بازدید 7324
۱

لغو کنگره جهانی‌ موبایل در بارسلون به دلیل شیوع کرونا

روزنامه ال پاییس نوشت: انجمن سامانه جهانی‌ ارتباطات سیار (GSMA) چهارشنبه شب پس از برگزاری جلسه فوق العاده تصمیم گرفت کنگره جهانی‌ موبایل را در بارسلون به دلیل بحران شیوع ویروس کرونا لغو کند.
کد خبر: ۹۵۸۶۶۳
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۲ 13 February 2020

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، این تصمیم در حالی‌ پس از یک جلسه شش ساعته و با شرکت ۲۶ نماینده اپراتورهای اصلی‌ مخابراتی از سراسر جهان که این انجمن را تشکیل می‌دهند گرفته شد که موجی از شرکت‌های بزرگ شرکت کننده در این کنگره با وجود آنکه دولت مرکزی اسپانیا، دولت ایالتی‌ کاتالونیا و شهرداری بارسلون اظهار کردند که هیچگونه خطر سلامتی برای برگزاری کنگره وجود ندارد، از ترس و نگرانی‌ این ویروس کشنده از حضور در این کنگره که مهمترین نمایشگاه فناوری در جهان به شمار می رود، انصراف دادند.

قرار بود این کنگره از ۲۴ تا ۲۷ فوریه امسال (پنج تا هشت اسفندماه) و با حضور بیش از ۱۰۰ هزار شرکت کننده و ۲ هزار و ۸۰۰ شرکت برگزار شود.

در میان انصراف دهندگان، شرکت‌های آمریکایی سیسکو، اینتل، AT&T، اسپرینت، فیسبوک و مکفی و سازندگان موبایل ویوو، سونی، ال جی، TCL o HMD و شبکه‌های نوکیا و اریکسون دیده می‌شدند اما موردی که انجمن را به لغو وا داشت، اعلام انصراف روز چهارشنبه اپراتورهای اروپایی نظیر دویچه تله کوم، اورنج و بی‌ تی بود که وزن بسیاری در انجمن دارند.

عواقب لغو این کنگره، هزینه‌های میلیونی خواهد داشت؛ زیرا تنها یک هزینه‌ که غیبت شرکت کنندگان در پی خواهد داشت، بیش از ۵۰۰ میلیون یورو برآورد شده است؛ افزون بر آنکه اکنون یک دعوای حقوقی بر سر اینکه آیا انجمن مذکور یا شرکت‌ها باید هزینه این ضررها را پرداخت کنند وجود دارد؛ زیرا بیمه شامل وضعیت‌های احتمالی‌ نظیر بیماری‌های واگیر نمی‌شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
مسئولین محترم میگن از آنفولانزا کم خطرتره
اگه توی ایران همه گیر بشه فاجعه انسانی خواهیم داشت
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر