
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، عبدالخالق العجری سخنگوی وزیر کشور یمن با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: شبکه نخست که توسط سازمان اطلاعات سعودی اداره می‌شد، تحت نظارت ۲ افسر به نام‌های «فهد بن زید المطیری» و «فلاح بن محمد الشهرانی» و شمار دیگری از افسران بوده است که توسط «محمد عبدالله القوسی» وزیر کشور پیشین یمن از شهر «شروره» عربستان سعودی هدایت و آموزش داده شده بودند.

وی ادامه داد: شماری از افراد وابسته به این شبکه جاسوسی دستگیر شدند که در میان آن‌ها شخصیت‌های سیاسی سابق یمن نیز که تحت تعقیب بودند، حضور دارند.

سخنگوی وزارت کشور یمن در خصوص شبکه جاسوسی دوم نیز گفت: شبکه دیگری تحت نظر سازمان اطلاعات امارات متحده عربی بوده است و توسط «عماد محمد عبدالله صالح» معاون پیشین دستگاه امنیت ملی یمن اداره می‌شد. صالح در جذب اعضای اصلی این هسته توسط شخص دیگری به نام «محمد عصام المالکی» دست داشته است.

العجری گفت: افراد این شبکه برای دستیابی به اطلاعات حساس در زمینه‌های امنیتی، سیاسی، نظامی و اقتصادی تلاش می‌کردند. آن‌ها در راستای به راه انداختن یک جنگ داخلی موازی با میدان‌های نبرد کار می‌کردند.

سخنگوی وزارت کشور یمن اضافه کرد: المالکی و شبکه‌اش به دنبال عضوگیری به نفع کشور‌های ائتلاف در سازمان‌ها، وزارتخانه‌ها و مکان‌های دولتی یمن بودند تا اطلاعات ویژه را جمع آوری و برای ائتلاف جاسوسی کنند. آن‌ها همچنین در زمینه جذب عناصر ویژه برای انجام ترور و بمبگذاری برای بر هم زدن امنیت تلاش می‌کردند. عناصر این هسته به جذب عناصر زن به نفع خود اعتراف کردند.

وی خاطرنشان ساخت که دستگاه‌های امنیتی یمن همچنان در حال رصد فعالیت‌های شبکه‌های مشابه هستند تا در زمان مناسب آن‌ها را دستگیر کنند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر