بازدید 26728
گزارش کامل ششمین روز سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر؛

جزئیات نامه سازمان سینمایی درباره نمایش آشغال های دوست داشتنی اصل / پخش فوتبال به جای فیلم سینمایی

دبیر جشنواره فیلم فجر روز گذشته با نمایش دو فیلم «شین» و «عنکبوت» در بخش خارج از مسابقه برای اهالی رسانه موافقت کرد و با توجه به این نامه سازمان سینمایی، باید دید با نمایش این فیلم نیز موافقت می‌کند؟ ششمین روز جشنواره فیلم فجر با نمایش فیلم «کشتارگاه» به کارگردانی عباس امینی، «مردن در آب مطهر» اثر نوید محمودی، فیلم مستند «زمستان است» به کارگردانی مهرداد زاهدیان و فیلم کوتاه «پاندای قرمز» اثر علی پاک‌نیا همراه است.
کد خبر: ۹۵۷۲۱۲
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۸ 06 February 2020

از کشتارگاه تا مردن در آب مطهرششمین روز جشنواره فیلم فجر با رونمایی از فیلم‌های بلند داستانی «کشتارگاه» و «مردن در آب مطهر»، فیلم مستند «زمستان است» و فیلم کوتاه «پاندای قرمز» همراه شد که از میان آنها، «کشتکارگاه» جزو آثار قابل قبول بود. اما اتفاق مهم روز، انتشار نامه سازمان سینمایی مبنی بر بلامانع اعلام شدن نمایش فیلم «آشغال‌های دوست داشتنی اصل» پس از انکار این نامه است؛ نامه‌ای که توپ را در زمین دبیرخانه جشنواره فجر می‌اندازد.

به گزارش «تابناک»؛ جشنواره فجر سی و هشتم از شنبه دوازده آغاز شد تا بیست و دوم بهمن با نمایش و داوری 28 فیلم بلند داستانی در دو بخش اصلی و نگاه نو، ده فیلم کوتاه داستانی و ده مستند همراه خواهد بود. همچون چند دوره پیشین، سینمای خبرنگاران سینمایی و منتقدین فیلم، سینماملت تعیین شده است. در این دوره با کاهش خبرنگاران غیرفعال یا غیرمرتبط، عوامل فیلم ها در کنار اهالی رسانه در پردیس سینمایی ملت حضور دارند و میهمانان و هنرمندان در پردیس سینمایی چارسو به دیدن فیلم‌ها خواهند نشست.

اگر جزو تماشاگران جشنواره در سینماهای مردمی هستید، راهنمای کامل فیلم‌ها جشنواره را مشتمل بر مشخصات تمامی فیلم‌ها از اینجا می‌توانید ببینید.

از اتفاقات تلخ روز ششم جشنواره، توقف جشنواره و پخش دربی بود. ظاهراً دربی برای برگزارکنندگان و برخی تماشاگران از مهم‌ترین فیلم‌های سینمایی سال پراهمیت‌تر است. برای درک بهتر باید تصور کرد جشنواره کن یا برلین متوقف شود تا یک دربی آن کشور در سالن این جشنواره‌ها پخش شود! ظاهراً حتی برگزارکنندگان جشنواره متوجه نیستند که این رویداد دست کم برای اهالی رسانه، یک اتفاق تفریحی نیست، بلکه «شغل» حاضران در سینما ملت است.

 

جزئیات نامه سازمان سینمایی درباره نمایش آشغال های دوست داشتنی اصل

از کشتارگاه تا مردن در آب مطهر

تابناک» روز گذشته گزارش داد، در نامه‌ای از سازمان سینمایی به متولیان جشنواره فجر تاکید شده که نمایش فیلم سینمایی «آشغال‌های دوست داشتنی اصل» برای خبرنگاران و منتقدین در جشنواره فجر بلامانع است. این نامه مجوز پخش تک سانس این فیلم در سینمای رسانه‌ها و منتقدین برای استمزاج از ایشان است؛ درخواستی که کف مطالبه سازندگان این فیلم در مقطع کنونی محسوب می‌شود.

پس از انتشار این خبر، برخی سوءجریان های خبری در فضای سینما، منکر وجود چنین نامه ای شدند. با این حال، وجود نامه مورخ 98/11/07 سازمان سینمایی قابل انکار نیست؛ نامه ای که در پاسخ به نامه یک ماه پیش‌تر محسن امیریوسفی تهیه کننده و کارگردان این فیلم سینمایی صادر شده است.

در متن این نامه چنین آمده است: «با توجه به درخواست جناب آقای محسن امیریوسفی تهیه کننده و کارگردان محترم فیلم سینمایی آشغالهای دوست داشتنی اصل مبنی بر نمایش نسخه جدید فیلم در بخش خارج از مسابقه سی و هشتمین جشنواره ملی فجر، به استحضار می رساند از آنجا که این فیلم دارای پروانه نمایش است و ابلاغ رسمی به عدم حضور و ممنوعیت آقای بهروز وثوقی در نقش بازیگر فیلم دریافت نکردیم و با رعایت جمیع جهات، مستدعی است در صورت صلاحدید در مورد یک بار نمایش فیلم در جشنواره اعلام نظر فرمایید.»

این نامه در حالی صادر شده که چندی پیش شهاب حسینی در نامه‌ای خطاب به رئیس جمهور که رونوشت آن به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بود، درخواست کرد با رفع ممنوعیت حضور بهروز وثوقی در سینمای ایران دستور نمایش نسخه اصلی «آشغال‌های دوست داشتنی» با حضور این بازیگر در جشنواره فجر را صادر کند.

دبیر جشنواره فیلم فجر روز گذشته با نمایش دو فیلم «شین» و «عنکبوت» در بخش خارج از مسابقه برای اهالی رسانه موافقت کرد و با توجه به این نامه سازمان سینمایی، باید دید با نمایش این فیلم نیز موافقت می‌کند؟

 

 

فیلم‌های روز ششم

ششمین روز جشنواره فیلم فجر با نمایش فیلم «کشتارگاه» به کارگردانی عباس امینی، «مردن در آب مطهر» اثر نوید محمودی، فیلم مستند «زمستان است» به کارگردانی مهرداد زاهدیان و فیلم کوتاه «پاندای قرمز» اثر علی پاک‌نیا همراه شد؛ آثاری که از میان آنها کشتارگاه از ساختار بهتری برخوردار بود.

 

کشتارگاه

رونمایی ده فیلم بخش نگاه نو جشنواره فیلم فجر؛ از روز صبر تا لباس شخصی
کارگردان: عباس امینی
تهیه‌کننده: جواد نوروزبیگی
نویسنده: عباس امینی و حسین فرخ زاده
بازیگران: مانی حقیقی، باران کوثری، امیرحسین فتحی، حسن پورشیرازی و حامد علیپور
خلاصه داستان: «امیر چند ماهی است که از فرانسه دیپورت شده است، او بخاطر پدرش شریک یک جنایت هولناک می‌شود. رفیق: اینجا صلیب سرخی‌ها بهت میگن چیتا. امیر: چی؟ رفیق: چیتا… یوزپلنگ.» فیلم با یخ زدگی سه کارگر در سردخانه به دست مدیر کشتارگاه آغاز می شود و با دلالی در فروش دلار ادامه پیدا می‌کند. در نهایت مدیری که کارگران خود را در این سردخانه حبس کرده بود... .

 

مردن در آب مطهر

فیلم‌های بخش سودای سیمرغ جشنواره فجر سی و هشت
کارگردان: نوید محمودی
تهیه‌کننده: جمشید محمودی
نویسنده: نوید محمودی
بازیگران: علی شادمان، ندا جبرائیلی، متین حیدرنیا ، صدف عسگری و سوگل خلیق علیرضا آرا، امیررضا رنجبران، خیام وقار ، پیمان مقدمی،مهتاب جعفری ،فرید اسحاقی، فاطمه شکری، محیا رضایی ،فاطمه میرزایی و علیرضا مهران
فیلمبردار: مرتضی غفوری
تدوین گر: نیما جعفری جوزانی
خلاصه داستان: چند جوان مهاجر افغان قصد رفتن به اروپا را دارند.

رونا نام شخصیت دختری است که در میان این مهاجران، با حامد ارتباط احساسی برقرار می‌کند و یکی از النگوهای خودرا که یادگار مادرش است به نشانه یافتن یکدیگر در غربت به حامد هدیه می‌دهد. فارغ ازاین که همین نشانه در پایان قصه، تلخ ترین تصویر از مرگ رونا در آب مطهر است.

 

زمستان است

فیلم شهردار تهران به جشنواره فجر راه یافت، مستندهای تحسین شده بیرون ماند
کارگردان: مهرداد زاهدیان
تهیه‌کننده: پیروز حناچی
داستان: روایتی از خیابان لاله زار تهران

 

پاندای قرمز

کارگردان: علی پاک‌نیا
تهیه‌کننده: مهبد عبقری

 

 

در نشست خبری فیلم «کشتارگاه» مطرح شد؛
نمونه‌های واقعی از این داستان وجود دارد

نشست خبری فیلم «کشتارگاه» به کارگردانی عباس امینی با حضور کارگردان ، جواد نوروز بیگی (تهیه‌کننده)، حسین فرخ‌زاده (نویسنده)، امیرحسین فتحی و باران کوثری (بازیگر)، احسان رفیعی‌جم (مدیر فیلمبرداری)، حمید نجفی‌راد (تدوین)، سحر عصرآزاد (منتقد) با اجرای محمود گبرلو امروز پنجشنبه هفدهم بهمن ماه در پردیس سینمایی ملت برگزار شد.

مدیرروابط عمومی جشنواره سی‌وهشتم به جابجایی ساعت نشست این فیلم به دلیل پخش دربی استقلال-پرسپولیس اشاره کرد و بیان داشت: با هماهنگی، ساعت نشست را به دلیل پخش فوتبال جابجا کردیم.

منتقد حاضر در جلسه درباره فیلم «کشتارگاه» گفت: من فیلم‌های قبلی کارگردان را بررسی کردم، او بافت جنوب را به خوبی می‌شناسد و این فیلم این موضوع را در درام جاری کرده است.

سحر عصر آزاد با بیان این مطلب که کارگردان دید خوبی به فیلم‌های مستند دارد تصریح کرد: «کشتارگاه» به این مساله و نگاه او نزدیک است. بافت مستند و بافت درام در این فیلم به خوبی دنبال شده است. امینی این توانایی را دارد که با نگاه خود فیلم‌هایش را متمایز کند.

عصرآزاد همچنین انتخاب بازیگران چهره در این فیلم را هوشمندانه دانست و گفت: حضور بازیگران چهره در یک فیلم آن را غیرهنری نخواهد کرد. اگر بازیگری در خدمت درام باشد آنجاست که می توان فهمید که یک کارگردان آیا برای گیشه بازیگر ستاره انتخاب کرده یا برای بهتر شدن قصه اش. انتخاب بازیگران تنها به دلیل گیشه و فروش نبوده و آن‌ها با توجه به چالشی که در درام دارند انتخاب شده‌اند.

کارگردان «کشتارگاه» درارتباط با داستان فیلم گفت: به دنبال ساختن فیلم جدیدی بودیم که موضوع روز باشد. فیلم‌های قبلی من نتوانستند اکران عمومی خوبی داشته باشند. با انتخاب موضوع دلار و دغدغه جامعه نسبت به آن که موضوع روزاست تصمیم به ساخت این فیلم گرفتم.

امینی تصریح کرد: در تحقیقات این فیلم دسترسی کاملی به روند پخش دلار در بازار نداشتیم از این رو به سمت دلار فروش‌های کیفی رفتیم.

حسین فرخ‌زاده نویسنده فیلم در ارتباط با داستان گفت: نمونه‌های واقعی از این داستان وجود دارد و نمونه کاراکترهای واقعی آن برخی از دوستان من هستند. اگر هرکسی به تجربه‌هایش توجه کند با این موضوع در اطرافیانش روبه رو می‌شود. منطقه جنوب امکانات دراماتیک زیادی برای ساخت این فیلم به ما داد.

نوروز بیگی تهیه کننده «کشتارگاه» هم در ارتباط با تهیه این فیلم گفت: این قصه بسیار جسورانه بود و داستان آن را دوست داشتم. قرارداد پخش این فیلم را در زمان ساخت فیلم بستیم و برنامه‌ریزی‌‌های خوبی در این زمینه داشتیم.

در ادامه کارگردان «کشتارگاه» در ارتباط با اکران عمومی فیلم و نظرهای مردمی گفت: در چند کاری که ساختم طبیعتا در بخشی از آن به هنر پرداخته‌ام و این بار شانس این را داشتم که در کنار این بازیگرها فیلم بسازم. هیچ موقع در انتخاب بازیگرها به فروش فکر نکردم. فروش معادله پیچیده‌ای دارد. آرزوی هرکسی که فیلم می‌سازد این است که مورد استقبال مخاطب باشد. دوست دارم همه رده‌های سنی فیلم من را دوست داشته باشند و این فیلم را ببیند.

در ادامه باران کوثری در ارتباط با حقوق بازیگرها و و پیشنهاد نقش براساس چهره بازیگر، گفت: تخصص بازیگری را نباید نادیده بگیریم و تنها صرف فروش را به این افراد نسبت دهیم.

امینی هم در ارتباط با سوالی مبنی بر حضورش در جشنواره برلین گفت: برای داوری در جشنواره برلین بخش جنریشن انتخاب شده‌ام.

امیرحسین فتحی، بازیگر، در ارتباط با نقش خود در «کشتارگاه» گفت: در این فیلم با آقای امینی گفت‌وگوهای زیادی درمورد نقشم در فیلم داشتیم و من هم تلاش کردم به این نقش نزدیک شوم.

امینی نیز در ادامه در مورد نقش فتحی در این فیلم توضیح داد: انگیزه امیرحسین یکی از مواردی بود که من را جذب کرد. من او را در تئاتر دیده بودم و برای این نقش مناسب دیدم. او برای حضورش در یک نقش وقت و انرژی زیادی می‌گذارد.

وی افزود: برای اکران عمومی اگر ایرادی در فیلم وجود داشته باشد آن را اصلاح خواهیم کرد.

صداگذار فیلم در ارتباط با صداگذاری «کشتارگاه» توضیح داد: صدا در سالن ایراد داشت. وقتی کار تمام شد نسبت به باند سالن پخش اعتراض کردم. در این فیلم قصد داشتیم با برخی از صداها فشاری که روی کاراکتر وجود داشت را به مخاطب نیز القا کنیم.

امینی تصریح کرد: در انتخاب لوکیشن جنوب سعی کردم خروج گوسفندان از کشور را به واقعیت نزدیک کنم.

او در ارتباط با بخشی از داستان گفت: در ایران سلیقه‌ای برای شنیدن داستان داریم و تلاش ما بر این بود که در روایت کردن داستان موجزگویی کنیم و وقت مخاطب را نگیریم. تاکیدمان بر طرح موضوعات مهم‌تر بود.

امیرحسین فتحی بازیگر این فیلم هم گفت: یکی از اتفاقات جالبی که در نقش امیر افتاد؛ این بود که او مشکلات مالی دارد و درگیر فساد می‌شود. اما در انتها دچار عذاب وجدان می‌شود و از ادامه راهی که در پیش گرفته بود پشیمان می‌شود.در قصه به خوبی به این کاراکترپرداخته شد.

 

در نشست خبری فیلم «مردن در آب مطهر» مطرح شد:
تا روزی که احساس کنم هنوز قصه درباره افغان‌ها وجود دارد، به ساخت فیلم درباره آن‌ها ادامه خواهم داد

نشست خبری فیلم «مردن در آب مطهر» به نویسندگی و کارگردانی نوید محمودی با حضور کارگردان، جمشید محمودی (تهیه‌کننده)، علی شادمان، ندا جبرئیلی، سوگل خلیق، علیرضا آراء، متین حیدری‌نیا، پیمان مقدمی (بازیگران)، نیما جعفری جوزانی (تدوینگر) محمود دهقانی (طراح چهره‌پردازی)، شبنم اصغری (طراح لباس) و آرامه اعتمادی (منتقد) با اجرای محمود گبرلو پنجشنبه هفدهم بهمن ماه در پردیس سینمایی ملت برگزار شد.

در ادامه  نوید محمودی کارگردان فیلم درباره چرایی انتخاب سوژه گفت: مهم‌ترین مساله‌ای که باعث انتخاب یک سوژه برای من و برادرم می‌شود دغدغه‌هایمان است. نشان دادن مشکلات افغان‌ها باعث می‌شود درام بهتر روایت شود، سال‌های گذشته نیز درباره افغان‌ها فیلم ساخته‌ایم و فیلم‌هایی بوده‌اند که به آن‌ها توجه شده است. در همین راستا قرار است با شبکه سه فیلمی درباره دو برادر جوان و موفق افغان بسازیم.

جمشید محمودی نیز درباره پیش‌بینی‌اش از وضعیت گیشه و‌اکران فیلم «مردن در آب مطهر» گفت: به گیشه امید زیادی نداریم اما مخاطبی که در ذهنمان است حتما از این فیلم استقبال خواهد کرد.

همچنین نوید محمودی، کارگردان درباره اکران این فیلم عنوان کرد: قرار است این فیلم در افغانستان و تاجیکستان هم اکران  شود. در افغانستان شهر کابل تنها 6 سالن سینما دارد و در آن‌ها فیلم‌های هندی نشان می‌دهند. احساس می‌کنم اکران این فیلم در آن کشورها مقداری به بازگشت سرمایه کمک کند.

در ادامه آرامه اعتمادی منتقد اظهار داشت: برادران محمودی جزو کسانی هستند که معمولا استقبال خوبی از فیلم‌هایشان توسط مردم افغان می‌شود و در افغانستان به عنوان افراد موفق شناخته می‌شوند.

همچنین نوید محمودی در پاسخ به این سوال که چگونه بنیاد فارابی را برای گرفتن وام و‌ ساخت این فیلم مجاب کردید، گفت: شورایی در بنیاد فارابی وجود دارد که فیلمنامه‌ها را بررسی می‌کنند و نهایتا تعدادی را برای تولید و پرداخت وام و تعدادی را برای شراکت انتخاب می‌کنند. ما دو برادر به شدت کار می‌کنیم و با بودجه کم فیلم می‌سازیم. باتوجه به نوع بودجه‌ای که برای ساخت فیلم نیاز داریم گرفتار نمی‌شویم. معمولا کسانی که در تولید فیلم با ما همراه می‌شوند دستمزدهایشان را کمتر می‌کنند یا حتی گاهی از گرفتن آن صرف نظر می‌کنند.

وی با اشاره به برخورد ایرانی‌ها با مردم افغان گفت: اگر از برخورد ایرانی‌ها با مردم افغان ناراحت شدید برداشت شخصی خودتان است. در فیلم من ایرانی‌هایی که نشان داده شده‌اند قاچاقچیان انسان هستند. زمان مهاجرت کسی با شما شوخی ندارد؛ زیرا هدف تنها رساندن شما به مقصد و گرفتن پول است.

او در ادامه افزود: در همین فیلم پلیس حضور دارد که به پرونده دختر گم شده رسیدگی می‌کند یا حتی زنی را در فیلم می‌بینیم که از دختران افغان مراقبت می‌کند و به آن‌ها سقفی برای خواب می‌دهد. در تمام دنیا شخصیت‌های منفی بد هستند و شخصیت‌های مثبت خوب.

این کارگردان درباره فروش فیلم «مردن در آب مطهر» در گیشه عنوان کرد: هر فیلمسازی که فیلم می‌سازد و به سوژه‌اش فکر می‌کند، مانند این است که نقاشی می‌کشد. فکر نمی‌کنم این فیلم شکست بخورد، مانند فیلم «چند متر مکعب عشق» که زمان اکران یک میلیارد و نیم فروخت و مردم از آن استقبال کردند با وجود اینکه ساعد سهیلی در آن زمان هنوز چهره نشده بود.

او همچنین در پاسخ به این سوال که آیا قصد دارد باز هم به ساخت فیلم درباره افغان‌ها ادامه دهد یا نه، بیان داشت: شاید در تلویزیون برای کسی تماشای فیلم یا سریال درباره افغان‌ها جذاب نباشد؛ اما در سینما مخاطب هر تصمیمی که بخواهد می‌گیرد و می‌تواند این فیلم را برای تماشا انتخاب کند یا نکند. تا روزی که احساس کنم هنوز قصه درباره افغان‌ها وجود دارد و جذاب است به ساخت فیلم درباره آن‌ها ادامه خواهم داد.

محمودی درباره اسم این فیلم عنوان کرد: وقتی می‌گوییم «مردن در آب مطهر» به این معنی است که یک آدم برای رفتن به کشوری دیگر باید دین خود را کنار بگذارد و دین آن کشور را برگزیند و این اجبار به معنی مرگ است.

ندا جبرئیلی بازیگر این فیلم درباره لهجه خود در «مردن در آب مطهر» گفت: لهجه من در این فیلم برای عده‌ای از مخاطبان باورپذیر بود و عده دیگری هم بودند که این اعتقاد را نداشتند. معلمی داشتیم و با او برای بازی و گویش تمرین می‌کردیم.

او ادامه داد: تصمیمم بر این بود که این نقش را به گونه‌ای بازی کنم و لهجه‌اش را به گونه‌ای ادا کنم که در یادها بماند.

متین حیدری‌نیا درباره غیبت خود در سینما با توجه به اینکه تجربه کار با اصغر فرهادی را در گذشته داشته، گفت: به دلایل شخصی مدتی از سینما فاصله گرفتم و می‌خواستم با فیلم قدرتمندتری به سینما بازگردم. کسانی که از بچگی وارد سینما می‌شوند، بعد از مدتی از یادها می‌روند. اقای محمودی جسارت به خرج داد و با من که در کودکی وارد سینما شده بودم همکاری کرد. از این به بعد با انرژی و حساسیت بیشتری به کارم ادامه خواهم داد.

سوگل خلیق نیز درباره همکاری با برادران محمودی در این فیلم گفت: هرگز به بازی در فیلم‌های برادران محمودی نه نمی‌گویم. از هر شکل و اندازه همکاری با برادران محمودی استقبال می‌کنم. بازی در چنین نقش‌هایی که نیاز به لهجه  دارد چالش برانگیز و برایم جذاب است.

کارگردان فیلم «مردن در آب مطهر» درباره لهجه متین حیدری‌نیا عنوان کرد: می‌خواستم از بازیگران ایرانی یک افغان باورپذیر بسازم و این بسیار سخت است. برای ما دو برادر چنین چالش‌هایی جذاب است. بازیگران این فیلم در بهترین شکل ممکن همه چیز را اجرا کردند.

او در ادامه افزود: این فیلم در سینمای چارسو اکران شد و بعضی از مخاطبان متوجه نشدند که متین حیدری‌نیا ایرانی است و افغان نیست. برخی بازیگران سینما لطف کردند و برای بازی در یک نقش کوتاه در فیلم ما حضور پیدا کردند.

محمودی تصریح کرد: برای مهاجرت چیزی جز آنچه که در فیلم بیان شده نمی‌توان گفت. عموی من در شرایط خوبی از ایران مهاجرت نکرد. زمان رفتن تمام دارایی‌هایش را نصف قیمت فروخت. دلیل مهاجرتش نیز به خاطر فرزندانش بود.

نوید محمودی همچنین در پاسخ به این سوال که احتمال حضور فیلمش در بخش سودای سیمرغ جشنواره فجر را می‌داد یا خیر گفت: قطعا این فکر را می‌کردم حتی این فیلم باید جایزه بگیرد، از علی شادمان حتما باید تقدیر شود.

علی شادمان بازیگر فیلم «مردن در آب مطهر» گفت: من اصالتا کرد هستم و زبان کردی و افغان تقریبا شبیه هم هستند. ما با مشاور زبان ده روز و روزی هفت ساعت زبان تمرین می‌کردیم و درنهایت با آمادگی کامل جلو دوربین رفتیم.

محمودی همچنین در پاسخ به این سوال که آیا در آینده فیلمی با موضوع مدافعان حرم خواهد ساخت گفت: مدافعان حرم نسل دیگری از مهاجران هستند. هرکسی که از کشورش دور باشد مهاجر است. به معنای واقعی نباید به افغان‌ها فقط به چشم کارگر نگاه کرد. دختر من 9 سال دارد و هنوز شناسنامه ندارد. بعد از کلی رفت و آمد به شرط ترک تابعیت قبلی به او شناسنامه خواهند داد. نمی‌شود دختر من را نادیده گرفت، فرشته محسنی در ایران به دنیا آمده حتی اگر ایرانی نباشد. در آینده فیلمی درباره مدافعان حرم خارج از بحث شعاری خواهیم ساخت.

نوید محمودی در پایان خاطر نشان کرد: بنیاد سینمایی فارابی 27 درصد از بودجه این فیلم را تامین کرد.

 

ده سانس فوق‌العاده در روز ششم جشنواره

محمدرضا فرجی مدیر امور سینماهای جشنواره فیلم فجر در گفتوگو با ستاد خبری جشنواره درباره سانسهای فوق‌العاده روز ششم جشنواره سی و هشتم گفت: در ششمین روز از جشنواره فیلم‌های خروج (ابراهیم حاتمی‌کیا) در موزه سینما و پردیس زندگی، شنای پروانه (محمد کارت) در سینماهای استقلال، زندگی و موزه سینما، روز صفر (سعیدملکان) در سینماهای فرهنگ و ایران‌مال، درخت گردو (محمدحسین مهدویان) در سینما ایران‌مال، سه کام حبس (سامان سالور) در سینما آزادی و خورشید (مجید مجیدی) در سینما گالریا به سانس فوق‌العاده رسیدند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار