بازدید 26841
آخرین تحولات خاورمیانه؛

سفر بنیامین نتانیاهو به چند کشور عربی/تنش در مناسبات کویت و عربستان/ جلسه شورای امنیت در مورد اوضاع بحرانی ادلب/ محاصره شهر راهبردی سراقب از سه محور از سوی ارتش سوریه

تنش در مناسبات کویت و عربستان، جلسه شورای امنیت در مورد اوضاع بحرانی ادلب، محاصره شهر راهبردی سراقب از سه محور از سوی ارتش سوریه و تهیه پیش نویس محکومیت طرح «معامله قرن» در شورای امنیت از جمله مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های مرتبط با خاورمیانه بوده اند. در این میان، باید به سفر بنیامین نتانیاهو به چند کشور عربی نیز اشاره کرد.
کد خبر: ۹۵۷۱۸۰
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۴ 06 February 2020

تنش در مناسبات کویت و عربستان، جلسه شورای امنیت در مورد اوضاع بحرانی ادلب، محاصره شهر راهبردی سراقب از سه محور از سوی ارتش سوریه و تهیه پیش نویس محکومیت طرح «معامله قرن» در شورای امنیت از جمله مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های مرتبط با خاورمیانه بوده اند. در این میان، باید به سفر بنیامین نتانیاهو به چند کشور عربی نیز اشاره کرد.

به گزارش «تابناک»؛ «دانا فایس» تحلیلگر امور سیاسی شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل پیش از برگزاری انتخابات کنیست (پارلمان رژیم صهیونیستی) احتمالاً به چند کشور عربی سفر خواهد کرد.

این تحلیلگر امور سیاسی به نام این کشورها اشاره ای نکرد.

سفر بنیامین نتانیاهو به چند کشور عربی/تنش در مناسبات کویت و عربستان/ جلسه شورای امنیت در مورد اوضاع بحرانی ادلب/ محاصره شهر راهبردی سراقب از ۳ محور از سوی ارتش سوریه

وی اعلام کرد، این خبر را بر اساس گزارش های اخیر در رسانه های رژیم صهیونیستی و نزدیکی اخیر تل آویو با سودان، مغرب و امارات بیان می کند.

گفتنی است، انتخابات کنیست قرار است دوازدهم مارس (۲۲ اسفند) برگزار شود.

تنش در مناسبات کویت و عربستان

وزارت خارجه کویت درباره انتشار ویدئوی اهانت‌های یک شهروند سعودی به کویت و مردم این کشور در یکی از شبکه‌های اجتماعی با سفارت کویت در ریاض تماس گرفت.

روزنامه الرای افزود: این تماس مقدمه ای برای تدابیر حقوقی و قانونی لازم علیه شهروند سعودی صورت گرفت.

مطلق السلطان، شهروند سعودی در این فایل ویدئویی کشور کویت را مسخره و به مردم این کشور اهانت کرد.

السطان مساحت کوچک کویت نسبت به عربستان را به باد تمسخر گرفت و مدعی شد، در برخی مناطق کویت روسپیگری رواج دارد؛ این گفته های اهانت آمیز شهروند سعودی، باعث خشم و نارضایتی گسترده ای در بین کویتی ها شده است.

جلسه شورای امنیت در مورد اوضاع بحرانی ادلب

سفر بنیامین نتانیاهو به چند کشور عربی/تنش در مناسبات کویت و عربستان/ جلسه شورای امنیت در مورد اوضاع بحرانی ادلب/ محاصره شهر راهبردی سراقب از ۳ محور از سوی ارتش سوریه

محاصره شهر راهبردی سراقب از سه محور از سوی ارتش سوریه

منابع سوری از تسلط ارتش سوریه بر شهرک اسلامیین در حومه ادلب و محاصره شهر سراقب از سه محور خبر دادند.

ارتش سوریه در ادامه عملیات خود ـ که از ۲۴ ماه گذشته میلادی شروع شده تاکنون ـ بر مناطق زیادی مسلط شده است.

بر اساس این گزارش؛ ارتش سوریه با درهم شکستن تروریستهای اجناد قفقاز بر شهرک اسلامیین در شرق شهر سراقب در حومه جنوب شرقی ادلب مسلط شد و به این ترتیب سراقب از سه محور به محاصره درآمد.

این در حالی که در حومه جنوبی حلب نیز ارتش سوریه بر مناطق القلعجیه، زیتان، خلصه، الحمیره، الخالدیه پس از نبرد با تروریستها جبهه النصره مسلط شده است.

تهیه پیش نویس محکومیت طرح «معامله قرن» در شورای امنیت

برخی اعضای شورای امنیت سازمان ملل، پیش‌نویس قطعنامه محکومیت طرح «معامله قرن» به عنوان طرح ترامپ درباره فلسطین را منتشر کردند.

در پیش‌نویس این قطعنامه، الحاق مناطقی از کرانه باختری به رژیم صهیونیستی محکوم شده است.

در این قطعنامه تصریح شده است، الحاق هر بخش از کرانه باختری به رژیم صهیونیستی غیرقانونی اعلام و اظهارات مقاماتی که خواستار الحاق این مناطق به رژیم صهیونیستی هستند، محکوم شده است.

پیش‌نویس قطعنامه مذکور از طرف نمایندگان تونس و اندونزی در میان دیگر اعضای شورای امنیت توزیع شده و خواستار برگزاری نشست‌های لازم پیرامون بحث بر سر وضعیت و شرایط فلسطین در منطقه شده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۲۰
اول از همه یادآوری میکنم که تو دوست من که داری نظر منو میخونی ایرانی هستی،پس دورو برتو نگاه نکن.جلو رو نگاه کن که پرچم ایران رو میبینی.
ترکیه به خاک سوریه تجاوز کرده و با کمال پررویی تهدید هم میکنه و به ارتش سوریه حمله میکنه.
سیاست های اردوغان گیج کننده شده،الان شرایط رو طوری کرده که روسیه نمیدونه چطور باید واکنش نشون بده.
اردوغان دقیقا حرف های ترامپ رو میزنه.
گهگاهی چارتا بدوبیراه هم به اسرائیل میگه که مثلا بگه مسلمونه.
آخر بازی وارد بازی شدن و قصد ندارن بزارن این بازی به خوبی و خوشی تموم بشه.
ایران بخاطر روابط با ترکیه که در سالهای اخیر خوب بوده در شرایطی مثل روسیه قرار داره و به نظر میاد نمیدونه با این ترکیه دوقطبی جیکار باید کرد.
ترکیه و آمریکا شرایط پایان جنگ در سوریه رو سخت کردن.
جنگ سوریه عملا دو سال پیش تمام شده بود که با دخالت آمریکا و مزدورش ترکیه به اینجا رسیده.
ایران و روسیه تصمیم بگیرن.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۷
گهگاهی چارتا بدوبیراه هم به اسرائیل میگه که مثلا بگه مسلمونه!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
یعنی مسلمان کسیه که با آمریکا بد باشه ؟؟
یعنی عربستان و امارات وعمان و .... مسلمان نیستند ؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۷
ایران و روسیه از بشار اسد دفاع کردند و اسرائیل و امریکا و بقیه از اون طرف
دخالت خارجی ها سوریه را به اینجا رساند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۷
نام این کشورهای فلسطین فروش رو نیار.
ترکیه کشوری است که دارای بیشترین حجم مبادلات تجاری با اسراییل از طریق قاچاق ثروتهای مردم سوریه ازجمله نفت، منابع طبیعی و آثار باستانی می باشد.
این یک علامت برای همه کشورهای مسلمان است
پاسخ ها
میثم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۷
درست است !! در کنار همه اینها رفت و آمد آزادانه شهروندان دو کشور برای توریسم و داشتن روابط دیپلماتیک و همچنین برگزاری رزمایشهای هوایی اسرائیل در آسمان ترکیه که هر ساله انجام میشود را نیز باید اضافه کرد.
آنوقت دوستان پانترک ما اقدامات غیر دموکراتیک اردوغان را با هزاران سفسطه و مغلطه عجیب و غریب توجیه میکنند و از وی دفاع مینمایند. آنها تبدیل به سربازان سایبری اردوغان شده اند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۷
ترکیه حق داره با هر کس که منافعش اقتضا کنه مراوده داشته باشه
تمام کشورهای مسلمان هم با اسرائیل درگیر نیستند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۷
قبلا هشدار داده بودند اردوغان اصالت یهودی دارد
کسی باور نمیکرد
سوریه چیزی ازش مونده ؟؟؟؟؟؟

وقتی اعراب به همدیگر رحمی ندارند انتظار دوستی اعراب با ایران توهم بزرگی است

مسئولان زیاد روی عراق و لبنان و اعراب حساب نکنند
حساب یمن از اعراب جداست
بزرگترین کمک و لطف و دوپینگ سیاسی به اسرائیل را احمدی نژاد و رفقای تند رو و جبهه پایداری در دادن شعار های ، محو اسرائیل و انکار هالو کاست به آنها کردند
و کلید مظلوم گرایی را برایشان روشن کردند
و اعرابی که بیش از ۷۰ سال با اسرائیل دشمن بودند را به دوستان و متحدان نزدیک آنها تبدیل کردند
و در مقابل اکثرا بر علیه ما وارد جنگ لفظی و قهر و تهدید در آمدند.
و متاسفانه اکثر همان ها برای انتخابات مجلس نامزد و تایید صلاحیت شده اند و با در دست داشتن سیمای میلی و تریبونهای متعدد و قدرت و حمایت های نهادهای انتصابی برای کشور و مردم، خوابهای بسیار خطرناکی دیده اند .
پاسخ ها
علی حاج ملا حاجی
| Germany |
۱۲:۰۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۷
هیچ بنی بشری تاکنون اینقدر پوچ نظر نداده بوده است.
ناشناس محترم ۱۰:۲۴ در آلمان که یهودی ها بیشتر از هرکشوری زیر ساتور فاشیسم و صهیونیسم(فروش یهودیان به هیتلر برای کارمجانی و گرفتن امتیازات سیاسی پس از پیروزی در جنگ دوم) قرار دارند را چه میگویی؟
در اینجا اگر فقط در جلسه ای سیاسی یک کلمه از کودک سنگ انداز فلسطینی بگویی بعنوان ضد جهود حتی تا زندان انداختن مورد تعقیب قرار میگیری! آیا در آلمان هم احمدی نژادی ها که مصمم از گفتههای امام خمینی شاهد آورده بوده است حکومت میکرده که چنین جوی وجود دارد؟
آیا وجود همین جو در فرانسه ایتالیا و بخصوص انگلیس استعمار فرتوت هم بستگی به احمدی نژادی ها دارد؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۷
دقیقا همینطوره
بحران خاورميانه را فرا گرفته هم به هم ميپرند
اردوغان شعور این را ندارد که بفهمد غرب به دنبال تجزیه ترکیه است و با ماجراجوییهایش در سوریه و لیبی ترکیه را به خطر می اندازد. او با حماقتش باعث تقویت داعش در سوریه شد. اگر خیانت اردوغان نبود وضعیت سوریه اینطور بد نمی شد. ناامن شدن ترکیه به نفع ما نیست. امیدوارم این مردک سر عقل بیاید و از تجاوز به سوریه دست بردارد. اردوغان نباید فراموش کند که روسیه ساقط کردن هواپیمای روسی توسط ترکیه را فراموش نکرده.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۷
اردوغان اتفاقا آدم زرنگی هستش و در آینده کل کشورهای منطقه را به نفع خودش به جان هم انداخته و تجزیه خواهد کرد...
بحران در خاور میانه در مقابل بحران بین چین و آمریکا هنووز عاقبت بخیر است.
زیرا اردوغان با تمام پاندولی بازی کردن ها میداند تا کجا باید پایش را از گلیمش بیشتر دراز کند. در اخبار خواندم که باز در مقابل روسیه و در نتیجه سوریه عقب نشسته است و به گلایه کردن بسندیده کرده بود.
ام.آمریکا فعلا بزرگترین مشکلش قرض هایی است که به اروپا دارد و میخواهد زیرش بزند و هر طور شده چین را از طریق «ویروس کرونا» فلج نماید تا G5 جی پنج را در انگلیس و آلمان نتواند بسازد که اگر بسازد ام.آمریکا برای همیشه در ماورای اقیانوس مدفون خواهد گردید. تمام تاتر ترامپ با مجلس نمایندگان هم قدمی در این راه میباشد.
ترکیه مانند سک که جلوی صاحبش شیر است، تازمانیکه آمریکا به این وضعیت اسفناک دچار نگردیده بود، بامبول های پاندولی اش اهمیت داشت! باید منتظر وقایع دیگری بعنوان تلاش مذبوهانه پیشا افولی از آمریکا انتظار داشت. مسلح کردن زیردریایی های خود به بمب های اتمی هم از همین قدم های مذبوهانه وی میبباشد. منتها بشریت برای بهای افول امپریالیسم آمریکا را بخاطر هفتاد سال همکاری و هیچ نگفتن بپردازد که کمی دردناک است ولی در مقابل کشتار در اثر گرسنگی بی دارویی و قبل از هرچیز نداشتن راه فرار برای کشورهای کوچک و فقیر در چهار قاره هم اکنون خیلی بیشتر دردناک تر از مردن یکبار شیون هم یکبار است.
از سوی دیگر، یک منبع نظامی روز گذشته به تلویزیون المیادین خبر داد که ایست بازرسی متعلق به ارتش سوریه در شهرک «تل شامیران» واقع در حومه جنوب غربی «تل تمر» یک کاروان آمریکایی، که تلاش می‌کرد به سمت مناطق تحت استقرار ارتش سوریه در جنوب جاده بین‌اللمی «حلب- الحسکه»( بزرگراه ام 4» حرکت کند را متوقف کرد.

این منبع تصریح کرد، عناصر و افسران آمریکایی تلاش می‌کردند از پاسگاه ارتش در حومه تل تمر عبور کنند ولی افراد این پاسگاه مانع از عبور آنها به منطقه‌ای شدند که یگان‌های ارتش در آن مستقر هستند.

پیش از این، نقاط و ایست‌های بازرسی ارتش سوریه در حومه تل تمر و در امتداد جاده بین‌المللی، مانع از عبور گشت‌های آمریکایی از مناطقی شدند که یگان‌های ارتش به موجب توافق «سوچی» میان آنکارا و مسکو، در آنجا مستقر شده‌اند.
بازهم میگم میدونم که سانسورمیکنی ولی دشمن دیرینه ما روسیه وهمین عربهاهستندومابیخودی ازاسراییل نگرانیم!
پاسخ ها
هژیر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۷
دوست گرامی در دشمنی اعراب با ایرانیان شکی نیست و قابل انکار نیست این دشمنی، خوشبختانه دشمنان نادان و حقیر و فرومایه ما هستند و راه به جایی نخواهند برد، روسیه تزاری هم همیشه طی این چند قرن باعث زیان ایران و تجزیه و تضعیف ایران بوده تا اتحاد جماهیر شوروی هم همچنین بوده، امروز روس ها با ایران بر اساس منافع مشترک همکاری می‌کنند واین برای ما هم خوب و قابل قبول حداقل تا زمانیکه روابط به همین شکل باشد، نکته مهم اینکه شما از رژیم جعلی اسرائیل و اهداف و رویاهایی که یهودیان برای منطقه و ایران دارند آگاهی ندارید و بر اساس تبلیغات رسانه های زنجیره ای یهود رژیم اسرائیل رو بی خطر تلقی میکنید! خیر بزرگوار اسرائیل کل منطقه رو می‌خواهد سرچ کنید تو اینترنت رویای نیل تا فرات یهود تا از اهداف این رژیم مطلع شوید طرح تجزیه خاورمیانه به کشورهای کوچک و ضعیف و تحت کنترل اسرائیل چیزی که توسط آمریکا در حال اجراست، امروز گروهک های تروریستی و تجزیه طلب در سرتا سر منطقه و ایران از سوی اسرائیل حمایت مادی و معنوی می‌شوند، ما ایرانیان فارغ از هر نگاه سیاسی و مذهبی ایدولوژی باید ابتدا به منافع ملی ایران و ایران بزرگ و قدرتمند بیاندیشیم، پاینده ایران
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۷
درود بر شما
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان