بازدید 5710

نصب دستگاه تشخیص مصرف الکل در خودرو‌ها در رم

در پی افزایش تصادفات رانندگی ناشی از مصرف مشروبات الکلی در کشور‌های اروپایی، دستگاه تشخیص میزان مصرف الکل توسط رانندگان و قابل نصب در خودرو به بازار آمد.
کد خبر: ۹۵۷۳۶۰
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۲ 07 February 2020

 

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما از رم، رئیس شورای ایمنی حمل و نقل اروپا در مصاحبه با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما در رم، با پافشاری بر اجباری شدن نصب این دستگاه در وسایل نقلیه، گفت: هر سال در قاره سبز بیش از ۲۵ هزار نفر در تصادفات رانندگی جان خود را از دست می‌دهند که ۲۵ درصد این تصادفات مرگبار، ناشی از مصرف الکل است.

آنتونیو اونوزو، رئیس شورای ایمنی حمل و نقل اروپا افزود: الکل لاک، دستگاهی است که با نصب در خودرو، می‌تواند تشخیص دهد آیا راننده در حالت طبیعی است یا خیر. در صورتی که راننده در زمان آزمایش میزان الکل در بدنش، حتی به میزان کمی الکل مصرف کرده باشد این دستگاه، به طور خودکار اجازه روشن شدن را به خودرو نخواهد داد.

طرح نصب اجباری این دستگاه برای رانندگان تاکسی یا اتوبوس و کامیون و همچنین برای افرادی که در حین رانندگی سابقه مصرف الکل را دارند در حال بررسی است. به گفته رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ایتالیا، تاثیر مخرب الکل بر میزان ایمنی در رانندگی بسیار بالاست.

جووانی بوزاکا، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ایتالیا گفت: بر اساس آمار منتشر شده هر روز در ایتالیا به طور متوسط ۹ نفر در حوادث رانندگی جان خود را از دست می‌دهند و ۶۶۰ نفر نیز زخمی می‌شوند که بخش قابل توجهی از این تصادفات به علت مصرف مشروبات الکلی است.

نصب دستگاه تشخیص مصرف الکل در برخی از انواع خودرو‌ها در اروپا، یکی از گزینه‌های کاهش تصادفات جاده‌ای است. مسئولان ذیربط اروپایی بر این باورند که اجباری شدن نصب دستگاه تشخیص مصرف الکل در خودروها، از شمار قربانیان آن در کشور‌های عضو اتحادیه اروپایی به میزان قابل توجهی کم خواهد کرد. شرکت‌های بیمه به رانندگانی که دستگاه تشخیص مصرف الکل را خریداری و در داخل خودروشان نصب کنند، تخفیف‌های ویژه‌ای در نظر گرفته اند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر