بازدید 19718

واکنش‌ها به لیست ائتلاف اصولگرایان خراسان رضوی

با انتشار فهرست نهایی شورای ائتلاف اصولگرایان در خراسان رضوی، واکنش‌ها به این لیست همچنان ادامه دارد.
کد خبر: ۹۵۹۲۳۳
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۳ 15 February 2020
به گزارش تابناک به نقل از خراسان رضوی، شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب (اصولگرایان) در خراسان رضوی، هفته گذشته با برگزاری انتخابات درون تشکیلاتی، فهرست نهایی خود را برای حوزه انتخابیه مشهد و کلات منتشر کرد که شامل چهار نماینده فعلی مشهد (حجت‌الاسلام نصرا... پژمانفر، حجت‌الاسلام محمدحسین حسین‌زاده بحرینی، سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، جواد کریمی قدوسی) و فاطمه رحمانی به عنوان منتخب پنجم و نماینده بانوان بود.
 

لیست نهایی ائتلاف اصولگرایان درشهرستان‌ها


این شورا همچنین روز پنج شنبه نامزد‌های مد نظر خود را در شهرستان‌های خراسان رضوی اعلام کرد. به گزارش ایسنا، نامزد‌های مدنظر شورای ائتلاف در شهرستان‌های استان به این شرح است: تربت حیدریه: محسن زنگنه، گناباد: محمد صفایی دلویی، کاشمر و بردسکن: جواد نیک‌بین، درگز: حامد بیهقی، قوچان: مرتضی رحمانی مطلق، فریمان و سرخس: احسان قاضی‌زاده، طرقبه و چناران: حسین عباس‌زاده امامی، نیشابور و فیروزه: احسان ارکانی و هاجر چنارانی، سبزوار: علی‌اصغر عنابستانی و بهروز محبی، خواف و رشتخوار: علی‌اکبر احمدپور، تربت جام: غلامرضا قنبری.


انتشار لیست ائتلاف «جریان مردم» 


از جمله واکنش به لیست شورای ائتلاف اصولگرایان برای حوزه انتخابیه مشهد، انتشار لیستی با نام «ائتلاف بزرگ جریان مردم» با شعار «نه به مجلس تکراری» است. این ائتلاف پنج شنبه شب با برگزاری مراسمی در گلشهر فهرستی را منتشر کرد که در فضای مجازی با نام «اولین لیست رسمی در مقابل شانا» منتشر شد. لیست ائتلاف بزرگ جریان مردم به این شرح است:

غلامحسین صاحبی
علیرضا امیرحسنخانی
حمید کفشکنان
مجیدحسینی
سمیه سادات ابراهیمی


دلایل شورای تشکل‌های فرهنگی اجتماعی در نقد لیست ائتلاف


شورای تشکل‌های فرهنگی و اجتماعی مشهدالرضا (ع) نیز با انتشار بیانیه ای، دلایل خود را در مخالفت با لیست شورای ائتلاف اصولگرایان برای حوزه انتخابیه مشهد و کلات مطرح کرد. دراین بیانیه آمده است: «شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب اسلامی مشهد به لیستی برای انتخابات یازدهمین دوره مجلس رسیده است که در آن هیچ گزینه جوان مومن و انقلابی کارآمد وجود نداشته و این معنایی جز زیر پا نهادن مهم‌ترین اصل از اصول بیانیه گام دوم انقلاب ندارد. این درحالی است که نیرو‌های انقلابی مشهدالرضا (ع) با سلایق و طیف‌های گوناگون با پذیرش اصل وحدت بر مبنای اصول انقلاب اسلامی به دنبال ایجاد همدلی برای رسیدن به یک لیست انقلابی، کارآمد و جوان از دل یک فرایند شاخص محور ماه‌ها تلاش مجاهدانه کرده اند، اما در نهایت به دلیل سوء تدبیر‌هایی که انجام گردید شاهد یک اتفاق خجسته در این خصوص نبودیم». در ادامه این بیانیه دلایل شورای تشکل‌های فرهنگی اجتماعی درباره این موضع گیری ذکر شده که اهم آن به این شرح است:

* اصل شاخص گرایی عملا به محاق رفت و همان رویه لابی‌گری سیاسی، اما این بار با تابلوی شاخص گرایی در این دوره لیست نهایی را تعیین کرد.

* حذف امتیاز ویژه جوان‌گرایی، عملا جوانان را از رقابت با کاندیدا‌هایی که سابقه حضور در چند دوره مجلس داشتند بازداشت و در نتیجه سه نفر از جوانان توانمند در عین شایستگی و کسب آرای مجمع به دلیل حذف امتیاز ویژه جوانی، از حضور در لیست نهایی جا ماندند.

* در تشکیل مجمع عمومی طبق آیین‌نامه می‌بایست هر یک از اعضای اضلاع شورای مرکزی، ۵ نفر را به عنوان عضو مجمع عمومی معرفی می‌کردند، اما متاسفانه تعدادی از اعضای اضلاع نه تنها در مجمع دعوت نشدند بلکه یکی از اضلاع بدون هماهنگی با آن‌ها اقدام به پر کردن جا‌های خالی با نفرات همسوی خود کرد.

* در جلسه مجمع عمومی برخی از عوامل که وظیفه نظارت یا توزیع تعرفه رای را داشته اند، امانتداری را زیر پا گذاشته و نسبت به رای دادن یا ندادن به یک کاندیدای خاص به سایرین توصیه‌هایی را می‌کردند.

البته شورای تشکل‌های فرهنگی اجتماعی مشهدالرضا (ع) در این بیانیه اعلام کرد، با همه گلایه‌مندی از روند ائتلاف، به وحدت اصولگرایان پایبند بوده و لیست انتخاباتی جداگانه منتشر نخواهد کرد.


انتقاد صریح خلیل موحدی از نمایندگان فعلی مشهد


از دیگر واکنش ها، استوری‌های خلیل موحدی فعال فرهنگی و عضو سابق شورای شهر مشهد بود. او با انتشار مطلبی در صفحه اینستاگرامی خود، عملکرد برخی نمایندگان فعلی مشهد در مجلس راکه در لیست ائتلاف اصولگرایان برای مجلس یازدهم نیز قرار گرفته اند مورد نقد قرار داد. خلیل موحدی در یکی از استوری‌های خود با بازنشر بخش‌هایی از خطبه‌های روز گذشته آیت ا... علم الهدی در نماز جمعه مشهد نوشت: «کسانی که با عهدشکنی و کنار گذاشتن شاخص‌ها و عدم توجه به تاکید رهبر معظم انقلاب و نماینده، ولی فقیه، به جوان‌گرایی، زمینه یاس جوانان و خروج از وحدت را فراهم کرده اند، در حقیقت بستر رای آوری زاویه داران با ولایت را رقم زده اند و در مقابل کلام صریح نماینده، ولی فقیه ایستاده اند و باید پاسخ‌گوی ذنب لایغفر باشند».


حمایت جنبش مطالبه از لیست ائتلاف با وجود گلایه مندی


خبر دیگر درباره لیست ائتلاف اصولگرایان در مشهد، واکنش جنبش مطالبه به آن بود. بر اساس آن چه در کانال تلگرامی جنبش مطالبه مطرح شده، دبیر کل این جنبش درباره لیست ائتلاف اصولگرایان در مشهد بیانیه‌ای منتشر کرد که در بخشی از آن آمده است: «برآیند خروجی از مکانیزم فعلی شورا نه تنها نمی‌تواند تامین کننده نظر اکثریت ولایی شهر باشد بلکه کوچک‌ترین سنخیتی هم با بیانیه گام دوم انقلاب نداشته و همچنان تکرار همان نسخه‌های قبلی است. بنده به متولیان این شورا تضمین می‌دهم که با مجموعه و ترکیب فعلی هرگز نخواهید توانست جوان گرایی کرده و گردش نخبگانی ایجاد کنید». جنبش مطالبه البته با وجود گلایه مندی، بر حمایت از لیست شورای ائتلاف تاکید کرده و همچنین با بیان این که جوانان انقلابی، خط خود را از جریان وحدت شکن جدا خواهند کرد، برخی نام‌ها را به عنوان نامزد‌های انصراف دهنده در حوزه انتخابیه مشهد و کلات در حمایت از ائتلاف منتشر کرده است.


نامزد‌هایی که انصراف دادند


براساس ادعای این جنبش اسامی انصراف دهندگان به این شرح است: فرج‌ا... شوشتری، کمیل ضرابی، علی ذاکر الحسینی، حسن منصوریان، مجید عسکری، محمدرضا قره خانی، زهرا عنابستانی، فرهاد عظیمی فر، نجمه خدادادی. جنبش مطالبه همچنین امامی، قاضی زاده، ارکانی و «علی اصغر عنابستانی و آقای بهروز محبی» را به ترتیب به عنوان نامزد‌های مورد حمایت خود در دو حوزه انتخابیه «چناران و طرقبه شاندیز»، «فریمان و سرخس»، «نیشابور و فیروزه» و «سبزوار» معرفی کرد.


«شانا» ذیل تعاریف شورای ائتلاف تهران عمل نکرد


جامعه جوانان متحد اسلامی در خراسان رضوی نیز نقد‌هایی را به لیست شورای ائتلاف مطرح کرد. «جمشید خاتمی» دبیر این جامعه در گفت: وگو با ایسنا در این باره اظهار کرد: لیست ارائه شده توسط شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب استان ذیل تعاریف شورای ائتلاف تهران نیست، بنابراین باطل است، از ابتدا نیز شورای ائتلاف اعلام کرد که در چهار استان دخالت نمی‌کند، زیرا به حرف شورا عمل نمی‌کنند که یکی خراسان رضوی بود، بنابراین لیست استان، لیست شانا نیست. شایان ذکر است جامعه جوانان متحد اسلامی خراسان عصر دیروز نیز لیست کاندیدا‌های مورد حمایت خود را منتشر کرد که نامزد‌های حاضر در آن بدون اولویت به این شرح است:

مجید حسینی
سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی
غلامحسین صاحبی
مرتضی کامل نواب
سعید شعرباف تبریزی

همچنین «ارکانی» و «سبحانی نیا» در حوزه انتخابیه نیشابور، «عنابستانی» در حوزه انتخابیه سبزوار، «احسان قاضی زاده هاشمی» در حوزه انتخابیه فریمان، «قنبری» در حوزه انتخابیه تایباد، باخرز و تربت جام مورد حمایت این جریان هستند.

شایان ذکر است طی روز‌های گذشته برخی لیست‌های دیگر برای حوزه انتخابیه مشهد و کلات نیز در فضای مجازی منتشر شد که روزنامه خراسان پس از کسب اطمینان از صحت آن‌ها در شماره‌های بعد این لیست‌ها را منتشر خواهد کرد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر