بازدید 79024

یک سوال ساده؛ یک جواب تلخ: بروم مجلس فقط دزدی می‌کنم!

شاید شما هم ویدیویی از گفت وگو با مردم درباره انتخابات مجلس که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده،را دیده باشید؛ آنجا که پرسشگر از یکی از شهروندان می‌پرسد: اگر همین امروز مردم به شما رای بدهند و شما را به عنوان نماینده خود، به مجلس بفرستند، اولین کاری که در مجلس انجام می دهید ،چه کاری است و او به سادگی و طنز پاسخ تلخی می‌دهد؛ اما کسی از حضار تعجب نمی‌کند!
کد خبر: ۹۵۷۸۲۳
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۲ 09 February 2020
تابناک ـ سید مسلم بهشتی نژاد؛ شاید شما هم ویدیویی را که گفت وگو با مردم در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده، دیده باشید؛ آنجا که پرسشگر از یکی از شهروندان می‌پرسد: اگر همین امروز مردم به شما رای بدهند و شما را به عنوان نماینده خود، به مجلس بفرستند، اولین کاری که در مجلس می‌کنید چه کاری است و او با سادگی و طنز پاسخ می‌دهد:«دزدی می‌کنم». پاسخ تلخ است؛ اما کسی از حضار تعجب نمی‌کند؛ حتی کسانی هم که بعدا ویدیو را می‌بینند از پاسخ مرد، تعجب نمی‌کنند، بلکه تاییدش می‌کنند که در یک کلمه حقیقت را گفته است؛ چه بر ما گذشته است که مردم به این جمع بندی رسیده اند؟

به گزارش «تابناک»؛ البته در مجلس چیزی برای دزدیدن وجود ندارد، آنچه مردم از آن به دزدیدن تعبیر می‌کنند، استفاده از رانت نمایندگی برای اعمال نفوذ در نهاد‌های عمدتا اقصادی و سوءاستفاده از قدرت سیاسی در عزل و نصب‌های مقام‌های مختلف و اعمال فشار به قصد تحصیل منافع شخصی است که شاید در کلام عامه همان دزدی باشد. سوال این است، اگر استقرا کنیم و صحبت بخشی از مردم در مورد مجلس را به سایر جامعه هم تعمیم دهیم، باید بپرسیم چرا چنین تلقی در بین مردم درباره نمایندگی مجلس ایجاد شده است؟

اول از همه لازم است به وظایف مجلس در ساختار کشور نگاهی بیندازیم؛ وظیفه قانونگذاری در کشور بر عهده مجلس است و در کنار آن نظارت بر اجرای قوانین نیز بر مجلس سپرده شده است. در مرحله قانونگذاری، هرچند مفسده‌هایی وجود دارد، تصویب قانون با رای اکثریت، نظارت شورای نگهبان از حیث تطبیق یک قانون با قانون اساسی و شرع و همچنین نظر دولت به عنوان مجری قوانین درباره تعارض یک قانون با قوانین فرادستی، باعث شده که در حیطه قانونگذاری به ندرت تخلفاتی اساسی در مجلس رخ دهد. آنچه عمدتا در مجلس باعث مفسده یا مفسداتی می‌شود، از حیث قدرت نظارتی مجلس است.

اصولا پارلمان برای این تاسیس شده که با قانونگذاری و نظارت، قدرت حاکم یا دولت را محدود کنند و اجازه ندهند دولت‌ها هر گونه که تمایل داشتند، منابع کشور را هزینه کنند یا قدرت خود را بیش از حدی که قانون برای آنان تعیین کرده، گسترش دهند.

در این بخش داستان است که یک نماینده مجلس می‌تواند از این قدرت نظارتی خود سوءاستفاده، اعمال نفوذ و یا از امکاناتی در جهت منافع شخصی استفاده کند که سایر مردم توانایی یا امکان استفاده از آن را ندارند؛ چیزی که اکنون در جامعه آن را رانت می‌نامند.

نظارت بر دولت از طریق رای اعتماد به وزرای دولت یا سوال و استیضاح آنان یا سوال از رئیس جمهور و حتی استیضاح وی در کنار نظارت بر منابع مالی دولت از طریق تصویب یا عدم تصویب بودجه، نمایندگان مجلس را در جایگاهی قرار می‌دهد که اگر بخواهند زمینه ایجاد مفسده در این حوزه برای آنان فراهم هست. اینکه یک شرکت بزرگ دولتی به سفارش برخی از نمایندگان ممکن است به نزدیکان آنان به قیمتی پایین‌تر از ارزش واقعی آن واگذار شود؛ اینکه وزیری در یک وزارتخانه ثروتمند، عزل و نصب‌های مدیران را به سفارش برخی نمایندگان مجلس انجام می‌دهد، اینکه به یک وزیر اعتبار می‌دهند، چرا که دستورا شخصی نمایندگان را در وزارتخانه تحت امرش به خوبی انجام داده است و یا از اعتبارات در اختیار وزیر به نمایندگان در قالب‌های متفاوت و تحت عناوین مختلف پرداخت کرده است، اینکه ماموریت‌های خارج کشور برای برخی نمایندگان ترتیب داده است؛ اینکه برخی نمایندگان اجازه نداده اند که وزیری استیضاح شود و در مقابل پاداش آن را دریافت کرده اند؛ اینکه استیضاح وزیری در مجلس مطرح می‌شود، ولی پیش از انجام استیضاح وزیر، خواسته‌های شخصی نمایندگان را انجام می‌دهد؛ اینکه از رانت‌های اطلاعاتی و قانونگذاری بهره برداری شخصی می‌کنند؛ اینکه در مجلس به جای وکیل ملت بودن، وکیل دولت می‌شوند و پاداش آن را به گونه گون دریافت می‌کنند و... همه از مواردی است که در قالب شان نظارتی مجلس مفسده‌هایی رخ می‌دهد و بازتاب آن در بیرون از مجلس و در جامعه، همان دزدی و چپاول است.

غوغایی که اکنون در بین کاندیدا‌های مختلف مجلس وجود دارد، این است که آنان قصد دارند به مجلس بروند تا در مقابل این مفسده‌ها ایستادگی کنند، اما چه تضمینی است که اینان هم آلوده این مناسبات فاسد نشوند؛ مگر می‌شود در مملکت‌داری صرفا به نیت سالم یا تقوای احتمالی افراد امید بست. شاید پرسیده شود که تجربه سایر کشور‌هایی که آنان نیز دارای پارلمان هستند، چگونه است؟ آیا تلقی مردمان آن کشور‌ها هم از مجلس همانی است که مردم ما دارند؟

دو نکته که حلقه مفقوده پارلمان در ایران کنونی است، یکی نبود شفافیت در همه ارکان حاکمیت و از جمله مجلس است و دیگری عدم مسئولیت پذیری نسبت به مردم است. در کشور ما گردش اطلاعات، منابع مالی، گردش نخبگان و ... شفاف انجام نمی‌شود و زمانی که در چنین حوزه‌هایی شفافیت نباشد، نهاد ناظر به راحتی می‌تواند مجری را به هر آنچه بخواهد وادار کند و متقابلا در چنین سیستمی مجری هم می‌تواند برای اینکه کار خود را انجام دهد، ناظر را به طرق مختلف به استخدام خود درآورد.

نکته دوم مسئولیت ناپذیری تاریخی در کشور ماست. اگر در پارلمان یا هر نهاد دیگری مسئولیت پذیری و بالتبع پاسخگویی نسبت به رفتار و اعمال مقامات باشد در برخی مفسدات موجود، کاهش پیدا خواهد کرد. اما در جامعه‌ای که نماینده مجلس بلافاصله پس از دوره نمایندگی، به بالاترین مقام‌های ممکن در وزارتخانه‌ها و ارگان‌های دولتی و یا حاکمیتی می‌رسند و پاسخگوی اعمال و رفتار دوره مسئولیت پیشین خود نیستند و از این بابت مواخذه یا برکنار نمی‌شوند، چرا باید مسئولیت پذیر یا پاسخگو باشند و امید داشت که آیندگان نمایندگانی بهتر از افراد کنونی باشند؟

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵۸
در انتظار بررسی: ۸
انتشار یافته: ۳۱۴
حقیقت همین بود که شنیدید

مردم هیچ دلخوشی از مجلس ندارند

مجلس بیشتر از دولت به مردم بد کرده.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۰
ای کاش پولی که برای مجلس هزینه میشد رو صرف ساخت بزرگراههای کشور و حل مشکلات شهرها میکردن.اینهمه هزینه برای مجلس فقط بخاطر نشان دادن ژست دموکراسی نداشته پول آتش زدن هست.کشوری که در اون دولت و مجلس همزمان نمی تونن یه قانون مبارزه با پولشویی رو تصویب کنن هزینه برای دموکراسی هیچ ارزشی نداره
گرسماسر از کتالم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۰
این جواب برای من خواننده هم تعجب آور نبود.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۰
متاسفانه مردم از نماینده مردم جدا نیستند. بسیاری از همین افرادی که بیرون گود نشسته اند و از فساد می نالند شاید در صورتی که به جایی برسند صد برابر بدتر همین کارها رو بکنند.
ناشناس
| Austria |
۱۰:۲۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۰
با آن نماینده ای که با آن ماشین لوکس به آن اداره رفت و قصد زد وبند برای دوست سرمایه دارش را داشت چه کردید؟ تنبیه شد؟ همین مجلس از او حمایت کرد...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۰
مگر برای رفتن به مجلس انگیزه دیگری هم هست ؟‌
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۰
شماها فقط از مجلس دل خوش ندارید ؟؟
بقیه ی جاها گل و بلبله ؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۰
برای هیچ کس تعجبی نداره .مگر اینکه بخواهیم واقعیات را وارونه جلوه بدهیم که صدا و سیما استاده!!
ناشناس
| Germany |
۱۱:۲۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۰
راستشو گفته از یه بچه ده ساله تو این مملکت بپرسی میدونه
پراید بدون رنگ
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۰
دزدی
چیز غریبی هست ؟؟
تازه این مجلسی هست که مردم انتخابش میکنن
ف
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۰
جدا مجلسی که از خودش اختیاری ندارد به جه کاری میآید. اون چیزی که واقعا اعصاب بنده را سوای از عملکرد مجلسیان که اولویت است نابود میکند بی احترامی به کسی است که در حال سخنرانی است. یکی راه میرود. یکی با کناری حرف میزند. یکی بلند داد میزند. یکی با موبایلش کلنجار میرود. اصلا کاری با عملکرد وزرا و ریاست جمهور ندارم ولی شان نماینده و وزیر و رییس جمهور را حفظ کنید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۰
به جز دو تا در همه انتخابات ها شرکت کرده ام 22 سال است که پایان دوره می‌فهمم اشتباه انتخاب کرده‌ام و 20 سال است که پایان دوره می‌فهمم اشتباه مشورت گرفته‌ام، زیرا اگر درست انتخاب می‌کردم کشور تا الان حتما در یک ریل صحیحی افتاده بود که مورد اتفاق عامه بود دیگر خود را لایق انتخاب کردن نمی‌دانم می‌خواستم این بار حزبی رای دهم اما به قول آقای روحانی در اولین کنفرانس خبری 6 سال پیش "ما متاسفانه -بخوانید خوشبختانه- حزب نداریم" او برای حزبی شدن کشور تلاشی نکرد البته چند تا قبلی‌ها هم تلاشی نکردند. خوب یا بد روسای جمهور تا هنگامی که در مسند نشسته‌اند حزب را موی دماغ! می‌دانند و جایگاه ریاست جمهوری را اجل از حزب. پس از آنکه از مسند قدرت پایین می آیند، حزب کم کم در نگاهشان خوب و کمی بعد ضروری می‌شود! جمهوریت کشور بدون حزبی اداره شدن کشور یک شوخی بی‌مزه است البته حزبی اداره شدن کشور هم الزاما نیازمند به رسانه با "نور افکن‌های قوی" است. فعلا خوشبختانه یا متاسفانه ولتاژ نور افکن رسانه‌ها در ایران زیاد قوی نیست!
نکته مهم کنکوری: حزبی اداره شدن با قبیله‌ای اداره شدن متفاوت است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۰
دیگ و چقندر باید به هم بخورد!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۰
اگه دزدی و اختلاس نباشه چرا باید میلیارها پول خرج تبلیغ میکنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۰
تا زمانیکه شورای نگهبان باشد و اجازه ندهد افراد دلسوز وارد مجلس شوند اوضاع همین است که می بینیم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۰
بسلامتی ومیمنت دلاردستوری شد ۱۴ هزارتومان حالا حساب کنیدقیمت واقعی دلارچقدربایدباشه !!!
ناشناس
| Germany |
۱۴:۴۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۰
ولی من بشماها توصیه میکنم بروید رای بدهید چونکه این مجلس کارهای مهمی در پیش روی دارد.
ناشناس
| United States of America |
۱۵:۰۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۰
یک تلنگری یه ناخونکی هم به دستگاهای بالا دستی مجلس هم‌میزدید . به جای برنمیخوردها ؟ فقط نوک پیکان بسمت منتخبین مردم نگیرید . چرا تابناک نوک انتقادش همیشه بسمت دولت و مجلس نشانه گرفته بلاتر از این دو نهاد ده ها نهاد غیر پاسخگو و بودجه بگیر و بدون پاسخگو هم هستند . اینطور نیست ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۰
بعد از 40سال هنوز نتونستن اموال باد اورده نمايندها و دولتيهارو كنترل كنن /من كه راي نميدم ولي دوست داشتم نمايندهاي فعلي زي حسابي بشن و مقدار اموالشون قبل و كنون مشخص بشه و همينطور ميزان كيفيتشون در مجلس وميزان خواب يا بيدار بودنشون ويا مقدار ساعت حضور در محل كارشون بعد از مردم ميخواستن تا در انتخابات شركت كنن اقا من نماينده شهر خودمو خوب مي شناسم و راي نميدم تا دلم نسوزه و به شعور خودمم توهين نميكنم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۰
من فکر میکنم اگر مردم رای ندهند یا خیلی کمتر رای بدهند، و آقایان ببینند کاسه شون خالیه، یه فکری میکنند و اوضاع بهتر میشه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۰
صادقانه ترین
حرفی که در تاریخ ۴۰ ساله
سیمای میلی دیدم و شنیدم
همین بود
واقعا و از ته وجودم میگویم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۰
نتیجه ی مجلس فرمایشی و انتخابات فرمایشی فلاکت ملت و مملکت است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۰
مشکل از ما است که بعد انتخابات یقه نمایندگانمان را نمیگیریم و مفت مفت می چرند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۰
همه این جواب را میدانند....،

اما همه این هوش و ذکاوت را نداشتند که برای مجلس رفتن مثل این فرد برنامه داشته باشند.... البته عوام را میگویم مثل خودم خخخخخخخخخخخخخخ
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۳
واقعا نظام ما همه چیزش به هم میاد
برای پایان دادن به این ها در مجلس، بنده رای نخواهم داد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۰
من هم همینطور
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۰
واقعا مملکت افتضاحی شده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۰
بنده رای میدم ولی به کسی که واقعا بدونه چرا میره مجلس وظایف خودشو انجام بده.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۰
فقط مجلس نیست
ناشناس
| - |
۱۱:۵۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۰
ما هم خانوادگی رای نخواهیم داد ...والله العلی العظیم
mamad
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۰
من هم همينطور
سید مهدی
| Germany |
۱۲:۲۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۰
منم رای نمیدم. هیچ امیدی نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۰
من و خانوادم هم رای نمیدم ایشاالله کل جامع رای نره
داود
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۰
به قول دوستمون مجلسی که مصوبه هاش هیچ ارزش و اعتباری نداره و جای دیگه برای قوانین تصمیم میگرند. بودن و نبودنش چه فرقی داره که شناسنامه رو سیاه و وقتمون رو تلف کنیم
عباسی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۰
کل طایفه ما هم رای نخواهیم داد .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۰
بسمی تعالی
ما نیز خانوادگی رای دادن را تا رسیدن به یک تغییر اساسی تحریم کردیم
خداوند یار و یاور همه باشد
راه درست رای ندادن بود که پیدایش کردیم
این وضعیت در شان ملت بزرگ و تاریخی ایران نیست
یا حق
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۰
رای نمیدم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۰
رای نخواهم داد
ناشناس
| Germany |
۱۴:۴۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۰
اینکه فکر کنید کل نمایندگان مجلس بایستی از آدمهای پاک تینت و درست و حسابی جامع باشند در اصل یک فکر خامی است، چه بسا هر آدم درستی هم وقتی پا به مجلس گذاشت و با امکاناتی مواجه شد که تا بحال در طول عمرش ندیده بوده کلا عوض شود، اما این قانون است که باید دست و پای آنرا ببندد نه من و شما.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۰
واقعیت جز این نیست بی تعهدی به مردم و تکیه برصندلی قدرت کار دواتمردان ایران شده
ناشناس
| Germany |
۱۵:۵۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۰
وقتی رای چیزیو عوض نمیکنه دبگه معنی خودشو از دست میده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۰
من هم همینطور
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۰
در کل خانواده ما
که حدود ۵۰ نفر صلاحیت رای دادن را دارند
و می شناسم
و در انتخابات قبلی حدودا و متوسط ۴۰ نفرشان رای می دادند
به ولله قسم تنها ۸ نفر در این دوره گفتند که رای خواهند داد
که شاید ۵ نفرشان برای ترس از ثبت مهر شناسنامه است
حالا خود دانید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۰
من خدارو شاکرم که امثال شما جوگیرها رای ندهید...فقط ترسم از اینست اصلاح طلبا که خوب طرفو شناختن دوباره شماهارو وسوسه کنن و دوباره وضعمون بشه مثل الان

التماستون میکنم به حق هر چیزی که قبول دارید رای ندید....اگرم تونستید کمی مطالعه کنید و رشد کنید بعد دوباره درباره ی رای دادن و ندادن فکر کنین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۱
نمیشه بجای نماینده ها ما خودمون مستقیم رای بدیم؟ یعنی نماینده نداشته باشیم. یک نرم افزاری باشه که همه بتونند دانلود کنند و در مورد لوایح نظر خودشون رو بدهندو اینطوری همیشه در هر موردی رفراندوم ملی برگزار میشه و مورد تایید همه است. اگر مردم سوادشون نمیرسه می شه برای مردم بر حسب سواد و زمینه تخصصی و موضوع مورد بحث، ضریب در نظر گرفت. اگر یک فرد روستایی بی سواد بود ضریب یک بدهند و اگر یک پروفسور متخصص اون رشته بود، ضریب 10 هزار بدهند. ولی نظر همه رو بتونند اعمال کنند. اینطور نباشد که یک نفر نماینده یک شهر باشد و هر چه دلش خواست و منافعش بود رای بدهد.
با تشکر
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۱
یه زمانی میگفتن پراید 40 تومن همه میخندیدم
در کنار دزدی ، سلفی هم بگیرند .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۰
اگر بخواهیم اوضاع درست شود باید در کشور باید هر چه پست افراد بالاتر می رود مجازات اشتباه هم چندین برابر شود تا کسی به خودش اجازه اشتباه کردن در پست های کلیدی را ندهند
مجلس بعدی ، همین آش و همین کاسه
پاسخ ها
یه نفر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۰
هریک از این ئنماینده ها با دفتر و دستک و اعوان انصارشون ببین چقدر هزینه بر می داره واسه بیت المال.اقا اگه واسه دل خوشکنکی یا واسه اینکه بعله ماهم مثلا دموکراسی داریم اببندینش بهتره.ماهم میگیم که آره ما جز اون کشورها هستیم که مثلا دموکراسی داره
اینطوره حداقل ضرر به جیبمون نمی زنیم
خدای هست
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۰
جناب تابناک مگر نه اینکه جو زجو روید وگندم زدانه گندم انچه کاشتن در این سرزمین و انچه حاصل اوردن از بزرگان هیچ انتظاری نیست چند سال جلوتر به اون خدا قسم که اگه دروغ باشه از من نگذرد بیکار شدم از شرکت به من ااقوام گفتن برو صندوق مهر رصا وام بگیر یه یه پراید بخر باهاش کار کن رفتم اونجا مدارک بردم دادم گفتن ضامن بیار چند نفر را بردم هیچ کدام را قبول نکرد بعد مدتی یکی به من گفت با اون اب دارچی صحبت کن شاید کمک کند بهش گفتم از من شماره خواست بعد چند روز زنگ زد گفت ببینمت رفتم پیش اون گفت پانزده ملیون وام خواستی گفتم بله گفت دوملیون بدهی وام جوره گفتم مدارم گفت چک بده حامل گرفتی نقد میکنم من از کجای این مملکت بگم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۰
بلکه بسیار هم بدتر و شدیدتر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۰
مجلس بعدی بدتر ازین هست
حسینی
| Sweden |
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۰
در باغ لاله روید و در شوره زار خس. حالا با آمدن آقای قالیباف امید است که این امر هم درست بشود.
طمع به شغل مسئولین کشور بسته جدا از چند مسئولی که ممکنه سالم باشن
تابناک مگه حرف دروغی گفته بنده خدا
تابناک متاسفانه یجوری داری این مساله را بیان میکنی که انگار یه چیزه عجیبیه؟
این رویه معمول شده و قبح اون هم خیلی وقته ریخته شده
وقتیکه نماینده مجلس باسند اعلام میکنه که کارچاق کن هایی هستندکه میلیاردی پول میگرن واسه تائید صلاحیت دیگه دنبال اثبات چه چیزی هستی؟
اگر نمیدونید یا میخواین ندونید اشکالی نداره اما در بستر جامعه یه چیزی های دیگه ای داره اتفاق می افته که خیلی با اون چیز رویایی که تصور میشه فاصله داره.بهتر بیدارشین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۰
خودش تکذیب کرده. شما کاسه داغ تر از آش نشو.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۰
عه تکذیب شد؟ خیالم راحت شد
ممنون که گفتی تکذیب کرده1026
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۰
قابل توجه 10:26
اتفاقا این تویی که کاسه داغ تر از آش شدیه
طرف فایل صوتی اش را داره
همینطوری با چشمای پف کرده و گردن یور از جات بلند شدیه اومدی یه چیزی میگی.دست و روت روهم که نشستیه
مریلا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۰
اتفاقا سخنگوی شورای نگهبان اعلام کرد که این دلال ها رو دستگیر کردند با هماهنگی نیروی انتظامی و قوه قضائیه. پس واقعیت داشته، سال هاست واقعیت داره ولی اون نماینده شجاع و جسور که رد صلاحیت هم شده، چون مطرحش کرد پیگیری کردند وگرنه حالا حالا ها ادامه داشت. هر چند مطمئنم هستند کسانی که گیر نیفتادند و همچنان به دلالی سیاسی مشغولند.
حقیقت همیشه تلخه،...فقط به فکر دزدی و منافع شخصی و سردرآوردن از‌کانادا و امریکا برای سالهای بعد..و بیچاره این مردم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۰
این آمریکا و کانادا برای بقیه اخه و بده برای امثال خانم ابتکار که پسرشون را میفرستن اونجا خوبه!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۰
مردم بیچاره نیستند ، حق ما بدتر از اینهاست ، چند روز دیگه همه صف میکشن برا رای دادن!
فرشته
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۱
آخ گفتی. آفرین
حرف حق تلخه، این حرف هم از تجربیاتی که دیده و باهاشون مواجه بوده زده.
خودکرده راتدبیرنیست
باید بعد نظارتی مجلس را از او بگیرند .بدهند به مجمع تشخیص آن هم زیر نظر رهبری نظام .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۰
همین الان هم تایید صلاحیت ها و هم انتخاب نماینده ها و..همه زیر نظر شورای نگهبان هست که این وضعیت پیش امده
ناشناس
| United States of America |
۱۲:۰۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۰
دیگه آش رو با جاش می خورند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۰
من موندم چرا منفی میخوری
منکه میگم کلش رو باید بگیرن بدن همونجا که واقعا قوانین اونجا تصویب میشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۰
خوب عقل کل فکر ت رو به کار بنداز ببین این نمایندگان همگی با کلی منت از زیر شمشیر شورای نگهبان بیرون اومدن
تابناک میدونی چرا به اینجا رسیدیم به نظر من! فقط به یک دلیل به اینجا رسیده ایم که با خودمان دوستانمان و اطرافیانمان به عنوان یاران انقلابی رو دربایستی داشتیم لغزش و انحراف در مسیر کار گاهی اجتناب ناپذیر است اما چشم پوشی نسبت به آن حماقت محض است چشمهایمان را بستیم و گفتیم فلانی است ایرادی ندارد بگذار کارش را بکند. این فلانی با چنین اغماضی وقتی می شود قانون گذار یادش می رود که در حین لغزش دارد قانون می گذارد خب معلوم است قانون او هم می شود قانون لغزش قانون اغماض قانون رودربایستی ... این یعنی بستر شکل گیری فساد ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۰
موافقم با شما
فساد سیستماتیکی شکل گرفته که اگر مردم نجنبند کل کشور درگیرش خواهد شد تا رسیدن به یک وضعیت مفید و رسیدن به وضعیتی که منافع ملی ایران و عدالت و ازادی اساس کارش باشد نباید رای داد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۰
مرسي
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۰
احسنت
برو بالاااااااااااا
5سال آقای آخوندی وزیر مسکن بود و کلا ساز و ساز را تعطیل کرد و مجلس چند بار استیضاح نمایشی برگزار کرد آخر چه شد ؟
نماینده اسبق شهر ما با مدرک فوق لیسانس تاریخ تشیع، الان عضو هیات مدیره نفت فلات قاره است. آیا نباید بررسی شود که چه کسی او را در این سمت قرار داده و به چه دلیل؟ جالب تر اینکه همین شخص فعالان ستادش را هم به شرکت نفت فلات قاره برده است. و این چرخه همچنان ادامه دارد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۰
میگم برو ازش درباره همون تاریخ تشیع بپرس اگه همونم بلد بود هرچی خورده حلالش
داود
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۰
گل گفتی
رسانه خصوصی واقعی، ناظر بر کار نمایندگان مجلس است که در کشورمان بسیار این رسانه ها اندکند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۰
گشتم نیست نگرد نبود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۱
اندک که چه عرض کنم نداریم هرروزنامه ای حرفی بزند سر از نا کجا اباد در میاورد بشنوید که گفته اند ایران یکی از کشورهایی است که بیشترین خبرنگار را بازداشت کرده ناوقت دنبال رسانه بیطر وحق گو میگردی همین تابناک اگر کمی بره جلوتر حتما تعطیل میشه وباید خیلی چیبها را نگه
گرسماسر از کتالم
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۱
اینجوریه: گشتیم نبود، نگرد نیست
این که چیز جدیدی نیست، نه فقط نماینده مجلس اگر هر پست حکومتی دیگه رو هم میگفت جواب همین بود! حتی اون فرد ساده بیسواد هم فهمیده
یه سری مجیز گو چاپلوس که فقط به منافع شخصی خودشون فکر میکنند
از رای که به اینها دادم پشیمانم غیر از پروانه سلحشوری و محمود صادقی
رای دیگر هرگز
مشکل از مجلس نیست ، بلکه مجلس از تفکری است که ایجاد شده و صرفا" به مجلس ختم نمی شود ، در حال حاضر این موضوع فراگیر شده و فساد در همه ارکان نظام رخنه کرده و هر کسی در هر شغلی هست به نوبه خود بدنبال کسب منافع از موقعیت شغلی خود هست تا از دیگران عقب نیافتد ، دیگر در جامعه ایران ادم وظیفه شناس پیدا نمیشه، همه به نحوی در موقعیت شغلی که قرار دارند فقط و فقط به منافع شخصی فکر میکنند ، رانت، بروکراسی، رشوه، ربا،زیاده خواهی، خودمحوری، تکبر، قیاس، دروغ، کتمان حقیقت،تمام صفات ناپسندیده ای است که در جامعه امروز ما رایج شده و هیچ قبحی ندارد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۰
بلكه مشكل از تفكري است كه ....
محسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۰
برای من همیشه این سوال مطرح بود که آیا این منفعت طلبی ویژگی ذاتی ما ایرانیان هست یا به مرور زمان اکتسابش کردیم؟ آخه تاریخ این کشور رو که نگاه می کنید می بینید همیشه این ویژگی با ما بوده، چه در حاکمان و پادشاهان کشور چه در مردم عادی، چه وقتی خودمان مسلط بر کشور بودیم و چه وقتی تحت سلطه بیگانگانی چون مغول و عثمانی و روس و ... قرار داشتیم.آن استثنائاتی مانند امیر کبیر و ستارخان و سردار بختیار و مدرس و ... هم که به فکر غیر خود بودند، چون این ویژگی را نداشتند و همرنگ جماعت نبودند حذف شدند. واقعا چرا؟
دوست نادیده من سید مسلم عزیز. انچه بیان کردید قسمتی از حقیقت بود.حقیقت اینست که طبق تمام شاخصهای جهانی کشور ما رتبه بالایی در فساد دارد و این مساله مختص نمایندگان مجلس یا شورای شهر نیست.نهادهای بالادستی و نظارتی هم خود بنوبه خود درگیر این مسائل شده اند و نمونه کوچک ان در باره دو نهاد توسط یک نماینده که اتفاقا رد صلاحیت هم شده افشا گردیده.
الان مشکل اینه که تقریبا بیشتر مردم هم امکان دزدی ندارند وگرنه دریغ نمیکردند
فرهنگ و اعتقاد مردم از بین رفته کلا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۰
دقيقاً
برای چی شفافیت را اجرا نمی کنند شفافیت رای و حقوق و اموال خود نماینده و بستگانش یک اصل است و در همان امریکا هم اجرا می شود
شفافیت
شفافیت شفافیت
متاسفانه ما بجای این که مشکل را از ریشه برسی کنیمدر هر دوره مجلس و دولت وقت را مقصر میدانیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۰
بله مشكل در همان ريشه است
مجلسی که بیخیال دولت باشد و به وظیفه اش عمل نکند نظارت نکند کسی هم بر اعمال نماینده نظارت نداشته باشد سرانجامش همین است البته رفتار علی لاریجانی هم در این سه دوره که همراه با مسامحه و نوعی عدم شفافیت بوده تاثیر زیادی در بد بینی مردم نسبت به نمایندگان و مجلس شده متاسفانه جایگاه مجلس رو تنزل دادند...
پاسخ ها
داود
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۰
برادر من مشکل جای دیگه است. مشکل نظارت مجلس نیست. اصلا مجلس کاره ای نیست که بخواد نظارت بکنه مگه گذاشتند مجلس شهرداری تهران رو تحقیق و تفحص کنه مگه میگذارند برخی نهادهی خاص را تحقیق کنه. صدا وسیما و ستا د..... و هزاران جای دیگه
..هست که مجلس نزدیکش هم نمیتونه بشه....
دیگه آبرو و حیثیتی برای محلس نمانده !!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۰
اشتباه منفی دادم
در نبود مطهری چه کسی به فیفا نامه بزنه و از بازیکنان دو تابعیتی فرانسه در جام جهانی گلایه کنه؟
در نبود صادقی چه کسی بِرَندِ در دستشویی های آستان قدس را کنترل کنه (و البته به دروغ بگه ایرانی نیست)؟
دلمان به دکتر کامبیز مهدی زاده (داماد رئیس جمهور و یا همان داماد برادر حسین فریدون) خوش بود که با شعار مجلس آنتی فساد! ثبت نام کرد که او هم تایید صلاحیت نشد.

کی دیگه میخواد پیگیر دغدغه های واقعی مردم باشه؟!
رای بی رای :-)
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۱
بيش از ده بيست ساله كه عليرغم داشتن كارخانه هاي متعدد لاستيك سازي داخلي ، لاستيك چيني جلوي چشم همه در خودروهاي صفر به ملت انداخته ميشه و آب از آب تكان نمي خوره دستشويي هاي آستان قدس پيشكش !
رای نمی دهیم. هیچ وقت دیگر رای نمی دهیم .چون فساد بیداد می کند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۰
تازه الان خوبشه بدتر هم میشه بخور بخوری است عجیب
حالا فردا اين بنده خدا رو به جرم تشويش اذهان عمومي و... نگيرن خوبه. فقط صورت مساله رو پاك ميكنند و شب آسوده مي خوابند.
مجلس اصولگرا و هم مجلس اصلاح طلب هیچکدوم دردی از این ملت دوا نکردن آیا واقعا کسی هست از نماینده شهرش راضی بوده باشه تا به حال؟؟
تابی جون وضعیت بدتر از این حرفهاست کجایی عمو؟؟؟
بی تربیت بوده و بی بصیرت!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۰
فقط تو خوبی .
شهروند
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۰
ناشناس جان چون واقعیتو را گفته چون درد جامعه را بیان کرده شد بی تربیتو بی بصیرت حتما نمایندگی که در جمع میگوید تو ...نخور یا قرصضد بار داری دارم با تربیت و با بصیرت یا نماینده هایی که بخاطر فساد مالی اخلاقی رد صلاحیت شدند با تربیت با بصیرت بودندو هستند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۰
کنایه زده منفی ندین
دقیقا همینه. کسی ذره ای شک نداره . شرایط هم تایید کننده ی همین حرفه
حرف حساب جواب نداره.
مجلس و رئیس محترم مجلس، دولت و رئیس محترم دولت تدبیر و امید و اصلاح طلبان محترم انصافاً گل کاشتید
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۱:۳۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۰
قالیباف هم اصلاح طلب بود و تایید شد
قدری تامل باییییییید کرد و اندیشید


که چرا مردم درباره نمایندگان مسئولین دولتی اینگونه فکر میکنند/
البته واضح و مبرهن است که این مسئولین حتی به قدر یک سر سوزن فکر مردم نیستند و فقط با رای مردم آمده اند که برای یک عده خاص که آنهم از خودشان هستند تصمیم بگیرند و راه گشا باشند.

تمام این موارد بخاطر آن است که مسئولین پاسخگو نیستند و اگر هم در جائی پاسخی می دهند بصورت فرمایشی و نمایش است
برای مثال که اکنون مردم در حال مشاهده هستند. این خودرو سازان که به هر روشی و به هر لطایف و الحیل در حال دوشیدن مردم هستند چرا هیچ کس ورود پیدا نمی کند و چرا اینقدر باید مردم این آهن پاره ها را گران بخرند؟
چرا به فکر حقوق دریافتی مردم نیستند و مردم درآمدشان با خرجشان همخوانی ندارد؟ چرا اینقدر مسکن گران شده است؟ مگر ما کارخانه فولاد نداریم کهتولید آهن کند؟ مگر خاکی که برای تهیه آجر در کشور به فراوانی است دلار نیاز دارد؟ مگر کارخانه سیمان نداریم؟ مگر شرکتهای تولید کننده شیرآلات نداریم؟ و مگر مگر مگر ؟؟؟؟؟؟ خیلی زیاد است ولی فقط این مسئولین حرف می زنند و به راحتی هم وقتش برسد انکار می کنند
طرف صدها میلیون بلکه میلیارد تومان هزینه کنه که بره اونجا به حقوق ماهی 10 میلیون بسنده کنه؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۲:۰۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۰
اونم قسطی
دیگه رای دادن در این مملکت توهین به شعور خودم هست .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۰
پس رای بی رای
فرهاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۱
دقیقا
فساد مملكت خودمون كه مهم نيست . ما ميخواهيم دنيا را از فساد پاك كنيم . به اون توجه بكنيد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۰
فعلا عراق و لبنان را از فساد پاک کردیم بقیه دنیا را هم پاک خواهیم کرد
هر سال دریغ از پارسال........... مجلس بعدی از مجلس کنونی هم بدتر خواهد بود..... سال 1403 به حرف من یقین پیدا می کنید.
پاسخ ها
حسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۰
هر روز دریغ از دیروز
مستانه
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۰
منظورت سال 1402 بود دیگه؟ آخه مجلس چهار سال یکباره
وقتی اساس یک‌حکومت و جامعه تقدس گرایی میشود نتیجه میشه انسان های فرصت طلب و بی ارزشی که پشت نقاب تقدس به انواع فساد و سوء استفاده از فرصت ها روی میارن و کسی جرات بازخواست از آنها را نخواهد داشت
مردم به حکومت شبیه ترند تا به پدران خود
مردم به حکومت شبیه ترند تا به پدران خود
این نمایندگان نتیجه کار شورای نگهبان است . البته هر دفعه خوبا جدا میکنه و بی خاصیتر ها را تایید.
پاسخ ها
اقبال
| - |
۱۱:۴۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۰
حرف حساب
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۰
شورای نگهبان در سال 88 هم اومد و 4 نفر را تایید صلاحیت کرد الان خودشون با 3 نفرش مشکل پیدا کردن دو نفر شده اند فتنه یک نفر هم جریان انحرافی
75 درصد خطای مسلم!
ناشناس
| Netherlands |
۱۲:۱۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۰
نه فقط شورای نگهبان بلکه احزابی که خوبا رو حمایت نمیکنن بلکه دوست و رفیقهای خودشونو تایید میکنند
حيف از نام دين مبين اسلام كه بازيچه قرار گرفته.
درست گفته والله
به خدا پرداخت یارانه معیشتی به 60میلیوم نفر ایرانی یک دروغ بزرگه ....
پسر من با زن و یک بچه در خونه ما زندگی میکنه به والله کار روز مزدی با حداقل دستمزد رو داره و بیشتر وقتا هم کار گیرش نمیاد؛و هیچ چیز خاصی هم نداره ولی نه یارانه بهش میدن و نه کمک معیشتی ؛ وهیچ کس هم پاسخگوی ما نیست
نتیجه سالها اعتماد مردم شده این وضعیتی که می بینن.البته همه در وضعیت کنونی مقصر هستند.همین مردم هستند که نماینده رو انتخاب میکنن.این نماینده هم جزئی از همین جامعه حساب میشه و از کره مریخ یا ماه که نیومده.متاسفانه تا مردم خودشون و تفکراتشون رو اصلاح نکنن وضعیت اقتصادی روز به روز بدتر میشه.ولی اگر افراد لایق و مومن و متعهد و متخصص رو اتخاب کنن و به هر کسی که بشون یه شام و نهار بده، رای ندن، مطمئنا اوضاع تغییر خواهد کرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۰
خب انتخاب خودتون بوده دیگه
حالا محصولش که فساد و تباهی است را برداشت کنید
چقدر گفتیم رای ندهید
فاجعه!
قضیه فقط به نماینده مجلس ختم نمی‌شود.
یکی از نزدیکان من، معلم ابتدایی است. دوسال پیش وقتی از شاگردان میپرسد که "می‌خواهید در آینده چکاره شوید؟" تعداد قابل توجهی پاسخ می‌دهند که "من می‌خواهم در آینده بابک زنجانی شوم."
تابناک لطفا منعکس کن.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۰
خاوري هم خوبه مخصوصاً كه دلار هارو برده كانادا ديگه ماليات خونه و خودرو هم نميده
متاسفانه در مجلسی که افراد با نقاب تقدس و افراطی تایید می شوند و بدون تخصص و کارائی لازم, بدون اینکه از اقتصاد و سیاست چیزی بدونن نتیجه اش همین می شود که دوره به دوره از اهمیت و کارائی آن کم می شود . کاش به جای مسائل ظاهری از نمایدگان امتحان تخصصی در خصوص اقتصاد جهانی و دانش سیاست می گرفت...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۰
گفتید امتحان تخصصی انوقت کی امتحان می گرفت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۰
همه بدبختي ما از زمانى شروع شد كه از روي ريش و تسبيح پست ها رو تقسيم كردن
وقتی تعداد قابل توجهی از نمایندگان وقت بدلیل فساد مالی و ...... رد صلاحیت شدندند یعنی غیر این چیز دیگری در ذهن مردمتداعی میکند
تازه از یک نماینده بپرسید چند درصد به فکر مردم و حوزه انتخابیش بوده چقدر مفید بوده است اصلا از مردم بپرسید چقدر از نمایندگان و مسئولین در حل مشکلات کشور راضی هستند
فقط در مورد نماینده مجلس مردم چنین فکری نمی کنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۰
مجلس دیگه خوبش هست که طرف فقط 4 سال دزدی میکنه
موضوع مهم و جالبی را مطرح کردید این بزرگترین معضل فرهنگی ماست همدوره دانشگاه من، پس از فارغ التحصیلی گفت "اگر به جایی برسم حقم رو از این مملکت می گیرم"
شورای نگهبان از بین هزاران نفر یک تعداد محدودی را با شرایط سلیقه ای تایید صلاحیت میکند و به مردم میگویند در نتیجه همه ی تایید شده ها صالح هستند و مردم باید اصلح را انتخاب کنند ... پس اگر نمایندگان مفاسد و...... از کار در می آیند مقصر مردم نیستند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۰
حالا دیگه ببین اینا اصلح هستن تو خود حدیث مفصل بخوان
ازشاهکارهای شورای نگهبان
پناه بر خدا
حرفی ندارم بزنم همه این چیزها رو همه میدونیم وبا گوشت و خون لمسش کردیم
از بستگانم لیسانس برق انگلیسی و آلمانی مث بلبل حرف میزنه دو سه جا استخدام شد مصاحبه ردش کردن اونوقت یسری افراد بارابطه بازی سرکاراومدن که بقرآن خدا بلد نیستن با کیبورد کامپیوتر کارکنند توی همین منطقه ویژه ماهشهر. چی بگم من آخه
شرکت نکردن در انتخاب بهترین اعتراض برای این نوع نظارت غلط استصوابی شورای نگهبان است که منجر به فساد شده است می باشد .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۰
فقط شورای نگهبان نیست کل سیستم مشکل داره
طرف میگه جمعه صبح مطلع شدم میگیم آمار آبان را بده میگه نمیدم
میگیم این هواپیما جریانش چی بود میگه ربطی به کسی نداره
نه کسی استعفا میده نه جوابگو هست
ارزش ریال هیچ شد کسی جوابگو نیست
واقعا قابل تحمل نیست این وضع
شماها چشمتون بستید ویا مردم رو خر فرض کردید .نگاه کنید هر نماینده بعد از یه دوره خودش وبچه هاش و دور وری ها به کجاها رسیدن .
مملکتی که بی سر و سامانه ، رانت بیدات می کنه و کسی هم نمی پرسه که این شخص پولش میلیادری رو برای تبلغیات و حتی قبل از تبلغات که هزینه کرده از کجا آورده ؟ شما انتاظر دارید این شخص؟ همین نماینده های شورای شهر برای چی میلیاردی هزینه می کنند ...........؟ پس جای تعجب نداره ، تعجب اونوقت داره که یکی سالم زندگی کنه . اهل شعار نباشید بی خودی هم دم از دین و دیانت نزنید
بنظر میرسد خیلی از افراد جایگاه نماینده را نمی شناسند واز نماینده درخواستهای شخصی دارند.اینگنه که پیش میرود بنظر میرسد دشمن کار خویش را کرده است و بعضی از سایتها متاسفانه با دنبال روی از انان این تلقی را ایجاد کرده اند که همه مسئولین خدای ناکرده سالم نیستند . باید نظارت بیشتر و اصولی تر باشد ونمایندگان علاوه بر تصویب قوانین نظارت بر اجرای ان را دارند .شما بفرمایید نماینده باید چه بکند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۰
نمیخواد کاری بکنه فقط یکسری کار را نکنه مثلا
رانت ، فساد ، اختلاس ، پارتی بازی ، سو استفاده
ما را به خیر نماینده امیدی نیست
لطفا شر مرسانند
با این شرایط رای دادن من و امثال من ،خیانت به مردم و مملکت خواهد بود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۰
به خودت هم خیانت میکنی جانم
خیلی راحت گفته
وقتی در کشوری قانون در حد ایران اجرا بشه معلوم که حتی ترسوترین افراد هم بفکر دزدی میافتند .
واقعا در شرایط کنونی اگر مجلسی نداشته باشید امور مملکت بهتر انجام میشود مجلس فرمایشی منفعتی برای مردم و کشور ندارد جز آنکه یک عده خاص به رانتها و مفاسد بزرگ بارشان را بستن و به ریش مردم خندیدند.
به حقیقت خدا این نه خودم نه همسرم و نه هیچ یک از اعضای خانواده ام در انتخابات شرکت نخواهیم کرد
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۲:۳۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۰
همتون شرکت میکنین فقط با یک شام
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۰
دم انتخابات شایعه میکنن که هرکی انتخابات رای نده یارانه اش قطع میشه و شما عزیز دل برادر 3 بار رای میدی داداش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۵۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۲
سلام اینکار شما اشتباه بزرگی است
مجلس در کشور ما یک عنصری بی خاصیت و مانع و مزاحم است تا کارکرد درستی داشته باشد. این یک وسیله برای تغییر قوانین برای افرادی خاص و بازی با قوانین برای اهدافی خاص است. پس شیوه کارکردی مجلس کشور ایران, وسیله ای برای قدرتمندان و سیاسیون است. طبیعی است که در کنار این شیوه کارکردی, یک نماینده به خوبی متوجه ؟ناکارامدی مجلس و ابزار بودن آن برای اهداف دیگران می شود و به دنبال آن میل به بهره برداری از این سیستم پیدا بکند.
در پایان این فرایند بی اعتمادی مردم به مجلس نمایندگان برای آنان می گردد. چگونه است که با ورود مجلس به مقوله افزایش قیمت بنزین و دادن طرحی برای جلوگیری از آن به شدت این طرج مسکوت گذاشته می شود. خوب مردم کور و نابینا نیستند. متوجه می شوند که یک مجلس غیر کارآمد و ابزاری وجود دارد که صرفا همراه و همپالگی سوء استفاده چی ها است..
این یعنی فاچعه تمام عیار و نشانی نمایان از بی اعتمادی مطلق در میان مردم نسب به مجلس و در تبع آن دولتیان!!!!!1
خب مردمی که اینجوری فکر میکنند باید بدتر از این بلاها سرشون بیاد. بسیاری از افراد هستند که علی رغم آگاهی از فسادهای موجود و حتی توانایی حاضر نیستند شرافتشان را بفروشند و دزدی و خیانت کنند بعد ایشان خیلی واضح میگه فقط دزدی میکنم. خب دزدی کن ایرانی مفلوک تا ببینی سرنوشت خودت و کشورت به کجا میرسد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۰
وقتی همه دزدی می کنند طرف چاره ندیده که دزدی کنه شاید هم کنایه زده
از حقش دزدیدن طرف چه کار باید کنه؟ این پولهایی که دزدیده میشه حق من و شما است
ناشناس
| Netherlands |
۱۴:۰۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۱
نکته جالب اینه که افراد دور و برش هم میخندن. با این فرهنگ به جایی نمیرسیم
اصولا پارلمان برای این تاسیس شده که با قانونگذاری و نظارت، قدرت حاکم یا دولت را محدود کنند:: اين همان اصل مشكل است.
اگر چیز دیگری میگفت جای تعجب بودش...
تمامی موارد بالا که دوستان نوشتند یک طرف قضیه است.اینکه امروز اینها تبدیل شدند به ادمهایی که نان را به نرخ روز میخورند اینکه جرعت ندارند واقعیتهای حوزه نمایندگی خود را بطور واضح عنوان کنند.همه بر میگردد به اینکه حلقه حفاظت قانونی نمایندگان گم شده به مرور زمان نمایندگان یاد گرفتند آهسته بیان آهسته بروند تا کسی به اینان گیر ندهد بیکارند مگه راجب فقر وبدبختی مردم حرف بزنند
در جامعه ای که آزادی نیست اگر با رای دادن چیزی عوض میشد اجازه رای دادن نمیدادند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۰
هزاران هزار لایک
بخشی از آن کاری که شما به درستی آن را دزدی نام گذاشته اید و رانت ها و فشارهای وارده برای تغییرات فراقانونی در استانها خواست مردم همان استان است. طایفه بازی، چسبیدن به بالایی ها و رشد کردن و فامیل بازی فرهنگ مردم ماست و نمایندگان نیز بخشی از همین مردمند ....
حالا فردا دستگیرش می کنند تا صداقت کاملا بمیرد.
تکراری- تصحیح
تو اول بگو با کیان دوستی پس آنگه بگویم که تو کیستی
کشورهای دوست:
ونزوئلا: غرق در فساد و بی‌کفایتی.
سوریه: از شدت فساد بشار اسد و حلقه اطرافیانش، مردم سوریه می‌خواهند انقلاب کنند.
لبنان: مردم از شدت فساد کارد به استخوانشان رسیده.
...
بنظر من اینها مهندسی شده است. با سد راه افراد توانا و مخلص و کار شکنی ها. ما باید به این نقطه برسیم که خودمان اعتراف کنیم انتخابات نتیجه نمی دهد و فقط انتصابات کار کشور را پیش می برد.
عجب با فساد مبارزه کردند. ما با فساد مبارزه میکنیم ما فساد را ریشه کن میکنیم از اونور نماینده های فاسد که فسادشو همه دنیا فهمیدند به خاطر وابستگی به فلان و فلان آزاد میکنن از اینور برادر رئیس جمهور از اونطرغف پهلوان تو فرودگاه کیش دیده میشه.
من میتونم بگم مشکل از کیه، منتشر نمی کنی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۰
آزادی بیان دارید ولی آزادی بعد از بیان شرمنده
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۰
پیش خودمون باشه منم میدونم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۰
من هم ميدونم
ناشناس
| - |
۰۸:۰۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۱
منم میدونم.
تا وقتی در کشور رسانه های آزاد نداشته باشیم، مبارزه با فساد و رانت دروغی بیش نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۰
رسانه آزاد زمانی کارایی داشت که آبرو حیایی بود الان دیگه حیایی نمونده طرف دزدی می کنه افتخار هم می کنه بقیه هم حسرتشو میخورن نه اینکه ازش متنفر باشن
به جایی رسیده ایم که کلیه مسئولین، دولت و مجلس هر روز دارند به مردم دروغ های بزرگ و شاخدار می گویند! و مردم هم دارند به آنها دروغ می گویند! در جامعه ایران دیگر هیچ کس به دیگری اعتماد ندارد!. وضعیت خیلی خطرناک شده است. باید معماران سیاسی و اجتماعی جامعه هر چه زوتر دست بکار شده و جامعه را اصلاح کنند و گرنه ....
وقتی که:
راننده تاکسی بیشتر از کرایش می گیره ,رئیسش کاری نداره
میوه فروش گرونتر می فروشه صنفش کاری نداره
نانوا کم فروشی می کنه صنفش کاری نداره
کارمند دیر میاد زود میره ,جواب ارباب رجوع رو نمی ده ,امروز و فردا می کنه رئیسش کاری نداره
و..........................

یعنی هممون دزدیم هر کدوم یه جور ,هر کی جایگاهش بالاتر دزدیش بیشتر
ما از این ناراحتیم که چرا نمی تونیم مثل مسئولین میلیاردی بدزدیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۰
قبلا اینطور نبود در دهه 60 و قبل انقلاب این وضعیت نبود چرا اینطور شده؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۰
زدی وسط خال
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۰
علتش اينه كه دين و ايمان ما به باد رفته . چهل سال پيش اينجوري نبوديم
پاسخ ۱۶:۰۴
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۰
مطمینی وضعیت امروز ما نتیجه مستقیم آنچه در گذشته بوده ایم نیست؟
اگه احزاب بدون فیلتر کاندید معرفی کنند چنین فاجعه ای رخ نمیدهد
هر فرد کوچکی را که مسئولیت بزرگ بدهند چنین خواهد کرد. تنها راه نجات کشور واگذاری امور به بزرگان است نه نخبگان. بزرگ آن کسی که خود گرسنه می خوابد تا بقیه سیر بخوابند خون می دهد تا دیگران زنده بمانند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۰
مسئولیت را باید به اهل فن و متخصص داد نه متعهد که هرچه فساد است از همین متعهد نماهاست
و بد تر از آن اینکه نماینده از هیچ آمده و هم اکنون صاحب ده ها ملک بالای شهر تهران و میلیاردها ثروت باد آورده شده و راست راست در بین مردم راه می رود انگار که هیچ اتفاقی نیفتاده است‌. از ماندن در این کشور کلا نا امید‌ شدیم
حالا کاری می کنید که اون بدبخت که این حرفو زده بگیرن
ول کنید بابا
وجدانا تابناک تو خودتم از همینها هر روز دفاع میکنی،
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۰
سودش تو همینه دیگه
در این مقطع حساس باید همه مردم برای حفظ امنیت خودشون کشور پای صندوق رای بیایند.... جنگ نشه که بهتره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۰
عزیز جان این مقطع حساس کی تمام میشود؟ 41 سال است در مقطع حساس هستیم. کی قرار است از مقطع حساس عبور کنیم یک زندگی نرمال روابط عادی با دنیا داشته باشیم؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۰
چهل ساله پدران و مادران ما با همین کلمه مقطع حساس گول خوردن...دیگه بسه قرار نیست ما هم گول بخوریم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۰
برو این دام بر مرغ دگر نه
این حرفها تکراری است
دیگه کسی گول شما رو نمیخوره
جیب ما مثل شما پر نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۰
چهل و یک ساله که این مقطع حساس امون ما رو بریده
بنظرم نمایندگان در شیره مالیدن بر سر مردم موفق نبوده اند باید به تاکتیک های جدید روی بیاورند و از تکنولوژی روز استفاده کنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۰
یه بخشی از گند کاری هاشون دراومده بقیه را خوب مخفی کرده اند
1. همه ی پولی که یک مجلس در اختیار یک نماینده قرار میدهد شامل 1. حقوق و دستمزد و 2. بودجه های در اختیار است. با این مبالغ انجام فساد در ابعاد میلیاردی اصلا قابل تصور نیست.
2. هیچ نماینده ای به تنهایی قدرت اینرا ندارد که بر وزرا و یا سازمانهای دولتی و ... فشار بیاورد. مگر در مواردی که فساد بزرگی در این نهادها رخ داده باشد و نماینده تهدید کند که با نطق در مجلس این فساد را افشا می کند و البته آن نهاد به هر دلیلی نخواهد و نتواند با این فساد برخورد درست و قاطع کند و مجموعه ی افشای فساد و روند پیگیری آن منجر به آبروریزی برای آن نهاد یا کل سیستم شود
3. در موارد خارج از موارد مشمول در بند 2 نماینده باید با گروهی از نمایندگان با هدف اعمال فشار بر سازمانهای دولتی، تشکیل گروه دهد و اینجاست که بحث تشکیل سازمان فساد مطرح خواهد شد. در این شرایط این نماینده از طریق مشارکت در افعال مجرمانه گروه، در راستای پیگیری اهداف سیاسی و اقتصادی سرکرده گروه یا هسته ی اصلی آن فعالیت کرده و در ازای آن مبالغی را دریافت کرده یا از رانت آنها بهره مند می شود. نمایندگان فاقد دانش سیاسی و حقوقی کافی در این بخش تبدیل به سیاهی لشکر بزرگان فساد خواهند شد.
4. برخی نمایندگان تمایل به فساد ندارند اما نداشتن دانش و بینش باعث می شود که حضور آنها در مجلس عملا خنثی باشد و حتی در رأی دادن از روی دست بغل دستی ها تقلب کنند. اما همین افراد صرفا به دلیل پیروزی در انتخابات و نشستن 4 ساله بر روی صندلی مجلس، بعد از پایان دوره به سادگی پست های مدیریتی در نهادهای دولتی می گیرند و البته آسیب های ناشی از سوء مدیریت و بی سوادی آنها در این مرحله کاملا به وضوح خود را نشان میدهد و در زیرمجموعه این افراد فساد شکل می گیرد.
این نحوه انتخاب تا حالا درست نبوده نماینده درست هم انتخاب نمی شود فقط از دو یا سه حزب شناسنامه دار و معتبر نماینده خوب بالا می اید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۰
هر کسی اراده کرد باید بتواند نماینده شود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۰
هر حزبی ایجاد بشه از خود حاکمیته وهمین دو گروه خواهند بود
موسوی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۰
دقیقا به درستی میفرمایید این بلبشو در تعدد نامزد ها فقط در غیاب احزاب بزرگ ومعتبر وشناسنامه دار بوجود میاید شوربختانه کارکرد دو جریان سیاسی کشور با کمی اختلاف شباهت زیادی به دو خودروساز بزرگ کسور پیدا کرده اند اگر دو خودرو ساز بعلت نازل بودن تولیدات خود تاکنون یکی از عوامل تلفات انسانی در جاده ها بوده اند دو جریان سیاسی کشور هم به مثابه دو برند سیاسی با کارکردی تقریبا مشابه باعث سوزاندن فرصت های طلایی بسیاری در ادوار مختلف مجلس بوده اند...لدا ادغام احزاب در دوسه حزب قوی با خطمشی اقتصادی وسیاسی مشخص وغربالگری نامزد ها توسط این احزاب در چارچوب قانون از اهم واجبات است این البته به معنای نادیده گرفتن شورای محترم نگهبان نیست بلکه دقیقا در جهت کمک به این نهاد مهم قانون اساسی میباشد
تنها راه برون رفت از وضعیت فعلی تشکل های آزاد واحزاب می باشد.احزابی با اهداف وآرمان های مشخص ومعین وشناخته شده وشناسنامه دار .
آگاهی مردم نیز جزیی از فرآیند تشکیل احزاب است.مردم پرسش گر ومطالبه گر.
رسانه و جریان آزاد اطلاعات هم در این فرآیند مهم هستند
ما به عملکرد شورای تگهبان ایمان داریم. حرفشان سند است. خود شورای نگهبان اعلام می کند آی ملت ! 90 نفر از کسانی را که چهار سال پیش تاییدشان کردیم، حالا صلاحیت ندارند ( به عبارتی فاقد صلاحیت و اهل فساد شده اند!) . پس مجلس محلی است که آدم صالح را پس از مدتی فاسد می کند. پس آن آقای محترم که لفظ " دزد " را استفاده کرده ، دقیقا حرف درستی زده. خدا پدرش را بیامرزد.
مجلس فقط دوره اول پس از مشروطه .یک عده نمایندگان بی سواد ولی با عرق ملی و دارای انسانیت.
.
.
.
...... الناس علی دین ملوکهم
.
.
.
سلام. رای بی رای.
هر وقت مجلس در راس همه امور بود، در انتخابات شرکت می کنیم.
وقتی خیلی از سایت ها نظرات مردم مخالف خود را سانسور می کنند و بعد همین سایت ها از مردم می خواهند که در راهپیمایی و انتخابات شرکت کنند، نتیجه می شود این ...
احسنت به یک مرد بختیاری که بدون هیچ واهمه ای حرف را به دوربین صداوسیما زد. شما هم این جوان ی نفرستند اب خنک بخوره
حقیقته دیگه.نماینده ای که تا دیروز ماشینش پژو بوده الان خانوادگی هر نفر سوار یک ماشین میلیاردی هستن مگه میشه گفت بیل و کلنگ زده
ما هم خانوادگی رای نخواهیم داد ...والله العلی العظیم
مصدق ۷۰ سال قبل گفته است:
مجلس لانه دزدان است...
سلامو درود بر هموطنان عزیز. سلام تابناک : لطفا این کامنت های هموطنان رو در تاریخ ثبت کن و برای نماینده های مجلس و دیگر مسئولین و غیر مسئولین هم یک کپی بفرست که آویزه گوششون کنند . نه اینکه اینجا یک محلی برای نوشتن نظرات باشه و از یک گوش بیاد و از یک گوش بره بیرون.
ضمنا قوانین رو باید فرمول وار و یاد گیرنده و اصلاح پذیر و جامعیت دار نوشت. دولت و مجلس و حاکمیت هم باید زمینه ساز شفافیت و رقابت سالم و نظارت و قضاوت صحیح باشند. چهار سال مجلس ها به این میگذره که برای رعایت هندونه فروش های استان فلان یک قانون بدیم و ... هر دفعه که هرکی صداش در بیاد قانون ها رو برای اون تلطیف کنیم .پلتفرم اقتصادی درست بچینیم بقیه مسایل جای خودش رو درست میکنه. تجارت باعث رشد و صلح میشه! حزب شناسنامه دار بهتر از هرکی هرکی بودن افراده. من میدونم که شفاف بودن اطلاعات خرید و فروش در یک کارخانه لبنیات کشور باعث افزایش (جلوگیری از اختلاس) یک میلیارد تومان در روز شده است! پس شفافیت لازم رو برای خیلی چیزها باید درست کرد. حتی در رای نمایندگان محترم!
بنده هم صبح شنبه که بیدار شدم مثل بقیه فهمیدم که دیروزش انتخابات بوده.
وقتي آدم حرف حقيقت را مي شنود نعجب نمي كند!!!!
حرف درست زده و نشانه بي اعتمادي مردم عادي به مسئولين كشور است.
علت اين حركتها و طرز تفكرها "" تفاوت گفتار و كردار " مسئولين كشور است.
شاعر گفته :

واعظان کین جلوه در محراب و منبر مي كنند چون به خلوت مي روند آن كار ديگر مي كنند
رای بی رای ....اصلاح طلب و اصول گرا هیچ تفاوتی با هم ندارند ... این بار به حول و قوه الهی در انتخابات شرکت نخواهیم کرد
خلاصه عرض میکنم اگر برای رانتخواری و فساد و اختلاسگری ها بخواهیم کاری کنیم باید از سنگاپور الگوبرداری کنیم به آموزش وپرورش بها بدیم خلاصه سنگاپور بشه الگو
مجلسی که مطهری ها ، صادقی ها و سلحشورها و.... که مطالبه گرند و زبان گویا دارند در آن حضور نداشنه باشند . آیا همان مجلسی است که شعارش را میدهیم که نمایندگانش مانند مرحوم مدرس باید باشند ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۱
نماینده یعنی کسی که بره قانون شفافیت رو، منع ازدواج کودکان، از کجا آورده ای؟ و قانون های اینچنینی رو علیرغم فشارها تصویب کنه.
یکی مرد جنگی به از صد هزار.
حالا آقای حاجی بابایی میاد میگه نمایندگان با وزارتخانه ها لابی میکنن و طرح ها به نتیجه نمیرسه. خودت چکاره بودی تو مجلس؟
مجلس فرمایشی سرانجامش به همینجا ختم میشه. اینا نماینده مردم نیستند وکیل ادوله هستند. تابناک اگر که واقعا مرفت داری اینو انتشار بده
دوستی نوشته که مجلس دیگه آبرو وحیثیتی نداره فراموش نکنیم مجلس دروحله اول منتخب شورای نگهبانه واگرمجلس آبرو نداره برمیگرده به شورای نگهبان.
وقتي با مسئولين در هر رده اي كه باشند و تحلف بكنند برخورد جدي و سريع نميشه متسافانه هر روز شاهد افزايش اختلاس و دزدي در بين بعضي مسئولين و نمايندگان و غيره هستيم
مجلس به جهره های جدید نیازمند است ازمون دیده خطاست
این مردم بیشتر از دولت و مجلس به خودشان بد کرده اند! می گویی چرا؟؟
می گویم: برای اینکه به لیستها و هیاهو ها رای می دهند. اگر توان تشخیص خوب از بد را نداریم، بهتر است حداقل به این لیسهای دروغین اصولگرا و اصلاح طلب رای ندهیم.
به نظر من لیست 35 نفره منشر شده با عنوان اصولگرا در تابناک مثل لیست 30 نفر اصلاح طلب دوره قبل و ما قبلی ها فقط پرچم پنهانکاری دروغگویان موج سواران است.
می شود آخر پاییز (4 سالدیگر) جوجه های ملت باز هم شمرد!
واقعیت رو گفته.
واقعا خاصیت این مجلس چه بوده کدام قانون کاربردی و اصولی تصویب شده و به اجرای کدام قانون نظارت موثر شده است سطح سواد دانشگاهی وکلای ملت واقعا در چه حدی است از مجلسی که افراد با حد اقل رای وارد ان می شوند انتظار راهگشا بودن سرابی بیش نیست
اگر قرار است مست گيرند در شهر هر آنچه هست گيرند
اگر مجلس حذف شود آب از آب تکان نخواهد خورد .
مجلس بیزنس است ما نماینده مجلس نمی‌خواهیم این انتخابات شبیه لاتاری شده
وقتی نظارت سیستماتیک وجودنداشته باشد همین می شود که هست.چرا باید یک نماینده که الان درمجلس است درپایان نمایندگی ردصلاحیت شود؟چرا باید فرصت سوءاستفاده ازمقام وحتی سوءاستفاده ازمقام پدرزن برای داماد فراهم شود ؟ترا به مقدساتتان سری به سازمانهای دولتی بزنید تاببینید بستگان درجه دوم نمایندگان چه می کنند وچگونه استفاده ها می برند تا بتوانید امکان سوءاستفاده ازبیت المال را برای بالاتری ها تصورکنید.مردم که کورنیستند اینهارا می بینند وهوس می کنند .
وقتی حسابرسی فقط سرپل بررسی صلاحیتها باشد همین می شود که هست وعلی الاسلام والانقلاب والسلام
متاسفانه نه تنها مجلس مردم نسبت به همه بخش ها چنین دیدی دارند
متاسفانه تنهامجلس نیست.شهرداریهااوضاشون که خرابتره یکی ازدوستان یه ساختمون سه طبقه زدخلاف وبدون کوچکترین استانداردی فقط وفقط بارشوه به کارکنان شهرداری.بایدقبول کنیم ۸۰درصدکشورمون روفسادگرفته.نبایدپنهانش کنیم بایدواقعیتهاروقبول کنیم واصلاحش کنیم.من وکل خانوادم هم دیگه رای نمیدیم.
من به سه نفر مطهری صادقی پزشکیان ایمان دارم که سالم هستند که دو نفر اول رد صلاحیت شدند از بقیه هم که نمیشناسم شاید حداکثر 15 تا 20 نفر قابل اعتماد باشند که این ها دزدی نکردند ولی کمتر از رانت استفاده کردند لذا به کی رای بدهم . من برای کشورم رای خواهم داد و رای سفید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۱
اشتباه میکنی داداچ
چون کسی رای سفید رو صدای اعتراض نمیدونه و همون یک رای تو تاییدیه شرایط موجود تفسیر میشه
وقتی شفافیت نیست و قتی نماینده ایی که رای میاره نمی دانیم چند جلسه در مجلس حضور داشته به کدام لوایح رای داده .فقط نماینده میگه برم تو مجلس و................
نشانه صحت حرف این شهروند: در شهر مشکین شهر در دوره آقای اسدی، طرح پل هوایی در خیابانی باریک پیاده کردند و شاید چند میلیارد هم آن زمان خرج کردند. حدود 100متری از پل ساخته شده بود که شیطان هم تعجب کرد. آنها پل را با خاک یکسان کردند طوری که دیگری اثری از آن سازه وحشتناک نیست. در همان شهر به حساب خودشان می خواستند دانشگاه آزاد راه بیندازند. مابقی با خودتان!!! در کل مجلس و دولت باید حذف گردد و یک نفر رییس باشد و کشور را اداره کند... آن وقت این نفرات در قدرت چون قدرت را همیشگی می بییند شاید به فکر کشور بیفتند. در غیر اینصورت هر گروهی می آید می خورد و می ... و می رود. بلی این سرنوشت کشور ماست.
طرف برای اینکه بره مجلس و کاندید بشه، از استانداری و مقام دولتیش استعفا میده، دیگه خودتون حساب کنید مجلس چه خبره و چه بخور بخوریه
فقط مجلس نیست می توانی بری مجمع تشخیص، کابینه، بنیاد شهید، بنیاد مستضعفان، هر جا تو این کشور بری می تونی نگران نباش
و چقدر بده که در مورد نماینده ها همچی تصوری داشته باشی واقعا باعث تاسفه و این یه فاجعه است
اونایی که تو روستاها و شهرهای کوچیک به امید بهتر شدن وضع زندگیشون رای میدن وقتی تاثیر اون رو توی زندگیشون نمی بینن حس خیلی بدی بهشون دست میده
اما ما مردم نجیب و ساده ای داریم باز هم رای میدن .
میگن شاید این دفعه بهتر شد .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۱
نجیب و ساده یا ......!!!؟
هروقت مجلس به جايگاهش که " مجلس شوراي اسلامي است" وارد شده و رسيد ما نيز به آن راي داده و خوشبين مي باشيم ولي سالهاست که مجلس ما مجلس شورباي اسلامي است.
یک راه اساسی وجود دارد . منحل نمودن مجلس .

مجلس فقط وبال دولت و ملت است و فقط پول بیت المال را به تاراج میبرند .....بیخود و الکی است . ....

مجلس خروجی در آبادانی کشور ندارد ....و بر سیل عظیم بیکاران در کشور افزوده و هزینه های میلیاردی دارد ...
تابناک یه جوری تعجب کردی انگار نماینده ها را در حال خدمت به مردم میدیدی
حالا چرا نظر مردم که شماهم که عضوی از مردم هستین تاییدش کردین با نظر مسئولین رده بالای مملکت متفاوت هست .؟ و آنها هرگز نظر مردم را تایید نمیکنند.؟!!نمونه اش بحث تایید صلاحیت با ترفندهایی که از سوی بعضی ها علنا اعلام شد و همه در جریان قرار گرفتن ،ولی چقدر سخنگوی شورای نگبهان داره به آب و آتش میزند که بگوید این مربوط به خارج از شورا هست و همه ارکان نظام هم درگیر این مسئله هستند.
میتونید این بار بجای مجلس، رییس جمهور روبپرسید و یا حتی بیشتر.. ببینید جواب و دیدگاه مردم چیه. گرچه در این جامعه مردم فقط در موقع رای اونم بخاطر دوربین های تلویزیوتی معنی دلرد و لا غیر.
این پاسخ تجربه چهل سال مشاهده همه آدم درهر لباس پست و مقام است
این درد تلخی است که باید برایش خون گریه کرد . کجائید ای شهیدان خدایی ؟؟؟؟؟؟؟
مسخره بازیه، جای امام خمینی خالیه، اگه اینا رو میدید همشونو پاکسازی میکرد
این جواب برای من هم تعجب اور نبود. از تعجب شما تعحب کردم
رای بی رای در استان خوزستان فکر نکنم هزار نفر رای بدهند مگر اینکه ... شاپ انجام بدهند ولی از بخت بدشون لامصب زمستونه ...شاپ کردن زمستون خیلی سخته
40 سال اعتماد اخرش هیچی نماینده مردم وظیفه ات چی بود ایا به قول هایی که به مردم دادید عمل کردید
زنگنه يه بار در مجلس رسما به استخدام نمايندگان در نفت اقرار كرد و گفت اين فساد را براي جلوگيري از فسادهاي بزرگتر انجام مي دهد و بقيه نماينده ها نيز بلند بلند گفتند احسنت ، احسنت ... ! اقرار به دزدي از اين واضحتر هم ميشه !!!
یک بار باشه دوبارباشه ۴۰سال حق خوری آخه ؟؟ازچی تعجب کنن مومن؟!
راست گفته چون واقعیت موجود در جامعه ما و عمل نمایندگان چنین شائبهای را به وجود آورده و آنها به جای حل و فصل امور مردم و کشور به فکر انباشت ثروت بودهاند که دزدی محترمانه ترین لفظی است آن شخص بکار برده در صورتی که دزد برای دزدیدن اموال کسی با چه زحماتی اینکار را میکند ولی بک نماینده با زیر پا گذاشتن قانون و دور زدن آن و دست درازی در اموال و سو استفاده از مقامی که دارد آنکار را میکند و طبیعی است کسی از این حرفها تعجت نمی کند
نماینده ها که از کره مریخ نیامده اند از خوده مردمند هر کدام از این کسانی که اینجا ای وای ای وای میکنند اگه تو مجلس بودند همین کار را میکردند کما اینکه الان هم هر جا باشند داراند انجام میدهند به یک نوعی چون فرهنگمون اینطوری شده الصراط مستقیم جوآب نمیده و متلک پاستوریزه بودن داره و راه خلاف هم هزینه اش پایین است تازه اوین هم بری پوز میدی که هم سلول فلان ابر بدهکار یا اختلاس گری و شبها با هم کباب برگ میخورین نه کوبیده
يكی از دلايل اصليش اينه كه تنها جرمي كه براي مدعي العموم تعريف شده بي حجابي يا شل حجابي خانمهاست و دزدي مسئولين و نمايندگان امري عادي شده و به نوعي حق آنها محسوب ميشه !
همه ما بالقوه دزد و مجرمیم. این قانون است که نباید اجازه دهد افراد جرمی مرتکب شوند. نماینده مجلس و یا هر مسئولی که خود را در جایگاهی می‌بیند که هم توانش را دارد و همه زمینه اش برای او موجود است ممکن است دست به دزدی و یا هر جرم دیگری بزند.
براي اين است كه دروغ شاخدار توي روز روشن عادي شده است . چندين ساله به همه مردم ميگن جنس داخلي بخريد تا هموطنان خودمون بيكار نشن اما بيش از ده ساله كه ايران خودرو توليداتشو با لاستيكهاي چيني به زور به خورد مردم ميده ! همه مي بينند اما دم نمي زنند . مدعي العموم هم مواظبه تا داخل ماشين كسي بي حجاب نباشه !
من که نه تنها متعجب نشدم بلکه به یقین هم رسیده ام که برخی از نمایندگان مطمئنا حد‎اقل رانت بازی میکنند. حتماً براشون سود هنگفتی دارد که اینگونه ریخت و پاش می‌کنند و گرنه مسئولیت را باید به زور به افراد تحمیل کرد نه اینکه براش سرو دست بشکنند.
دزدی که دیگه کار زشتی محسوب نمیشه!
درود بر مردم آزاده بختیاری که اینقدر با صلابت جواب داد
مگه خدا خودش رحمی بکنه به این ملت که از لحاظ وجدانی واخلاقی بفکر کشور ومردم شون باشند جناب تابنک کشور در همه ی عرصها باید سالم باشه نه تنها مجلس اگه واقعا میخوای نطر مردمو بدونی برو تو بازار وببین وبشنووضع ونظر مردم واگه میخوای بازدید گنندگان سایت شما زیاد باشند که بیخود وقت خودتون میگیرین واز خدا درخواست میکنیم که اوضاع این کشور ومردمو درست فرمایند
وقتی تعداد قابل توجهی از نمایندگانی که هنوز در مجلس هستند ومشغول تدوین قانون ، ولی از طرف شورای نگهبان صلاحیت آنها تایید نشده وعنوان فساد مالی به اکثر آنها چسبیده است معمای غیر قابل حل نیست .کشوری قانون مدار است که پرونده تخلف مالی اینها را از شورای نگهبان گرفته ویقه انها را بچسبد. اما حیف وصد حیف که می شنویم افرادی در طیفی خاص در مدت مسئولیت قبلی خود تخلفات عدیده ای داشته ولی اکنون صلاحیت او تاییثد شده است
جواب سوال منحصر به مجلس نمی‌شود. این جواب قرار گرفتن در تمامی پست ها است.
سوال بزرگ و استراتژیک این است که چرا عرق ملی به این حد نزول کرده؟ مردم جواب را میدانند ، شما چطور؟
مگه دروغه؟واقعیته اون هم از نوع تلخ برای مردم.
باتوجه به اینکه در تمام انتخابات، مردم ایران نتیجه معکوس گرفته‌اند، مشخص می شود که توان تشخیص خوبی نداریم. به همین دلیل از همه می خواهم دیگر رای ندهیم و این کار خطیر را به فرشتگان بسپاریم. امیدوارم کمک‌های غیبی، باعث پر شدن صندوقها به نحو احسن بشود.
بجای ینهمه بودجه برای این همه نماینده بی بازده یه گروه مشورتی متخصص برای شخص اول مملکت تشکیل بدیم کافیه مردمم هر سال درگیر انتخابات نمیشن
حیف شد رو صندلی خوابم نمیاد وگرنه منم حتما در نمایندگی مجلس شرکت می کردم
حاضرم يارانه ام قطع شود ولي راي نخواهم داد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۱
اگه راست بگی و پاش وایستی
ما جماعت ایرانی از حرف تا عملمون خیلی فاصله داره
هیچوقت به منفعت جمعی فکر نکرده و نمیکنیم و منفعت خودمون رو هم برای سالهای دور نمیبینیم فقط نوک دماغمون و همون لحظه رو میبینیم
مجلسی که هر شخصی با هر تفکری از چپ و راست نمایندش بشه میشود مجلس فرمایشی فقط نمایش دادن مردم سالاری است و حاصلی برای ملت ندارد
شرف مرد به جود است و کرامت به سجود هر که این هر دو ندارد عدمش به زوجود
باید از همه نمایندگان تعهد محضری گرفته شود مبنی بر اینکه در صورت عدم حل مشکلات مشخص کشور باید استعفا دهند و نظارت شورای نگهبان مستمر و هرسال باشد و در صورت عدم احراز صلاحیت اخراج شوند
اون ارگاني كه به اینها صلاحيت نمايندگي ميده بايد جواب بدهند.
یک پیش بینی مهم؛ تابناک خواهشمندم این پیش بینی را نگهدارید۱: درانتخابات مجلس این دوره نسبت به تمام دوره ها بیشترین حضور مردم را درپای صندوق رای خواهیم داشت تردید نکنید ۲: درانتخابات ۲۰۲۰ رییس جمهوری امریکا پنج ساعت از انتخابات ریاست جمهوری که بگذرد ترامپ به همراه سه محافظ خود ترور میشود وکشته میشود امید است سایت تابناک بعد از تحقق این پیش بینی بتواند از روی ای پی یا هر اقدام دیگر مرا پیداکند وپیش بینی های بعدی را درخواست نماید م ع
پاسخ ها
......
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۱
نه بابا......
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۱
بابا نوستر اداموس کی بودی توووووو......!!!!!؟
من رای نمیدم . چون میخوام به خودم احترام بزارم
در یک کلام ناکارآمدی. نماینده ها در تصویب قوانین جغرافیایی برای حوزه انتخابی و تصمیمات کشوری عملکرد خوبی ندارن. از کوزه همان تراود که در اوست.
ما عمدا دموکراسی رو به بازی گرفتیم. نماینده‌ها عملا دفتری در حوزه انتخابی ندارن که به مردم پاسخگو باشه و حتی یه جلسه عمومی در کل دوره با مردم بذارن و گزارش بدن.
نماینده ها در تصویب قوانین جغرافیایی برای حوزه انتخابی و تصمیمات کشوری عملکرد خوبی ندارن
در یک کلام ناکارآمدی. نماینده ها در تصویب قوانین جغرافیایی برای حوزه انتخابی و تصمیمات کشوری عملکرد خوبی ندارن. از کوزه همان تراود که در اوست.
ما عمدا دموکراسی رو به بازی گرفتیم. نماینده‌ها عملا دفتری در حوزه انتخابی ندارن که به مردم پاسخگو باشه و حتی یه جلسه عمومی در کل دوره با مردم بذارن و گزارش بدن.
نماینده ها در تصویب قوانین جغرافیایی برای حوزه انتخابی و تصمیمات کشوری عملکرد خوبی ندارن
نمابنده شهر ما با مدرک سیکل واردمجلس شد الآن ریس کمیسیون انرژی مجلس است وباضدوبند ثروت وقدرت فساد مالی اداری کار چاق کنی ورشوه ازشهرام جزایری وامیراریا امپراطوری درست کرده و۲۰سال هیچکس هم نمیتونه
آقاي بهشتي نژاد .بهترهاين كامنتائي كه گذاشته شده رو يه جمع بندي بكني . مطمئننا به يه نتيجه ائي خواهي رسيد .
شورای نگهبان میگوید اینها قبل از اینکه برود مجلس سالم بوده اند و تایید صلاحیت آنها درست بوده و پس از آن فاسد شده اند !!!!!!!!!!!
پس معلوم میشود مجلس مکانی .. لطفا این مرکز را حذف کنید.
رای بی رای، از طرف کارمندان و کارگران مظلوم و زیر خط فقر
علت همه مشکلات ما این است:

آنکس که نداند و نداند که نداند در جهل مرکب ابد الدهر بماند

تمام و ختم کلام
ولش کنید این حرفا را حجاب را بپایید اسلام را بخطر نندازه ....
بنظرم باید انتخاب نمایندگان حزبی باشه و حزب یک لیست از نخبگان دارای صلاحیت بده و ان هم درست انتخاب بکنند نه با پول. چون در بسیاری از شهرها الان هرکی پول بده وارد لیست میشه. بعد از انتخاب لیست مردم براساس سلیقه خود به لیست رای بدند نه اینکه خودشان انتخاب بکنند چون در کشور ما تشخیص خوب از بد در شرایط فعلی امکان پذیر نیست بخصوص برای مردم عادی.
دیگر همه حرفها را که باید بزنند زدند میتوان گفت کسانیکه میگن رای بدین
همدست وبار غار همین نمایندگان هستند وقت میبینیم عروسی دخترانشان در استرالیا در خانه ۸۰۰هزار میلیاردی برگزار میشه ودر قدیم یک حقوق بگیر مثل من بودند اگر این دزدی نیست پس چه هست ارث باباش بوده خجالت بکشید . رای بی رای گرچه همین عده رای میاورد چون ....
بهمن97 دلار 16تومن پراید 37 تومن بهمن98 دلار 13تومن پراید 62تومن. اونوقت میشه یکی بگه حضرات تو مجلس دقیقا چیکار میکنند؟
خدا پدرتو بیامرزه واقعا
همه این جماعت که از گرانی و سو مدیریت می نالند
ما نماینده ای باید انتخاب کنیم که باید بفکر خودش نباشد
مجلس راهش را از مردم جدا کرد
نماینده فقط محمود صادقی داره دست شورای نگهبان رو هم رو میکنه
رای بی رای، از طرف تمام کارمندان و کارگران ستمدیده فقیر شده
با انتخاب درست، دزد انتخاب نکنیم
یه سوال اقای مصباحی مقدم؟
چی میشه که یه نماینده بعد از چهار سال جزو میلیاردرها میشه؟
رای نمی دهم، رای نخواهیم داد
بهتر است تلاش بیهوده نکنی
رای بدیم که چی؟
متاسفام
اصلا بود و نبود مجلس چه اهمیتی دارد
در تمام انتخابات شركت كردم ولي ديگه نميروم
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی