بازدید 2483

واشنگتن راه‌های حمایت از ترکیه در ادلب را بررسی می‌کند

نماینده آمریکا در امور سوریه اعلام کرد، کشورش در چارچوب پیمان ناتو راه‌های حمایت از ارتش ترکیه را در ادلب از طریق ارائه اطلاعات و تجهیزات نظامی بررسی می‌کند.
کد خبر: ۹۵۸۷۱۶
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۴ 13 February 2020

نماینده آمریکا در امور سوریه اعلام کرد، کشورش در چارچوب پیمان ناتو راه‌های حمایت از ارتش ترکیه را در ادلب از طریق ارائه اطلاعات و تجهیزات نظامی بررسی می‌کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از روسیاالیوم، جیمز جفری، نماینده آمریکا در امور سوریه در سخنرانی تلویزیونی در جریان سفرش به ترکیه با بیان اظهارات مذکور گفت: اولویت در این حمایت ارائه اطلاعات و تجهیزات نظامی به نیروهای مستقر ترکیه در سوریه است.

وی تأکید کرد، تاکنون صحبت از حمایت از آنکارا از طریق اعزام سربازان آمریکایی به منطقه درگیری سوریه مطرح نشده است.

جفری احتمال وقوع درگیری گسترده در سوریه با مشارکت آمریکا، ترکیه، روسیه و رژیم صهیونیستی را بعید دانست و گفت: این "بازیگران بزرگ" نهایت احتیاط را در اقداماتشان دارند.

نماینده آمریکا در امور سوریه گفت: واشنگتن و آنکارا در مورد موضوعات مختلفی پیرامون ادلب توافق دارند و ترکیه حق دارد از امنیت و مرزهای خود حفاظت کند.

جفری در حال حاضر در آنکارا حضور دارد و در سایه تشدید تنش نظامی میان ارتش ترکیه و سوریه در شمال این کشور به ترکیه سفر کرده است.

پس از اینکه همزمان با پیشروی ارتش سوریه در ادلب، ترکیه تجهیزات نظامی به این منطقه منتقل کرد، درگیری‌هایی میان ارتش سوریه و ترکیه رخ داد و در اثر آن تعدادی از سربازان ترکیه‌ای کشته و زخمی شدند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی