بازدید 3050

تحلیل سی‌ان‌ان از آسیب‌های کرونا به ۵ بخش اقتصادی آمریکا

کارشناسان در آمریکا معتقدند، دونالد ترامپ از اقتصاد این کشور بعنوان یک برگ برنده‌ برای استفاده در رقابت انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا هدفگذاری کرده است اما سرایت ویروس کرونا می‌تواند به پنج بخش در اقتصاد آسیب بزند.
کد خبر: ۹۵۸۱۷۴
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۵ 10 February 2020

شبکه خبری سی‌ان‌ان امروز(دوشنبه ۲۱ بهمن‌ماه) در گزارشی نوشت: ترامپ در حالی برای انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا به ایجاد بازار کار و افزایش ۲۰ درصدی بازار سهام بورس و قدرت گرفتن اقتصاد این کشور اتکا دارد که رشد اقتصاد جهانی با توجه به آنکه ویروس کرونا تاکنون ۳۰ هزار نفر را در سراسر جهان مبتلا و  ۶۰۰ نفر قربانی ستانده، مورد تهدید قرار گرفته است.

این رسانه، تحلیل کرده که با توجه به شیوع بیماری کرونا، اقتصاد آمریکا در پنج حوزه اقتصادی شامل نفت، کشاورزی، وابستگی شرکت‌های بزرگ آمریکایی به کالا، کارخانه و نیروی کار انسانی در چین، صنعت توریسم و بازار مصرف چین، آسیب‌پذیر است.

سی‌ان‌ان در تحلیل خود در زمینه صنعت نفت نوشت: شیوع بیماری کرونا از اکنون بر تقاضای جهانی نفت تاثیر گذارده و کاهش بهای نفت را موجب شده است،؛این موضوع می‌تواند تولید نفت در آمریکا را تحت شعاع قرار دهد و ترامپ در انتخابات ۲۰۲۰ می‌تواند در ایالت‌هایی همچون تگزاس، آلاسکا، داکوتای شمالی و نیومکزیکو که با این لطمه اقتصادی مواجه‌اند و پیشتر نیز در انتخابات ۲۰۱۶ در آنها شکست خورده بود، بار دیگر با مشکل آرا مواجه شود.

محصولات کشاورزی آمریکایی
طبق تحلیل این رسانه، کشاورزان آمریکایی که به دنبال جنگ تجاری راه‌اندازی شده از سوی ترامپ با چین، آماده می‌شدند تا با بهبود روابط تجاری بین دو کشور، محصولاتشان را برای صادرات به چین صادر کنند، اکنون با توقف در این زمینه مواجه شده‌اند.
سی‌ان‌ان نوشت: براساس توافق جدید بین پکن و واشنگتن، چین موافقت کرده بود سطح خرید محصولات کشاورزی از آمریکا را افزایش دهد؛ کارشناسان نسبت به این تعهد پکن بدگمان بوده و شیوع این بیماری در چین وضعیت را به مراتب دشوارتر ساخته است.
بنابراین گزارش، « لری کودلا - Larry Kudlow » مشاور اقتصادی ترامپ دراین باره به شبکه فاکس نیوز گفت، شیوع بیماری کرونا، صادرات محصولات کشاورزی آمریکا به چین را به تاخیر انداخته است.

وابستگی آمریکا به کالاها و کارخانه‌های چینی
طبق این گزارش، شرکت‌های بزرگ آمریکایی همچون جنرال موتورز، اپل، نایک و آدیداس به کارخانه و کالاهای تولیدی خود در چین وابسته‌اند.
سی‌ان‌ان نوشت: با توجه به بسته‌شدن کارخانه‌ها در سراسر چین در پی شیوع بیماری کرونا، نگرانی شرکت‌های بزرگ آمریکایی افزایش یافته زیرا وابستگی زیادی به تولید محصولاتشان در این کارخانه‌ها دارند.

به گفته کارشناسان اقتصادی در آمریکا، چنانچه تامین کالاهای چینی برای شرکت‌های بزرگ آمریکایی با دیرکرد طولانی مواجه شود، پیامدهای ناگوار اقتصادی را برای آنها به همراه دارد.
شرکت جنرال موتورز آمریکا برای قطعات مورد نیاز خود وابسته به کارخانه‌ها در «وهان» چین، مبدا شیوع بیماری کروناست.

شرکت اپل نیز ناگزیر شده تا ۴۲ فروشگاه خود در سراسر چین را تعطیل کند؛ « استارباکس » شرکت کافی‌شاپ‌های زنجیره‌ای آمریکا نیز ناگزیر شده بیش از چهار هزار محل فروش نوشیدنی‌هایش در چین را ببندد.
سی‌ان‌ان افزود: از اکنون نگرانی در آمریکا برای تامین البسه و پوشاک و گوشی‌های همراه هوشمند که به شدت به کارخانه‌های چینی وابسته‌اند، بوجود آورده است.

خسارت به صنعت توریسم آمریکا
این شبکه آمریکایی در ادامه نوشت: دولت ترامپ اکنون ورود مسافران از چین به آمریکا را محدود ساخته، این موضوع سبب لطمه‌زدن به خطوط هوایی آمریکا و در پی آن صنعت توریسم این کشور شده است.
بنابر این گزارش، خطوط هوایی « امریکن ایرلاینز، یونایتد ایرلاینز و دلتا» پروازهای خود به چین و بالعکس را تا اواخر ماه مارس و آوریل(بهار ۹۹) به حالت تعلیق درآورده‌اند.
این موضوع سبب لطمه‌زدن به صنعت توریسم آمریکا می‌شود زیرا در سال ۲۰۱۹ میلادی ۲ میلیون ۵۰۰ هزار گردشگر چینی از آمریکا دیدن کردند.

به گزارش ایرنا،‌ ویروس کرونا که شیوع آن از اواخر دسامبر سال گذشته میلادی (دی‌ماه امسال) در شهر «ووهان» مرکز هوبی شروع شد، علاوه بر مناطق مختلف چین، به ۲۴ کشور دیگر نیز سرایت کرده است.
آمریکا، چین، سوئد، فرانسه، مالزی و فیلیپین از جمله کشورهایی هستند که مواردی از ابتلا به کرونا در آنها شناسایی شده‌ است.

کمیسیون ملی بهداشت چین شمار مبتلایان به کرونا در این کشور را تا ۲۰ بهمن‌ماه در مجموع ۴۰ هزار و ۱۷۱ نفر و شمار قربانیان را  ۹۰۸ نفر اعلام کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل