بازدید 6779

تاکید مسرور بارزانی بر حضور نیرو‌های آمریکایی در عراق

نخست‌وزیر اقلیم کردستان عراق ضمن ابراز امیدواری نسبت به موفقیت نخست‌وزیر مکلف این کشور در ماموریت جدید خود، از احتمال پیدایش مجدد داعش سخن گفت.
کد خبر: ۹۵۷۰۷۳
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۸ 05 February 2020
به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، به نقل از سایت المسله، مسرور بارزانی، نخست وزیر اقلیم کردستان عراق امروز (چهارشنبه) در مصاحبه‌ای عنوان کرد: امیدواریم محمد علاوی، نخست‌وزیر مکلف در تشکیل دولت و ماموریت جدید خود موفق عمل کند.

وی خواستار پایبندی به توافقات اصولی منعقد شده میان اقلیم کردستان و بغداد در دوره عادل عبدالمهدی، نخست‌وزیر مستعفی عراق شد و گفت، عبد المهدی تلاش کرد، اما متاسفانه مورد حمایت کافی فراکسیون‌های سیاسی دیگر برای تداوم اجرای برنامه کاری خود قرار نگرفت.

نخست وزیر اقلیم کردستان عراق گفت: ما معتقدیم وی مسئول همه مشکلات کشور نبود و امیدواریم نخست وزیر جدید از حمایت بیشتری از سوی ملت و گروه‌های سیاسی جهت کسب موفقیت برخوردار باشد.

بارزانی اظهار کرد، افرادی هستند که مخالف رهبری دولت توسط علاوی هستند، اما در مقابل افرادی نیز وجود دارند که از وی حمایت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه خطر داعش همچنان به عنوان تهدید جدی پابرجا است بر لزوم باقی ماندن نیرو‌های آمریکایی در عراق تاکید کرد و گفت، همه عوامل اصلی که در پیدایش داعش نقش داشتند همچنان وجود دارند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر