بازدید 9182

جلیلی: غربی‌ها می‌خواهند ملت ایران را از پای در آورند

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: غربی‌ها می‌خواهند ملت ایران را از پای در بیاورند، اما ملت ایران همیشه با حضور و انتخاب دقیق خود دشمنان را از اهداف خود دور می‌کنند.
کد خبر: ۹۵۸۶۱۰
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۹ 12 February 2020
به گزارش تابناک به نقل از تسنیم از مشهدمقدس، سعید جلیلی امشب در دیدار با جوانان مشهدی در مسجد امام صادق (ع) اظهار داشت: باید افراد باصلاحیت در جامعه فعال باشند و سایرین نیز باید در رأی خود دقت کنند.

وی گفت: برای درمان یک بیماری باید ابتدا در ارتباط با بیماری اطلاع داشته باشیم و پس از آن راه علاج آن را بیابیم، برای درمان قلب کسی به چشم پزشک مراجعه نمی‌کند، در ایام انتخابات برای انتخاب صحیح باید ابتدا بدانیم که خود چه چیزی می‌خواهیم و به دنبال چه چیزی هستیم.

عضو مجموع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: امروزه در جامعه در صحبت با آحاد مردم مشکلاتی مطرح می‌شود که برطرف سازی آن‌ها نیاز به برنامه ریزی مطلوب و مفید است، به عنوان مثال مشکلات برخی از افراد به عدم اشتغال فرزندان برمی‌گردد و جامعه باید به برطرف‌سازی آن‌ها کمک کند، البته مسائل و مشکلات عموم تنها در حوزه اقتصادی نیست.

جلیلی افزود: بحث آسیب‌های اجتماعی مانند اعتیاد، طلاق و نظایر این موارد از دیگر مشکلات جامعه است، در سطح کلان‌تر می‌توان به فشار حداکثری دشمن اشاره کرد، ما باید دشمن را از مسیر آسیب رساندن منحرف کنیم، در عرصه‌های کلان نیز باید به شکل انقلابی عمل کرد و در بستر‌های مختلف قوانین مربوطه تعیین شوند.

وی خاطرنشان کرد: در نظام سلامت هزینه‌های بسیاری پرداخته می‌شود و آمار مربوطه نشان‌دهنده توجه به این بخش است، از دیگر مسائل حائز اهمیت می‌توان به صندوق بازنشستگی اشاره کرد که نابسامانی در این زمینه را نمایان می‌کند، دیدگاه‌های مختلف باید مطرح شود تا بتوان صحیح‌تر تصمیم گرفت.

جلیلی تصریح کرد: انتخاب ما باید در راستای برطرف سازی مسائل مورد اهمیت‌مان باشد، البته باید انتخاب‌های مهم‌تر در اولویت ذهن ما قرار گیرد، چرا که در صورت برطرف شدن موضوعات مهم به تبع سایر موضوعات نیز مرتفع می‌شوند، البته باید در فاصله انتخاب یک فرد تا نفر بعدی مسائل حائز اهمیت در نظر گرفته شود.

عضو مجموع تشخیص مصلحت نظام بیان کرد: در این صورت می‌توان ابداعات ناب و مطلوبی داشت، افراد منتخب باید مطالعه کافی داشته باشند، علاوه بر مطالعه لایحه‌ها و قوانین مختلف باید ظرافت آن‌ها را در نظر گیرد و برخی را چندین مرتبه بخواند، کسی که نمی‌تواند لایحه‌ها را حتی یک مرتبه مطالعه کند صلاحیت انتخاب را ندارد.

وی اظهار داشت: غربی‌ها می‌خواهند ملت ایران را از پای در بیاورند، اما ملت ایران همیشه با حضور و انتخاب دقیق خود دشمنان را از اهداف خود دور می‌کنند، باید دست به عمل جبهه‌ای بزنیم، هر فرد نمی‌تواند هر زمان دو کار را انجام دهد و باید همگی پای کار باشیم تا بتوانیم به موفقیت دست یابیم.

جلیلی خاطرنشان کرد: در فاصله میان دو انتخابات باید همگی سعی بر شناخت مسائل و راه‌حل‌ها داشته باشند، باید با آگاهی به هرکسی رأی دهیم و بدانیم در صورت انتخاب شدن فرد شرایط تغییر می‌یابد، به فرموده مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم، ما در گام نخست در کنار خوبی‌ها ایرادی نیز داشته‌ایم، ما رتبه نخست را در عدم استفاده صحیح از موقعیت‌ها داریم.

وی گفت: باید برنامه‌ای دقیق و اساسی برای آینده تعیین شود، ۴۰۰ هزار میلیارد تومان بودجه در مجلس وجود دارد و باید به درستی از آن برای مردم استفاده شود، این آمار ۳۰ درصد از بودجه کل کشور را تشکیل می‌دهد و ۷۰ درصد از بودجه کشور متعلق به اماکن دولتی است.

عضو مجموع تشخیص مصلحت نظام بیان کرد: ۱۹۷ شرکت در سال گذشته ۵۳ هزار میلیارد تومان زیان داده‌اند، همچنین بالغ بر ۹۰۰ هزار میلیارد تومان یارانه‌های پنهان وجود داشته که به درستی تخصیص پیدا نمی‌کنند، افراد باید این مباحث را در جلسات متعدد بیان کنند تا بتوان فهرست خوبی از امور و قوانین تشکیل داد.

وی عنوان کرد: انتخابات فرصت بسیار خوبی برای نظام جمهوری اسلامی ایران است و مردم می‌توانند نفع خود را انتخاب کنند، پس از انتخابات نیز باید مردم فعال باشند و برای هدایت بهتر جامعه به سمت و سوی مناسب کمک کنند، انتخاب مردم باید مجلسی را تشکیل دهد که اولویت‌ها را بشناسد و دنبال کند تا محقق شوند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر