بازدید 151600

«رای بی رای»‌ها بخوانند؛ مساله جدی است!

عدم شرکت در انتخابات، احتمالا مربوط به افرادی است که رویکردی اصلاح طلبانه به مشارکت در انتخابات دارند و یا نگاه متفاوتی، غیر از آنچه نگاه تکلیف محور در انتخابات دارد، دارا هستند. تصمیم برخی شهروندان که اخیرا کمپینی به نام «رای بی رای» را سازماندهی کرده اند، خود دلایلی گوناگونی دارد. حالا باید بررسی کرد که عدم مشارکت هر یک از گروه‌های مذکور چه اندازه آنان را در تحقق اهداف کمک خواهد کرد.
کد خبر: ۹۵۹۱۲۶
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۹ 15 February 2020

تابناک ـ سید مسلم بهشتی نژاد؛ برخی بر این باورند در ایران کنونی، کنش سیاسی در هنگامه انتخابات، دارای دو رویکرد کلی اصلاح طلبانه و اصولگرایانه است؛ این البته به منزله حصر عقلی نیست که خارج از این دو رویکرد، کنش سیاسی دیگری وجود ندارد، بلکه رویکرد‌های غالب در کشور در این هر دو قابل ردیابی است. یک رویکرد، رویکرد اصلاح طلبانه (نه جناح اصلاح طلب) به مشارکت در انتخابات است که در این رویکرد شرکت کردن یا نکردن در انتخابات یک حق است؛ یعنی یک شهروند همچنان که می‌تواند با حضور در انتخابات از حق رای دادن خودش استفاده کند، می‌تواند از حق رای ندادن خود هم بهره‌مند شود. در این نگاه رای ندادن هم یک کنش سیاسی است و لزوما به معنای قهر با نظام سیاسی کشور نیست.

رویکرد اصولگرایانه به مشارکت در انتخابات، کمی متفاوت است، در این رویکرد هرچند مشارکت در انتخابات حق شهروند است، در عین حال تکلیف هم هست. در واقع حقی است که جواز عدم استفاده از آن در شرایط عادی وجود ندارد. در این نگاه عدم مشارکت در انتخابات، کنش سیاسی تلقی نمی‌شود.

مشارکت شهروندان در نگاه اصولگرایانه در انتخابات آنقدر تکلیف محور است که فرد باید حتما در انتخابات شرکت کند، ولو اینکه در برگه آرا، نام کسی نوشته نشود، برگه رای سفید داخل صندوق انداخته و یا رای به گونه‌ای اعلام شود که در زمره آرای باطله منظور شود. با این پیش فرض، طرفداران اصولگرا احتمالا برای انجام تکلیف هم که شده در انتخابات شرکت خواهند کرد؛ بنابراین، عدم شرکت در انتخابات احتمالا مربوط به افرادی است که رویکردی اصلاح طلبانه به مشارکت در انتخابات دارند و یا نگاه متفاوتی، غیر از آنچه نگاه تکلیف محور در انتخابات دارد، دارا هستند.

به گزارش «تابناک»؛ تصمیم برخی شهروندان که اخیرا کمپینی به نام «رای بی رای» را سازماندهی کرده اند خود دلایلی گوناگونی دارد: برخی تابع شعار «اصلاح طلب، اصولگرا، دیگه تمومه ماجرا» به دنبال مشروعیت زدایی از نظام سیاسی کشور هستند و این گونه تصور می‌کنند که با کاهش محسوس مشارکت شهروندان در انتخابات، مشروعیت نظام سیاسی کشور زیر سوال می‌رود و پایه‌های نظام سیاسی تضعیف می‌شود. در بین این افراد هم افرادی حضور دارند که هیچ گاه در انتخابات جمهوری اسلامی شرکت نکرده اند و هم افرادی که علیرغم مشارکت در ادوار پیشین به این نتیجه رسیده اند که مشارکت آنان تغییر ملموس مورد نظر آنان در کشور را ایجاد نکرده و مدعی هستند که انتخابات بی فایده است، حضور دارند. شاید این عده هدفی هم برای مشروعیت زدایی از نظام سیاسی نداشته باشند و بی فایده دانستن انتخابات آنان را به سمت چنین گزینه‌ای متمایل کرده است.

برخی دیگر بر این نظر هستند که مشارکت پیشین شان در انتخابات دو دوره اخیر مجلس و ریاست جمهوری، نتوانسته نظام سیاسی را به آنچه آنان می‌خواسته اند، قانع کند و حضور آنان در انتخابات بی ثمر هست، آنان می‌گویند از یک سو به دلیل عدم تحقق وعده‌های منتخبان و از سوی دیگر به دلیل مقاومت قدرتمند در سطوح بالا در مقابل مطالبات آنان، شرکت در انتخابات بی فایده است.

گروه دیگر احتمالا بر این نظرند که نظارت شورای نگهبان، کاندیدای با کیفیتی را که به زعم آنان، صلاحیت ورود به مجلس با آرای مردم داشته باشد، باقی نگذاشته و عملا امکان اعمال حق مشارکت از آنان سلب شده است.

بخشی دیگر مجلس را به صورت کلی، در فرایند قدرت در کشور بلااثر می‌دانند و مشارکت در انتخابات را طبیعتا ایجاد تالی فاسدی به نام مجلس می‌دانند که حاضر نیستند به آن تن دهند. البته دلایل شخصی و غیر شخصی دیگری هم در این بین شاید باشد، اما آنچه در واکنش‌های مردمی اغلب مشاهده می‌شود در زمره این دسته بندی هاست. حالا باید بررسی کرد که عدم مشارکت هر یک از گروه‌های مذکور چه اندازه آنان را در تحقق اهداف کمک خواهد کرد.

گروه اول که تصور می‌کنند با عدم مشارکت و عدم اعمال حق مشارکت در انتخابات، از نظام سیاسی کشور مشروعیت زدایی می‌کنند، حتما باید به این نکته توجه کنند تا زمانی که صندوق آرا و امکان رقابت نسبی وجود دارد، مشارکت ولو پایین، باعث مشروعیت زدایی از نظام سیاسی نخواهد شد؛ نه در ایران و نه در هیچ کجای دنیا. در همه جا فراز و فرود‌های سیاست بر مشارکت مردم در جایی که انتخابات وجود دارد، تاثیر می‌گذارد و گاهی آن را زیاد و گاهی هم کم می‌کند، اما تا زمانی که صندوق رای هست و مشارکت حداقلی و رقابت نسبی هم وجود دارد، عدم شرکت در انتخابات توسط عده‌ای ولو عده‌ای قابل توجه، سبب مشروعیت زدایی از نظام سیاسی کشور نخواهد شد و آنان در انتخابات بعد حتما به انتخابات باز خواهند گشت.

شاید عده‌ای بر اساس همان نگاه اصلاح طلبانه به حق رای بگویند که عدم شرکت در انتخابات هم خودش یک نوع کنش سیاسی و دارای پیام به نظام سیاسی کشور است. نمی‌توان این ادعا را رد کرد، اما هزینه‌های این نوع کنش سیاسی در مقابل کنش حضور در انتخابات، با توجه به اتفاقات بی نهایت تاثیر گذاری که ممکن است در چهار سال دوره نمایندگی آینده بر زندگی فرد فرد شهروندان، موثر واقع شود، بسیار بیشتر از منافع آن است.

گروه دوم که عدم تحقق وعده‌های منتخبان خود را به دلیل بی کفایتی آنان یا مقاومت قدرتمند در سطوح بالای نظام سیاسی، را دلیلی بر شرکت نکردن خود در انتخابات تلقی می‌کنند، طبیعتا می دانند که موفقیت در فرایندی مانند انتخابات یک فرایند است و با انتخاب افراد مورد نظر به پایان نمی‌رسد، بلکه همه این فرایند باید تکمیل شود که به نتیجه مطلوب برسد؛ مثلا آیا فرایند انتخاب لیست سی نفره امید در انتخابات گذشته به نتیجه مطلوب رسید؟ نتیجه مطلوب هم حتما مطلق نیست و در عالم سیاست، که دنیای نسبیت هاست، موفقیت نسبی، جای ارزیابی‌های مطلق را گرفته است. باید بررسی شود که این افراد در ارزیابی خود به موفقیت‌های مطلق نگاه کرده اند یا موفقیت‌های نسبی؛ اما منطقا نمی‌توان دو انتخاب گذشته کشور در سطح مجلس و ریاست جمهوری را مطلق ناکامی تلقی کرد؛ مثال متعددی وجود دارد که در نبرد قدرت نهاد‌های انتخابی به موفقیت‌هایی هم شأن وزن شان دست یافته اند.

گروه سوم معتقدند نظارت شورای نگهبان عملا کاندیدایی برای حضور و مشارکت آنان باقی نگذاشته است؛ این سوال باقی است: تصور کنید شورای نگهبان همه سی نفر فهرست امید در تهران را که اکنون در مجلس هم حضور دارند، تایید صلاحیت می‌کرد. آیا ناظر به بحث پیشین، آنان رای مردم و حتی طرفداران سابقشان را می‌گرفتند؟ اکنون حدود ۱۰ تا ۱۵ تن از نمایندگان فعلی تهران تایید صلاحیت شده اند، در چنین شرایطی طبیعتا این افراد باید در شرایط کنونی رای قابل توجهی داشته باشند! بحث این نیست که این عده پس از نظارت شورای نگهبان، دستشان برای انتخابات باز است؛ بحث این است که چاره‌ای نیست جز بازسازی افرادی که امید تحول در مجلس را دارند ولو ناشناخته باشند. به لیست‌های اصولگرا‌ها هم اگر نگاهی بیندازیم بیش از ۱۵ نفر آنان از اشخاص معروف نیستند و نصف لیست آنان را افراد جوانی که جویای نام هستند تشکیل داده اند. اگر چه آنان به اختیار به چنین سمتی حرکت کرده اند، اصلاح طلبان هم می‌توانند از جبر مقابل شان، چنین راهی را برگزینند.

گروه چهارم که مجلس را به صورت کلی در ساختار کشور بلااثر می‌دانند هم مثال‌های متعددی وجود دارد که مجلس تاثیر نسبی خوبی بر حسب جایگاه خود در ریل گذاری کلان کشور داشته است. مجلس تا زمانی که صندوق رای هست، منشا تاثیرات مهمی در کشور است و نمی‌توان جایگاه آن را کمتر از میزانی که هست در نظر گرفت. در همین یک ماه اخیرا در ماجرای واکنش ایران به ترور شهید حاج قاسم یا مساله انهدام هواپیمای مسافربری نقش دولت و مجلس در شکل گیری تبعات این حوادث، بیش از آن بوده که نمی‌توان آن را از نظر دور داشت؛ تردیدی نیست که برخی نمایندگان کنونی چه سوء عملکرد و چه به صورت آگاهانه در صدد تضعیف نقش کلان مجلس به نفع منافع شخصی و یا فرقه‌ای بوده اند؛ اما جایگاه مجلس با اینکه تضعیف شده، همچنان قدرتمند و فعال باید به آن نگریسته شود.

با همه دلایل ذکر شده اگر رای دادن را تکلیف نمی‌دانید و شرکت و عدم شرکت را حق خود می‌دانید و البته عدم شرکت را کنشی سیاسی و برای ارسال پیامی به نظام سیاسی تلقی می‌کنید، بررسی هزینه و فایده‌های تصمیم تان را حداقل یک بار مرور کنید که چه از دست می‌دهید و چه به دست می‌آورید. به یاد داشته باشید در امر سیاست بنا نیست شما نقش پاک باخته‌ای را ایفا کنید که چون برخی چیز‌ها را از دست داده، قرار است همه چیز‌ها را هم از دست بدهد. در سیاست گاهی به جبر و گاهی به اختیار، یک گام به پیش رفت، حتی اگر دو گام لازم باشد به عقب برداشت.

ممکن است عده‌ای بگویند که ممکن است در انتخابات شرکت کنند و به همین افرادی که تایید صلاحیت شده از هر جناحی رای بدهند، اما اگر ثمره انتخاب در فردای انتخابات، عملکرد نامناسبی از خود ارائه داد، عده‌ای آن را به انتخاب بد مردم مرتبط کنند و مشکل را مردم و انتخابات بدانند. این اظهارات با اینکه وجود دارد، اهمیتی ندارد؛ مگر راه دیگری هم وجود دارد؟

عده‌ای دیگر می‌گویند اگر حاکمیت یکدست شود و مخالفان کنونی دولت و مجلس، این دو نهاد را هم در اختیار بگیرند، ممکن است باعث مسئولیت پذیری آنان در قبال مسائل کشور شود و از این دوگانگی مضر در اداره کشور ممانعت شود. در حالی که نه روی کاغذ و نه عملی چنین تضمینی وجود ندارد که فرد یا افرادی از حق رای خود بگذرند؛ به امید روزی که حاکمیت یکدست و یکپارچه، چه از این جناح چه از آن جناح، مسئولیت همه امور کشور را بپذیرد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۲۲
در انتظار بررسی: ۷۲
انتشار یافته: ۶۱۱
شرکت در انتخابات باعث میشه مردم رو گناهکار جلوه بدید در هر مشکلی میگید تقصیر خودتون بود خودتون انتخاب کردید
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۴:۳۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۶
از سال 92 کمتر و از سال 96 بسیار بیشتر، چپ می رن راست می آن می گن "همینه، انتخاب اشتباه همینه، تقصیر خودتونه،..." اونوقت دوباره موقع انتخابات می آن می گن به هر کی دوست دارین رای بدین! فقط بیایید پای صندوق! این تناقض رو اول حل کنید!!!! بعدش بگید بیایید رای بدین.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۶
رای بی رای
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۶
شنبه ۲۶ بهمن ساعت ۱۵
دلار ۱۴۱۰۰
سکه ۵۲۰۰۰۰۰
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۶
دفعه قبل می گفتند خودتون رای دادید اون جناح مقابل هم به مردم توهین می کرد و می گفت رای حرام دادید و انتخابتون اشتباه بوده
الان آمده اند یک جناحش کرده اند همان افرادی که قبلا انتخابات و رای مردم را رفراندوم می دانستند الان مدعی شده اند که نخیر رفراندوم نیست و اهمیتی ندارد! همزمان التماس می کنند که مشارکت کنید اینجا سوال پیش میاد که شما دوستان که کلا افراد خودی را تایید صلاحیت کرده اید و مشارکت هم که اهمیتی ندارد پس چرا نگران هستید؟ افراد خودتون اگر با مسشارکت پایین وارد مجلس شوند مگه اشکالی دارد؟
در بخش های بعدی مقاله می فرماید که چون لیست امید جواب نداد باید به موفقیت های نسل بی بسنده کرد! که موفقیت نسلبی هم حتی دیده نمیشه و با یم مجلس و رئیس جمهور بی اختیار مواجه هستیم
در بخش های بعدی هم فرموده که مجلس اثراتی دارد که ما مردم مشاهده نکرده ایم
انتخابات یک رفراندوم است و اگر مشارکت پایین باشد قطعا پیام مهمی ارسال شده و به قول خود دوستان رفراندوم برگزار خواهد شد
سوال ما از نویسنده این است چطور در انتخابات های قبل مشارکت مردم رفراندوم محسوب میشد الان عدم مشارکت رفراندوم نیست؟عجب!
انتخابات قطعا رفراندوم است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۶
وقتی اقایون دلیل مشکلات را رای اشتباه مردم بیان میکنند و کار شکنی خودشان را گردن رای مردم می اندازند دیگه رای دادن چه معنی ای میتونه غیر این داشته باشه که اگه به ما رای ندید همین آشیهه که هست
ناشناس
| Germany |
۱۵:۰۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۶
همین مطلب رو هم بخونید میگه نیاین هرچی بشه تقصیر خودتونه. کلا تقصیر ماست هرکی انتخاب بشه و نشه! آقا مگه نه اینکه تمام کاندیداها از یک جا تائید صلاحیت شدن؟ پس ما چه بیایم چه نیایم یه عده که صلاحیت دارن میان سر کار. پس چه کاریه صف واستیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۶
ظریف هم گفت خودتون انتخاب کردید یعنی به عبارتی مردم باید پاسخگو باشند تا مسئولین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۶
تحلیل ها و پاسخ ها انهم به این قطعیت واقعا ابکیه داداش کسی را می خوای بکشونی پای صندوق باید بیشتر مایه بزاری
رای بی رای
ناشناس
| Russian Federation |
۱۵:۲۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۶
سید جان پس دلیل مقالات خوب چند وقت اخیر شما این بود؟"تشویق مردم به شرکت در انتخابات در چنین روزی"؟اما بدانید که من تصمیم به شرکت نکردن گرفته ام و انرا تغییر نخواهم داد!!شرکت نمیکنم تا مسولین به مسیر اصلاحات باز گردد و تن بدهد وگرنه مشروعیت و قدرت چانه زنی خود را از دست خواهد داد.شرکت نمیکنم چون راهی مسالمت امیز تر از این برای تغییر اوضاع سراغ ندارم!!!.شرکت نمیکنم تا دن کیشوتها از توهم خارج شوند!! انها باید بدانند مردم رمه نیستند و مسائل را خوب میفهمند.انها باید بدانند نخبگان واقعی مردم هستند نه انها که تریبون دارند.باید بدانند چرخ روزگار روزی یکی را بر راس مینشاند و روزی دیگر دیگری!!!! پس سید عزیز انچه من میخواهم تمام مبتنی بر سیره پیامبر و ائمه و قران و نهج البلاغه است!!! اصولا ادیان برای هدایت مردم امدند و اگر مردمی نبودند ادیان هم نبودند.پس این مردم هستند که به همه چیز اولویت دارند و باید که رضایت انها در هر چیز شرط اول باشد.اگر بر قلبهای مردم حکومت کنی مانند سردارمان سلیمانی تا ابد حاکم خواهی ماند و اگر بزور داغ ودرفش بمانی دیر یا زود قافیه را خواهی باخت. مسولان کافیست یک کار انجام دهند و ان بازگشت به اغوش مردم و شنیدن حرف انهاست.در انصورت تضمین میکنم خیلی از ما که چون من فکر میکنند دوره بعدی در رای گیری شرکت خواهم کرد واگر صدای ما شنیده نشود روز بروز به افراد رای بی رای اضافه خواهد شد.
ناشناس
| United States of America |
۱۵:۲۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۶
نقد گروه ۳:
لیست نفرات سرشناس احزاب اصلاح طلب و اصولگرا و مستقل را که ثبت نام کرده اند را و لیست تایید شده ها را چاپ کنید ان وقت صداقت مقاله تان ثابت میشود.
دقیقا مانند تیم های لیگ برتر است انتخاباتها و تیم ها سعی میکنند با نفرات معروف و وزن سیاسی بالا را در لیستها بگذارند و لیگ دسته دوم نیست که تیم ها با یاران اماتور شرکت کنند!!!! عجبا
اقای کدخدایی امار تایید ۷۰۰۰ نفری میکنند منتهی ایا افراد قوی سیاسی هستند این نفرات؟؟؟؟
تا احزاب قوی نداشته باشیم این حضورهای گسترده افراد را خواهیم داشت
در مقاله گفتید اگر تمام نفرات لیست امید تایید شده بودند چه میشود و چه نمیشد و این اشتباه تفسیرتان و وظیفه این نباید باشد که یک لیست را ۱۵ نفرشان را تایید یا رد کرده باشد و حالا اتفاقی نیافتاده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۶
مردم را زیر سوال برده اند که چه بیایید چه نیایید شما مردم مقصر هستید و حکومت هم حق ما مسئولین است و خود شما مردم باید پاسخگوی اعمال و رفتارتون باشید و رای هم ندهید همینه که هست و ما هستیم و خودتون ضرر می کنید و رای شما اهمیتی ندارد و دفعه بعد خودتون پشیمان میشوید و می آیید و..
که واقعا جای شگفت زده شدن دارد
شایدم ندارد و دیگه باید به این رفتار عادت کرد
ملاک رای مردم بود الان اگر مردم رای ندهند یعنی باز شما حق دارید؟
کلا میگه همین افرادی که ما میگیم را باید رای دهید رای ندین باز تقصیر خودتونه!
رویا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۶
مجبور نبودین بخاطر کنسرت و استادیوم رفتن به آدم بی کفایت رای بدین
اون روز که توی خیابون رقص و پایکوبی می کردین یادتونه؟ لابد باید جواب انتخاب غلط شما رو ما بدیم؟ چقدرم ماشالله رو دارن بعضیا
ناشناس
| Netherlands |
۱۵:۵۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۶
رای بی رای بخاطر این هست که نمایندگان و کاندیدا را بر ما تحمیل میکنید . از طرف دیگر هر وقت منتخبی مثل رییس جمهور یا نمایند های حرف از مطالبات مردم حتی در علب بیان و سخنرانی بخواهد انجام دهد بهش توهین میکنید . تهمت میزنید . سخنرانی را از تلویزیون قطع میکنید . رد صلاحیت میکنید . ....... حالا باید خود تابناک با این تیتر بزرگی که بیان داشتند وقتی قدرت مردم در صندوق رای کارهایی ندارد و نافذ و تاثیر گدار نیست چه ارزشی دارد . کدام ارگان امده بگوید اول برویم ببینیم مردم دنبال چی هستند و بعد از انتخابات دوباره بررسی کنند که کسی که پیروز میدان رقابت شده چی بوده چرا مردم بهش رای دادند ؟ بنابرایت اصولگرایان هنوز نمیدانند که این انتخابلت نمایشی و فرمایشی هست و در این فرمایشی هم بدون رقابت دنبال چی میگردن ؟ رضایت شرع بر رضایت ملت مهم تر هست . پس انتخابات را کلا تعطیل کنید و مسولیت سیاست ها را خود مقامات بعهده بگیرند .
حزب الله پیروز است
| Germany |
۱۵:۵۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۶
آقا یعنی چه که شرکت نمیکنیم
همه افرادی که واجد شرایط هستند و شرکت نمیکنند باید تا 4 سال از کلیه خدمات عمومی بی بهره بمانند. مثلا یک سامانه الکترونیکی بگزاررند هرکس نیامد رای بدهد مورد پیگیرد غذایی قرار بگیرد
ناشناس
| Netherlands |
۱۵:۵۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۶
کارشناسلن سیاسی و اجتماعی در دهه اوایل انقلاب حدس میزدند که در ۵۰ سال بعد به دلایل فنی و علمی ممکن هست اصلا مردم رای ندهند چون لوازم و شیرازه اصلی دمکراسی که قدرت احزاب بود در ایران نادیده گرفته شد .
نعمت
| Germany |
۱۵:۵۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۶
بنده به اعنوان یک استاد دانشگاه و پجوهشگر که 40 سال است هرروز کیهان را مطالعه دارم و از همه مساعلات دنیا بااطلاعات هستم پیشنحاد میکنم عموم مردم در این پیچ تاریخی و حساسیت زا با شرکت در انتخابات دشمن را معیوس کند چون ما امروز بسیار پیشرفته هستیم ماهواره به فضا میفرستیم همین ماهواره ظفر الان فقط دوکشور در تمام عالم چنین علم و دانشی دارند. یا هزاران پیشرفت دیگر مه چشم دشمن را لال کرده و موشک کروز را در هوا میبینیمو لذا باید با شرکت در انتخابات باعث ارزان شدن خودرو شد
طاهر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۶
رای بدهیم چیزی بدست نمی آوریم و رای هم ندهیم چیزی از دست نمی دهیم پس کار بیهودی است سالهای که مجلس و دولت در دست افراد مورد نظر مردم می افتد نهادهای قدرت همیشه می خواهند و فشار می آورند آن را ناکارآمد و اشتباه انتخاب مردم جلوه دهند پس ثواب در رای ندادن و اصلا برگزار نکردن انتخابات است و پول و هزینه برگزاری صرف سیل زدگان ، زلزله زدگان ، برف زدگان و ... بشود هم مردم راضیند و هم خدا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۶
دیگه با 124 هم تماس بگیری تاثیری نداره
رامین
| Germany |
۱۷:۰۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۶
جناب آقا یا خانوم حزب الله پیروز است هر وقت یاد گرفتی برخورد قضایی نه غذایی اون موقع بیا در مورد رای دادن نظر بده. بدبختی مملکت وجودیی هست که امید وجود اینکه حتی سواد درست نوشتن و خواندن ندارند داعیه مدیریت جهانی دارند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۶
آقای حرب الله پیروز است غذایی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
همه قشر شما همینن!!!
بی سوااااااااااااااااااددددددددددد
محمدرضا نقوي
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۶
حزب الله پیروز است

|
Iran, Islamic Republic of
|

۱۵:۵۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۶



آقا یعنی چه که شرکت نمیکنیم
همه افرادی که واجد شرایط هستند و شرکت نمیکنند باید تا 4 سال از کلیه خدمات عمومی بی بهره بمانند. مثلا یک سامانه الکترونیکی بگزاررند هرکس نیامد رای بدهد مورد (پیگیرد غذایی )قرار بگیرد

منظور اين برادر حزب الله پيگرد قضايي است و الا حكومت چندسال است كه پيگير در اوردن معيشت ما مردم است
ناشناس
| Canada |
۱۸:۰۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۶
این آقای نعمت سیکل هم نداره با این دیکته و . تفسير کردنش.
خدای هست
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۶
ومن حقیر به این نتیجه رسیدم که فقط تنها مواقعی که به عوام مردوم نیاز هست از انها استفاده میشود و در بقیه موارد عوام خود رو باید رو در رو این مسئولان ببینن وفقط در انتخابات به خضورشان نیاز هست
حزب الله پیروز است
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۶
از دست همتون به دیوان لایحه شکایت میکنم منو مسخره میکنید من خودم چندتا لینسانس دارم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۶
چه شزکت کنیم چه نکنیم آخرش میگن ۷۳ درصد رای دادن میدونید که چی میگم
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۲۰:۵۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۶
تابناک ناقلا قسمت اصلی نظرمو سانسور کرد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۶
در شهر اصفهان فقط یک نفر از اصلاح طلبان تایید شده بفرمائید چرا باید رای داد
مازیار
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۷
اینهمه مخالفت ایا مرد هستید وشهامت دارید امسال رای ندهید ؟من شک دارم اول صبح با انگشت رنگی وبصورت مسخ شده جلوی دوربین حاضر می شوید ؟مگر عظم ملی داشته باشید برای رای ندادن؟...
مرتضی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۷
آقا، من در دوره ششم به اصلاحطلب ها رأی دادم که اون جوری شد. در دوره نهم به اصولگراها رأی دادم باز هم اون جوری شد. در دوره دهم به قول آقایان رأی حرام دادم و اشتباه کردم به میانه رو ها و معتدلین و امیدی ها رأی دادم این جوری از آب در اومد. خب، من که همش اشتباه رأی دادم چرا باید دوباره رأی بدم؟ مثل این می مونه که یه بازیکن فوتبال توی چندتا مسابقه اشتباه های فاحش کنه بعد باز مربی بگه بازی بعد هم جزء ترکیب اصلی هستی! شما به عقل اون مربی شک نمی کنین؟
پس من هم شعورم میرسه وقتی چندبار انتخاب اشتباه کردم دیگه رأی ندم و اجازه بدم افرادی که انتخاب درست دارن شرکت کنن. مشارکت بالا چه ارزشی داره وقتی یه مجلس اشتباهی داشته باشیم؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۷
حرف درستی زدی تا وقتی این نگرش بین شون هست رای بی رای آخرش میگن کار شماست
رویا جووون
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۴
چقدر درصد رای مثبت به رای منفی جالبه
همه میگن : رای بی رای
رای بی رای.
پاسخ ها
farhad
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۶
ماكه راي ميديم هرچي ميشه ميگيد تقصير شماست اشتباه راي داديد راي هم كه نميديم باز ميگيد هرچي بشه تقصير شماست فكرنميكنيد همين عدم پذيرش مسئوليت ملت رو دلسرد كرده؟
ناشناس
| Ireland |
۱۵:۵۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۶
ملت در سال 96 روحانی را انتخاب کردند و برجامامضا شد اینقدر یک عده تندرو وتنگ نظر شبانه روز کارشکنی کردند وسیگنال مخالفت با کل بشریت را از خود ساطع کردند که همون رای دهند گان الان به ....خوردن افتادن.شما که تحمل انتخاب مردم را نداریدبرای چی انتخابات برگزار می کنید مگه پول زیادی دارید.؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۶
اگه رای بدم و بعدا هر بلایی سرم بیاد میگن اونا خودشون انتخاب کردن اینجوری زندگی کنن. پس رای نمیدم
رای بی رای
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۶
وقتی هیچکدام از کاندیداهای از فیلتر شورای نگهبان گذشته نماینده افکار و آراء و اندیشه های من نیستند، چه دلیلی برای رای دادن وجود دارد؟
یعنی باید به کسانی که آراء و نظراتشان با من صدو هشتاد درجه متفاوت است رای بدهم؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۶
آقای 6299 هرچه سریعتر خودتو تسلیم کن تا ادعدامت کنیم
ناشناس
| Canada |
۱۱:۵۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۸
من نمیفهمم اگر رای ندادن به ضرر خودمونه چرا اینهمه جوش میزنن که رای بدیم؟!
برو باباااااااااااااااااا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۶
جناب بهشتی ، اینهمه داستان گفتی ، که چه شود ؟
بدانید که همیشه رای و نظر اکثریت مردم ، بهترین و درست ترین و منطقی ترین انتخاب بوده
الان هم اکثریت قابل توجهی از مردم تحریم انتخابات را بعنوان تنها وسیله ، نشان دادن مخالفت خود با این سیستم اداره کشور نشان می دهند
و رای بی رای
تنها و بهترین گزینه روی میز اکثریت مردم است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۶
برو ننه
خودم که هیچ حتی پدرومادر پیر وهمسرم هم اجازه رای دادن نمیدهم چون هیچ سهمی از سفره انقلاب به ما نرسیده...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۶
به خدا ما هم که از روی اعتقادات به نظام رای دادیم و میدیم ،هم مثل شما کلی بدبختی و بیچارگی داریم و دنبال یک لقمه نون حلال صبح تا شب می دویم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۶
پدرو مادر پیر و همسر ندارم وگرنه من هم همین کارو میکردم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۶
اهاي پست دار اهاي وام گيرنده ها اهاي خودتو فاميلات سر كار اهاي حقوق هاي نجومي خودتون برين به خودتون راي بدين.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۶
برای سهمت با 124 تماس بگیر
ناشناس
| Finland |
۱۶:۴۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۶
پس اگه دوباره یک مشت تندرو رفتن و همین سه درصد آزادی هم به صفر رسید غر نزنید.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۶
حالا پاشو بیا سر سفره آبگوشت از دهن نیوفته
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۶
آقاجان، ما سفره انقلاب رو نمیخواهیم، فقط بذارن مثل بقیه مردم دنیا آسوده زندگی کنیم. نه اینکه صبح بیدار بشیم ببینیم ارزش پولمون به یک سوم رسیده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۶
این روزها اینقدار سانسور شده حتی یک سایت اجازه نظر سنجی انتخابات را ندارند
ناشناس
| United States of America |
۲۲:۵۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۶
شمایی که فکر می‌کنید اختیار رای سه تا آدم بالغِ دیگه رو داری که بهشون اجازه بدی یا ندی، همون بهتر که رای ندی اصلا.
وقتی علنا به آرای مردم که قبلا رای دادن توهین میکنن چرا باید مجدد رای داد بیشتر ملت از دید آقایان عوام و بی سواد و صلاحیت کاندید شدن ندارن بس صلاحیت رای دادن هم ندارن
ماله نكشيد . راي بي راي
پاسخ ها
ناشناس
| Ireland |
۱۵:۵۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۶
کسی که رای می دهد مانند کسی است که شاخه ای که بر روی آن نشسته می برد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۶
شمشه بکشین؟ماله نکشیم؟
طالبان
| Germany |
۱۹:۳۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۶
.کنده کاری تعطیل .رای ما میرسلیم
رای ندیم بهتر ازینه رای بدیم بعدش به ریش ملت بخندن
پاسخ ها
یاردانقلی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۶
بعدش بگند که خودتون انتخاب کردید همین است که هست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۶
تحلیل هایتان به نوعی ذهن کجی به ملت است که انها را برای رای ندادن مصمم می کند می خواستم برم رای بدم ولی تازه فهمیدم به کجا خورده
داداش رای بی رای
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۶
مجبور نبودین بخاطر کنسرت و استادیوم رفتن به آدم بی کفایت رای بدین
اون روز که توی خیابون رقص و پایکوبی می کردین یادتونه؟ لابد باید جواب انتخاب غلط شما رو ما بدیم؟ چقدرم ماشالله رو دارن بعضیا....
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۷
ناشناس 15:35 همین حرفهای مفت شماست که اون درصدی هم که رای می دادند دیگه اونا هم رای نمی دهند خیالتون راحت خودتون برید همونایی که مورد تایید و تصویبتون بود انتخاب کنید
چرا فکر می کنی کسانی که به هر دلیل تصمیم گرفته اند در انتخابات شرکت نکنند ، عقل ، علم، قدرت تحلیل و یا دیانتشون از شما کمتره ؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۶
همه اون چیزهایی که فکر میکنید ما هستیم خودتونید رای بی رای برو صد بار بخون
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۶
صدامون در نمی اد هزار دلیل داره ولی دلیل نفهمیمون نیست
کور شوم لال شوم کر شوم لیک محال است که من خر شوم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۶
هر کی رای نده ضد انقلاب و کشوره ، تازه لوس هم هست!
مریم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۴
ناشناس 16:36 لوس تویی که نمیفهمی رای بی رای یعنی اعتراض به شرایط کشور
حاضری هر بلایی تو این مملکت سرت بیارن
دلیل رای ندادن من اینه که مسئولین نتونن سینه رو سپر کنن مقابل کل دنیا و بگن: مردم ایران ۷۵ درصد پای صندوق میان و رای میدن،رای دادنشون یعنی اینکه با رویه فعلی موافقن!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۶
همین یک خط در مقابل تمام سطور مقاله فوق اقناع کننده و کافی است
علی جعفرپناه
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۶
آفرین
یه گروه پنجم هم هست که نمیتونی در موردش بنویسی!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۶
تعدادشون هم کم نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۶
و اتفاقاً تعداد اونا از همه بیشتره .
این مطلب را چرا به شورای نگهبان ندادید تا قبل از زدن مهر های عدم صلاحیت گسترده به اصلاح طلبان بخوانند ؟
من رای نمیدم. چون تابناک. جرات نداره. نظر. یک هموطن را ک حتی جمله ان. یک سوال است را منتشر بکنه؟ ایا ما انقلاب نکردیم ک ازادی بیان داشته باشیم؟ ایا در نظر زعما. نابودی اسراییل مهمتره یا پیشرفت کشور؟ سیاست و تدبیر ما در این زمینه چیه؟ ایا این توهین و ... هست ک منتشر نمیکنی. تا الان هم اشتباه کردم ک رای دادم. رتبه ما در اسایش رفاه اقتصاد. پیشرفت در جهان چندمه؟
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۶
کاربر گرامی؛

با سلام
نظر شما در خبر شماره " 959023" با عنوان:

" پیوستن یک خبرنگار دیگر صداوسیما در آلمان به شبکه سعودی "

.غیر قابل انتشار است.
واقعا وقتی حتی یک خط نظر بدون توهین و بدون هیچ مشکلی را نمی توانی منتشر کنی بریم رای بدیم که چی بشه؟
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۶
آفرین
از نظر شما همیشه در برهه حساس بوده ایم ! دیگه تمام شد.
من از اول هم رای نمیدادم الانم رای نمیدم چون به قول حصرت امام ره ذات این مدیران رو شناختم و باطن شون رو دیدم. مرحوم امام همیشه میفرمودند اول بشناسید بعد رای بدین ینی با دید باز رای بدین منم اینهارو شناختم کیا هستن و قصدشون چیه بخاطر همین با استناد به حرف امام رای نمیدم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۶
والسلام
تلاش نویسنده برای رای دادن مردم خوب بود
ولی برادر من حرفهای قشنگ شما به درد صداسیمای میلی و غیر وطنی میخورد
هرکی خواست رای میده هرکی هم نخاست نمیده، بذارین یک بار هم که شده مردم راحت باشن و نخاین مردم رو بزور ببرین بهشت
هر کس رای ندهد همون فرداش باید در ملع عام اعدام شود. تا درس عبرت برای دیگران شود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۶
کم کم همین هم میشود.فعلا" گفتن هرکی رای ندهد قطعا" به جهنم خواهد رفت
ناشناس
| United States of America |
۱۵:۴۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۶
باشه خخخخخخ
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۶
انسانم آرزوست
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۶
خودفروش
آدلیا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۴
کره شمالی شدیم والا
به تعداد رای منفیت نگاه کن و خودت رو بین این همه آدم ببین
خیلی ساده چون رای من اثر ندارد پس رای نمی دهم
بنده ایرانی ام
مقیم ایران هستم
منافق نیستم
از آلبانی نمی نویسم
اراذل نیستم
اوباش نیستم
فتنه گر نیستم
دشمن هم نیستم



من رای نمی دم
با رای های قبلی من نماینده ها ثروتمند شدند
با رای های قبلی من دولتمردان ثروتمند و کاخ نشین شدند
با رای های قبلی من آقازاده ها بوجود آمدند

من برای چی باید رای بدم ؟؟!؟!؟!؟
برای تکرار اشتباه خودم !!!؟؟؟؟

دیگه تمام شد. دوران ساندیس و کیک هم تمام شد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۶
احسنت برتو ایرانی اصیل
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۷
به خدا قسم دهان تو را باید طلا گرفت ای آزاد مرد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۲۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۸
هوای آلبانی چطوره؟
اونجا هم برف اومده؟
ناشناس
| - |
۱۱:۰۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۹
پرچمش ایرانه پس توی آلبانی نیست نادان
یه بنده خدا
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۶
واقعا که دلنشین ترین نظر همین بود حرف دل خودم بود
همون رای بی رای
تنها کمپینی که احتمالا جواب خواهد داد

من هم رای نمی دم
با اینکه مقاله های آقای بهشتی نژاد رو خیلی دوست دارم و معمولا میخونم، ولی باید بهشون بگم که فعلا مدنی ترین شیوه ی اعتراصی که برامون مونده همین عدم شرکت در انتخاباته.
پاسخ ها
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۴
انتخابات 1400 هم تحریم می کنیم
آقایی که این را نوشته یا از یاران اصحاب کهف است و خود بهتر می داند بر خلاف اصول قانون اساسی اساسا قوا هیچکاره اند و همه تصمیمات پشت پرده و به آنها دیکته می شود
کسی که خواب است می شود بیدارش کرد ولی کسی که خودش را به خواب زده است خیر هم مسولان هم مردم باید متوجه این موضوع باشند.
تابناک عزیز،
استدلهای شما مع الفارق و ابکی بود.با این چیزا تنور انتخابات گرم نمیشه
من رای نمی دهم
رای بی رای
خیلی تحلیل خوبی بود . من همین الان راه افتادم برم شهرستان برای کاندیدای تشنه خدمت مورد نظرم رای جمع کنم.
پاسخ ها
سید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۶
خیلی خوب گفتی
نگارنده این مقاله فراموش کرده ۴۱ سال گذشته و اگر قرار بود منافع مردم تامین بشود تا حالا شده بود در همه زمینه های اجتماعی فرهنگی اقتصادی سیاسی صنعتی کشاورزی زیست محیطی انرژی و ... نسبت به متوسط جهانی و منطقه و حتی همسایگان عقب مانده ایم اما در عوض بزرگترین اختلاس های تاریخ بشریت را به چشم دیده ایم اما رانت خواری و نجومی خواری و فامیل سالاری را هر روزه شاهد هستیم چطور این همه مجلس و دولت که با مشارکت مردم در این ۴۱ سال درست شد نتوانست کمترین تغییری در جهت تامین منافع مردم درست کند؟ مردم به این نتیجه رسیده اند که این صندوق ها تشریفاتی است و علت همه مشکلات دقیقا کسانی هستند که انتخابات در کشور ما را به یک شو و نمایش تبدیل کرده اند و بنابراین :
رای بی رای
داستان نگو رای بی رای
باشه
ما می آییم

ساندیس ها را آماده کنید .
با رای دادن یا ندادن چیزی تغییر نمی کند ولی حداقل مسولین هر بلایی سرمون آوردند دیگه نمی تونند بگن مردم خودشون انتخاب کردند.
در ضمن این تنها راهیه که مردم می تونند نارضایتیشونو بدون اینکه دستگیر بشند اعلام کنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۶
با رای ندادن یک عده میرن بیرون
ناشناس
| Germany |
۱۳:۰۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۷
حالا ایندفعه میگن همه مشکلات برای اینه که نیومدید رای بدید نگران نباش...
با وجود نطارت استصوابی و رد صلاحیتهای گسترده و عدم اجازه حضور سلایق و عقاید مختلف. بگویید انتصابات نه انتخابات ........
ماهمیشه بر سردوراهی اعتراض به وضع داخلی یا حمایت در برابر خارجی مانده ایم . به نظر شما چه باید کرد؟؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۷
رای بی رای
ناشناس
| Australia |
۱۶:۴۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۷
حمايت از كي در برابر خارجي؟
این ها عددی نیستند و حداقل بالای 55 درصد شرکت می کنند
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۴:۵۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۶
پس جلز و ولزتون برای چیه؟؟؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۶
شیطون عدد دقیق داریاااااا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۶
فعلا ۱۱۲ تا منفی گرفتی
و ۳ تا مثبت !!؟؟
برو فکر کن
که قطعا ، رای بی رای
بهتر است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۶
فقط بلدین توهین کنین
لطفا توهین نکنید
ناشناس
| United States of America |
۱۶:۰۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۶
عزیز جان یه مقایسه بین نظرات مثبت و منفی و همچنین تعداد لایک های خودت بنداز اگه چشمتو نمی بندی متوجه اصل ماجرا میشی تا عدد ارقام اشتباه ندی

اون پایینی که گفته مرده به دنیا اومده که اصلا جواب دادن نداره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۶
خخخخه
قبلا هم مثبت و منفی ها را به جامعه ربط میدادین ولی بارها خلاف ان ثابت شده
پس خوش باشید با مثبت و منفی هاتون و در نوهم ان خخخخه
فرهاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۷
تا الان 514 منفی و 15 مثبت که میشه حدود 96.6 درصد شرکت نمیکنند.
ناشناس
| - |
۱۱:۰۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۹
فقط تو عددی هستی ....
Hame
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۹
متاسفم
حتی اگه این 55 درصد شما رو درست فرض کنیم....
چجور شخصیتی 45 مردم کشورش رو "عددی" حساب نمیکنه؟!!! ا
تقی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۳
در تهران 16 درصد شرکت کردند و در کل کشور 25 درصد
تموم شد..
گمنام
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۴
خودتو بین این همه آدم ببین
یا حداقل رای منفی تو ببین
با این به اصطلاح مقالات شاید بتونی چند نفری رو بفریبی ولی کسی که اهل تفکر باشه رو هرگز
خخخ.
شرمنده رای بی رای
انتخابات رو به گزینش داخل حزبی تبدیل کردن حالا دست به دامن مردم شدن برای شرکت در انتخابات فرمایشی
من نه به کسی پیشنهاد میدم و نه مپرسم از کسی
خودم رای نمیدم با اجازه
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۶:۱۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۶
مرغ اگه قیمتسش بشه کیلویی 100 هزار تومن
من که میرم رای میدم شمام برید رای بدید

شب بخوابی صب پاشی بنزین بشه 10000
هیچی نخور هیچی نخواه هیچی نگو هیچی نبین
من که میرم رای میدم شمام برید رای بدید

اگه بگن بچه یکساله باید ریش بزاره
واسه بسیجی شدن از بچگی پاپیش بذاره
کلاس عصمت وعفاف واسه ابجیش هم بذاره
من که میرم رای میدم شمام برید رای بدید

جون ادما ارزشش کمتر بشه
تموم دانشگاهها مدرسه دینی بشه
من که میرم رای میدم شمام برید رای بدید

خنده قدغن بشه مردم همه باید زاری کنن
حتی توی عروسیا باید عزاداری کنن
من که میرم رای میدم شمام برید رای بدید


من که میرم رای میدم شمام برید رای بدید
واسه اینکه تو صف نمونید نگهبانارو زیاد کنید
من که میرم رای میدم شمام برید رای بدید

و...
گمنام
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۴
شعرت خیلی زیبا بود. رای بی رای
من نخوندم چی نوشتی اما چون تو سایت تابناک چاپ شکه معلومه مهندسی شده هست پس جوابم اینه ما رای نمیدیم نه بخاطر اینکه اصلاح طلبها بقول شما تایید نشدن نه حتی همشون اصلاح طلب هم بودن رای نمیدیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۷
درود بر شرفت !
من همان خس و خاشاک و اراذلی هستم که به وضع اقتصادی اعتراض دارم و .......

من از مردم نیستم

من رای نمی دم

اصلا خس و خاشاک که رای نداره

انتخابات مال مردمه
انتصابات هم مال مردمه

همش مال خودتون . ساندیسهاتون هم دیگه رنگ نداره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۶
میکروب رو یادت رفت
خب من الان قانع شدم برم اول صف وايستم!!!

تحيلاي آبكي سيري چند!!!؟؟

مردم خسته و فقير شدن اون وقت شما دم از انتخابات ( انتصابات) ميزني؟!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۱۵:۰۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۶
دوستان استدلال ها خیلی عالی است ولی چند درصد مردم کشورمون مثل ماها فکر می کنند، وظیفه ما روشن کردن بقیه آیت به افراد فامیل و‌دوستان باید اطلاع داد که شرکت در انتخابات در شرایط فعلی منافع ایرانیان را با تهدید مواجه می کند هر ایرانی باید یک ایرانی دیگر را از رای دادندمنصرف کند
سفسطه بیش نبود
باشه رای ندادن هیییچ اثری نداره چرا انقدر ترسیدی حالا
تنها راه تعویق انتخابات و تایید عادلانه نمایندگان تمام احزاب بدون نگاه تفرقه و تک قطبی به کاندیداهاست و الا درصد بالایی از حامیان اصلاح طلبان که در انتخابات های گذشته نیز از اقبال مردمی بسزایی برخوردار بوده اند ، در این انتخابات شرکت نخواهند کرد .
رای بی رای
رای بی رای
هههههه قانع نشدم که نشدم من هم عضو جبهه مقاومت هستم اگر شما به مردم در خیابان می نازید من هم از این پس به خیابان خواهم رفت
چهل سال مردم رای دادن چیزی عوض نشد و شرایط هر روز بدتر شد خوب یکبار هم رای ندادن رو امتحان میکنیم
طرح رأی بی رأی همچون طرح معامله قرن مرده به دنیا آمده.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۶
تابناکم الکی رفته رو ویبره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۶
وايستا تماشا كن
من رای نداده ام و نخواهم داد تا حد اقل شرمنده خودم نباشم، اگر قرار بود اتفاقی با رای دادن بیافتد تا حالا افتاده بود.
رای بی رای تمام!!!
آقا صغری کبری نباف
شناسنامه ی من دیگه جای رای نداره.
نظامم رو از هرکس دیگه ای که کلی سرو صدا داره بیشتر دوست دارم.
ولی مسولان باید بفهمن که حمایت مردم گارانتی نیست.
نمیشه دست یه عده برای چپاول باز باشه هیچ کس هم حق اعتراض نداشته باشه.
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۱۵:۱۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۶
این سیستم شناسنامه مهر کردن خودش غلط ترین و غیر دموکرات ترین مکانیزم است من خودم از ترس مهر شناسنامه رای می دادم!
007
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۶
احسنت به نظرت
رای بی رای
خیلی خوب توجیه شدم، سریع بگید کجا برم رای بدم؟!!!!!!!!!!!!
به رغم مقدمه چینی خوب مقاله ،استدلال هاتون به شدت بی پایه بود
آقای بهشتی مردم رو چی فرض کردید با این تحلیلی های آبکی
بله تو درست میگی حتما
بنده بیطرف هستم
نه رای میدم و نه رای نمیدم

همه صندلی های مجلس مال خودتان
هر وقت بساط دستوری عمل کردن و خارج از سیستم عمل کردن جمع بشه، میشه به آینده امیدوار بود. در غیر این صورت نه به مجلسش میشه امیدوار بود نه به دولتش.
آقا مسلم عده ای هم می خواهند اصلا مجلس نباشد. وقتی سه نفر می توانند تصمیم بگیرند. چرا میلیارد ها دلار هزینه کنیم.
آقا مسلم عده ای هم می خواهند اصلا مجلس نباشد. وقتی سه نفر می توانند تصمیم بگیرند. چرا میلیارد ها دلار هزینه کنیم. که مثلا بخواهیم ادای دمکراسی را در بیاوریم
خوب یه سری مغالطه و توهم به هم بافتی ولی متاسفم...آب قطعه!!!
تابناک
40 روزه هواپیما رو انداختند هیچ نهادی نمی تونه مجبورشون کنه که بگن داستان چی بوده
اگه نماینندگان مجلس فایده داشتند تو این مورد به این مهمی لااقل روشنگری می کردند
حالا قضیه بنزین و اعتراضات آبان و گرونی ماشین و تلفات حوادث رانندگی و سیل و زلزله و محرومیت و ... بماند!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۶
احسنت
مهران
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۷
تازه هنوز آمار کشته های آبان ماه که "قطعا کمتر از 1500 نفر هست" اعلام نکردن. هفته دیگه هم انتخابات و سور سات مشارکت بالا و سال دیگه انتخابات ریاست جمهوری و دیگه کلا فراموش میشه آبان ماه چی شد، کی بود
اگر فرقی نمی کرد برای نظام سیاسی اینقدر به این در و اون در نمی زد
مجلس فرمايشي محكوم به شكست است
نمايندگان بايد از بطن جامعه باشند نه استصوابي
آنانكه دم از مردمي بودن ميزنند ، قوانين شوراي شهر و روستا را نبايد تغيير ميدانند تا آن نيز فرمايشي گردد بلكه بايد از دل شوراهاي شهر و روستا نمايندگان مجلس بيرون مي آمدن
اينان را عملكردشان را قبلا زياد ديده ايم حتي با تائيد صلاحيت از سوي شوراي نگهبان
راهكار ارتباط مردم با مجلس چگونه هست؟ مطالبه گري مردم از ايشان چگونه؟
آقا مسلم عده ای هم می خواهند اصلا مجلس نباشد. وقتی سه نفر می توانند تصمیم بگیرند. چرا میلیارد ها دلار هزینه کنیم. که مثلا بخواهیم ادای دمکراسی را در بیاوریم.
عدم مشارکت گسترده نشان خواهد داد نهاد ها ی ناکارامد بوده ا ند و لازم است تغییرات اساسی صورت گیرد و سیاستهای داخلی و خارجی به تمام معنا اصلاح گردد.
چرا نظرهارو منتشر نمیکنید ؟
این خط این نشون
آمار واقعی مشارکت در انتخابات اسفند حداقل در تهران ماکزیمم ده درصد هستش.
رای بی رای
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۶
در کل کشور قطعا زیر 20 درصده کسی نمیخاد رای بدهد این بار دیگه باید فکری کنن حوزه ها خالی و بی رایی
گفتی؟ به هر حال #رای_بی_رای #خسته_شدیم #مجلس_فرمایشی
این پارگراف آخر خیلی دلمو سوزوند... یعنی خودتون هم به این نتیجه رسیدین که ما رأی بدیم یا ندیم تأثیری تو بهبود اوضاع نداره... برید خجالت بکشید حتی به اندازه کشورهای جهان سوم هم فهم سیاسی ندارید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۶
رای بدیم اوضاع خرابتر میشه چون میاد میگه مردم منو قبول دارن ومن بر حق هستم و مشروعیت دارم و هر کاری دلم بخاد می کنم و از مملکت ما بری بیرون و...
سراسر توهین و بی حرمتی به مردم
اونم در شرایط فقر و بیکاری
رای بی رای هستم ....ولی نمی خونم..........
این استدلال شما به درد کشورهای غربی می خورد
شما که میگید حضور میلیونی در ۲۲ بهمن تایید پس چه نیازی به انتخاباته .....
رای دادن خیانت به نسلهای آینده است.
دوست عزیز من اصلاح طلب هستم ، دقایقی پیش تیزر تبلیغاتی یکی از اصلاح طلبان فعلی مجلس در یکی از شهرهای جنوبی کشور را دیدم که واقعا تاسف برانگیز بود. و البته خدا کند تکذیب شود حالا بگو من به چه امیدی رای بدهم ؟ به خصوص که غالب تایید صلاحیت شده گان گمنام و ناشناس هستند ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۶
فرض کن تیزرها عالی بودند و همه نامزدها هم معروف!ه چی میخواهی رای بدی که همه ابن ها نمایشه و هیچکدام کوچکترین اختیاری ندارند.چرا باید رای داد چرا؟
هر چقدر آسمان ریسمان ببفاید و تحلیلهای صد من یک غاز به تولید کنید،

رای نمیدیم.

به نشانه اعتراض رای نمیدیم.
این چند روزه فقط مردم فهیم و خوب و باشعور هستیم هااااااااا استفاده کنیم...!!
پاسخ ها
طالبی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۶
دقیقا، این چند روزه ملت میشن فهیم و ....
پس فردا از تریبون نماز جمعه و صدا و سیما و هر جا که
دستشون برسه میگن تا حالا مملکت گل و بلبل بود و الان مشکل انتخاب بد شماهاست
برید با انتخابات خودتون خوش باشید
از ایندفعه دیگه نمیخوام احمق باشم.....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۶
خدا را شاکریم که بالاخره ملت آگاه شدند و به مسیر صحیح بازگشتند
شما که در هر صورت رای رو جور میکنین.... نگران چی هستین؟؟!!!
من بازهم میگم رای بی رای
چون عملکرداین چهل سال مهمه نه حرفها ووعده وعیدها
نه تکرار نمیکنیم!
دوست عزیز نویسنده خطاب من به شما و سیاستمداران کشور
41 سال از سال 57 می گذرد یک نمونه که شما و دوستانتان به وعده و وعید و حرف های که زدید و عمل کردید را به مردم کشور بگویئد و نشان دهید که ما گفتیم و انجام دادیم و بعد از مردم بخواهید که رای بدهند و پای صندوق بیایند این بازی هر دوره از انتخابات شما هست اگر نیایید دشمن قدرت میگیرد و ... یکبار هم ما کاری کنیم که شما خوشتان نمی آید .
#رای _بی_رای
پاسخ ها
جواد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۷
گفتند صدام بايد برود و رفت ، چرا اينقدر ناشكريد
برو بابا
مجلس قبل وقبل تر که اینهمه ناکارآمد بود بودبا رای رفت یاحتی دولت، پس رای دادن تا حالا باعث بدتر شدن اوضاع شده اجازه بفرمایید رای ندیم شاید بهتر شه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۶
شک نکن!!!
رای بی راییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییی!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۶
آقای بهشتی نژاد!!!
شما و بالادستی هاتون برید میان مردم و ببینید و بشنوید!!
این مسولین با مردمش فاصله بسیاری داره!!
پارادوکس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۶
امین آقا
توجه نکردی براساس نوشته مذکور یک طیف یا رویکرد به شما میگد که این یه تکلیفه یعنی این آش خاله است باید بخوریش.حالا من نمی دونم اینها چطوری از چه منبعی استفاده میکنند و با چه تبصره ای و چه حدیث یا آیه ای این رای دادن را میخوان بزور بقبولانند؟؟؟؟؟؟؟
این مسلم هم اصلا معلوم نیست کیه !

فکر کنم یکی از مقامات بلند پایه!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۶
مسلم احتمالا اسم مستعار سردبیر تابناکه
ما رای نمی دیم چون به شعورمان توهین شده. چون دفعه پیش رای دادیم یک مجلس مفت خور و بی اثر روی کار اومد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۶
هرکسی میاد فکر خودش و خانوادشو ... هست!!
پس رای بی رای!!
راهی برای اعلام نارضایتی نداریم. تنها راهی که میتونیم اعتراض خودمون رو بدون هزینه اعلام بکنیم اینه که رای ندیم.

نه اصلاح طلب صدای ملته نه اصولگرا. سر و ته یک کرباسند. اگه قرار بود صدای ملت باشن تایید صلاحیت نمیشدن.
رای بی رای
تحلیل غرض آلود تابناک را محکوم می کنم زیرا افرادی که به نتیجه منطقی "رای بی رای" رسیده اند، هیچگونه هدف خاصی را دنبال نمی کنند بلکه می خواهند از تکرار اشتباه گذشته خویش اجتناب کنند. تاریخچه چهل ساله انتخابات مجلس نشان داده است که نمایندگان‌ هیچگونه اختیاری از خود ندارند و فقط با صرف هزینه های گزاف تبلیغاتی، به مجلس راه می یابند تا منافع شخصی و جناحی خود را تکمیل کنند.

موضوع گرانی یکباره بنزین در آبانماه و وقایع تاسف بار بعدی آن، نمونه بارزی از بی تفاوتی و خنثی بودن نمایندگان بهارستان می باشد.

با عنایت به رسالت مقدس رسانه ای خویش، خواهش می کنم کامنت مرا سانسور نکنید.
پس جای نگرانی نداره رای بی رای
رای دادن حق هر ایرانی بود ، ولی لگد مال شد .
رای بی رای
تابناک حرف نزن...رای ندادن ملت اعتراض شدید به وضع موجود است.
با تشکر از تابناک. با این مقاله اراده ام برای رای ندادن بیشتر شد وقتی شما دفاع میکنی از رای دادن پس حتما رای ندادن بهتره از رای دادنه. بعدشم مجلس با یه دستور عملا به کما میره پس چه بهتر خودشون انتخاب کنن. ضمنا مهم نیس بعد از این رای ندادن چه اتفاقی بیفته حداقل وجدانم راحته که برای پیشبرد اهداف توی بازی اینها شرکت نکردم و بازیچه نشدم. همین مهمترین اتفاقه.
خداییش چرت و پرت چرخ کردین دادین مخاطب بخونه؟ خود شما چقدر به این صحبت‌ها اعتقاد دارید؟ از بخش اول که دلایل عدم مشارکت رو یک به یک گفتید، معلومه از همه چیز آگاهی دارید، پس چرا در توجیه دلایل شرکت نتونستید استدلال منطقی داشته باشید. من نه اصلاح طلبم نه اصول گرا نه ضد انقلاب فقط از سالها رای دادن نتیجه عکس گرفتم و تصمیم دارم یکبار رای ندم، لطفاً به نظر من هم احترام بگذارید و فشار نیاورید. با تشکر
آقایان نابغه! بابا ما دیگر انقدر حافظه مون ضعیف نیست، همان سی نفر لیست امید دوره قبل هم اکثراً از سر ناچاری و به دلیل اینکه بقیه رد صلاحیت شدند در لیست گنجانده شدند و همه می دانند و در واقع هندوانه در بسته بودند. وگرنه کسی به همان لیست امید هم امیدی نداشته و ندارد! وقتی یک دو ارگان مثل شورای نگهبان و مجمع بالای سر مجلس قرار دارد که تمام مصوبات آن را می توانند بلااثر کنند، مجلس به درد لای جرز می خورد.
خودتون یه دفعه دیگه این متن رو بخونید ببینید چی نوشتید...
خیلی متن بی مغز و پوچی بود...
وقتی رییس جمهوری که از طریق همین سیستم به قدرت رسیده میگه این انتخابات نیست ، انتصاباته ما چکاره ایم که بریم رای بدیم.
رای بی رای
شما قدرت و ثروت و منابع و مجوز هزینه ی تمام سرمایه کشور دست تونه دیگه از جون ما چی میخواین .... برید بخورید کیفشو ببرین
من هیچ وقت تا این اندازه قانع نشده بودم
من که تو انتخابات شرکت میکنم
پاسخ ها
یه نفر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۶
تسبلیت بهت میگم
چون اگر متن را خونده بودی و یکمی قوه تعقل را چاشنی میکردی بایستی قانع نمیشدی چون در متن دلایل راآورده و لی نتایجی آبدوغ خیاری بهش بسته که به کام سرکارتان خوش اومده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۶
اشتباه مثبت زدم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۶
اونایی که پاسخ دادن واقعا ایکو هستن، بابا داره مسخره میکنه متوجه نمیشین!!!!!!!!!!!!
رای بی رای خودتان را به در و دیوار نکویبید این تحلیل ها هیچ چیزی را عوض نمی کند
رای بی رای
مطلب خوب و کاملی بود. ولی در محتوی سعی در القای تئوری انتخاب بین بد و بدتر داشت و این موضوع که نظر عموم جامعه مهم نیست و ما کار خود را ادامه میدیم. چه با مشارکت بالا چه پائین.
البته به نظر بنده ما باید بد و بدتر را به زباله‌دان حواله بدیم به برای خوب شدن و دست‌یابی به حقوق مشروع خودمون به تلاش و مبارزه مدنی و اجتماعی ادامه بدیم.
قطعاً هدف ما از رای ندادن ناامیدی کامل نسبت به اصلاح ساختار موجود است و فکر می‌کنیم هرچند دردناک نیاز به تغییرات عمده در روند فعلی داریم.
یه دلیل رو عمدا حذف کردی و اون مهمترین دلیله
لطفا راهنمایی کنید که شیوه اعتراض به نحوه تایید صلاحیت کاندیداها بجز رای ندادن چی میتونه باشه ؟
کسی که خواب هست رو میشه بیدار کرد ولی کسی که خودش رو به خواب زده رو هرگز. خودتون قضاوت کنید کی خوابه و کی خودشو زده به خواب
کسی که خواب هست رو میشه بیدار کرد ولی کسی که خودش رو به خواب زده رو هرگز. خودتون قضاوت کنید کی خوابه و کی خودشو زده به خواب
اصولگرا ها خیلی بی خود کردن که همه چیز را برای ملت نکلیف می دانند. آنها فقط به فکر این هستند که در قدرت باقی بمانند حتی اگر حاصل آن به روز سیاه نشستن ملت باشد. حاصل چهل سال چنین طرز تفکری فقط عبارت بوده از بیکاری تمام جوانان ، نابود شدن ارزش پول ملی، به زیر خط فقر رفتن بیش از 70 در صد ملت ایران، تورم بالای 50 در صد، بی ارزش شدن جان ایرانیان و هزاران بدبختی و فلاکت دیگر. در حالی که خانواده و فرزندان همین اصولگرایان برای خودشان بهترین زندگی را در خارج یا داخل کشور دارند. پس رای بی رای.
ولله من که از ریخت و قیافه پاسپورتی کاندیداها نفهمیدم چی تو کله شون میگذره
قط میدونم واسه یه لقمه نون اینقدر باید کار کنم تا شکم خانواده رو با حقوق ماهی 2 تومن سیر کنم پس وقت برای مطالعه درباره ابعاد و وزن و چگالی شخصیت این آقا و اون خانوم کاندیدا ندارم
ولی شما بهشون رای بدید!!
نهایتش آخر 4 سالشون که میشه یه قیچی برگردون میزنن به ملت و مثلا رای به عدم شفافیت آرا میدن که نفهمی این که بهش رای دادی اصن روز رای گیری توی مجلس بود یا نبود اگر هم بود اون رای ش منفی بود یا مثبت یا ممتنع!
با این مقالات نمی نونید مردم رو پای صندوق بکشید!! مردم این بار گول نمی خورند..
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۶
بدينوسيله آقاي حمزه غلامي فرزندعبدالحسين دارنده شماره ملي ...جهت انجام آزمون تعيين صلاحيت فني در حرفه ( نصب و راه اندازي سيستم هاي حفاظتي ) حضورتان معرفي مي گردد.

تا زمانیکه عدالت فراگیر نشود و رباخواری بانک ها برداشته نشود رای بی رای
متأسفانه وقتی افرادی نظیر علی مطهری رد صلاحیت می شوند، امیدی به اصلاح وجود خواهد داشت یا خیر؟
به نظرم باید تاوان اشتباهاتش را با عدم رغبت مردم به انتخابات بدهد!
در ساختار فعلی، که اجازه آزادی بیان و ابراز عقیده آن هم صرفا در عرصه نظر، به منتقدان را نمی دهد، انتظار اصلاح به شدت بی فایده هست.
به نظرتون ماها که هم مسلمانیم و هم دوستدار ایران، چرا هیچ سهمی از کشور و مدیریت آن نباید داشته باشیم، حتما باید به جایی وصل باشی، اون وقت می تونی یک سمت کوچک هم در یک دهداری داشته باشی، اما اگر قرار باشه، مستقل باشی، منفصل خواهی شد.
این مجلس مجلس که میگی همون جاست که نهارش فقط انواع کبابه??برای هر یه دونه توالتش ۲۳ میلیون خرج کردن??نماینده هاش تو چله ی تابستون با لباس گرم توش میشینن که از سرمای کولر گازی سرما نخورن??هر دقیقه جلسه بی اثرش میلیاردها تومن خرج رو دست مردم میذاره??نماینده هاش موقع جلسات مهم یا چرت میزنن یا با گوشی بازی میکنن البته اگه غائب نباشن??و.......منظورت همین مجلسه دیگه نه????چرا از ما انتظار دارید مثل دولت ومجلس باشیم و یه اشتباه رو بارها تکرار کنیم????????????????????
طنز جالبی بود
با سلام. یه مسئله مهم وجود داره. وقتی مجلسی که 90 نفرش رد صلاحیت میشن. و همین ها 4 سال قبل از فیلتر سخت شورای نگهبان عبور کرده اند و تائید صلاحیت شده اند، این سوال مهم رو بوجود میاره تو ذهن مردم، که آیا شیوه تائید صلاحیت و نظارت بر نماینده ایراد نداره؟ آیا باز هم احتمال این امر نمیره که برای دور بعد همین تعداد یا بیشتر رد صلاحیت بشن؟ یعنی واقعا بین 270 نماینده، 90 نماینده داریم که فاقد شرایطن ولی از فیلترینگ شورای نگهبان عبور کردن؟ ورود یک سوم نماینده مشکل دار به مجلس یعنی چه؟ پس چه انتظاری داریم از مردم که بخوان کمتر اشتباه کنن وقتی سیستم اینقدر ضعیف عمل میکنه؟ و ده ها سوال دیگه. پس حق بدیم اگه من نوعی ترجیح بدم رأی ندم تا اینکه با رأی من یک نماینده مشکل دار وارد مجلس بشه.
حالا یه سوال نویسنده عقل کل!
وقتی در یک شهر فقط ۱ کاندیدا وجود دارد دسته بندی حضرت عالی باید به کدوم یکی رای بدن؟! وقتی در یک شهر همه کاندیداها از یک طیف هستند اصولا رای دادن چه معنی میده؟! وقتی کسی اون طیف فکری رو قبول نداره چرا باید رای بده؟!
التماس تفکر!
قانون اساسی باید اصلاح شود
.
اگر دين نداريد كه نداريد اقلا ازاده باشيد.
رای بدهیم حتی سفید! که بعد همین اصلاح‌طلبان بیان بکن این نشان دهنده تایید ما و سیاستهای ما توسط مردم است؟ رای میدهیم ولی در انتخابات زیر نظر سازمان ملل
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۷
رو رای سفید اسم مینویسن
#رای_بی_رای
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۶
تنها راهی که بی طرف به نظر میرسد کنترل ارا توسط سازمان ملل انجام شود ۲-انتخاب کانددیدا ها با در نظر گرفتن نظر مردم توسط
سازمان ملل باشد.
من حوصله خوندن طومارتان را نداشتم و میدونستم حرف های شما هم مثل مسئولان تکراری و بی اساس و بر کشاندن مردم به پای صندوق های رای میباشد همین اشتباهی که 40 سال کردم و نمیخواهم دوباره خودم را بعدا به خاطر قدم اشتباهی سرزنش کنم .

من با چشم های خودم میبینم این نماینده ها چطور از نمایندگی شان برای خود منبع درآمد را انداخته اند کرده اند و واسطه هایی را در جامعه راه میاندازند تا برای درست کردن کارشان پول بگیرند.

من با چشم های خودم دیده ام ام که نماینده ای در هنگام ثبت نام در نمایندگی هیچ پولی یا سرمایه انچنانی نداشته و ادم معمولی بوده است الان شده میلیاردر .


نمایندگانی را دیده ام که برای نمایندگی شدن جلوی مردم گریه میکردند یبعد از نماینده شدن ادم رو میبینند محل ..... هم نیزارند .


مخصوصا مخصوصا
نمایندگانی که برای مردم میخواهند خدمت کنند را رد صلاحیت کرد نمایندگانی که واقعا در مجلس برای مردم خدمت میکردند را رد صلاحیت شوند و عملا کسانی را تایید صلاحیت کردن که در باره حقوق مردم در مجلس هیچ عکس العملی نشان نداده اند (همان کسانی هستند که فقط دنبال منافع خودشان هستند)
تا زماني كه به كانديداهاي واقعي مردم فرصت حضور در رقابتهاي انتخابات را ندهند، همين آش و همين كاسه است.
و اين روند ثبت نام از كانديداها ( با وجوديكه شوراي نگهبان هم به آن انتقاد دارد ولي اقدامي در تغيير آن صورت نميگيرد) كه هر كسي با هر سواد و تواني بيايد كانديد شود هم روش بسيار غلطي است.
بعد از ۴۰‌سال رای مردم عزیز ایران زمین بخوبی متوجه شده اند ک رای انها بازهم بخاطر قدرت های بالاتر .عملن هیچگونه تاثیری مثبتی خواهد گذاشت...بلکه باعث شده عده ای وابسته ب دولت پنهان بگویند ک مشکلات بخاطر رای اشتباهی است ک مردم داده اند....
بنظر می رسد ک این بازیهای نخ نما رو ب پایان است...
ما ک رای نمی دهیم ...و خام نمی شویم
نه به انتخاب پزشکانی که کاندید مجلس شده اند
اگه توی انتخابات شرکت کنم یعنی به شعور خودم و مردم توهین کردم
کافیه دیگه ، اگه قرار به اصلاح بود ، سیستم خودش رو اصلاح میکرد تا الان
مطمئن باشید من و خانواده و تمام دوستانم بالاجماع دیگه گول نمیخوریم!

#رای_بی_رای
مجلس زمانی که بنزین گرون شد طرف ما رو گرفت نماینده ما بود؟! مگه با رای ما نرفتن مجلس؟ نه دیگه در این گناه شریک نمیشم
همینی که هست خودتون رای دادید
برای اینکه این جمله را نشنوم، هرگز شرکت نمی کنم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۶
مشارکت در انتخابات خیانت به مردم است
نویسنده محترم کاش با دقت بیشتر دو منظر را میدیدند : خیلی جالبه مسئله دموکراسی و سمبل آن انتخابات سکه دوری است یک بخش مردم و انتخاب کنندگان و در روی دیگر مسئولین وانتخاب شوندگان . موضوع و مسئولیت و عواقب را شما بر دوش صرفا انتخاب کنندگان و نحوه برخورد و یا کنش آنان قرار دادید . درصورتی که باید مسئولین وانتخاب شوندگان و سیستم بطور کلی خود را بررسی کند چه کرده ایم که مردم به اینگونه رفتار میکنند و اکنش نشان میدهند .
دم همه گرم که رای نم دهید
نویسنده میگه رای ندادن تاثیری در مشروعیت زدایی از نظام سیاسی نداره. اگه تاثیری نداره پس در مورد چی حرف میزنید ؟
دوستان اگه در عید، جایی از خونه احتیاج به نقاشی پیدا کرد با آقای مسلم بهشتی نژاد تماس بگیرید.
خخخخخ
از یه طرف التماس میکنن بیاید رای بدید از اونطرف طرف نوشته حتی عدم حضور مردم پای صندوق رای باعث مشروعیت زدایی نمیشه؟! پس چرا اینقدر نگرانید؟! همیشه با یه جامعه آماری محدود مثل اعضای بسیج انتخابات رو برگزار کنید
مثال متعددی وجود دارد که در نبرد قدرت نهاد‌های انتخابی به موفقیت‌هایی هم شان وزن شان دست یافته اند.
لطفا شان و وزنشان را نشان دهید.
همه تون ميگيد راي نميديم ولي موقعش كه ميشه همتون 3تا 4 ساعت براي وقت گذروندن و سرگرمي ميريد توصف. 41 ساله داستان همينه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۶
من یک نفر که زیر حرفم نمیزنم حتی اگه همه ی اون بقیه به نظر تو برن رای بدن
نمایندگان تایید شده در فیلتر شورای نگهبان و انتخاب شده توسط مردم وقتی به مجلس میرن خودشون رو نه نماینده مردم میدانند و برای هر طرح و لایحه ای به نظرمقامات بالا اهمیت میدن نه نظر و خواست مردم. پس رای فایده ای نداره
منم رای نمی دم و سعی میکنم چند نفری را راضی کنم رای ندن
اصولگرایی و اصلاح طلبی ، بازارش تموم شد همه جیب بر شدند مردم از دروغ و سیاه بازی و کلاهبرداری و مسئولین بی لیاقت خسته اند جای شرم داره اسم انتخابات رو میارید .مردم دارند از گرسنگی می میرند بودجه مملکت رو به جیب کسان دیگر میریزند متأسفانه مسئولین فکر می کنند که مردم نمی فهمند ولی برعکس
من رای نخواهم داد اگر صد مقاله دیگر هم بنویسی. در ضمن جدا از تعصب مقاله ای شما به هیچ عنوان آنقدر قوی نیست که حتی نظر یک نفر را عوض کند. ولی خوبی اش برای شما این است که صفحه پر می کنید و حقوقش را میگیرید.
ابتدا تا انتهای نوشتار، بازی با کلمات بود. تیتر به گونه ای انتخاب شده بود که این حس را در خواننده، قبل از خواندن متن، القا کند که رای ندادن عواقب خطرناکی برای مردم و ایران دارد. اما نویسنده در متن نوشتار، چنین موضوعی را نتوانسته به اثبات برساند و فقط رای ندهندگان را دسته بندی و به نوعی خواسته بین افرادی که قصد شرکت در انتخابات ندارند، مرزبندی وتفرقه ایجاد کند
هه هه هه بشینید ما رای بدیم
ماله نكشيد . راي بي راي
ماكه راي ميديم اينها ميرند مجلسپ ناکارامدی ميكنند ما هم شريك جرم هستيم
اینقدر‌ قضیه لس وبی معنی شده که نمیدونم چه کامنتی بذارم‌فقط تورو خدا ولمون کنید
اینقدر‌ قضیه لس وبی معنی شده که نمیدونم چه کامنتی بذارم‌فقط تورو خدا ولمون کنید
شرکت در انتخابات یک حقه ! نه یک تکلیف ! یعنی چی که من وظیفه دارم بین یه عده کاندیدای دستچین شده که قبولشون ندارم حتما رای بدم ؟
هر کس رای بدهد یعنی شرایط موجود را تایید کرده است پس رای بی رای
شناسنامه سفیدم. پیش نسل بعد رو سفیدم
آقاي بهشتي نژاد . اگه كامنتارو بخوني و يه جمع بندي بكني ، متوجه ميشي كه وضعيت مشاركت ( حداقل تو قشري كه مطالعه دارن ) چيه .
بهترین کار من این است که اصولگرایان در مجلس باحداقل رقیب باشند و جسارت بیشتری حواهند داشت ومانعی برای اقدامات و تصمیمات آنها نخواهد بود و جامعه آنهارا بهتر خواهد شناخت و این از هر محالفتی با ایشان کارساز تر است
#رای_بی_رای
من هم هرگز رای نخواهم داد به هر چهار دلیل که گفتید ، و تمام تلاشم را هم خواهم کرد تا آنجا که بتوانم افراد بیشتری را از رای دادن منصرف کنم ، چون رای را فقط برای توجیه خود میخواهند و بس ،
سایت محترم تابناک تو خودت را بگذار جای ما به کی رای بدهیم به غلامرضا تاجگردون که به سبک جشن های شاهنشاهی کارزار تبلیغاتیش را آغاز می کند؟ به همایون هاشمی رای بدهیم که ناکارامدیش در سازمان دارو هلال احمر عیان شده و با جان مردم سر و کار دارند؟ به چی دل خوش کنیم که قیمت زمین و مسکن ۳ برابر یا چرا برابر شده و مجلس و دولت نظاره گر هستند به چی دل خوش کنیم که در یک شرکت خصوصی یه بی سواد ماهی چهل میلیون حقوق میگیره و مهندس در همان شرکت ۵ تا ۶ میلیون با مدرک فوق لیسانس میگیره؟ به کی و چه کسی رای بدهیم که در سایه عدم توجه مجلس به وظیفه قانونیش یک قلدر کوه طلا دهده اند که حقوق کارگر به ریال پرداخت می شود و طلای اوبه دلار فروخته می شود و در تهران و کانادا و انگلیس سرمایه گذاری می شود و کارگر و مهندس ان شرکت فراوری طلا که در سایه رانت ان شرکت صاحب امتیاز برداشت و فراوری شده فقط سیانور و جیوه و ارسنیک می خورند؟ و هزاران رانت خواری دیگر در مملکت می شود و کسی پاسخگو نیست و از فساد حمایت هم می شود. هرگز نباید رای داد.
سلام درمورد بند 4 مجلس چه کرد جز اینکه در این شرایط سخت تحریم 200میلیون یورو برای کشورهای دوست وبرادر تصویب کرد
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۶:۱۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۶
دستور دادند به مجلس فرمایشی که تصویب کند و کرد
تا زمانیکه عدالت فراگیر نشود و رباخواری بانک ها باقیست رای بی رای
خداوند شاهده
دفعه قبل رای دادیم ولی بدجوری تحقیر شدیم
تحقیر رای دهندگان از سوی مسئولین یادمان نمی رود اصولگرایان می گفتند اشتباه انتخاب کردید حق تان است و این مشکلات ناشی از انتخاب غلط است و اصلاح طلبان و معتدلین بخصوص وزیر بهداشت قبلی و واعظی هم میگفتند چون ما را انتخاب کردید باید تحمل کنید
به نظر من با هزینه های رای گیری و اتلاف وقت مشکلات مردم فقیر و مظلوم ایران مرتفع شود صواب دارد
ظریف علنا به جهانیان گفت مردم از اداره کشور راضی هستند که تمام ادوار در انتخابات و گردهمایی ها شرکت می کنند. هر کی موافق حرف ظریفه بره رای بده مخصوصا آقازاده های خودشون
حق هر شهروندی است که مطمئن باشد که رای او باعث انتخاب فرد اصلح می شود و این کار امکان پذیر نمی باشد مگر با شفافیت عملکرد نمایندگان و این کار با این روش قابل انجام است که سایت خانه ملت تمامی لایحه هایی که به رای گذاشته می شود را با ذکر کلیه نمایندگان ( با رای موافق یا مخالف و یا ممتنع ) اعلام کند
ضمناً نام تمامی نمایندگان را در طرح استیضاح را معرفی و در صورت پس گرفتن امضاء همه را بطور شفاف اعلام کند
تا مردم در طول چهار سال نمایندگان را عملاً شناسایی کرده تا با بصیرت کامل رای بدهند نه آلان که با چشم بسته بخواهیم رای بدهیم.
سوره اسرا آیه 36 به مسلمانان دستور می دهد: در جایی که علم و آگاهی نداری، پیروی نکن به عبارت دیگر هر جایی که شناخت نداری اقدام نکن چون اگر بدون شناخت هر اقدامی انجام دهیم ضررش از نفع اش بیشتر خواهد بود.
سلام
مهم رای دادن یا ندادن نیست
مهم اینه که نماینده ای که حتی در مورد سوخت که تاثیر گذارترین موضوع در معیشت مردمه نمی تونه اظهار نظرکنه دلیلی برای رفتن به مجلس نداره و فقط میتونه رییس رییس ادارات یه شهر باشه .....و به فکر قدرت نمایی ( لات سر کوچه ) خودشون باشه ....
همانطور که در ماجرای سقوط هواپیمای اوکراینی نشان داده شد که اگر یک عده بخواهند تمام رسانه ها و مدیران و رسانه ها یک صدا میتونن یک حقیقت رو پنهان کنن، من هم به این نتیجه رسیدم ام که واقعا اگر 80 میلیون ایرانی یک صدا بگویند بابا ما میخواهیم با امریکا و دنیا صلح کنیم یا مثلا ما فلان مسیر رو نمیخوایم در مدیریت کشور، بازهم این رای ها بی تاثیر میشن و حرف حرف خود آقایون هست و واقعا رای مردم تاثیری در کلان کشور نداره
راي دادن اشتباه حق الناس است.من زير بار اين حق الناس نمي روم.
خيلي از اينهايي كه اين دوره تاييد صلاحيت شدند چهارسال بعد بدلايل مختلف رد صلاحيت مي شوند.مثلا جرايم مالي،و...
نمیدونم دچار چه نکبتی شدیم که همیشه به این نتیجه نحس ختم مبشه که باید بین بد و بدتر یکی رو انتخاب کنیم. میگن چون رای ندادن باعث بدتر شدن اوضاع میشه، پس بریم رای بدیم و چند نفر بیکفایت دیگه رو بفرستیم مجلس تا به کیف خودشون برسن و به ریش خلق الله بخندند.
حالا از کجا مطمئنی که این مشروعیت زدایی اتفاق نمی افته؟
وقتی رای دادن همیشه به مشروعیت زایی و تجلی دموکراسی تعبیر شده پس برعکس هم میتونه مشروعیت زدایی بوجود بیاره!

منکه رای نمیدم!
بلاخره فهمیدید که اکثریت مردم رای نمیدهند برای همین همه به تب و تاب افتاده اند. کلی فیلم سازی کردید برای انتخابات ولی فایده ای ندارد (حتی با یارانه 250 هزار تومانی با بنزین نوروزی یا وعده های چرتی که به مردم میدهید).
1. وقتی شورای نگهبان برای ما افراد را انتخاب می کند و تفکرات غیر از خودش را حذف کرده است.
2. وقتی در کشور مجلس کاره ای نیست .
3. وقتی که یک عده ای به مجلس می روند رای دهنده گان را فراموش می کند و بله قربان سران بالا می شوند تا از منافع نماینده بودن ثروت بیشتری جمع کند.
4. وقتی مصوبات نمایندگان مجلس کاعذ پاره ای بیش نیست و شورای نگهبان و تشخیص مصلحت به راحتی هر قانونی را مخالف خودشان می بینند نمی گذارند اجرایی شود.(مانند FATF).
5. وقتی که نماینده گان قادر به اصلاح قانون اساسی نیستند و نمی توانند خواسته رای دهنده گان خود را پیگیری کنند.
6. وقتی که فردی حتی رای مردم را دارد ولی حق مردم ضایع می کند و آن فرد را حذف می کند( مینو خالقی نماینده در اصفهان که شورای نگهبان مانع ورود او به مجلس شد.
حالا ما به خودمان باید ارزش قائل شویم
من رای نمی دهم.نه مجلس و نه دولت اختیاری ندارند.
رای دادن به معنای فراموشی سه روز دروغ و پهان کاری در مساله انهدام هواپیمای اوکراینی است.
رای نمیدیم
خودت هم فهمید ی چی نوشتی؟
خودم که هیچ حتی پدرومادر پیر وهمسرم هم اجازه رای دادن نمیدهم چون هیچ سهمی از سفره انقلاب به ما نرسیده...
همینکه مقاله دادی بیرون یعنی بدجور رای ندادن دغدغه ذهنیت شده! البته سایر مسئولان ارشد هم همینطور فکر میکنن!!
ما که رای نمیدیم...حالا تو هر دسته و گروهی که جای بگیریم!
ببخشید من خودم رو میگم کاری به بقیه ندارم
رای دادن رو توهین به شعور خودم تلقی میکنم، وقتی نمایندگان سمبلی بیش نیستند.
سلام سری قبل در انتخابات ریاست جمهوری همرو تشویق به رای دادن کردم هرکسی که مثل الان من بود رو متقاعد کردم به رای دادن الان پشیمونم برای اینکه ما رای دادیم به اعتدال رای دادیم به ارتباط موثر به کل دنیا پرهیز از تنش زدایی و جنگ و کل کل با کل دنیا و هی مرگ بر این اون چهل سال هست در شرایط حساس کنونی هستیم قرار بود سرمایه گذار خارجی بیاد تحریم ها برداشته بشه و .... ولی چیشد فردای برجام موشک زدید . کالای امریکایی نباید بیاد یعنی برجام رو همون اول زدید نابود کردید .. بعدم این شد که میبینید تحریم های جدی تر و سخت تر از قبل و دلار 14000 هزار تومنی و تورم چند صد درصدی واسه اینکه بتونید مملکت رو بچرخونید هی دلار رو بردید بالا .. روز به روز قشر متوسط اضافه میشن به قشر فقیر ایرانی که میخاست ژاپن اسلامی بشه حالا بعد سی سال تولید پراید 65 میلیونی رو حتی یه مدیر هم نمیتونه بخره چه برسه به کارگر با پایه حقوق دومیلیون ا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۶
چقدر درست نوشتید..حرف دل همه
لطفا به آقای رضایی منعکس شود با تشکر
متاسفانه دیگه این حنا برای مردم رنگی نداره! همه از این همه دروغ و وعده محقق نشده خسته شدیم. این همه دزدی، این همه ریا و هدر رفت منابع و سرمایه های کشور و فرار افراد نخبه همه نشان دهنده ناکارآمدی بالای سیستم در کلیه سطوح و افراد هست. این دیگه بحث حذبی و اصواگرایی و اصلاح طلبی نیست،
این پاراگراف اخر که قرمز نوشتی تابناک خیلی حرف تو خودش داره.
اقایون این رو به عنوان یک نظر سنجی می تونند بزارن.نفراتی که مطلب رو خوندن یا نخوندن چقدر مخالف هست.وقتی نامزد انتخاباتی با زد و بند به پست رسیده از چند جا حقوق میگیره و میگه مهم نیست مردم بیان یا نه این هم بازخوردش هست.
بر میگردیم به صحبت های آقای ممصباح یزدی که رای مردم رو بی ارزش خوند

از کی تا حالا رای دادن جبری شده(تکلیف)
ما می خواهیم از طریق صندوق رای اصلاحات انجام بدیم (اصلاحات بد نیست امام حسین هم فرمودند من برای اصلاح امت جدم قیام می کنم)
ولی آخه به کی رای بدیم
خودتون گزینش می کنید بعد می گید به یکی از اینا رای بدید بعد هم مردم رو به بد رای دادن محکوم میکنید.
من دور ه قبل گول خوردم و با فریب شعار انتخاب بد از بدتر رای دادم و پشیمانم دیگه گول نمی خورم و دیگه رای نمی دهم.
رای بی رای
اسندلال نویسنده بسیار سطحی و عامیانه بود, تا وقتی مردم و حرف مردم اهمیت نداشته باشد رای دادن صرفا به منزله تایید رویه کنونی می باشد , مشکل را نه اصلاح طلبی حل می کند نه اصولگرایی, مشکل فقط با برگشت به خواست مردم حل می شود, مشکل خیلی جاها در خود قانون است که بر خلاف عدالت اجتماعی است,
نیاز به رفراندوم در مسائلی داریم که سالها باعث مشکلات کشور شدن
شرمنده تابناک جون ، رای بی رای
تابناک 95 درصد کامنتها مخالف راید دادن است
حال، چه میگویی؟!
این همه گفتی. ولی باز هم رای بی رای
با این حساب اگر کمتر از 50 درصد رای دهندگان شرکت کنند آیا انتخاب شوندگان نمایندگان واقعی مردم خواهند بود ؟ و آیا اصلا مشارکت کمتر از 50 درصدی مردم انتخاب را زیر سوال نمی برد ؟ آیا اصلا در این صورت این انتخاب مفهومی و ارزشی خواهد داشت ؟
سالها همه جوره امتحان كرديم و نتيجه مشخص است
فکر نمیکردید موضوع جدی باشه ولی اینبار واقعا رای بی رای
رای بیییییییی رای
لیست های ارائه شده اعم از کامل و نیم بند شامل دو گروه هستند گمنامان و شناخته شدها از گم نام ها که بگذریم شناخته شده ها میمانند کسانی که در این چهل سال هر چه بلد بودند رو کردند و نتیجه اش ویرانی اقتصاد کشور شده نمبدانم با چه رویی و به چه دلیلی کاندیدا شده اند شما که امتحان خود را پس دادید و بعد از چهل سال مشق کردند رفوزه شده اید دیگر دنبال چه هستید جایی مانده که خراب نکرده باشید لااقل بگوید کجا و چه چیزی را میخواهید ویران کنید که دلمان خوش باشد بالاخره کاری بغیر از ... و هم انجام دادید. مدیریت شما از پس یک برف معمولی هم بر نمی آید و عاجز است . این شامل چپ و راست است فرقی هم ندارد. چرا مردم باید وارد بازی قدرت و ثروت شوند که هیچ ربطی به آنها ندارد. کسانی که سالهاست به امید بهبود رای میدهند و هر روز خرابتر از دیروز است از خود می پرسند چرا باید شریک ویرانی و فس ... . و غیره باشیم و دنیا و آخرتمان را برای عیش عده ای تباه کنیم. خواهش دارم اگر نظر را منعکس نمیکنید لااقل به اطلاع آقای رضایی برسانید تا نظر مردم و شهروندان را و کسانی که از صندوق رای نا امید شده اند را بدانند هرچند دانستن ایشان هم تاثیری ندارد. خدا آخر عاقبت همه را بخیر کند. یا حق
چرا باید رای بدیم
این همه رای دادیم کدام مشکل کشور حل شد
همیشه مقصر اصلی هم ملت هستش
من رای نمیدهم تا خود را شریک کارهایی مثل ............ نکنم
امام علی ع می فرمایند
تجربه از علم بالاتر است

تجربه بی فایده بودن رای دادن برای رای ندادن کافیست
رای بی رای. وای برکسی که رای دهد
فعلا که آقایی که پرونده باز فساد در شهرداری دارد تایید صلاحیت شد و مطهری و صادقی رد صلاحیت شده اند. مگر نااگاهم که رای بدهم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۶
مطهری و صادقی دوتا حرف حساب میزنند و نترس بودند که تائید نشدند .... اگر قرا باشد یک عده ترسو وارد شوند شرکت در انتخابات مفهوم ندارد
کسی که قد ارزنی شعور سیاسی داشته باشد در انتخابات شرکت نمی کند.
وقتی مجلس و دولت هیچ کاره هستند دیگر انتخابات برای این دو مفهومی ندارد و بهتر است جمع شوند و بی خوبی هزینه نشود.
.
رای بی رای.
گند زدین به کشور.گند زدین به زندگی مردم.
پيشنهاد من اين است كه بجاي اين انتخابات صوري، انتصابات منطقي برگزار شود و كساني كه باسران هم عقیده اند عنوان نماينده يا رئيس جمهور و ... برگزيده شوند و وارد مجلس گردند و هزينه تبليغات و ... را هم صرف امور ديگر مثل ساختن مسكن و جبران خسارت براي زلزله زدگان، سيل زدگان، برف زدگان، .... كنند.
رای بی رای نه خودم نه خانوادم
هرگز رای نمیدم
جنتی در مصاحبه اش در راهپیمایی ۲۲ بهمن گفت مردم حواسشان باشد به کاندیداهایی که دروغ میگویند رای ندهید. یعنی ما حواسمون بود یه سری کاندیداهای دروغگو تایید صلاحیت ش دند
تا بازگشت قیمت بنزین #رای_بی_رای
وقتی نماینده در مجلس کاره ای نیست وسران قوا تصمیم میگیرن مثلا بنزین سه برابر بشود مردم سالاری و دموکراسی عملا وجود ندارد پس رای دادن واقعا چه تاثیری دارد ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۶:۱۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۶
تازه وقتی همنی نمایندگان دست چین شده خواستن گرانی بنزین را دوباره بررسی کنند گفتند که حق ندارید
تفسیر جالب و زیبایی بود
پس نتیجه می گیریم که :
رای بی رای
رای بی رای
رای بی رای
رای بی رای
رای بی رای
رای بی رای
رای بی رای
رای بی رای
رای بی رای
رای بی رای
رای بی رای
رای بی رای
رای بی رای
رای بی رای
رای بی رای
رای بی رای
رای بی رای
رای بی رای
رای بی رای
رای بی رای
رای بی رای
رای بی رای
رای بی رای
رای بی رای
رای بی رای
رای بی رای
رای بی رای
رای بی رای
رای بی رای
رای بی رای
رای بی رای
رای بی رای
رای بی رای
رای بی رای
...
تابناک جان
خیییلی سعی کردی علمی استدلال کنی. ولی موضوع ساده تر ازین حرفهاست .خسته شدیم ازین همه دروغ واختلاس واقازاده ورانت وفساد .همین .به همین روشنی.
دیگر بس کنید.........خسته شدیم از این همه دروغ.......رای بی رای....................
ساختار کشور ایرادهای اساسی داره ولی هیچ انتقادی رو بر نمی تابه. به محض این که مردم در راهپیمایی حضور پیدا می کنند یا رای گیری میشه فکر می کنند مردم با همه ساختار موجود موافقند. متاسفانه ساختار به قدری ایراد داره که این که چه کسی به مجلس بره تاثیری نداره. اگر کسی هم در مجلس بره و فقط با صحبت انتقاد کنه نمیذارن دوره بعد در بیاد، چه برسه بخواد اصلاحی انجام بده که اصلا نهادهای انتسابی نمیذارن.
رای؟؟؟؟ انتخابات؟؟؟؟
مگه فرقی می کنه از بین کاندیداهاکی انتخاب بشه؟
آقای جنتی که تا این جا زحمتش رو کشیدن ،یه راست 290 نفر رو معرفی بکنن برن مجلس
واسه این که مجلس کاملا یه دست بشه یه دست لباس فرم واسشون تهیه کنن، موهاشون رو یه شکل کوتاه کنن (کچلا از این گزینه معاف هستن) و به ترتیب قد از پشت بچینن بیاد جلو تمام . این که انتخابات لازم نداره.
خودتون رای دادید و انتخاب کردید میخواستین رای ندید
چطور فکر کردی از تنها حق قانونیم که برام مونده برای رای ندادن میگذرم؟
اگه رای ندادن بی تاثیره ، پس این همه التماس برا چیه ؟ضمنا اگه از نظر شما بی ناثیر هم باشه ، حداقل در مقابل وجدان خودمون راحتیم که ما باعث نشدیم چند نفر ناکارامد به نون و نوایی برسن
#رای_بی_رای
مردم فقط بازیچه هستن
با سلام
41 سال است رای میدهیم اما هر دفعه می گویند دفعه قبل فلان بود و ممان بود
را نمیدیم دیگه به نمایندگانی که فقط فکر خودی های خودشون و اقازاده ها هستند
شرمنده رای بر رای
اگه شورای نگهبان همه نامزدهای انتخابات از اصولگرا تا اصلاح طلب تا سلطنت طلب و ملی گرا و اپوزسیون داخل وخارج کشور رو تایید صلاحیت کنه من رای نمیدهم چون مجلس و ریاست جمهوری و نهادهای انتخابی هیچ قدرت وتاثیری در تصمیمات کشور ندارند وسمبلیک هستن
تو تمام انتخابات قبلی شرکت داشته ام والان مثل ......پشیمونم. این بار دیگه اشتباهات قبلیمو تکرار نمی کنم.
چطور فکر کردی از تنها حقی که برام مونده چشم پوشی خواهم کرد ؟من رای نمیدم.
فشار به خودت نیار رای بی رای نشانه عدم رضایت
من هیچ یک از کاندیدا ها را نمیشناسم و فرصت یک هفته ای که به انها برای تبلیغ داده شده برای شناخت آنها کافی نیست لذا رای نخواهم داد. رای بی رای
رای بی رای...
وقتی یه ظرف پر از گلابی میذارن جلوت و میگن یه میوه از توش انتخاب کن تو هرچی برداری گلابیه .
تازه همون گلابی ها هم وقتی انتخاب شدن هیچ تاثیری توی تصمیمات کلان ندارن .
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۶:۱۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۶
حالا باز شما حیی احترام گذاشتی گفتی گلابی!!!!
ناشناس
| United States of America |
۲۰:۱۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۶
دقیقا
چهل و یک سال در تمام انتخابات های شرکت کردیم و رای دادیم. اجازه بفرمایید نتیجه ی آخرین انتخابات (ریاست جمهوری 96) را با هم مرور کنیم:
ما به جناب روحانی رای دادیم که رییسی بالا نیاد، ما به روحانی رای دادیم که افکار افرادی مانند دکتر جلیلی قالب نشود. نتیجه چی شد؟ الآن بعد از سه سال ادبیات سیاسی جناب دکتر روحانی و جناب دکتر ظریف و بقیه کابینه ی وی تغییر پیدا کرد و شد همچون ادبیات سیاسی دکتر جلیلی، کوچک زاده و رسایی!!!! خداییش اینا تمامشون از یک طیف سیاسی هستند و مردم رو بازی می دهند! از آن گذشته جناب جنتی که قبل از ملت انتخاب کرد، رای ملت چه سودی داره؟! اجازه بفرمایید هر کسی را خودشون خواستند بفرستند مجلس فرمایشی
من رای نمی دهم
من هم در انتخابات شرکت نخواهم کرد و همه را هم به تحریم انتخابات تشویق خواهم کرد.
وسلام
من رای میدهم چون برای
اونای که روی صندلی های مجلس چرت میزنند دلم تنگ میشه
این انتخاب نمایشی بیش نیست. افرادی که مورد نظر جریان حاکم هستند انتخاب خواهند شد
خیلی حرف زدی اما: رای بی رای
رای نمیدهم چون هیچ امیدی ندارم و هیچ امیدی نمانده
تابناك شما كه ميگي بالاي 50ميليون اومدن راهپيمايي , فلان و بهمان ... پس جلز و ولزت از چيه؟؟؟ اين همه داستان اولا و دوما سوما.. راه انداختي..؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
چطور الان كه اوضاع اقتصادي و سياسي مملكت آشفته ست تا يه جا دورهمي ميگيرين آواز ميخونين آي تقصير انتخاب اشتباه بوده؟؟؟!!! وزيرتون ميگه خودتون راي دادين حالا حالاها جورشم بكشين!!!!! خب ما چند صد هزار نفر راي نميديم!!!! شما 50ميليون نفر برين راي بدين....!!! ديگه اينهمه التماس و آناليز و جون من و مرگ من بياين نداره........ باي باي
مجلس فعلی آنقدر فرمایشی و گوش به فرمان بود که حتی جرات نکرد در مورد افزایش قیمت بنزین که دغدغه همه مردم بود سوال کند.
اینها مرثیه ای برای یک رویاست. و واقعا دیر شده با این وضع کاندیدا و مملکت من رای نمیدهم
اگر رای منشا اثر بود انتخاباتی برگزار نمی شد.
رای بی رای
هرکس از اول رای نداده الآن هم ممکنه رای ندهد ولی کسانی که از اول رای داده اند به خاطر وظیفه ای که احساس می کنند حتما رای خواهند داد انشاء الله ما مردم ایران در انتخابات شرکت می کنیم و هیچ اهمیتی به کسانی که بی تفاوت هستند و یا عمدا حرفهای مایوس کننده می زنند نمی دهیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۶
اشتباه شد مثبت دادم. رای بی رای!
اگرشورای نگهبان دامنه نظارت اش را از کاندیداها به رای دهندگان گسترش دهد اون موقع معلوم میشه که چند درصد مردم التزام عملی به....دارند . خودش یک همه پرسیه
آنقدر واضح است که افرادی کاملا معلوم الحال باید وارد مجلس شوند که شرکت کردن در انتخابات فقط مسخره کردن خودمان است.
رای بی رای
مدنی ترین شیوه اعتراض #رای بی رای
رای بی رای
من رای نمی دم
داداج چیییییی؟ رای بی رای
خوندم ولی بازم رای نمی دهم و هر کسی رو که بتونم بهش توصیه میکنم رای نده
همین که شما اینقدر به خودتون فشار آوردید و این متن را نوشته اید معلوم است که از رای ندادن خیلی می ترسید.
....چه از دست می‌دهید و چه به دست می‌آورید ...
رای بدهیم چیزی بدست نمی آوریم و رای هم ندهیم چیزی از دست نمی دهیم پس کار بیهودی است سالهای که مجلس و دولت در دست افراد مورد نظر مردم می افتد نهادهای قدرت همیشه می خواهند و فشار می آورند آن را ناکارآمد و اشتباه انتخاب مردم جلوه دهند پس ثواب در رای ندادن و اصلا برگزار نکردن انتخابات است و پول و هزینه برگزاری صرف سیل زدگان ، زلزله زدگان ، برف زدگان و ... بشود هم مردم راضیند و هم خدا
پاسخ ها
یه بنده خدا
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۶
واقعا چه رقمهای سنگینی
رای بی رأی . بنده اصولگرا هستم و تکلیف گرا. اما تکلیف امروز مردم رأی ندادن است. مگر گران کردن بنزین یادمان رفته که تمام اصولگرایان پای گران کردن بنزین ایستادند با زبان و عمل.
رای دادن وقت تلف کردن است، رای ندادن اصلا و ابدا زاییده فضای اجتماعی نیست و اینبار حرف دل تک تک مردم ایران است. اما مردم از بیان آن عاجزند. ما شجاعتی جدیدنیاز داریم . به نمایندگانی شجاع نیاز داریم که در برابرسخت ترین اقدامات درخواستی مردم توانایی داشته باشند . سرشان را داخل برف نکنند. نماینده ای که انتخاب شود ونتواند پیگیری مطالبان مردمی را انجام بدهد بدرد نمیخورد . یک نماینده نباید در راه پیگیریها و مطالبات ملت سدی در مقابل خودش ببیند. فقط بایدمنافع مردم را در نظر بگیرد .
باور کنید که مردم تحت تاثیر حرفها و حدیث ها نیستند و با رای دادن هم مشکل ملت حل نمی شود اما مشکلات برخی ارگانها حل می شود. تابی جان پخش کن اینو.
40 سال در انتخابات شرکت کردیم و در انتخابمون اشتباه کردیم و همواره چوب گناهکاریمون را خوردیم. میخواهیم شرکت نکنیم و همونای که خودشون تایید کردند بیارند تا کشور را سامان دهند. نمیخواهیم بار دیگر متهم شویم پس رای بی رای!
من که دیگه رای نمیدم میخوای بده میخوای نده
من که دیگه رای نمیدم میخوای بده میخوای نده
تابناک عزیز دلیل رای ندادن مردم چیز پیجیده ایی نیست . جایی که مردم حتی جرات بیان نظرات خود را در یک نشریه الکترونیکی مثل تابناک را ندارند و بیش از 99 درصد به عنوان "ناشناس" نظر خود را ابراز میکنند تازه یه شورای نگهبان هم تو نشریه هست که نظری رو که اصلح بدونه درج کنه و به بقیه بگه "نظر شما غیر قابل انتشار است".!
پاسخ ها
یه بنده خدا
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۶
واقعا دست مریزاد
فقط به تیتر مقاله دقت کنید...
آره واقعا قضیه جدیه.
آقای مصباح یزدی گفتند رای مردم ملاک نیست ونافذ هم نخواهد بود ورییست جمهور هم گفتند انتخابات نیست انتصابات است پس اگر من رای بدهم شما آنوقت مرا احمق و.... فرض نمی کنید.
اصولا رای ندادن خودش یک نوع اعلان رای هست.
با رای ندادن شما اعلان می کنید که چه نظر و رای یی دارید.
امروز توی مطب پزشک بودم یه پوستر توی تابلو توجهمو جلب کرد با این مضمون:
انتقام سخت ما، حضور پرشور در انتخابات خواهد بود.
حتی این موضوعم انداختن گردن خود مردم آخرش.
واقعا تا کی باید مردم جور همه چیو بکشن؟ چرا همیشه باید مردم ثابت کنن انقلابی هستن؟
شورای نگهبان تابناک عزیز یا نظر من رو کامل منتشر کن یا مثل قبلی پیام بده "نظر شما قابل اتنشار نیست"
ای کاش مجلس و شوراها و انتخابات بی فایده تعطیل می شد و هزینه های چند هزار میلیاری تخصیص یافته به مجلس و شوراها و انتخابات صرف مدرسه سازی در مناطق محروم می شد . مجلس و شوراها جز باری بر دوش ملت ، هیچ نفعی برای ملت ندارند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۶
ریاست جمهوری هم بی فایدست چون کاره ای نیست اصلا بنده خدا
خونه پرش. از ۶۰میلیون واجد شرایط رای ۹میلیون نفر شرکت می کنند ولی آمار صدا وسیما ۳۱میلیون نفر است
رای بی رای
چه مجلس چه ریاست جمهوری...رای بی رای
آقایان که وقت. ندارند حداقل مشاورانشان. این نظرات ملت فرهیخته ومحترم ملت ایران را ببینند و به اطلاعشان برسانند
من نه تنها رای نمیدم بلکه به خانواده و دوستانم توصیه کردم در روز انتخابات از منزل خارج نشوند تا ابزار تبلیغات دوربین های نامحرم صدا و سیمای میلی نشوند.
دقت کنید. موافقین رای در مخاطبان شما فقط 1 تا 2 درصد است. ضمن تشکر از آزاد گذاشتن کمنتهای مخالف شرکت در انتخابات حتما نهادهای ناظر اینها را نگاه می کنند. با این سطح از مقبولیت چگونه می خواهید در مقابل دنیا ایستادگی کنید؟ کسانی که تابناک را نگاه می کنند دشمنان ایران نیستند. اینها منبع تابناک اصولگرا را می خوانند. ببینید با سرمایه اجتماعی چکار کردید. ببینید چقدر دیوانه ترین رئیس جمهور تاریخ دنیا یعنی ترامپ را شاد کردید. هم روحانی و هم انها که مانع روحانی در تحقق شعارهایش شدند مقصرند.
نویسنده تلاش کرده مردم را بسمت امیال و خواسته های خود سوق دهد! و به آنان القاء نماید آنچه آنان در ذهن دارد را برملا کرده و نمایان ساخته است!
اگر هم بر فرض محال فردی توانمند و درست کردار انتخاب گردد ولی زمینه برای فعالیت او نباشد که تجربه این را نشان داده! او نیز وادار میشود هم رنگ جماعت گشته و بر ضد رأی دهندگان خود بدل شود
به خاطر بیکاری ،بالارفتن سن ازدواجم ,بی پولی ،فقر و ...رای نمی دم
دیگه ساندیس‌تون پیش ما طعمی نداره...
تحت فشار بودی که این مطالب رو نوشتی فکر کنم ؟؟؟
تا حالا در تمام انتخابات(انتصابات) شرکت کردم نه به خاطر دلایل فوق بلکه، بد را انتخاب کردم که بدتر انتخاب نشود اما الان دیگر فرقی بین بد و بدتر نیست
پس "رای بی رای"
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۷
البته حواست نبود با بحث بد و بدتر امثال شما فریب خوردید. از ترس اینکه بدتر انتخاب نشه، در انتخابات شرکت کردید و آرا رو بالا بردید. غافل از اینکه هدف از مطرح کردن بد و بدتر در انتخابات، تهییج مردم جهت افزایش مشارکت مردم در انتخابات برای بالا بردن تعداد آرا بود. اما مردم دیگه این اشتباه رو تکرار نمی کنن.
بد نیست تابناک که خودش اهل فن کسانی رو که ده نمیخرند و ملک جهت کاندیداتوری معرفی کنه
توی قضیه بنزین دیدم چقدر مجلس نا کارامد است ... پس چرا باید رای داد ؟؟؟
خلاص
رای بی رای!
دفعه قبل نه تنها خودم بلکه حداقل ١٠ نفر ادم دودل رو تشویق کردم شرکت کنند. ایندفعه نه تنها خودم شرکت نمیکنم بلکه عهد کرده ام حداقل ده نفر دودل رو منصرف کنم. #رای_بی_رای
فرایند نما ینده سازی و نماینده شدن
اول سهمیه یا وابستگی اقا زاده گی ویزه
بعد ورود به 4200 دانشگاه با کیفیت کشور و اخذ مدرک اونهم با کیفیت مثال زدنی و با پول من و شما
بعد استخدام در یکی از ان 4200 دانشگاه معتبر جهانی یا استخدام در ارگان های خاص به خاطر داشتن مدرک و تخصص و تعهد
بعد گرفتن مسئولیت به خاطر سهمیه و وابستگی اقازاده گی
بعد رسیدن به پول های باد اورده و خرج بخش از ان در راههای جذب مخاطب و دوره ......
بعد شرکت در انتخابات و تلاش در جهت خدمت بیشتر به مردم با ان مدارک معتبر و تجربیات موفق مدیریتی
تائید شورای نگهبان به خاطر داشتن مدرک تحصیلی و تجربیات مدیریتی و تائید 100 درصد به خاطر مورد اول
بعد تبلیغات گسترده و هزینه های ان چنانی با پول های باد اورده از سیستم مورد اشاره
بعد تحت تاثیر قرار گیری مردم به خاطر مدارک تحصیلی و تجربیات قبلی و دست و دلباز بودن در هزینه
بعد اوردن رای و تائید نهای و ورود به مجلس
*از اینجا به بعد مجلسی مرکب از اعضا هیات علمی و وابستگان شکل می گیرد که همگی خود را نخبه و تافته جدا بافته تلقی می کنند و خدا را شکر در جهت خدمت به همکیشان و استثنا کردن خود از مالیا ت و سقف حقوق و سقف پاداش پایان خدمت و زمان بازنشستکی وسایر موارد تمامی تلاش خود را در این 4 سال به انجام می رسانند و سایر اعضا جامعه مثل کارکنان دولت/کارگران/زنان خانه دار/ بازاریان/کشاورزان و....سایر احاد جامعه هم که نماینده ای در مجلس ندارند تا از حفقوق انها هم به عنوان اعضا جامعه دفاع نمایند و می شود یک مجلس نخبگانی گل و بلبل برای تامین منافع یک قشر خاص به نام کل جامعه
پس اگر می خواهید نماینده بشوید بایستی ببینی در فرایند نماینگی می گنجید یا خیر ....به همین سادگی
پاسخ ها
بنده خدا
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۶
واقعا هرکی اینو نوشته خیلی باسواد و متفکر بوده متشکرم واقعا
اون گلابی رو خیلی خوب اومدی
رای بی رای بهترین راه اعتراض مدنی است.
هر وقت رای دادیم برای تغییر رفتارهای داخلی و خارجی نه تنها تغییری نشد بلکه فرداش گفتند رای به نظام بود
چرا باید رای داد وقتی مجلس هیچکاره است
همه باهم تا آخر دنیا رای بی رای
تابناک روضه نخون حال نداریم
قدرت مجلس رو تو بنزین 3 تومنی و عوارض و مالیات سنگین بر همه چی حتی خروج از کشور و انفجار قیمت و مافیای خودرو برای چندمین بار دیدیم.
مجلس بی اختیاره.
فقط اختیار داره جیب خودشو پر کنه.
چندبارم که خواستن حرکتی بزنن حکم از بالا عوضش کرده. تا بوده همین بوده. دلواپس گرا و ماله طلب هم نداره. شنبه این نویسنده قیافش دیدنیه
همه اینا رای میدن البته اکثریت هم نیستن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۶
اشتباهی مثبت دادم. باش تا صبح دولتت بدمد!
نه حزب داریم نه رسانه آزاد . چون حزب و رسانه آزاد پایه های اصلی دموکراسی هستند و وقتی دموکراسی نباشد رای دادن ، نمایش بیهوده و پرهزینه ای بیش نیست . هدف فقط حضور مردم پای صندوق ها و مصادره این حضور به نفع تندروها و تایید عملکرد سران و مسوولین است .

اگر سران نظام واقعا به دنبال دموکراسی و توسعه سیاسی و اجتماعی و اقتصادی هستند و خواست مردم برایشان مهم است ، با اصلاح قانون اساسی ، شورای نگهبان را حذف یا حداقل اصلاح و قانونمند کنند ، انحصار رسانه ای را بشکنند تا آزادی رسانه ای ایجاد شود ، احراب پرقدرت و مردمی را پایه گذاری کنند تا مردم بتوانند به عضویت احزاب دربیایند و افراد توانمند بتوانند خودشان را در ساختار احزاب بالا کشیده و به سیستم مدیریتی کشور راه یابند نه اینکه با پارتی بازی و باجناق بازی به سیستم مدیریتی کشور راه پیدا کنند ، شورها و نهادهای غیر انتخابی موازی را منحل کنند تا مجلس مردمی تنها تصمیم گیر باشد ، حق انتقاد و اعتراض و به نقد کشیدن عملکرد مسوولین را برای مردم قایل شوند و .....

البته چنین چیزی محال و برای ایرانیان آروزی دست نیافتی است

پس

رای_بی_رای
پاسخ ها
یه بنده خدا
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۶
کاملا موافقم
ببین تابناک، من اول نظرم رو میذارم بعدا میخونم ، حدس میزنم چی نوشتی، ولی بهرحال اول نظرم رو میذارم. خودت بگو به کی رای بدم؟ فلان شهردار سابق؟ با آن کارنامه که اگر بنویسم سانسور میشه، یا رای بدم به امثال بذرپاش؟ با آن کارنامه عجیب و غریب ؟ یا مثلا به رسایی؟ یک آدم مثال بزن که قابل رای دادن باشه. ضمنا رای سفید به چه دردی میخوره؟ رای سفید دیگران میتوانند ازش سو استفاده کنند و نامزد خودشون رو داخل برگه بنویسن. من که وقتم رو برای رای دادن تلف نمیکنم. شما مختارید ، خودتان بروید رای بدین. انشاالله اوضاع بهتر بشه، ولی یقین دارم بهتر نمیشه. حالا برم ببینم چی نوشتی تابی
اولا که رای بی رای برای همه کسانی که روی اونها میتونم تاثیر داشته باشم در ثانی بر فرض محال اگر هم میخواستم رای بدم رای من فردی مثل (آقای) پروانه سلحشوری بود.
ضمنا دسته بندی شما هم خیلی درست نیست چراکه دیدگاهها بسیار متنوع و همگی از سر بی اعتقادی به مسئولان است
چرا رای نمیدم؟ چون بعدا هر اعتراضی بکنم میگن شما اقلیت مخالف نظام هستین که دارین اعتراض میکنین اکثریت مردم که رای دادن نظام رو قبول داشتند که رای دادند.
این طرز تفکر باید ریشه کن بشه
من خودم هم اگر روزی کاندیدا بشم به خودم هم رای نمیدم والسلام
اقای بهشتی بگذار بدون رای مردم به مشروعیت خود ادامه دهند چی به شما میرسه که می خواهی مردم را بفرستی پای صندوق
تابناک عزیز،
بیا و آقایی بکن و یک خواهش ما را اجابت کن .... مطمئنم که همه با نظر و خواسته من موافق هستند:

خواهشا نظرات کاربران فوق و امتیازات مثبت و منفی مربوطه را به سمع و نظر دبیر محترم شورای نگهبان و همچنین مدیران کمیته برگزاری انتخابات برسانید. اگر اینکار را بکنید، همه کاربران با دل و جان برای شما دعای خیر خواهند کرد.
بعد از 41 سال رای دادن برای اولین بار میخواهم رای ندهم چون رد صلاحیت های بی دلیل توهین به شعور مردم است وقتی پسر مطهری و بهشتی صلاحیت ندارند اونوقت من چطور به کسی که نمی شناسم رای دهم؟ ما در عصر انفجار اطلاعات با هزاران شهید برای کسب آزادی، منتقدا را هم از حضور در مجلس محروم میکنیم. حالا من رای بدهم
تحلیل های آبکی تابناک و به اصطلاح بچه گول زدنش ....دانش سیاسی خاصی نمیخاد. حتی سواد دورهدبیرستان هم نمیخاد تا کلاس سوم ابندایی کسی تحصیلات داشته باشه و یکم هم درک و شعور و اتفاقات اخیر رو مرور کنه و بفهمه مجلس قدرت تصمیم گیری داره یا نه؟ میتونه نتیجه بگیره رای میده یا نه؟ به شخصه نه.
شرکت در انتخابات حق مردم است ،
حال روی چه جسابی سعی در ناامید کردن مردم نسبت به تصمیمشان هستید ؟
مجلس فعلی چیزی در حد شورای شهر است که به اور روزمره می پردازد ،
مجلس شورای اسلامی تصریح شده در قانون اساسی ، یگانه نهاد قانون گذار و عصاره ملت و در راس امرور بود ،

این دو کاملا با هم متفاوت اند ، به عبارت بهتر ، اصولا انتخابات آن مجلسی که قانون وعده داده بود و در دور اول ابتدای انقلاب هم شاهدش بودیم امروز وجود خارجی ندارد
تا زمانیکه نمایندگان و مسوولین و آقازاده ها دست از دست اندازی بر ثروت ملی و رانت و پارتی بازی و اختلاس بر ندارند،رای بی رای.تازگی ها هم انتقاد گریز، انتقام گیر و در مواردی دست بزندهم پیدا کرده اند،آیا این اقایون صلاحیت خود را از دست نداده اند.اون زمان که به اعتماد مردم خیانت می کردند،باید به فکر این روزها می بودن،رای بی رای.تا زمانیکه اصلاحات ملموس دیده نشود ،اموال به ناحق کسب شده به مردم بازنگردد،رای بی رای.
مردم به مجلس رای بدن تصمیمات در شورای سران قوا گرفته شود .!
پروانه سلحشوری رو هم تایید کنید رای نمیدم. بعید نیست از این دست سیاست ها انجام بشه
من رای میدم بخاطر اینکه از حداقل هایی که داریم دفاع کنیم و امیدوارم روزی به حداکثرها برسیم.
رای بی رای!
منم تا زمانی که نظارت استصوابی هست رای نمیدم.... این انتخابات تشریفاتی هست و شرکت در اون هیچ چیزی رو عوض نمیکنه.... پس رای نمیدم
نه مرسی رای بی رای
امثال من هم هستن که رای میدن ولی به دلیل این که ممکنه شناسنامه مهرهاش بعدا به درد بخوره ولی رای باطله به صندوق خواهم انداخت و عملا رای بی رای رو انجام میدم ولی همراه مهر داخل شناسنامه چون بعدا احتمال باشه که مهر نیاز باشه برای کارهای اداری و ....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۷
اشتباه میکنی.فکر پیرمرداس.چه کسی رو تا حالا به خاطر رای ندادن کار اداری شو انجام ندادن؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۷
اینطوری جزو امار رای دهندگان حساب میشی
امثال من هم هستن که رای میدن ولی به دلیل این که ممکنه شناسنامه مهرهاش بعدا به درد بخوره ولی رای باطله به صندوق خواهم انداخت و عملا رای بی رای رو انجام میدم ولی همراه مهر داخل شناسنامه چون بعدا احتمال باشه که مهر نیاز باشه برای کارهای اداری و ....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۷
اینطوری جزو امار رای دهندگان حساب میشی و میگن ان درصد مردم از این وضعیت رضایت دارند
نگارنده ارجمند، اینکه رای ندهیم و بیم از این داشته باشیم که هزینه های رای ندادن زیاد است بله درست است هر تغییری هزینه هایی دارد که دقیقا به همین دلیل ما آماده شدیم تا هزینه اش را با رای ندادن بپردازیم. رای دادن ما یا ندادن ما در نهایت هیچ تاثیری در برگزاری انتخابات و انتخاب نشدن عده ای به عنوان نماینده مورد تایید شورای نگهبان در مجلس نخواهد بود.

مشکل اساسی انتخابات که همه را خسته کرده است.

1. نماینده ها از یک فیلتر رد میشوند به نام شورای نگهبان
شورای نگهبان ای که نتوانسته در مدت 41 سال با فیلتر کردن افراد مثلا دیندار و متعهد ، افراد کارامدی را تایید کند که با رای دادن به آنها اوضاع کشور روز به روز بهبود پیدا کند، بلکه نگاه شورای نگهبان برای بهبود اوضاع کشور نیست و تنها به این فکر میکند که آیا شخص مورد تایید مسلمان هست یا نه ؟ آیا به نظام اعتقاد دارد یا نه ؟ بعید میدانم حتی 1 نفر بخاطر اینکه توان بهبود اوضاع مملکت را نداشته رد صلاحیت شده باشد. و این گمانه را داشته باشیم که شاید در کشور افراد لایق اصلا مسلمان نباشند، تکلیف چیست ؟ آیا مجلس لبنان هم به همین روش تصمیم گیری میکند؟ آیا مجلس دیگر کشورهای جهان بدینگونه تصمیم گیری میکنند ؟

2. افرادی که حتی دیندار هستندشورای نگهبان رد صلاحیت میشوند و عملا غیر مستقیم به مردم پیام میدهد که من صاحب مملکت هستم و هر کاری دلم بخواهد خواهم کرد حتی با نوه بنیانگزار انقلاب و آن را نیز رد صلاحیت میکنم. ؟ همچنین فرزند آقای مطهری

وجود شورای نگهبان به تنهایی موجب میشود تاثیری که رای ما دارد بی معنی شود و تا زمانیکه این شورا دارای چنین اختیارات قانونی باشد عملا نباید رای داد تا شاید کسانی بشنوند و این شورا را از قانون کشور حذف کنند. هر زمان شورای نگهبان بطور کامل حذف شد و هر شخص با هر باوری که دارد توانست کاندیدا و در صورت رای آوردن نماینده مردم شود، تمام سخنان نگارنده درست و بجاست و رای ما تاثیر بسزایی در انتخاب کردن خواهد داشت. تا زمانیکه شورای نگهبان وجود دارد چه برای انتخاب نماینده و چه برای تایید لایحه های تصویبی آنها، عملا رای ما پشیزی ارزش ندارد و رای تنها رای یک شورای چند نفره است.
رای بی رای
وقتی کسانی که قدرت و ثروت را در اختیار دارند و برای سرنوشت مردم تصمیم می گیرند با رای مردم انتخاب نمی شوند، رأی دادن چه معنا دارد؟ رأی بی رأی
نماینده ای که برای مردم و وطن کار نکنه همان بهتر که نباشه ما نماینده نمی خواهیم فقط مدیر خوب وکاردان می خواهیم نماینده ها فقط حرف می زنند
به قول جناب ظریف
ما خودمون انتخاب کردیم که اینجوری زندگی کنیم
فقط همین نظرات مردم پایین این نوشته باید برای نویسنده این مطلب کافی باشه تا متوجه اوضاع بشه
تفکرات ما همبشه در ارتباط با مسائل قشری بوده است به صرف رای دادن و یا ندادن مسائل و مشکلات حل نمیشود باید خواست واراده عمومی برای حل و فصل مشکلات کشور در همه مردم وجود داشته باشد و آهاد شهروندان کشور از کسی که نماینده میشود بخواهند که در راستای منافع ملی و حقوق مردم کشور حرکت بکنند ما علاوه بر اینکه باید به قانون و اجرای درست آن ملزم باشیم و در صورتی که کسی تخطی بکند با آن برخورد قانونی بکنیم سیر تحولات اجتماعی و سیاسی که مجلس نیز جزیی از آن است از اول تشکیل دچار چالش و پیامدهای ناگواری در ارتباط در اداره امور کشور بوده است منتفع شدهاست که عدم اعتماد به مجلس های گذشته وآینده از این مسائل سرچشمه میگیرد شهروند کشور به این نتیجه رسیده که شرکت یا عدم شرکت او در انتخابات هیچ اثر مثبتی در اداره امور کشور ندارد و این یک فاجعه ملی در ارتباط با سیاست کلی و امور کشور است اگر مسئولان کشور چه مجلس و چه دیگر قوا دست به اصلاح ساختاری نزنند و در ارتباط با اداره امور کشور به جای شایسته سالاری گزینشی و فرمایشی عمل بکنند اعتماد عمومی نسیت به مسئولین از این هم پایین تر خواهد رفت و فاجعه بزرگ آنروز خواهد بود شهروندان کشور نسبت به امور کشور بی تفاوت شوند و بر ماست از مسئولین اداره امور کشور بخواهیم نسیت به اجرای درست قانون و ایجاد اعتماد عمومی در کشور بکوشند و چرخه نادرست فعلی در امور کشور و بی عدالتی را از میان بردارند
پاسخ ها
تقی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۳
راست میگه مسائل قشری رو چرا مطرح میکنید؟؟
آهاد=آحاد!!قشری؟من؟سواد؟
از قیمت طلا ماشین دلار مسکن لوازم خانگی سبزیجات میوه جات سیفیجات چه خبر؟؟؟؟؟
رای بی رای
شرکت در انتخابات فرمایشی، دیگر تکلیف نیست. مسئولیت آن هم بر عهده کسانی است که آن را فرمایشی می کنند. به نظر مردم باید احترام گذاشت ولو نظرشان این باشد که رای بی رای.
رای بی رای
اصولا رای و رای گیری برای یک نظام دمکراتیک یا مردمی حائز اهمیت هست و رای مردم در چنین نظامی یقنا در سرنوشت آنها تاثیر گذار هست ،من از آقای بهشتی نویسنده این متن میپرسم آیا واقعا با وجود نظارت استصوابی میتوانیم ادعا کنیم که ماهم اصول دمکراسی را رعایت میکنیم ؟ و که منتخب مردم که اتفاقا رکورد دار رای و نظر مردم هم هست هر روز متاصل تر از دیروز عجز و ناله میکند و از بی اختیاری خودش می گوید دیگه رای دادن و ندادن مردم محلی از اعراب نداره. د
من تا آخر عمرم رای نمیدم.علت هم اینکه آقای جهانگیری فرمودن باعث و بانی تمام مشکلات مملکت دهه شصتی ها هستن.و من هم یک مهندس با حقوق دریافتی ۲ میلیون با ۱۰ سال سابقه کار و یارانه قطع شده و مجرد موندن و قرارداد کاری ۳ماهه.آخه من باید به چی و کی رای بدم؟برای چی رای بدم؟ برای نماینده ای که اختیاری از خودش جهت تصمیم گیری ندارن یا اگرم داشته باشه عین خیالش هم نیست و می‌خوابه.مثلا یک نماینده که هر دوره شرکت میکنه و مثلا مدافع حقوق کارگران چه گلی به سر کارگرا زده تو این همه سال؟ حتی تو خانه کارگرش هم پارتی بازیه...ولمون کنید با این نمایش الکیتون.نه حقوق داریم نه امنیت شغلی (قرارداد ۳ماهه)نه آینده.جوونیمونم رفت.برای نمایش جلوی دوربین از مردم سو استفاده می کنید.دریغ از رسیدن به فریاد مردم. #رای_بی_رای
هنوز یک هفته نشده که آقای صدیقی گفت که مردم از رایی که دادن خیر ندیدن.
مردم خیر ندیدن از رای به طیفی که راحت تر از حالا میشد بر اساس دیدگاه از اونها انتخاب کرد اما اینبار که یه طیف یک دست تایید شدن ( البته دارن دعوای زرگری راه میندازن که مثلا ما یکی نیستیم و رقیب هستیم) رای ما هر چی باشه از تو صندوق یک طرز فکر بیرون میاد که عملکردشونو قبلا هم دیدیم.تا این سیستم انتخابات و تایید صلاحیتها زیربنایی درست نشده تلاش بیهوده نکنید . همه نوع انتخاب تو این چهل ساله کردیم یکبار حضور پرشور یکبار انتخاب بین بد و بدتر یک بار سلحشورانه اومدیم پای صندوقها اما اینبار رای ندادن رو انتخاب کردیم .
دوباره دم انتخابات شد یاد رای افتادین؟ اقا ما اصلا بلد نیستیم درست انتخاب کنیم. خودتون که بلدین، چندتا آقازاده درسخونده امریکاتون رو بیارین جاخالی ها رو پر کنین
بسمه تعالی
به هر سازی که بگید مردم رقصیدند ، علت شرکت نکردن مردم در انتخابات را تنها و تنها خودتان را مقصر بدانید....
سلام رییس جمهور و مجلس هیچکاره پس رای بی رای و دولت در سایه همه کاره.
به نظر بنده این رای بی رای را برای مشروعیت زدایی از نظام توسط دشمنان و شبکه های فارسی زبان با خط گرفتن از اتاقهای فکر آمریکایی و انگلیسی مطرح شده واین باعث میشود که دشمنان بر فشار تحریمها اضافه کنند به خیال اینکه مردم و معترضین از داخل باعث فرو پاشی نظام شوند . در نهایت مردم بیشتر ضرر میکنند باید با شرکت در انتخابات آنان را از این اعمال شوم مایوس کرد که فشار تحریم کمتر شود و اگر نظام جمهوری اسلامی به حال خودش باشد پیشرفت فوق العاده ای خواهد کرد باید به رهنمودهای رهبری گوش جان بدهیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۷
شما هم پاک و منزه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۷
اشتباهی مثبت دادم
من که دیگه عمرا رای بدم. انگشتم به خاطر چه آدم هایی آبی شده بود.
والا در زمان دبستان امدن برای انتخاب مبصر کلاس رای گیری کنن.ناظم مدرسه خودش 4 نفر از گردن کلفت ها رو انتخاب کرد و به ما گفت از میان اینا انتخاب کنین.من که روز رای گیری به مصلحت بیمار شدم !!!!!چون با همون عقل بچگی ام فهمیده بودم که فرقی با انتصاب نداره.حالا هم رای بی رای!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۷
افرین مثال جالبی بود
من از دیروز تا الان با خبرگزاری شما آشنا شدم. خودتون می دونید ولی این مطالبی که نوشتید خیلی رک و پوست کنده توهین به مخاطب هست.
برو بابا
فکر کنم با دیدن نظرات مثبت و منفی روی کامنت های مردم ایرانی! حساب کار دست دوستان آمده باشد. اینها منافق نیستند، فتنه گر نیستند، دشمن نیستند، از موساد و سیا خط نمی گیرند، اینها مردمی هستند نا امید! و البته ایرانی!
یک چند سالی هم کشور بی مجلس باشه مگر مشکلی پیش می آید؟ صرفا هزینه هه ای چندصدمیلیونی مجلس با چندین منوی مختلف غذا و گرفتن کارت هدیه از بودجه کشور حذف می شود، نه؟
رای بی رای...خوب نگاه کن وببین مردم نظزشون چیه..اینوبهش میگن نظرسنجی..نه اون لیست مسخره ای که قبلا گذاشتی وبه عنوان نظرسنجی ازمردم ازش نام بردی..نمایندگان حزب بادکه الان تومجلس هستند..چه کاری کردن؟..مطهری وصادقی وسلحشوری وغیره..بخاطریک گفتاردارن تاوان میدن.
چراآقای‌مطهری‌‌رو‌تایید‌نکردند‌ به‌همین‌دلیل‌در‌انتخابات‌شرکت‌نمی‌کنم
تنها مساله جدی رای ندادن ما است که ظاهرا شما هنوز جدی نگرفتین
من از دو سال قبل تصمیم گرفتم هرگز دیگر رای ندهم و امسال دیدم تصمیم کاملا درسته
مجلس تقدیم به اصولگرایان که همواره بی رقیب برنده می شوند
این ظلم به مردم و حق الناس است بخش عظیمی از مردم را از حق خود محروم کرده اید عواقب آنرا بتدریج خواهید دید
وقتی 70 درصد اختیارات و تصمیم گیری های مهم و اساسی مملکت در دست افراد و یا نهادهای غیر انتخابی است ، اصلاحات از طریق انتخابات یا غیر ممکن و یا حرکت آن لاک پشتی است.
نه به انتخابات نمایشی و فرمایشی
اگر مشارکت بالا باشد قطعا دلار سال دیگر بالای 20 هزار تومان خواهد بود و اگر پایین باشد در همین حوالی میماند.
جای بسی تأسفه که مسئولین مملکتی بصیرت سیاسی مردم رو به نفع خودشون مصادره کردن،درحالیکه همین مسئولین باید به دنیا بفهمونن که این مردم با تمام وجود پای نظام ایستاده اند،مثل قضیه تشییع سردار سلیمانی، اما همین مردم هم وقتی که ببینند بخشی از نظام ناکارآمد و از مسیر انقلاب منحرف شده حمایت خودشون رو از اون قطع می کنند. مجلس بخشی از نظامه،انتخابات هم بخشی از نظامه ولی کل نظام نیست و اگر مردم بعنوان اعتراض انتخابات رو حمایت نکنند،این نشانه بصیرت آنهاست نه مخالفت با نظام.و مسئولین باید به دنیا بفهمانند که ملت ما ملت با بصیرتی است که تا پای جان دست از حمایت نظام برنخواهد داشت،در عین حال هم اجازه سوء استفاده و انحراف مسیر را به هیچ بخشی از نظام نخواهد داد و اینطوری اتفاقاً دنیا ،ملت ایران را بیشتر از همیشه یک ملت فهیم خواهد دانست. البته میدونم که تابناک شهامت انتشار نظرات مخالف را هیچوقت نداشته است،والسلام
رای دادن یعنی تایید عملکرد آقای جنتی و همفکران .. عملکردی که مملکت را به این اوضاع فاجعه بار کشانده است

پس

#رای_بی_رای
#رای_بی_رای
#رای_بی_رای
#رای_بی_رای
#رای_بی_رای
#رای_بی_رای
#رای_بی_رای
#رای_بی_رای
#رای_بی_رای
#رای_بی_رای
رای نمیدم چون مجلس هیچ کاره هست
مثال : قیمت بنزین
قیمت خودرو
سلفی با موگرینی
گلابی خوردن
درگیری با کارمند گمرک
خوابیدن در مجلس
موزه لوور
رای دادن های جناحی
.....
رای بی رای
حرف ما یک کلام
#رای بی رای
اصلا مطلب متقاعد کننده ای نبود. مردم که جایی و فرصتی برای اعتراض کردن ندارند، اینجا اعتراضشون را نشون می دن: با رای ندادن. البته که اگر رای دادن می تونست نشان دهنده اعتراضاتشون باشه، رای می دادن. مردم به احساس درونی شون گوش می کنن و نه استدلال و عقل و منطق.
وقتی رای دادن هیچ تاثیری نداره چرا بریم تو صف وایستیم .لااقل اینجوری وجدانمون که راحته
رای بدیم چی بشه؟
دلار از ۱۰۰۰ شد ۳۰۰۰ از ۳۰۰۰ شد ۱۵۰۰۰ هزار تومان....
طی این سالها جیب من هرسال از سال قبل خالی تر شد اما صفحه درج مهر انتخابات در شناسنامه م شلوغ تر شد....
من سفره م کوچیکتر شد...آقازاده های چپ و راست ثروتمند تر شدن....
نه رای دادن ما ارزش داره و نه رای ندادن ما چون خودمان در این سیستم ارزشی نداریم...اصلا بود و نبودمان مهم نیست... جز ضایعات این کشور حساب میشیم
كاش مجلس حذف بشه الكي پول خرجش نكنند،بي ارزش و بي ثمره هست اين همه مشكل توي مملكت هست طرح چند همسري مطرح مي كنتد ،راي بي راي
داری توهین و تهدید و تطمیع را همه را یک جا بار ملت می کنی!!!!

رای بی رای بهترین روش و مدنی ترین و کم هزینه ترین روش اعتراض است .

چرا که اگر برای اعتراض به خیابان بیاییم مگید اراذ ل و اوباش و فتنه گر و ملحد و جانی و کافر و نا مسلمان و بی دین

ضد اسلام و مفسد فی الارض و ... خلاص هر تهمت و بهتان و افترا و... به ملت می بندید .
پس بهترین روش رای بی رای است

رای بی رای
بهترین راه اعتراض مسالمت آمیز به سو مدیریت کشور ، عدم شرکت در انتخابات است.
مسوولان ایران مردمی نیستند. شما 100 نفر از مردم یک شهر را بصورت راندوم انتخاب کنید و نظرات و تفکرات و حتی ظاهر آنها را با نمایندگان و مسوولان کشور مقایسه کنید. متوجه میشوید که مسوولان تحمیلی ایرانی نماینده یک طرز فکر اقلیت تمامیت خواه هستند، نه نماینده اکثریت مردم. پس در نتیجه در انتخابات فرمایشی مردم شرکت نمی کنیم. رای بی رای
با این زندگی خفت باری که برامون درست کردید، حاضرم بمیرم اما رای ندم.
چرت و پرت تیتر نکنید ! رای بی رای ..........................................
مجلس کاره ای نیست رای مردم ارزشی ندارد.
مگه برای ما میخوان برن که بهشون رای بدیم
تابناک عزیز، این خبر در لیست اخبار مهم شما بود که با دیدن نظرات منفی بیشمار مردم از لیست اصلی حذف نمودید. این امر نشانگر چه چیزی است؟
من هم رای نخواهم داد تا شریک گناه و ..... نمایندگان محترم!!! مجلس نشوم. هر کس رای به نماینده ای دهد و آن نماینده هر خلافی نماید رای دهنده هم مسئولیت خواهد داشت.
سید مسلم بهشتی نژاد عزیز با تمام احترامی که به تحلیل هایت میگذارم و همه اش رو پی گیری و تحسین میکنم ولی با این نظر پردازیت موافق نیستم .از شهر من نماینده هایی به مجلس فرستاده شد که الان وزیر و سخنگوی رییس جمهور هستند ولی بیشترین کم کاری ها از همین افراد بوده.هیچ اصراری هم به ورود رد صلاحیت شده ها نیست تعجب از صلاحیت گرفتن بعضی ها هست.
تابناک عجب نظرسنجي‌اي برگزار کردي‌ها
رای بدیم؟ چرا؟ به کسانی که منتخب دیگران ، شورای نگهبان، هستند؟ حال فرض کنید رای هم دادیم، مگر تا بحال مجلس ایران چه قدمی برای حل مشکلات مردم برداشته؟
دوستان، چرا اين قدر جدي گرفتيد موضوع رو؟ اين بنده خدا تو اين سايت كار ميكنه و بهش گفتن يه مقاله با اين مضمون بنويس، اون هم نوشته. بلاخره اين بيچاره هم بايد نون بخوره ديگه!!!!
با وجودی که رای نخواهم داد مطمئن هستم در این دوره با مشارکت بالای هفتاد درصد مردم روبرو خواهیم بود و بیشترین میزان شرکت کننده در انتخابات را خواهیم داشت. البته شورای نگهبان اجازه بازشماری را به هیچ شخص و نهادی نخواهد داد. حضور مردم هم فقط در ایام انتخابات مهم است
پاسخ ها
تقی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۳
پیش بینیت کاملا درست بود!!!فقط 15 درصد در تهران و 25 درصد در کل کشور مشارکت کردند...
من تو هيچ انتخاباتي نه خودم ونه خانوادم شركت نميكنيم صداي مردمو به موقع بايد ميشنيديد الان ديگه خيلي ديره
قطعا راي ندادن اثر بسيار بيشتري دارد.
ما می آییم

ساندیس ها را آماده کنید .
سلام هم میهنان عزیز راستش من فقط کامنتها رو خوندم و تعداد مثبتها و منفی ها رو مقایسه کردم در کامنتهای مخالف شرکت در انتصابات به طور متوسط به ازاء هر 150 رای مثبت فقط 1 رای منفی بود با توجه به بازدید این مقاله تا الان که 36752 نفر بودند با یه حساب سرانگشتی از این مقدار 245 نفر شرکت میکنند و 36510 نفر شرکت نمیکنند که میشه 99.33 شرکت نمیکنند.
تابناک عزیز لطفا منتشر کن با تشکر
رای بی رای چون حاضر نیستم بیش از این به شناسنامه و کشور و زندگی خودم خراب کنم.
کلا اگه از اول عقل تو کلمون بود به وقتش از ایران میرفتیم داریم عقوبت اشتباهاتمونو میکشیم کاش حداقل اون دنیا حالشو ببریم
حساب هزينه و فايده :
راي دهم فايده اي دارد ؟ جواب خير
راي ندهم فايده اي دارد ؟ جواب خير
راي دهم هزينه اي دارد ؟ جواب خير
راي ندهم هزينه اي دارد ؟ جواب خير
نتيجه : راي دادن = راي ندادن . پس راي نخواهم داد چون هم براي من و هم براي مسولان تفاوتي ندارد . خسته نباشيد
بنده بعنوان یک بلوچ به چند دلیل در انتخابات شرکت نمیکنم

اول اینکه کاندیدی که به نظر بنده توانا باشد این دوره وجود ندارد اونایی که توانا بودن تمام رد صلاحیت شدن حتی مرحوم دکتر امینی فرد که به جرات میتوانم بگم تنها نماینده ایرانشهر بود که دراین 41 سال گذشته توانست ازلحاظ بهداشتی ومراکز درمانی درایرانشهر یک تحول ایجاد کند متاسفانه چندروز بعداز مرگ ایشان اعلام شدکه رد صلاحیت شدن این یعنی چه یعنی اینکه هرکس برای شما کاربکنه تحول ایجاد کنه مارد صلاحیتش میکنیم حداقل شورای نگهبان به خاطر حفظ آبرو ی خودش بعدازمرگ این مرحوم عدم صلاحیت ایشون رو اعلام نمیکرد حالاکه ایشون مرده وپرونده زندگیش تمام شده شورای نگهبانی که به مرده هارحم نمیکنه شماازش چه انتظاری دارین ؟

دوم اینکه زخم بنزین 3000 تومانی هنوز دروجود ماتازه است مجلسی که درمسائل کلان ازشون مشورتی گرفته نمیشه اونجا نماینده فرستادن چه فایده ای داره

ودرآخراینکه باهمه این انتخابات سیستان وبلوچستان همچنان محروم وفقیر خواهند ماند وخواهد ماند
من رای نمی دهم. چون اوضاع اقتصادی روز به روز بدتر می شود و هیچ کسی به فکر مردم نیست. آقایان با حقوق های بالا ژست مقاومت می گیرند. تحریم ها ما را بیچاره کرده است. ما یک مسافرت در داخل کشور نمی توانیم برویم. فرزندان آقایان در بهترین کشورها زندگی می کنند و به ریش ما می خندند.
رای بی رای

اگر نماینده ای بره مجلس با رای من و اون نماینده مجلس فساد بکنه من تو گناهش شریک هستم یا نه
اگر شریک هستم رای بی رای و قطعا تو گناه و فساد اون نماینده منم شریکم
من نماینده هستم اول هرچی فک وفامیل بیسواد دارم وارد ادارات میکنم به من چه در شهر روستایی که به من رای دادن جوانان تحصیل کرده بیکار هست.قبل از هرچی یک وام کلان میگیرم به من چه یک مشت جوان دم بخت برای گرفتن وام ازدواج از هفت خوان رستم میگذرند برای بچه هام یک کارخانه دولتی ویا یک معدن را با یک سوم قیمت میگیرم به من چه یک مشت کار آفرین به خاطر رانت بازیها نمی تونند سرمایه گذاری کنند وکوله خودشان را بر می دارند ودر شیخ نشین ها وترکیه سرمایه گذاری می کنند.و.......بماند به خاطر نسل جوان من پیرمرد رای نمیدهم.
دوستان نظر دادند اما هیچ کدام به یک موضوع توجه نکردند . اگر به تیتر دقت بفرمایید ، مرقوم فرمودند : مساله جدی است ! احتمالا فقط یه تلاش معمولی برای جلب مشارکت نباشه ، گویا تلاش شده یه مطلبی رو خواننده ها توجه کنند اما نمیتونسته راجع به اون توضیح بیشتری بده . از متن یه چیزایی میشه استنباط کرد اما نه دقیق . فکر کنم بهتره یه مقاله دیگه نوشته بشه و کمی موضوع تشریح بشه . البته کامنت ها هم نشون میده شاید توضیح بیشتر هم اثری نداشته باشه یعنی اینکه بخشی از مردم به اصطلاح قید همه چی رو زدن . عجب اوضاعیست
امروز حتی بی اطلاع ترین افراد جامعه هم می دونند بخش انتخابی (مجلس و دولت) فقط مسئول تدارکات و اجراست و اراده اصلی برای ترسیم جهت گیری های کشور و اخذ تصمیمات مهم که در سرنوشت مردم تاثیر بسزایی داره سرسوزنی در اختیار بخش انتخابی نیست. پیشنهاد مشخصم این است: مجلس و دولت می توانند مثل بخش انتصابی، توسط مراجعی غیر از مردم انتخاب بشن. این موضوع دهها حسن دارد از جمله اینکه: هم هزینه برگزاری انتخابات برای تعیین آدمهای تدارکاتچی برای کشور صرفه جویی می شود، هم نفرات انتصابی با هم هماهنگ ترند و هرجا لازم شد با افراد هماهنگ تر عوض می شوند و هم هر ناکارامدی احتمالی را مثل چماق توی سر مردم نمی کوبند که بگویند : تقصیر خودتان و انتخاب اشتباهتان بود!! .
یک بار برای همیشه این داستان را جمع کنید. وقتی درصد بالایی از مجموعه نظام انتصابی ست این دوتا (مجلس و رییس دولت) را هم انتصابی کنید و خلاص. آخر این چه بازی خسته کننده و عبثی است که هزینه می کنیم عده ای را که اختیار چندانی هم ندارند بر می گزینیم بعد در تمام دوره چهار سال حضورشان از تریبون های انتصابی به آنها فحش می دهیم و همه به خوشی و میمنت !! لحظه شماری می کنیم که چه زمانی خواهند رفت و باز همان دور باطل و امید واهی برای آمدن یک سوپر قهرمان بعدی!. من رای نمی دهم.
هنوز بعد از صد و بیست سال بعد از ایجاد مشروطه گروه های سیاسی به مفهوم مدرن قرن بیست و شش هخامنشی آنچه ایران شهر را بطور سیستماتیک هدایت کند نداریم. نظارت استصوابی استراتژی فرار رو به جلو در لحظه آخر برای قربانی کردن و زنده ماندن آن افرادی است که نونشان حسابی در روغن این چند دهه نمایان است. فراکسیون های امروزی در مجلس مشابه یار کشی بچه های دبستانی است.
تابناك
تو هم دست كمي از اين ها نداري
اگر ميبيني مخاطبينت رو به ازدياده جهت احترام به اونها اين تبليغات مسخره رو كم كن كه اينقدر رو اعصاب مردم نباشي.
بهتره از خودت شروع كني.
من هم مثل دوستان
راي بي راي
طبق گزارش صداوسیما، طی نظرسنجی های هفتگی میزان مشارکت در کل کشور حدود 50 درصد پیش بینی شده. پس تابی جون نگران رأی من نباش. یه رأی من نباشه طوری نمیشه! حالا ممکنه مشارکت مردم تهران و شاید حتی شهرهای بزرگ مثل اصفهان، شیراز، تبریز و ... کم باشه. تو کل کشور رو ببین. مگه نمی گی یه عده احساس تکلیف می کنن، پس همون ها رأی بدن، که حتما می دن، مشارکت رو به حد کافی بالا می بره. مگه هر دوره انتخابات مجلس همین 50 تا 60 درصد مشارکت نداشتیم؟ یه آماری از آرشیو صداوسیما جونت بگیر، حرص نخور. من نباشم آب از آب تکون نمی خوره.
#رای_بی_رای
مساله خیلی جدی تر از آن است که فکرش را می کنید.
رای بی رای
بخاطر تمام بی کفایتی ها
رای بی رای
41 سال نتوانستند بیکاری و تورم و فساد را ریشه کن کنند حالا باز میگن بیایید رای بدهید ما تو 4 سال میتوانیم درست کنیم.
من رای می‌دم. مث همیشه. با افتخار.
رای دادن مردم مهم نیست مهم آرای شرکت کننده است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۷
خودت متوجه شدی چی گفتی؟؟؟
یا همین ها که میگن رای بی رای بیشترشون میرن رای میدن یا که میزان مشارکت رو امثال همین تابناک بیشتر از همه ی سال ها میتونن اعلام میکنن حالا هرکار می خوای بکن دوست عزیز
با افتخار میگم رای بی رای
رای بی رای
با توکل به خدا حتما رای می دیم
اب از سرما گذشته ..چه یک وجب .چه صد وجب رای بی رای .من مملکتی ونماینده ای میخواهم که هم خودش قانون را رعایت کند هم همه را مجبور به رغایت قانون کند.... من نماینده ای میخواهیم که طمع به پول ومال این مملکت نداشته باشد .فقط فکر و ذکرش ایران ابادانی کشور باشد نه ویلای شخصی و زمین خواری ورانت خواری و رشوه بگیری ....نداشته باشد از صفر به صد نرسد ......من نماینده ای مخواهم که حقم راز ناحقان بگیرد.من نماینده ای میخواهم که بالاترین ارگان ان قانون باشد نه نورچشمی .....من نماینده ای میخواهم که ........................................وجود ندارد در ایران
اگر با مردمی...دلسوز مردم هستید دوصنف را حذف کنید .یکی دلالان . یکی بنگاه داران ............دوم اینکه .بقیمتهای که یک شبه بدون هیچ دلیل و علتی بالا برید پایین بیاوردی .پراید 7 میلیون .خانه متری یک میلیون..........ببینم چند مرده حلاجی.بردی بالا می اوری پایین ......نه چون خودتان از این صنف هها هستید .........پس رای بی رای
سلام تابناک جان
شما میفرمایید که هزینه شرکت نکردن و فایده شرکت کردن هر دو خیلی بالا است. ما عرض میکنیم که انتخاب اصلح مثل اعتراض مدنی قابل سرکوب شدنه و هر فردی را که انتخاب کنیم در بهترین شرایط ، اگر مرعوب نشود، منفعل میشود
فکر کنم اگر این مقاله را بدهید شخص دیگری برای نویسندگان آن بخواند، خودشان متوجه ابهامات گفتارشان میشوند
رای نمیدم
رای بی رای
گردنم بشکنه اگه رای بدم
همین که هست هرکه نمیخواد رای بده بلند شه از ایران بره .............خخخخخخخخخخخخخخخخ
سعي و تلاش نمايندگان واقعي مردم براي حل مشكلات يعني ارزش نهادن به راي ملت ، ارزش واقعي راي من چقدره؟ يك سانديس؟ يك سانديس با كيك؟ مسبب پارتي بازي و پول در آوردن نماينده؟ حل مشكلات عديده اين مردم شريف؟ شما بفرماييد و اجرا كنيد چشم راي هم ميديم، ولي با اين وضع كه من ميبينم حيف از وقت ....
صدر مطلب اشکال داره. بزرگوار شرکت در انتخابات حق است نه تکلیف و اگر این حق مصادره شده باشد استفاده نکردن از حق و منفعل شدن افراد طبیعی ست. خدا رو شکر در این سال ها مدیریت رشد و توسعه خوبی پیدا کرده از یک متخصص منابع انسانی بپرسید هم روشن می شوید
من هلاک اون غذایی (حزب الله پیروز است هستم )مخلصیم اقا.. تا امثال شما را داریم غم نداریم
دوستان بنده کارگر هستم و شاید به اندازه شما هموطنان شعور سیاسی نداشته باشم ولی برخی از دوستان که میگن خودتون انتخاب کردید و .... به نظر درست نمیاد ، مردم در هر دوره از بین کاندیداها فرد موجه در اون دوره رو انتخاب کردن ولی چیزی که مشاهد کردیم عدم گام برداشتن در مسیر توسعه بود.
-تمام مسئولین (دولت ، مجلس وقوه قضاییه) می گویند" فلان برنامه اجرا خواهد شد" ، " فلان طرح سودمند به بهره برداری خواهد رسید" ، ، "تورمکاهش خواهد یافت" و...... فقط از زمان اینده استفاده می کنن ، به یاد نمیارم کسی اومده باشه و گفته باشه قیمت ارز کاهش یافت ، تورم کاهش یافت ، قدرت خرید افزایش یافت ، بیکاری به زیر 5 درصد رسید و........ این یعنی ما یک برنامه نا کارآمد کلان داریم ، یا منابع اجرای برنامه کلان را نداریم ، یا اصولا سیستم مدیریت ما غلط است.
- در اویل دهه 80 سند توسعه 1404 تنظیم شد که قرار بود در مدت بیست سال ایران به یک توسعه پایدار با محوریت اقتصاد برسد ولی تا کنون بعد از گذشت 15 سال از سند بیست ساله هنوز هیچ یک از اهداف آن نتنها محقق نشده است بلکه داشته های قبلی هم بر باد رفته!!!
- من واقعا تبلیغات و نصایح مسئولان رو از رادیو و تلوزیون می بینم خیلی ناراحت می شم چون بگونه مردم رو تشویق به شرکت در انتخابات میکنن که انگار مشارکت ما فقط مهر تاییدی بر نظام است و شامل اصلاح امور نیست.

-بنده ساکن حومه کرج هستم و مطالعه مختصری در خصوص کاندیداها این دوره دارم ولی هر چه با خود می اندیشممتوجه نمی شم که یک مدیر مدرسه(کاندیدای فعلی) در شرایط فعلی وبحران اقتصادی کشور ممکن است نماینده خوبی برای کشور نباشد یا یک فرهنگی که در کانون های فرهنگی نیز زحماتی کشیده است ، دیشب در در مسجد
ای سخرانی یکی از کاندیدها بویم و ایشون از برنامه های اقتصادی گفتند ولی در خلال سخرانی حتی در برابر پرسشهای چند تن از حضار که دانشو نیز بودند عاجز بود حتی ایشان اصطلاحات اقتصادی عنوان شده را درک نمی کرد!!!!

با این اوصاف بنده انگیزه ای برای شرکت در انخابات ندارم.
پاسخ ها
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۳
در جواب شما هموطن گرامی باید بگم خود من شخصی را که بتونه برای شهرمون منطقه مون مفید باشه و توانایی داشته باشه پیدا نکردم ولی باز تو انتخباات شرکت کردم و لی با رای سفید. البته این میتونه نشانه ای برای شورای نگهبان محترم هم باشه که تو تایید صلاحیت ها خیلی خیلی با حساسیت و دقت عمل کنه.
بقول بعضیها تا تنور گرمه و تابناک نظرات مردم را منتشر میکنه ماهم مطلبی بنویسیم تابناک عزیز تشکر از نظرات منتشر شده پس ممنونم سانسور نکن و منتشر کن:/ بیش از ده هزار کامنت در پای این مقاله نوشته شده که 98درصد موافق تحریم انتخابات هستند و نظر سنجی دانشگاه تهران نیز هم اینو تایید کرده اگر نتیجه غیر از این باشد از همین الان باید گفت تقلب و دستکاری شده و اگر مردم مثل سال88 گفتند نتایج دروغه ایا حاکمیت قبول میکنه یک هیت بی طرف وارد بررسی ماجرا بشن همین مورد را جواب دهند و ثانیا بحث شما برای راضی کردن مردم از کامنتها معلومه چرای ان اینه دیگه مردم میدانند مجلس کلا بی کفایت در تمام زمینهای قانونگذاری و نظارت است پس وظیفه همه روشنفکران جامع روشن کردن مرددان انتخابات از دور ونزدیکان خودشان بالاخره یکبار عدم شرکت ببینیم چه نتیجه ای میدهد پس رای بی رای
ما که خس و خاشاکیم پس چر اباید رای بدیم؟!
پاسخ آقوی همساده :

آقو ما ییسری به خاتمی رای دادیم ممنوع التصویر شد

بعد به احمدی نژاد رای دادیم اونجوری شد

به موسوی رای دادیم ، حصر خانگی شد

یسری هم میخواستیم به هاشمی رای بدیم تایید صلاحیت نشد

بعدش به روحانی رای دادیم اینجوری شد

گفتیم حالو چه کاریه اصلا ما رای بدیم وقتی بصیرت نداریم
خواندیم
افاقه نکرد.....
به مثبت هایی که در این کامنت های "رای بی رای" نشان داده میشه دلخوش نباشید. این امار نشان دهنده اراده مردم نیست. فرضا در تهران و شهرهای بزرگ امار رای پایین باشد مطمعن باشید رای بالای شهر های کوچک و روستاها امار کلی را به بالای 50 در صد میرساند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۷
دیدیم!!!
جناب نویسنده
اگه کسی رای نمیده با 124 تماس بگیر حل میشه !!!!خحخخخخخخخخخخخخخخ
#رای - بی -رای
تابی جون
کامنت من رو همینجا نقدا سانسور کردی !!رای بدم که چی بشه !!!
و در آینده هم رأی بی رأی
تا روز قیامت هم رأی بی رأی
البته گروهی از مردم هم به این دلیل رای نمیدن . چونکه به خودشون احترام میزارن
رای بدیم‌که چند روز دیگه بنزین رو ۵ هزارتومان کنن
راستش من اول قصد رای دادن نداشتم ولی بعدا با خودم فکر کردم با وجود تورم و بیکاری و فساد و اختلاس و.بازم بنفعمه که برم رای بدم چون فقط اسلام و حکومت اسلامی میتونه تو اون دنیا شفیع من باشه و ببرتم تو بهشت...
این چه مسخره بازی ای بود هنگام رای گیری؟
با سلام اقایونی که اظهارنظر کردن متین وقابل قبول نظر من اینه که تا زمانیکه نتوانسته باشیم با دنیا تامل ودستی داشته باشیم وظع بهمین شکل ویکنواخت خواهد بود
به هیچ وجه رای نخواهم داد چون هرباررای دادم کلاه گذاشتن سرم
بنده برای سال ۱۴۰۰ رای اولی هستم و رای نمیدم
رای بی رای
دقیقا این عنوان که 《مسئله جدی است》واقعا مناسب است چرا که واقعا هم مسئله جدی است!
رای میدیم میگن چرا به فلانی رای دادی
رای نمیدیم میگن به تکلیفت عمل نکردی

سیرک انتخابات
من رای نمیدهم
سلام دوستان خدا وکیلی بیاید یه دفعه وحدت داشته باشیم
من شعور دارم پس رای نمیدهم
نه مرسی، رای بی رای
خیلی زور زدین که مردمو به سمت رای دادن بکشونین ولی زیاد زور نزنین خوب نیست براتون فایده ای هم نداره نوشته هاتون
به هیچ وجه رای نمیدهم
#اصلاح_طلب_اصولگرا_دیگه_تمومه_ماجرا
#رای_بی_رای
هم به چپتون رای دادم هم به راستتون ... همگی سر یه سفره اید و مردم تنها
رای بی رای
هر کاری کنن رای بی رای واقعا دارم میگم
رای بی رای
آخ آخ آرای مردمی پایین هست
دیگه فکر کنم واسه اینکه آمار بره بالا این سری تو مناظره ها شاهد پرتاب صندلی هم باشیم !
عجب نظرسنجی گذاشتی
رای بی رای
وای وای وای وای که این دوره چی بشه...
آره بابا رای بی رای
ایران بی ایران
اصن کشور چیه
نوچ ، زندگی چیه بابا
دنیا می‌خوایم چیکار
جانم فدای رهبر
ما همون رای میدهیم%%%%
رای بی رأی
همه این الم شنگه ها از گور احزاب بلند میشود
رای به شخص نیست، رای به نظامه
اونایی میگن رای بدهیم ده سال پیش با حقوق پانصد تومان جهیزیه عروس بود چهارتومان الان با حقوق ۳۰۰۰تومان جهیزیه عروس شده کم کم از سیصد میلیون بیشتر جوانی دوسال کار می‌کرد ده میلیون خانه اش درست میشد حداقل کمی طلاه برای ازداوج میشد بخره هزینه عروس با دو میلیون ردیف میشد الان این هزینه ها هفصد تا هشت صد میلیون هستند اینا میگن رای بدیم یا مجرد تو زندگی نیستن یا هم یک کت نرم دارند پول مفتی بدست می آورند نود درصد مردم ایران زشته زیر خط فقر باشد
وقتی خوده ظریف میاد میگه این اتخاب خودتون بود .یعنی مقصر خودتونید که به ایشون رای دادین.
رای نمیدم.
رأی بی رأی ها حواسشان باشد، داعش صفتان پشت مرز ها آماده این هستند که بفهمند مردم پشت کشور نیستند . ... اون وقت دیگه باید.... قید ناموس و جان و مال و... بزنید ... چرا که دیگه به هیچ کس رحم نخواهند کرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۷
یه نگا به وضع جامعه بندازو ببین از اونهایی که مثال زدی چیزی باقی مونده؟
به کی رای بدیم به هاشمیها لاریجانیها طوسی ها خلخالیها خاوریها؟؟؟؟؟
من ۱۹ سالمه و واقعا دوست ندارم رای بدم ولی چون مهر ها میگن لازم میشه باید بدم ولی سفید میندازم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۷
من 40 سالمه و میگم چه مهر داشته باشه چه نه هیچ فرقی نمیکنه.
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۸
برادر سفید هم بدهی 1 رای حساب می کنند
رای بی رای

به کارگر
به زنان
به جوانان
چه کار مثبتی دولت های قبلی انجام دادند؟
جز تحریم های بیشتر و فشار اقتصادی بیشتر سخت تر شدن زندگی چه اتفاق مثبتی افتاده؟
دولت بعدی هم که سر کار بیاد تحریم ها بیشتر میشه مگه غیر اینه؟
مردم چه انگیزه ای برای رای باید داشته باشن؟
اون زمان که به فکر مردم نبودید و هر روز فشار اقتصادی بیشتر میشد و فشار تحریم ها به مردم میومد چرا فکر این روز ها رو نکردید
با این شرایط رای نمیدم
رای نمیدهم
اگر یک درصد هم شرکت کردن شماها که واردین در درست کردن امار بگین ۹۹ درصد شرکت کردن کاری نداره
# رای_بی_رای
رای بی رای
رای بی رای
با افتخار رای میدم
هه بسه بابا بسه من از همون اولم از اینا خوشم نمیومد و هیچ وقت رای ندادم و باز هم رای نمیدم
رای بیرای
به نظر میرسد در این بحث به دنبال قانع کردن مردم برای حضور در انتخابات هستید و تمام حالتها را طوری جمع بندی کرده اید که حتما باید حضور پیدا کرد. این متن یک تحلیل جانبدارانه است و به نظر میرسد مسئولان محترم سایت خواسته اند ادای دینی در انتخابات کرده باشند تا در آینده محکوم به بی تفاوتی به جریان انتخابات نشوند.
مورد دوم اینکه مگر کاندیداهای فعلی در نظام و به وجود آمدن اوضاع کشور کم نقش داشته اند که حالا در صدد اصلاح آن هستند. پس عملا انتخاب هرکدام از اینها یعنی ادامه وضع قبلی. از طرفی تمام این بزرگواران بعد از انتخابات به سمتهای خود بر خواهند گشت و شاید هم در پستهای مهمتر مثل انتخابات قبل که دیدیم دو نامزد مطرحی که رای نیاوردند با انواع و اقسام ترفندها یکی قوه قضائیه و دیگری قوه مجریه را تصاحب کرد.
مساله بعد اینکه خیلی از رای دهندگان هم به اجبار وارد حوزه انتخابیه میشوند و به قولی ترس از گیر و گرفتاریهای بعدی آنها را با ناکرده پای صندوق می آورد.
انتخاب حق است. ولی نظام فعلی آنرا تکلیف همراه با تحدید نهادینه کرده تست و همواره لولوی سر خرمن را به مردم نشان داده است مثل دشمن و داغ شد...
پس تابناک محترم به شعور مخاطب خودت احترام بگذار! مردم حتی آنهایی که هیچ حسابی رویشان نمی کنید به آگاهی رسیده اند و قدرت تحلیل و تشخیص دارند و اگر گاهی کاری را میکنند که شما میخواهید و با مزارتان سازگار است از سر اجبار است و نه اینکه برنامه های شما آنها را کانالیزه کرده است و شما موفق بر مدیریت افکار آنها بوده اید.
همه آنهایی که شناسنامه ایرانی دارند از حق و حقوق یکسانی برخوردارند چه رای بدهند و چه رای ندهند ولی همین نهادهایی که داعیه مردم سالاری دینی و... دارند اولین مدرکی که نگاه میکنند صفحه مهرشده شناسنامه است تا حق برابر را از مردم بگیرند.
مردم حق دارند رای ندهند . لطفا این واقعیت را بپذیرید.
رای اولی هستم ولی رای بی رای، اینبار دیگر گول نمیخوریم
رای نمیدم که از حضور من در پای صندوق سوءاستفاده نشه
هر کس برای آنچه انجام می دهد در برابر پروگار جهانیان بازخواست خواهد شد، پس چرا خودمان را در گناه شخصی که به مردم ستم می کند شریک کنیم درحالی اگر از رای دادن پرهیز کنیم از پرهیزکاران خواهیم بود
#رای_بی_رای
تو رو خدا رای ندید. با دو تا مصاحبه تلوزیون و آهنگ داخل تلوزیون رای ندید
راي بی رای = غیرت بی غیرت
راي بی رای = عقل بی عقل
راي بی رای = سگ زرد برادر شغال
چرا نظر منو سانسور میکنید
عجیبه نظرسنجی ازاد گذاشتید!!
اصلا سعی نکنید مردم رو متقاعد کنین رای بدن باید اون زمان که انقدر به مردم فشار میاوردین و فکر خوش گذرونی خودتون بودین فکر اینجاش رو هم میکردین
وقتی هیچ ازادی برای بیان مشکل ها و اعتراضاتمون نداریم پس بهترین راه رای ندادنه و با اینکار به خودمون احترام میذاریم
رای بی رای،به قول ظریف ۷۰درصد رای دادن به ما یعنی از عملکرد ما زاضی هستن،رلی دادن یعنی رضایت به گرانی،تورم،اعدام،فساد و...
کسایی که رای میدن سه دسته ان:
*افراد دور و بر خودشون که از سفره همونا نون میخورن
*کوتاه فکرا و تعصباتی ها
* مردم شهر های کوچیک و روستاها که با بهانه های الکی شیر میشن میریزن پای صندوقا
باسلام من بدونم اگه رای ندم دارم میزنن باز رای نمیدم .رای بی رای .۴۲سال رای دادیم چی شد
نوووووچ به رای
رای نمیدم .
نه من بلکه تمام خانواده و دوستانم هیچکدام به این دولت نمیدیم فقط به فکر خوش گذرانی خودشان هستن اصلا خبر ندارن گرسنگی یعنی چه مستاجری یعنی شرمنده شدن درپیش خانواده یعنی چه نه اصلا رای نمی دهم
با توجه به سابقه اتحاد افتضاح مردم ایران ،نود درصد کسانیکه میگن رانی نمیدم از همه جلوتر میرن و رای میدن،مردم ایران سست ترین و زیرآب زن ترین وپاچه خوارترین مردم هستن حالا ببینید چی میشه !!!!
بابا رای ندیدم روز قیامت باید جواب بدیم و اگرم به وطن فروش رای بدیم بازم روز قیامت جلویتو میگیرن
همه باهم ب فرد انقلابی و صالح رای بدیم ان شاء الله
شجاع= احمد نژاد
راستگو= احمد نژاد
ولایت مدار= احمد نژاد
عدالت خواه= احمد نژاد
یاور رهبر= احمد نژاد
مردمی بودن= احمد نژاد
عزیزان بخدا تا صداوسیما دست مردم نباشه نمیشه حرف دلمان بزنیم .
با احترام به همه من قطعا رای میدم چون خیلی ازینایی که میگن رای نمیدن هدفشون اینه که بقیه نرن پای صندوق تا اونموقع اینا کاندید خودشونو بیارن و مثل این ۴۰سال بیچارمون کنن پس من میرم کاندید خودمو انتخاب میکنم
همه ی ما رای میدیم و نمیتونین فریبمان بدین
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی