بازدید 9040

بحرین بانک المستقبل را به همکاری با ایران متهم کرد

دادستانی بحرین امروز از ارسال پرونده بانک «المستقبل» وابسته به دو بانک صادرات و ملی ایران به دادگاه خبر داد و این بانک را به «پولشویی» متهم کرد.
کد خبر: ۹۵۸۷۴۴
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۸ 13 February 2020
به گزارش تابناک به نقل از فارس، دادستانی کل بحرین امروز (پنج‌شنبه) سرانجام پرونده بانک «المستقبل» را به دادگستری کل این کشور احاله کرد و مدعی شد که این بانک مرتکب پولشویی برای نهاد‌های داخلی ایرانی شده است.

به نوشته خبرگزاری رسمی بحرین، دادستانی بحرین همچنین مدعی شد که بانک «المستقبل» معاملات نهاد‌های ایرانی از جمله نهاد‌هایی را که تحت تحریم هستند انجام می‌داده است.

او همچنین گفت که بحرین در حال گفتگو با دیگر کشورهاست تا تأثیر معامله‌های انجام شده در نظام بانکی جهانی مشخص شود.

دادستانی بحرین همچنین ادعا کرد که با به جریان افتادن پرونده و بررسی معاملات باقی مانده، انتظار می‌رود افراد بیشتری به اتهام همکاری در راستای پولشویی به دادگاه فراخوانده شوند.

دولت بحرین در سال ۹۴ اعلام کرد که در حال اقدام برای تعطیل کردن شعبه بانک «المستقبل» در منامه است. این بانک در سال ۸۳ با سرمایه‌گذاری مشترک بانک ملی و صادرات ایران و بانک «الاهلی یونایتد» بحرین تأسیس شد و با کسب مجوز از بانک مرکزی بحرین دفتر مرکزی خود را در منامه افتتاح کرد.

«خالد بن احمد» وزیر خارجه وقت بحرین نیز در فروردین سال گذشته مدعی شد که بانک المستقبل از گروه‌های تروریستی حمایت مالی می‌کند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر