بازدید 15098

دردسر بزرگ این روز‌های پایتخت

عضو شورای شهر تهران با اشاره به اینکه موتورسیکلت‌ها درتهران ۸ برابر خودرو‌ها آلودگی تولید می‌کنند، گفت: عدم مدیریت موتورسیکلت‌ها در پایتخت دردسرساز شده است.
کد خبر: ۹۵۶۹۹۱
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۴ 05 February 2020

 

به گزارش تابناک به نقل از فارس، مجید فراهانی، عضو شورای شهر تهران درباره آلودگی ناشی از تردد موتورسیکلت‌ها اظهارداشت: یکی از مشکلات شهر تهران که باعث آلودگی هوا و ترافیک می‌شود، عدم مدیریت در حمل و نقل موتورسیکلت‌ها است که این موضوع سبب دردسر در پایتخت شده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۶ هزار موتورسیکلت در سطح شهر تهران شماره گذاری شده است، عنوان کرد: اغلب این موتورسیکلت‌ها فرسوده هستند و هر موتورسیکلت بین ۷ تا ۸ برابر یک خودرو آلودگی ایجاد می‌کند، لذا نباید در کنار فرهنگسازی برای افزایش ایمنی و کاهش تصادفات موتورسیکلت، از مناسب سازی این وسیله نقلیه غافل شویم.

عضو شورای شهر تهران افزود: در بسیاری از کشور‌ها مساله رفت و آمد موتورسیکلت‌های فرسوده را محدود کرده‌اند و مالیات کلانی برای آن تعیین شده است.

فراهانی با تأکید براینکه فرهنگ موتورسواری به نحو مناسبی در سطح شهر تهران ترویج نشده است، اظهار کرد: به همین دلیل شاهد تجاوز موتورسیکلت‌ها به حریم پیاده روها، حرکات نمایشی در سطح معابر و عدم رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی از سوی موتورسواران هستیم.

وی افزود: تردد در جهت مخالف خیابان‌های یک طرفه و استفاده نکردن از کلاه ایمنی نیز از جمله خطراتی است که در درجه اول امنیت خود این عزیزان را به خطر می‌اندازد. از این رو کمپین «موتورسوار خوب» در راستای فرهنگسازی با تضمین تداوم فعالیتش می‌تواند بسیار موثر واقع شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۱۹
همه این ها به خاطر بی توجهی ماموران راهنمایی و رانندگی در برخورد با متخلفین هست و این بی توجهی متخلفین رو هر روز گستاخ تر می کنه. به طوری که همه راکبین وسایل نقلیه جلوی چشم پلیس هر نوع خلاف رانندگی که امکان داره انجام بشه رو انجام می دهند.
از همه بدتر موتورهای با پلاک مخدوش که کاملاً ایجاد مشکل امنیتی میکنن.
مجید جان .دلبندم .تعارف نکن برو سر اصل مطلب (مالیات)....اصلا توی شورا مطرح من سوراخ هر چیز دودزا رو ببندن.
معاینه فنی رو به تمام وسایط تولید کننده آلودگی تعمیم دهید .
من مشکلی ندارم ؛ یه موتور برقی اصل تایوان بهم بدین نامردم اگه خودم موتور بنزینی رو تحویل شما ندم.
دهنت همه رو سرویس کردین حالا نوبت رسیده به موتوری های بدبخت؟
مشکلات ترافیکی ورود به حریم بقیه خودرو، حرکات مارپیچ، عبور کردن از لای خودرو ها که منجر به خط انداختن آنها می شود بخصوص پیک موتوری ها و پیتزا برها که یک باکس آهنی هم پشت موتور دارن و بدون توجه به بقیه حرکت میکنند، صداهای ناهنجار بخصوص در محله های خلوت که صدای اگزوز بعضی موتورها واقعا غذاب آور است ... بهتر است مدیریت دقیق جهت این موضوع انجام شود
کمپین به درد خودتون میخوره شما موتورسیکلت هاروبا قیمت واقعی و استاندارد جهانی به دست مصرف کننده برسون اونوقت ببین موتورسوارها باز هم نیاز به فرهنگ سازی دارن یا نه! موتوری که برج هشت پارسال 14 میلیون بوده الان چرا باید 34 میلیون باشه ؟؟؟؟ چرا برای خودرو هزارتا کمیسیون و شورا وجود داره تا قیمتش برای مصرف کننده واقعی باشه ولی موتورسیکلت کاملا باند بازی و مافیایی هست؟
پاسخ ها
مجید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
حالا نه اینکه قیمت خودروها واقعی شده
اگر موتور سیکلت رو برقی می کردید دیگه اینهمه آلودگی جز ترافیک شاهد نبودیم
پاسخ ها
مجید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
باید همه وسایل نقیله بویژه خودرو ها برقی بشه
با سلام ، همه امور مهم را 40 ساله رها کردید، فرهنگ سازی نکردید، زیر ساخت درست نکردید و ........
نتیجه اش دقیقا همین می شود.
با تشکر
موتور سواری که اتوبانو خلاف میره باید زد و رفت ، قانون باید اینکارو آزاد کنه
تا حالا کدوم مسکل با این کمپینهای شعاری حل شده که لسه به حل معضلی به این پیچیدگی امیدوار بود. در مناطق مرکزی تهران نمیشه راه رفت از دست موتورهای قانوون شکن
موتور سوار خوب؟؟؟؟؟؟؟؟
مکه داریم؟؟؟؟
به نظر من نیروی انتظامی اراده و اقتدار لازم را در برخورد با این حجم موتور سیکلت بسیار بسیار متخلف ندارد- خیابانها- اتوبانها- پیاده رو ها- ورود ممنوع ها- خطوط ویژه- همه و همه جولانگاه موتورسورانی شده که به هیچ هیچ قانون و قاعده ای پایبند نیستند و جان و امنیت مردم و زن و بچه های ما رو به خطر انداختند
اتوبان را در مسیر برعکس میایند- حتی رمپ های خروجی اتوبانها را بر عکس بسمت ماشین ها میایند- بازار و چراغ برق و لاله زار دقیقا خیابانهای وحشت است و کاملا بحال خود رها شده اند
قصه کیف و موبایل زنی ها که جای خود دارد
لازم است وقتی نیروهای نظامی مقتندر ما می توانند داعش را نابود کنند اینجا در مقابل نیمه داعشی های موتور سوار ار خود اقتدار بیشتری نشان دهند
پاسخ ها
مجید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
دقیقاً یه حرکت جهادی نیاز داره از طرف راهنمایی و رانندگی
این بنده های خدا اگر پول داشتن که مالیات بدن میرفتن ماشین میخریدن یا یک موتور نو
سوء مدیریت خودتون را گردن موتورسیکلت سوارها نندازید لطفا
موضوع فقط آلودگی هوای ناشی از موتورسیکلت ها نیست. مهم تر از اون آلودگی روانی ناشی از این افسارگسیختگی بی پایان موتورسیکلت هاست که به همین راحتی در سطح شهر به قوانین راهنمایی و رانندگی بی اعتنایی می کنند و برخوردی هم با آنها نمی شود. عبور موتورسیکلت با سرعت سرسام ور از چراغ قرمز و حرکت در خلاف جهت خیابان ها و بزرگراه ها با امنیت روانی من و شما مرتبط ست و فقط یک پدیده بی نظم اجتماعی نیست. من شخصا از این افراد موتورسوار بسیار دلخورم که در یک جامعه انسانی، اینطور بی محابا فانون شکنی کرده و به حقوق دیگران تجاوز می کنند.
حسابشان با خدا و ترازوی عدالت او.
سر چشمه شاید گرفتن به بیل چو پر شد نشاید گرفتن به پیل

الآن شروع به اصلاح کنید بهتر از ساعت دیگر است؛ البته شرط آن درست کار نمودن سایر اجزاء سامانه رفت و آمد و دیگر سامانه های مرتبط است.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار