بازدید 25727
۳

واکنش مرغداران به خبر خوراندن تریاک به مرغ‌ها

رییس هیات مدیره انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی در واکنش به خبر خوراندن تریاک به مرغ‌ها اعلام کرد که خوراندن تریاک به مرغ هیچ توجیهی ندارد و مرغ‌داریها تحت نظارت دامپزشک هستند.
کد خبر: ۹۵۸۷۰۰
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۷ 13 February 2020

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، به تازگی خبری در فضای مجازی منتشر شد که برای افزایش وزن مرغ‌ها و مقاوم کردن آنها در برابر بیماری، تریاک به آنها خورانده می‌شود. خبری که واکنش‌های بسیاری را در پی داشت و سازمان دامپزشکی نیز آن را سراسر کذب و بدون منبع موثق دانست و خواستار پیگیری این دست اخبار از سوی منابع معتبر و موثق شد. در این راستا رییس هیات مدیره انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی نیز این موضوع را شایعه دانست و اعلام کرد که مرغ‌داری‌ها تحت نظر دامپزشک بوده و می‌توان برای افزایش وزن مرغ و مقاوم سازی آنها در برابر بیماری از مکمل‌ها و ویتامین‌ها استفاده کرد.

محمد یوسفی، رییس هیات مدیره انجمن پرورش‌دهندگان مرغ گوشتی با رد خبر خوراندن تریاک به مرغ ها به ایسنا گفت: ممکن است در بین حدود ۲۷ هزار واحد مرغداری در یک یا دو واحد که قدیمی بوده و به صورت سنتی هم کار می‌کنند، این اتفاق رخ داده باشد ولی در مرغداری‌های صنعتی قطعا نبوده است و به طور کل هیچ توجیهی هم ندارد. از طرفی اگر فرض را بر این بگیریم که در یک مرغداری ۱۰۰ هزار مرغ وجود داشته باشد، در این صورت باید حجم زیادی تریاک تهیه و به مرغ‌ها خورانده شود که طبیعتا منطقی نیست.

وی ادامه داد: همه مرغداری‌ها تحت نظر دامپزشک متخصص هستند و در واحدهای مرغ مادر یعنی تولیدکنندگان جوجه یکروزه، سلامت جوجه‌ها تا ورود به بازار و حتی در کشتارگاه هم کنترل می‌شود. از طرفی برای افزایش وزن مرغ‌ها و کنترل بیماری آنها می‌توان از مکمل و ویتامین‌ها و اسیدهای آمینه مخصوص استفاده کرد.

به گفته رییس هیات مدیره انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی، تریاک تاثیری بر وزن مرغ ندارد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۴
انتشار یافته: ۳
اقا خداییش تا حالا ندیدم کسی بعد از خوردن مرغ منگ شذه باشه. البته موقع حساب کردن پولش مورد زیاد داشتیم :)))
در کشور ما همیشه تکذیب میشه بعدا تایید میشود .

تا نباشد چیزکی مردم نگویند چیز ها
من بعنوان کارشناس پرورش طیور اعلام می کنم که حل کردن تریاک در آب آشامیدنی واحدهای مرغداری به منظور مقاومت آنها در برابر بیماریها و کاهش استرس انجام می شده و حتی اکنون نیز انجام میشود
البته لازم به ذکر است که این عمل در اکثر موارد بدون اطلاع دامپزشکی انجامی میگردد اما در برخی موارد نیز بصورت دارویی ممکن است تجویز شود
البته مقدار استفاده شده برای طیور بسیار کم بوده و حتی با مصرف زیاد طیور مشکلی برای انسان ایجاد نمی نماید
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر