بازدید 5906
رئیس کل بیمه مرکزی در نشست خبری

دستوری وجود ندارد که مدیران حقوق خود را افشا کنند/ پرداخت‌ها مبنای قانونی دارد

سلیمانی در خصوص عدم انتشار حقوق مدیران عامل و اعضای هیات مدیره صنعت بیمه، تصریح کرد: با توجه به دولتی و خصوصی بودن شرکتهای بیمه، در شرکتهای دولتی حقوق و مزایا تعیین شده و در چارچوب پرداخت می شود
کد خبر: ۹۵۷۸۲۴
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۳ 09 February 2020

دستوری وجود ندارد که مدیران حقوق خود را افشا کنند

رییس کل بیمه مرکزی گفت: با مصوبه مجلس، دریافت مالیات بر ارزش افزوده از بیمه بخش درمان و بیمه های عمر و زندگی منتفی شد.

به گزارش تابناک اقتصادی، غلامرضا سلیمانی، رییس کل بیمه مرکزی در نشست خبری خود با خبرنگاران گفت: فرهنگ بیمه در سطح کشور جا نیفتاده و عدم نفوذ فرهنگی منجر به پایین بودن ضریب نفوذ بیمه بوده است.

بیمه های عمر و زندگی از مالیات معاف شدند

وی در خصوص مالیات بر ارزش افزوده شرکتهای بیمه افزود: دریافت مالیات بر ارزش افزوده در بخش درمان و عمر و زندگی منتفی شد؛ این در حالی است که دولت تاکید دارد که درآمدهای مالیاتی افزایش یابد و این معافیت مالیاتی در بخش شخص ثالث رخ نخواهد داد.

نمی توانیم به مدیران بیمه های خصوصی اجبار به افشای حقوق داشته باشیم

سلیمانی در خصوص عدم انتشار حقوق مدیران عامل و اعضای هیات مدیره صنعت بیمه، تصریح کرد: با توجه به دولتی و خصوصی بودن شرکتهای بیمه، در شرکتهای دولتی حقوق و مزایا تعیین شده و در چارچوب پرداخت می شود؛ اما حقوق و مزایای مدیران عامل در شرکتهای بیمه خصوصی، مرتبط با رابطه سهامدار و مدیران است که بر اساس توافق مبالغی را در رابطه با حقوق و مزایای سالانه، تعیین می شود؛ پس بیمه مرکزی دخالتی در حقوق و مزایای مدیران بیمه های خصوصی ندارد. 

وی افزود: بیمه مرکزی دخالتی در تعیین حقوق مدیران بیمه های خصوصی ندارد؛ اما برای اینکه افشا نمی شود؛ با بورس هماهنگی های لازم صورت گرفته و البته دستوری هم وجود ندارد که مدیران حقوق خود را افشا کنند؛ پس هیچ اجباری در این رابطه وجود ندارد و بیمه مرکزی نمی تواند اجباری در این موضوع داشته باشد.

آخرین وضعیت پرداخت خسارت سیل

سلیمانی با بیان اینکه در سیل رخ داده در اوایل سال ٩٨، در مناطق گسترده ای از کشور دچار خسارت شدیم؛ اما وضعیت بیمه واحدهای مسکونی نیز مطلوب بود؛ گفت: در چابهار متاسفانه سطح پوشش بیمه ای بالا نبود و در اوایل سال ٩٨ نزدیک ٢٠٠ میلیارد تومان پرداختی خسارت داشتیم؛ اما در چابهار تعداد واحدهای تحت پوشش بیمه محدود بود؛ ضمن اینکه ١٣٠٠ روستا تحت محاصره سیل قرار داشت و ٢٥ درصد واحدهای مسکونی خسارت دید پس ١.٦ میلیارد تومان خسارت برآورد می شود. 

وی افزود: دلیلی ندارد که کارگزاران بیمه کارمزد بالایی دریافت کنند؛ البته ما در مورد برخی کارمزدها نگرانیم تالی فاسد نشوند؛ این در حالی است که شرکتهای بیمه باید مبلغ کمتری از بیمه گذاران دریافت کنند نه اینکه کارمزد هم بدهند. 

وی با بیان اینکه آمار سه ماهه بیمه مرکزی از این پس مرتب اعلام می شود، گفت: مغایرتهایی هم که در این رابطه وجود داشت، حتما برطرف خواهد شد یا به حداقل می رسد. 

رییس کل بیمه مرکزی از رسانه ها درخواست کرد تا مساله فیش های حقوقی مدیران صنعت بیمه را که منجر به عزل وی شود، منتشر نکنند؛ چراکه این پرداختی ها مبنای قانونی دارد.

وی افزود: شخصا از وزیر اقتصاد در خصوص عزل یکی از مدیران صنعت بیمه سوال کردم و ایشان فرمودند که دلیل عزل آن مدیر، فیش حقوقی و میزان حقوق نبوده است؛ اما رسانه ها کمک کنند که همه چیز در مسیر قانونی باشد.

سلیمانی گفت: اگر در شرکت بیمه ای به این نتیجه برسیم که مدیران عامل یا هیات مدیره اقدامی انجام می دهند که به ضرر صنعت بیمه، شرکت و یا سهامداران است، حتما مستقیما وارد عمل شده و آنها را عزل می کنیم. 

سلیمانی در خصوص میزان خسارتهای اغتشاشات آبان ماه گفت: تمامی واحدهایی که تحت پوشش خسارت ناشی از آشوب و بلوا بودند را شناسایی و ارزیابی کردیم و بانکها نیز به موازات در حال جمع بندی هستند؛ اما از سوی شرکتهای بیمه به صورت رسمی به بانکها آمادگی پرداخت خسارات اعلام شده است.

وی افزود: تا کنون ۲۰۰ میلیارد ریال خسارت به واحدهای آسیب دیده در اغتشاشات از سوی صنعت بیمه پرداخت شده است.

منبع: مهر

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۱
معلوم است ايشان صرفا مقامات مافوق را مي بيند وهيچ اعتباري براي هشتادوپنج ميليون ايراني قايل نيست .
اگرايشان دركشورهاي شفاف شاغل بود باهمين يك جمله اخراج ميشد .
باید شفاف سازی نباشه چرا که مقایسه ی یک حقوق ۲۰ میلیون تومانی با حقوق ۱/۵ میلیون تومانی بسیاری از کارمندان و کارگران مایه شرمساریست
شفافیت حقوق ودستمزد ودارایی منقول وغیر منقول مسوولین ومردم کلید حل مشکلات این مملکته
تا اقایون بالادستی نخوان اوضاع همینه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۰
اي مردم ساده لوح . اخه حقوق مثلا 50 ميليوني مسوله ميخواهي فاش بشه؟ بشه يا نشه اين اصلا مهم نيست برو رو رانت هاي ميلياردي كه مخفي هست.
خخخه
طبق قانون باید حقوق مدیران و رده های پایین تر در یک سامانه ای منتشر شود
...
پرداخت حقوق بله، اما حرف سر مزایایی نظیر کارانه و تشویقی و حق ماموریت هاست. در ضمن شاید دستوری وجود نداشته باشه اما باید نمایندگان قانونی تصویب میکردن که هر مدیر کلیه دریافتی هاش را ماه به ماه به کمیسیون مربوطه مجلس اعلانم کنه تا این اختلاس ها و پولهای باد آورده ز کل برچیده بشه...
نیازی به افشا نیست ملت میدانند که برخی مدیران انتصابی ماهیانه صدها میلیارد تومان در امد به اضافه ملیونها حقوق دریافت میکنند
اگر واقعا حقوق ایشان است و درست بر مسند مدیریت نشسته اند چه ترسی از افشای حقوقشان دارند
چطور واسه مالیات قانون های همه جوره هست اینجا میرسه قانون نیست؟
این وظیفه دولت است که حقوق ها را کنترل کند باید بین حد اقل و حد اکثر یک فاصله قابل قبول باشد و از حقوق های بالا که غیر متعارف هستند مالیات تا سقف 85 در صد اخذ شود که کسی مایل به دریافت حقوق غیر متعارف نباشد
چون حقوق مدیران کم است خجالت می کشند جلوی ملت
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان