بازدید 7216

انتقاد نامزدهای دموکرات‌ آمریکا از ترور شهید سلیمانی

نامزدهای دموکرات انتخابات ریاست جمهوری 13 آبان ماه 1399 در ادامه کارزار انتخاباتی، این بار در مناظره خود در نیوهمپشایر به رئیس‌جمهور این کشور به دلیل صدور دستور ترور فرمانده سابق نیروی قدس سپاه پاسداران تاختند.
کد خبر: ۹۵۷۵۳۵
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۰ 08 February 2020

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، نامزدهای دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در مناظره خود در ایالت نیوهمپشایر از صدور دستور دونالد ترامپ برای ترور سپهبد قاسم سلیمانی به شدت انتقاد کردند.

هفت نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری سوم نوامبر ۲۰۲۰ (۱۳ آبان ۱۳۹۹) شامل چهره‌های ارشدی چون «برنی سندرز، پیت بوته‌جج، الیزابت وارن، جو بایدن، امی کلوباچار» سه روز مانده به برگزاری انتخابات مقدماتی نامزدهای این انتخابات در ایالت نیوهمپشایر، در یک مناظره شرکت کردند.

در بخشی از این مناظره، مجری از نامزدهای دموکرات درباره حمله تروریستی و غیرقانونی بامداد ۱۳ دی ماه آمریکا در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی بغداد که به شهادت سردار سپهبد قاسم سلیمانی انجامید سوال کرد و پرسید، اگر شما بودید دستور این حمله را صادر می‌کردید؟

«پیت بوته‌جج» در پاسخ به این سوال گفت: «در وضعیتی که ما با تصمیم رئیس‌جمهور ترامپ (برای صدور فرمان ترور سردار سلیمانی) شاهد بودیم، هیچ شواهدی مبنی بر اینکه این اقدام کشور ما را امن‌تر کرده باشد، وجود ندارد».

این نامزد دموکرات ادامه داد: «ببینید من در قبال کارزار قتل و هرج و مرجی که ژنرال سلیمانی و افراد وابسته به او بانی آن بودند، احساس بسیار شدیدی دارم اما انگار اینطور است که ما هیچ چیزی از جنگ در عراق (در سال ۲۰۰۳) هیچ چیزی یاد نگرفته‌ایم اینکه حذف کردن یک فرد بد ایده خوبی نیست اگر شما ندانید که چه کاری دارید انجام می‌دهید».

بوته‌جج که خود به عنوان سرباز در جنگ آمریکا در عراق حضور داشت، گفت: «این رئیس‌جمهور ما را به آستانه یک جنگ (با ایران) برد البته این موضوع به حمله به سلیمانی شروع نشد و با خارج کردن ما از توافق هسته‌ای ایران این موضوع شروع شد؛ توافقی که همین دولت (ترامپ) کارآمدی آن را تایید کرده بود».

وی افزود: «(نیروهای نظامی آمریکا) سزاوار داشتن رئیس‌جمهوری هستند که اطلاعات (سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا) را بخواند، به وضعیت امنیت بین‌المللی توجه نشان دهد، با متحدانمان مشورت کند و سیاست داخلی آمریکا را از این موضوعات خارج نگه دارد و اگر راهکار جایگزینی وجود داشته باشد، هیچ وقت نظامیانمان را در معرض خطر قرار ندهد».

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر