بازدید 14097

ثبت شکایت ۱.۱ میلیارد دلاری علیه ایران در کانادا

وکلای کانادایی به نیابت از بستگان قربانیان پرواز ۷۵۲ اوکراین، پرونده‌ای جهت دریافت غرامت به ارزش ۱.۵ میلیارد دلار کانادا (۱.۱ میلیارد دلار آمریکا) در دادگاه‌های این کشور گشوده‌اند.
کد خبر: ۹۵۷۶۳۶
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۹ 08 February 2020

 

به گزارش تابناک به نقل از رویترز، «مارک آرنولد» وکیل شناخته شده کانادایی که قبلاً نیز در پرونده دیگری وکالت ضبط دارایی‌های ایران در این کشور را با موفقیت به انجام رسانده بود، اکنون می‌خواهد پرونده غرامت بازماندگان قربانیان کانادایی هواپیمای اوکراینی را جلو ببرد.

خبرگزاری رویترز گزارش داده نام شاکی اصلی درخواست غرامت پنهان نگاه داشته شده تا خانواده وی در ایران با مشکل نشوند. به همین علت شاکی پرونده با نام مستعار «جان داو»، از اعضای درجه یک خانواده «جک داو» معرفی شده است.

در جریان سرنگونی هواپیمای اوکراینی ۱۷۶ نفر از جمله ۵۷ شهروند کانادایی که عمدتاً دوتابعیتی بودند، همچنین چندین شهروند اوکراین، افغانستان و بریتانیا و شهروندان خود ایران کشته شدند.

به نوشته رویترز، قبلاً کانادا در پرونده دیگری دارایی‌های جمهوری اسلامی از جمله دو ساختمان را ضبط کرده و به فروش رسانده بود و معلوم نیست آیا ایران اساساً دارایی دیگری برای ضبط شدن در کانادا دارد یا نه. آرنولد می‌گوید پرونده برای سال‌ها باز خواهد ماند و حکم ضبط دارایی‌های ایران در آینده نیز پی‌گیری خواهد شد.

منبع: مهر
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۲۷
انتشار یافته: ۱۳
بله از جيب آني که دکمه موشک را فشرده که نمي رود از جيب ملت فقير ايران مي رود
این همه شهروندش ازبین رفتن خوب حقشه، لا اقل اونی که زد را معرفی کنید که این همه خسارت به ایران زد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۹
نتیجه می گیریم دولت کانادا برای شهرونداش ارزش غایله مثل دولت ما
جالب و عجیب اینه که چنین حادثه مهمی اتفاق افتاده ، هیچیک ار مسئولین استعفا نداده ویا برکنارنشدند.
چی میگین؟؟؟اولا که برای هر کشوری این اتفاقات پیش میاد،و این اتفاق غیرعمدی بود،کسی با اینا دشمنی که نداشت،در ثانی همین کشور پرطمع اگر همون هواپیما در کشور خودشون سقوط میکرد یا غیر عمد میزدند همچین غرامتی را قبول میکردند،در ثانی هممون موظفیم اگر غرامت تعیین شد بپردازیم،ما از سپاه و نیروهای مسلح حمایت میکنیم،چطور اونا جونشون را برای امنیت ما کف دست میگیرن.
پس ناسپاسی نکنید
من که حاضرم برم کانادا براشون مجانی کار کنم.
منم از کانادا بابت ایجاد فشار روحی بر من ادای غرامت میکنم. 1.1 میلیارددلار
صرف نظر از جنبه عاطفی این فاجعه،پرداخت غرامت در اینگونه حوادث از طریق عرف و حقوق بین المللی و بر پایه رویدادهای مشابه صورت می گیرد .این فرد یکی از صهیونیست های کاناداست و کسی هم به او وکالت خانواده های جانباخته را واگزار نکرده است چون ادم زنده نیاز به وکیل و وصی ندارد .پس اینگونه اخبار و اعمال بیشتر شانتاژ تبلیغاتی و سیاسی است وگرنه این دادگا و حتی خود کانادا اهلیتی برای صدور حکم در محدوده حقوق ببن الملل را ندارند کما اینکه حتی دولت اوکراین قبلا گفته بود اگر بر سر غرامت به توافق نرسیم به مجامع بین المللی مراجعه می کنیم یعنی حتی صاحب هواپیما چنین حقی برای خودش قایل نیست که این موضوع را به دادگاههای اوکراین ارجاع دهد کانادا که جای خود دارد
داریم خسارتش رو می دیم.
ایزان هم شکایت کانادا رو بکنه که آقای خاوری رو با 3000 میلیارد تومن ایران پناه داده و سرمایه مملکت رو برده به کانادا. و اجازه دستگیری ایشون رو نمیده
دیه حق هست و باید پرداخت بشه
اونها هم حق دارند
شهروند اونها هستند و باید دفاع کنند
اینا مثل ما مردم ایران نیستن که اینقد فراموشکاریم اونا تا حقشون کامل نگیرن ول کن ماجرا نیستن
اللحساب از خاوری بگیرن،
تا ما هم از کانادا به جرم پناه دادن به مجرمین و غارت اموال ایران شکایت کنیم .
بعد ماء به التفاوت را حساب کنند.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر