بازدید 20404
تحلیلی بر آخرین اخبار انتخاباتی؛

احزاب سیاسی تا الان تشنه قدرت بوده‌اند، نه شیفته خدمت! / حکایت چهار لیست اصولگرا و دو لیست اصلاح‌طلب برای تهران

اصلاح طلبان تصمیم گرفته اند با ائتلاف حزب ندای ایرانیان با چند حزب دیگر لیست انتخاباتی خود در تهران را ارئه کنند؛ همچنین شنیده شده که حزب کارگزاران سازندگی تصمیم به ارائه لیست انتخاباتی گرفته است. از طرفی، قرار است اصولگرایان لیست شورای ائتلاف، لیست قالیباف، لیست یکی از مداحان و لیست جبهه پایداری را ارائه کنند ...
کد خبر: ۹۵۸۶۰۸
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۹ 12 February 2020

کار بررسی‌های نهایی و آخرین رسیدگی‌ها به شکایات‌ نامزد‌های انتخابات مجلس یازدهم توسط شورای نگهبان به پایان رسید و از بامداد ۲۴ بهمن ماه، کاندیدا‌ها مجاز به انجام تبلیغات رسمی برای انتخابات پیش روی هستند. البته جریانات سیاسی غالب کشور هنوز هم نتوانسته به جمع بندی نهایی برای انتخابات برسد و تمرکزی برای رسیدن به یک لیست واحد ایجاد کنند.

به گزارش «تابناک»؛ چند نکته خیلی جدی در خصوص انتخابات مجلس پیش روی وجود دارد که مهمترین آن مشارکت مردم است. فضای این انتخابات به دلیل مسائل اقتصادی و مشکلات معیشتی کشور و همچنین برخی اعتراضاتی که از سال ۹۶ انجام شد و تا چند وقت پیش در خصوص موضوع بنزین ادامه یافت، بسیار سرد بود و اصلا شباهتی به انتخاباتی که پیش از این در کشور ما برگزار شده، نداشت.

این روند و رویه در بین جریانات سیاسی کشور هم دیده می‌شد و آن‌ها هم به دلیل ایجاد همین فضا اصلا فعالیتی شبیه آنچه در انتخابات گذشته و پیش از آن داشته اند، دنبال نکردند و خیلی جو انتخاباتی برای آن‌ها هم روشن نبود. هرچند رفته رفته شرایط رو به بهبود رفت و شور انتخاباتی بیشتری از سوی مردم و احزاب ایجاد شد.

احزاب سیاسی تا الان تشنه قدرت بوده‌اند؛ نه شیفته خدمت!/ حکایت 4 لیست اصولگرا و 2 لیست اصلاح‌طلب برای تهران

به شهادت رساندن سردار سلیمانی توسط آمریکایی‌ها نقطه عطفی بر شرایط کشور شد، بخش‌های مختلف مردم پس از این اتفاق فارغ از تمام مشکلات، پای کار نظام و انقلاب آمدند و این روند در ۲۲ بهمن هم ادامه یافت؛ جایی که بسیاری از مردم با وجود انتقاداتی که به مشکلات اقتصادی و معیشتی دارند، یکپارچه به میدان آمدند.

البته در این شرایط تمامی نظرسنجی‌های انتخاباتی هم نشان می‌دهد مردم رفته رفته ترغیب به حضور می‌شوند و روند صعودی برای حضور مردم در انتخابات پیش رو شکل گرفته است تا جایی که آخرین نظرسنجی قبل از ۲۲ بهمن نشان می‌دهد درصد حضور مردم به ۵۰ درصد از واجدان شرایط رأی رسیده است و قطعا با آغاز تبلیغات انتخاباتی و همچنین فعالیت جدی‌تر کاندیداها، این عدد بالا و بالاتر خواهد رفت.

البته در این بین همچنان احزاب نقص جدی در کار دارند و نتوانسته اند پا به پای مردم به صحنه انتخابات ورود کنند، به طوری که آن‌ها همچنان درگیر مشکلات و مسائل داخلی خودشان هستند و بجای فکر کردن به مشکلات کشور و تلاش برای حل آن، تلاش می‌کنند سهم بیشتری از افراد منسوب به خود در لیست‌های انتخاباتی بگیرند.

اصلاح طلبان که در لایه‌های اول و دوم خود بیش از ۶۰ کاندیدای تائید صلاحیت شده دارند ـ که ۳۰ تن آن در سایت «تابناک» رسما معرفی شدند ـ با طرح این ادعا که کاندیدایی برای معرفی ندارند، در شورای عالی انتخاباتی خود تصمیم به عدم معرفی لیست گرفته و اختیار را به احزاب واگذار کرده اند، در حالی که خبر رسیده برخی احزاب سیاسی (حداقل دو حزب) در این طیف تصمیم به ائتلاف با دیگران و معرفی لیست انتخاباتی در تهران گرفته اند.

از طرفی اصولگرایان با وجود فعالیت‌های چند ماهه‌ای که در تشکیل شورای ائتلاف داشته و تلاش کرده اند با وحدتی که درون خود ایجاد می‌کنند، بخش زیادی از کرسی‌های مجلس را از اصلاح طلبان پس بگیرند، شورای ائتلاف را تبدیل به شورای اختلاف کرده اند و تاکنون چند لیست احتمالا خروجی این جریان برای انتخابات دوم اسفند ماه مجلس باشد.

با این تعاریف دعوا بر سر سهم گرفتن و آدم بردن در مجلس است، نه بهبود شرایط کشور و مردم، چون تاکنون هیچ یک از این دو جریان این احساس را به مردم منتقل نکرده اند که می‌خواهند در راه خدمت به مردم و برای رفع مشکلات قدم بردارند. آنچه اکنون مشاهد می‌شود، دعوا برای گرفتن سهم بیشتر در لیست و کسب قدر است تا تشنگی برای خدمت!

اصلاح طلبان تصمیم گرفته اند با ائتلاف حزب ندای ایرانیان با چند حزب دیگر لیست انتخاباتی خود در تهران را ارئه کنند؛ همچنین شنیده شده که حزب کارگزاران سازندگی نیز تصمیم به ارائه لیست انتخاباتی گرفته است. از طرفی اصولگرایان تاکنون لیست شورای ائتلاف، لیست قالیباف، لیست یکی از مداحان و لیست جبهه پایداری را قرار است ارائه کنند و این مساله حتما باعث خواهد شد که مردم دیگر لیستی رأی ندهند. هرچند باز هم هر دو طیف تاکید کرده اند اخبار خوبی از وحدت در راه است و قرار است، امشب آخرین تصمیمات در این خصوص گرفته شود و در روز اول تبلیغات نتایج آن را در معرض دید عموم قرار بدهند.

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱۴
انتشار یافته: ۱۹
ساعت خواب؟ تازه بیدار شدی؟
خوبی و بدی این مسئولین تو امارسازی و رکوردهاشون سنجیده نمیشه کف خیابونا و بیمارستانها و ... برا مردم مشخصه مسئولین کاری برای مردم نمی کنن حالا هی خبر بزن ما جزو 15 کشور تولید کننده علم هستیم ما فلان هستیم
پاسخ ها
سرمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
احزاب سیاسی؟ مگه حزب هم داریم؟ چند تا دور همی و گعده خب معلومه دنبال منافع شخصی میرن....
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
این دوره مردم باید بصورت جدی در انتخابات نمایشی فرمایشی که فقط جنبه دکور و تزیینی دارد
را شرکت نکنند
تا شاید مسولان از خواب سنگین زمستان بیدار شوند
رای بی رای
خوبه که خودتون می برین و میدوزین و خوشحال از تفسیر خودتون هستین.
از این به بعدش هم تشنه قدرت و رانت و..... هستند.والا وضع کشور این نبود.
بدون برنامه هم میشود خدمت کرد ؟ اختیارات مجلس در چه حدی است ؟ شرایط وامکانات اجازه تحقق وعده ها را میدهد؟ شما هم شور انتخاباتی که وجود ندارد اب وتاب ندهید مشارکت ۵۰ درصدی هموخوش بینانه است قشر متوسط انگیزه ای برای مشارکت ندارد نه ازادی نه مدنیت ونه قانون مندی وجود ندارد و شعار معیشتی بدون برنامه وراهکار بی معنی است
ما رای نمی دهیم ، شاید اینطوری یک نگاهی به کارهایتان بیندازید.
رای دادن بر من حرام شرعی است اگر نماینده ی خدمتگزار پیدا نکنم و به جای افراد خدوم افراد تاجر و جاه طلب به مجلس بفرستم .
رای بی رای
آخرین نظرسنجی قبل از 22 بهمن نشان می دهد درصد حضور مردم به 50 درصد از واجدان شرایط رأی رسید!!!!!!!!!!!!???????????????????????????
رای بی رای
رای بی رای
مطمئنا بیش از50درصدمردم در انتخابات شرکت می کنند
از اين به بعد هم همينه . مگه ادم ها عوض شدن كه اوضاع هم عوض بشه .
رای بی رای
بهترین راه برای زود نتیجه گرفتن و مشخص کردن آینده دادن رای به لیست مداحان
8 سال دولت هاشمی + 8 سال دولت خاتمی + 8 سال دولت روحانی که همگی چه کارگزاران چه اصلاح طلبان و چه اعتدالیون ؛ همگی جزو طیف غربگرا بوده و هستند. یعنی 24 سال از انقلاب دست طیفهایی بوده است که گرایش به غرب داشته اند و نتیجه خاصی عاید کشور نشده است اگر 8 سال اویل انقلاب و جنگ تحمیلی را کم کنیم میشود 32 سال از 40 سال ظهور انقلاب اسلامی؛ تازه اگر احمدی نژاد را اصولگرا به حساب آوریم که خود ایشان هم قبول ندارد که 100 درصد اصولگرا باشد به این نتیجه میرسیم که 40 سال از انقلاب گذشته و کسی را انتخاب نکرده ایم که واقعا انقلاب و پشت انقلاب باشد و انتظار داریم این همه مشکلات هم در کشور نباشد. ولی لااقل می توان نتیجه گرفت اصلاح طلبان و غربزده ها که 32 سال امور کشور را در دست داشته اند هیجچ کارنامه درخشان و قابل دفاعی ندارند و این هم از ثمرات انتخاب اشتباه خود ماست. کمی بصیرت لازم داریم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
خدایی کاملا حرف منطقی و درست زدید اما متاسفانه ما اصولگرای کاردرست و متخصص توی این کشور نداریم.مشکل اینجاست
وارد این بازی مضحک نمی شویم
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر