بازدید 12881

دعوای رسانه‌ای استقلال و پرسپولیس برسر گل مشکوک

۲۴ساعت پس از دربی ۹۱ و تساوی دو تیم سرخابی، هر دو باشگاه پرسپولیس و استقلال با صدور بیانیه در رسانه ها با هم درگیر شدند که محور این اختلاف بر سر یک گل مشکوک به آفساید بوده است.
کد خبر: ۹۵۷۷۳۵
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۵ 08 February 2020

۲۴ساعت پس از دربی ۹۱ و تساوی دو تیم سرخابی، هر دو باشگاه پرسپولیس و استقلال با صدور بیانیه در رسانه ها با هم درگیر شدند که محور این اختلاف بر سر یک گل مشکوک به آفساید بوده است.

به گزارش تابناک ورزشی، به نقل از سایت باشگاه استقلال، با توجه به اعتراض‌های به حق و ادامه‌دار هواداران استقلال به قضاوت دربی اخیر و پس از بررسی مجدد صحنه‌های مسابقه و مشورت با کارشناس‌های بی‌طرف، باشگاه استقلال اعتراض رسمی خود را به تیم داوری مسابقه اعلام و از مجاری قانونی پیگیری خواهد کرد.

باشگاه استقلال علاوه بر اعتراض به کلیت قضاوت دربی، به مصداق‌های مشخصی معترض است که به طور مستقیم بر نتیجه مسابقه موثر بوده است. نمونه بارزی از اشتباهات رخ داده در داوری دربی، گل دوم تیم رقیب است که در موقعیت کاملاً آفساید به ثمر رسید و بعد از پایان مسابقه و در رسانه‌های تصویری و نوشتاری تبدیل به خطای کارشناسی نیز شده است.

باشگاه استقلال قویاً معتقد است این صحنه گل قربانی تصویربرداری نه چندان مناسب شده است. نکته مورد اعتراض دیگری که رفته‌رفته تبدیل به یک سنت در مسابقه‌های استقلال شده، سوت‌های اشتباه در مواقعی است که استقلال از حریف پیش می‌افتد. موردی که به مراتب شدیدتری در دربی اخیر نیز رخ داد و بعد از گل دوم و برتری استقلال، تیم داوری بارها از خطاهای واضح حریف چشم‌پوشی کرد و در موارد تعجب‌آوری خطاهای رخ داده روی بازیکن‌ها استقلال را به نفع تیم مقابل سوت زد.

باشگاه استقلال به اطلاع جامعه ورزش ایران و هواداران عزیز و محترم استقلال می‌رساند که در موارد ذکر شده اقدام قانونی خواهد کرد و از حق باشگاه و هواداران استقلال عقب‌نشینی نخواهد کرد.

در واکنش به این مواضع ، قدوسی مدیر روابط عمومی باشگاه پرسپولیس اظهار داشت: محسن قهرمانی، سخندان و سلیمانی و همچنین چند کارشناس داوری دیگر در گفت و گو با رسانه ها تاکید بر آفساید نبودن گل پرسپولیس‌ داشته اند اما اکنون باشگاه استقلال با استناد به عکسی اشتباه که لحظه دقیق پاس دادن به استوکس را نشان نمی دهد مدعی آفساید بودن گل دوم پرسپولیس شده و دیگر مستندات انها نیز استناد به خوب نبودن تصاویر صدا و سیما و البته تاکید بر نظر کارشناسان بوده آن هم بدون نام‌بردن از کارشناس داوری خاصی.

وی افزود: باشگاه پرسپولیس با انتشار ویدیو و استناد به نظرات کارشناسی گل اول حریف را محصول دو اشتباه داور در اعلام ضربه ایستگاهی و متعاقبا نادیده گرفتن خطای آشکار چشمی روی انصاری دانسته و تاکید دارد اخطار در صحنه ای دیگر بی مورد به اوساگونا داده شد چرا که او مرتکب خطایی روی گلر حریف نشد و داور در یک صحنه هم داورضربه ایستگاهی چسبیده به محوطه جریمه بدلیل خطای محرز روی اوساگونا را اعلام نکرد و به رغم ۲۴خطای حریف هیج کارت زردی به بازیکنان این تیم نداد.

قدوسی ادامه داد: باشگاه استقلال صحنه دقیق پاس داده شده به استوکس روی گل دوم را منتشر نکرده در حالی که طبق اتفاق نظر کارشناسان پای چشمی افساید را پر کرده بود. آنها گفته اند برخی کارشناسان گل را افساید می دانند اما از کارشناسی نام‌نبرده اند. عجیب آنجاست که دیگر ادعا و استناد این باشگاه خوب نبودن تصویربرداری انجام شده از سوی صدا و سیما است. قطعا خود هواداران استقلال هم اینگونه استدلال ها را نمی پسندند.

مدیرروابط عمومی پرسپولیس گفت: متاسفانه در یک برنامه به رغم تاکید کارشناسان و انتشار عکس و ویدیو از سوی باشگاه پرسپولیس دو اشتباه داور در گل اول استقلال به شکل عجیبی کارشناسی نشد و البته کارشناسان روی آفساید نبودن گل رسن و پرشدن آفساید با پای چشمی در لحظه ارسال پاس به استوکس تاکید کردند. جامعه فوتبال قضاوت می کند و ما امیدواریم علاوه بر بررسی دقیق ادعاهای طرفین درباره داوری که از سوی پرسپولیس مستند و با ویدیو و برگرفته از نظرات کارشناسی و از سوی باشگاه استقلال توام با استناد به عکسی اشتباه و ویدیوهای ناموجود(!)بوده شاهد وحدت رویه در تصمیم گیری ها باشیم.

وی خاطرنشان کرد: جامعه فوتبال قضاوت می‌کند. شجاع خلیل زاده بعد از دربی رفت با استناد کاملا اشتباه به یک عکس که در استیناف با استعلام از داور رد شد اما از دو بازی محروم شد و اکنون نه تنها تصاویر و عکس‌های کاملا مشابه که ویدیوهای توام با پرخاش های تند سرمربی حریف به داور در این دربی موجود است که امیدواریم به آنها نیز رسیدگی شود‌.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۰
خخخخخخخخ به تصویربرداری صدا و سیما هم ایراد میگیرن این جماعت هوچیگر ششتقلالی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۰
شما پرس پولی هستین با اپشنای وزارت و فدراسیون و کمیته داورا و کمیته انضباطی که همه پرچمشون برا شماس
نتیجه مسابقه سرخابی و دعواهای خاله زنکی آنقر ضایع است که هر بچه ای می فهمد هدف این شامورتی بازیها فقط
هر دو گل پرسپولیس در شرایطی بثمر رسیدند که ۵۰درصد بسود گل و ۵۰درصد هم میتوانستند آفساید اعلام شوند ولی داور هر دو گل را سالم اعلام کرد
برابر الدحیل دیگر داور یار دوازدهم پرسپولیس نیست.و خواهیم دید که با اختلاف پرسپولیس می بازد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۰
دمت گرم تو آسیا مشخص میشه،شرمنده منفی دادم
استقلال مظلوم باید با داور وتیم حکومتی دست خالی رقابت کنه،ما اشتباه میکنیم پس چرا تمام کادروبازیکنان تیمهای لیگ برتر ولیگ یک ودو مثل شهرداری ماهشهر همه میگن پیروزی حمایت خاص میشه،مردباش سانسورش نکن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۰
همه تیم ها بخ خصوص تیم های شهرستانی مانند سپاهان در مقابل داروان ترسو مظلوم هستند
هوچی گرای آبی!!!!!!!!!!!! اتوبوووووووووووووووس
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۰
اتوبوسی بهترین خط حمله است و شما بهترین خط داوری
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۰
استقلال که مشکل پول نداره ، راه دادگاه کاس را هم که خوب بلدن ، طی یک مسافرت تفریحی آقایون هیات مدیره رو بفرستن برن به دادگاه کاس شکایت کنن
من طرفدار استقلال هستم و بازی را تماشا کردم تیمی که 2بر1 جلو افتاده و مساوی تمام میشود دلیلش این است که فرهاد مجیدی باید بداند که نباید در این لحظات تیم را به دفاع بکشاندوقتیفقط در برنامه دفاع باشد مسلم که حریف بر حملاتش اضافه خواهد کرد که این هم شد و گل مساوی نصیبمان شد. این طبیعی اگر برنده به دفاع فرو رود احتمال قوی مساوی یا بازنده خواهد بود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۰
هر کاری میکرد با بازی بکش زیرش اگه گل نمیزدن لنگی ها حتما پنالتی در میومد
بازیکن دو روز نیامده شون زمین بازی رو با تشک کاراته اشتباه گرفته
حتما بهش گفته بودن بزن داور کاراته کا ست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۰
قربون يه استقلالي چيز فهم
عیار تیم پرسپولیس در جام باشگاههای آسیا مشخص می شود . آنجا دیگه نه داور رو دارن نه فدارسیون و نه وزیر ورزش
عیار تیم پرسپولیس در جام باشگاههای آسیا مشخص می شود . آنجا دیگه نه داور رو دارن نه فدارسیون و نه وزیر ورزش
عیار این دو تیم درباری در لیگ آسیا مشخص خواهد شد چون دیگه یار دوازدهم ندارن (داور )
اصلاْ و ابدا آفساید نیود و این هوچیگری باشگاه استقلال برای فرار از آن است که گلش در شرایط خطا به ثمر رسید و از خطای نکرده بازیکن \رس\ولیس روی وریا غفوری شروع شد. از قدیم گفتن دست پیش بگیر پس نیافتی.
وقتي شهر خودرو را از مقامات بالا تهديد كردن كه مربي اش رابايد به پرسپوليس بدهد مشخص است كه هم جوره هواي اين تيم را دارند
خواهیم دید
توی آسیا : حقارت تیم فدارسیون و وزرات خونه رو
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار