بازدید 124444

ایرانی‌های عزیز‌تر از جانم؛ اشتباه ما عراقی‌ها را مرتکب نشوید!

نجاح محمد علی، تحلیلگری عراقی است که در شبکه‌های فارسی زبان خارج از ایران در میزگرد‌های مرتبط با مسائل منطقه و به ویژه ایران شرکت می‌کند و عموما مواضعی در موافقت با سیاست‌های ایران دارد و پیش می‌آید که گاهی مخالفانش او را متهم می‌کنند که نیروی جمهوری اسلامی ایران است. وی اخیرا در توئیتی با یادآوری سرنوشت عراق نوشته بود: ایرانی‌های عزیز‌تر از جانم، مثل یک برادر عاشق خدمت شما عرض می‌کنم.
کد خبر: ۹۵۶۹۹۰
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۲ 05 February 2020
تابناک ـ سید مسلم بهشتی نژاد؛ «نجاح محمد علی»، تحلیلگری عراقی است که در شبکه های فارسی زبان خارج از ایران در میزگردهای مرتبط با مسائل منطقه و به ویژه ایران شرکت می کند و عموما مواضعی در موافقت با سیاست های ایران دارد و پیش می آید که گاهی مخالفانش او را متهم می کنند که نیروی جمهوری اسلامی ایران است. وی اخیرا در توئیتی با یادآوری سرنوشت عراق نوشته بود: «ایرانی های عزیزتر از جانم، مثل یک برادر عاشق خدمت شما عرض می کنم. مقوله امنیت را نادیده نگیرید و اشتباه ما عراقی ها را مرتکب نشوید. رسانه هایی که مشوق خشونت و ناامنی در ایرانند، به فکر رفاه شما نیستند و به فکر نابودی شما و ایرانند؛ تجربه سوریه، عراق و لیببی را نادیده نگیرید».

به گزارش «تابناک»؛ امنیت شاید مهم‌ترین کالایی است که یک حکومت موظف است آن را برای شهروندانش تامین کند تا آنان از آن بهره مند گردند؛ حتی تعجبی ندارد اگر هدف اولیه ایجاد حکومت‌ها را تامین امنیت بدانیم و مسائل مهمی چون معیشت و رفاه را در مرحله دوم و سوم اولویت قرار دهیم. طبیعتا وقتی از امنیت سخن می‌گوییم در نگاه اول، امنیت فیزیکی در قالب تمامیت ارضی، حفظ جان و مال مردم و ... به ذهن‌ها خطور می‌کند؛ امنیتی که در درون یک حاکمیت با قوه قهریه و در بیرون با استفاده از نیرو‌های نظامی تامین می‌شود. در این گزارش نیز، امنیت در قالب سخت افزاری و فیزیکی مورد بررسی قرار گرفته است.
 
 
برگردیم به سخن نجاح محمد علی؛ سخن بسیار درستی است که نباید اشتباه سایرین را تکرار کرد و امنیت را نادیده گرفت. امنیت مهم ترین کالای تولید شده مشترک توسط مردم و حاکمیت است. نکته مهم این که کالایی به نام امنیت بدون تردید در یک رابطه متقابل بین شهروندان و حاکمیت تولید می شود. در یک نظام مردمسالار در کشورهای در حال توسعه که مردمسالاری نوپایی را تجربه می کنند، حاکمیت برای ایجاد امنیت به ثبات اهمیت می دهد و آزادی های مدنی شهروندان را در جایی مخل امنیت می داند. در مقابل شهروندان نقض آزادی های اساسی و سلب حق مشارکت خود در روند تصمیم گیری های کلان کشور را با توجیه حفظ امنیت نمی پذیرند. در واقع نوعی تنازع بین شهروندان و حاکمیت در مورد آزادی و ثبات برای ایجاد امنیت دیده می شود. سوال اینجاست که از مردم بخواهیم از آزادی حق اعتراض، حق مشارکت و سایر حقوق مدنی خود برای تداوم امنیت چشم پوشی کنند؟ یا از حاکمیت بخواهیم برای حفظ امنیت، آزادی های مشروع مردم را سلب نکند؟

در کشورهایی که در آن انسجام اجتماعی بالاست و تهدیدات متعددی مانند تنازعات قومی، گرایش های مرکز گریز، سطوح گسترده اختلاف طبقاتی، فقر، بیکاری، بی ثباتی اقتصادی و نابسامانی سیاسی وجود ندارد و انسجام اجتماعی در حد قابل قبولی وجود دارد، برای تولید امنیت و حفظ آن چندان تعارضی بین ثبات و همزمان استفاده مردم از آزادی های مشروع آنان وجود ندارد؛ اما در کشورهای کمتر توسعه یافته به دلیل وجود مشکلات ذکر شده به ویژه نبود انسجام اجتماعی و انباشت این مشکلات به مرور زمان در کنار به پایان رسیدن صبر و تحمل مردم، حاکمیت خود را در مقابل مردم می بیند و بدین ترتیب در چنین جوامعی گاهی امنیت مردم یا امنیت ملی، تبدیل به امنیت حکومت می شود و مدیران یک کشور امنیت حکومت را معادل امنیت ملی می دانند و هر نوع استفاده مردم از حقوق و آزادی های مشروع را با توجه به مشکلات ذکر شده، تهدید علیه امنیت ملی می دانند و از آن جلوگیری می کنند.

اما برای حفظ امنیت در این دنیای پرآشوب از سوی حاکمیت و مردم، توجه به دو نکته ضروری است؛ تلاش برای انسجام اجتماعی و تکیه بر ایجاد اجماع در جامعه و نه تکیه بر اقتدار نظامی و دوم جدا کردن امنیت ملی از امنیت حکومت. به زبان ساده می توان گفت، اگر گفتمان عمومی و غالب در جامعه در تدوین مباحث مربوط به امنیت ملی، جای بگیرد، آن مقوله را می توان امنیت ملی نامید و اگر گفتمان غالب و عمومی جامعه، ظهور و بروزی نداشته باشد، نمی توان از امنیت ملی سخن گفت.

در تلاش برای ایجاد نوعی انسجام اجتماعی برای تامین امنیت ملی، نظام مردم سالار در صورتی که حق مشارکت، اعتراض و استفاده از آزادی‌های مشروع به او داده شود، می‌تواند از طریق خلق ارزش‌های مشترک و زمینه سازی برای تعامل گروه‌های مختلف با همدیگر، تولید و باز تولید سرمایه اجتماعی، ایجاد تعلقات اجتماعی متداخل، تطبیق گفتمان جامعه و حکومت با هم و... بار اصلی تامین امنیت ملی را از دوش حکومت گیرد و خود آن را انجام دهد.

اما نمی‌توان انتظار داشت، کالایی به اهمیت امنیت را مردمی که حق اعتراض، مشارکت منصفانه و برابر و همچنین استفاده از آزادی‌های مشروع به آنان داده نشده را به صورت اجباری حفظ کنند. چنین امنیتی در داخل شکننده است و هر چقدر هم شهروندان قدر و اهمیت امنیت را بخواهند پاس بدارند، عوامل محیطی موثر بر زندگی آنان، در جایی که حقی هم برای آنان قائل نباشند، شهروندان را به سمت خشونت و بالتبع خشونت فزاینده‌تر از سوی حاکمیت راهنمایی می‌کند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۷۷
در انتظار بررسی: ۱۶
انتشار یافته: ۲۳۸
این مهم به شرط آن است که هرکس در هر جایگاهی است به وظیفه خود عمل کند. امنیت مهم است اما اگر کسی خیلی راحت حق دیگری را بخورد آنگاه فرد متضرر نباید حتی زبانی اعتراض کند . شورای نگهبان ، قوه قضاییه ، دستگاه های اجرایی که محل خدمت به مردم هستند نمی توانند و نباید به اسم خطر امنیت حق دیگران را ضایع کنند.
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۱۷:۱۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
دقیقا اینم باید گفت نباید به اسم امنیت زد تو سر ملتت و فرزندانت رو فرستاد کشور دشمن مشغول عشق و حال . درضمن یه زمانی بود هم امنیت بود و هم رفاه . الان میگه امنیت . پس امنیت روانی چی ؟ آزادی های فردی چی ؟ زندگی بدون استرس چی ؟ اینکه حبس ابد بشی بهتره با بدبختی یا اعدام ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
تابناک اینجا یه وبگاه خبریه، چال میدون نیست که هر نظری رو منتشر می کنی.
ناشناس
| United States of America |
۱۸:۱۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
نجات محمد علی جون .....گوگلی موگلی . خوبی . خشی . کیف حالک . اختی یا اخی ...‌. دنیای امروز با دنیای چند ماه پیش فرق کرده . مردم عراق تشنه دمکراسی و امنیت هستند . تشنه غذا هستند . خوشی هستند . تو دنبال چی هستند . جوانان امروز از سیاست های تکراری و خسته کننده و نصیحت همه روزه مسولان اخلاقی خود خسته شدند ‌ . اینو بفهم ؟ بفهم داری چی میگی . قیافه آدماهای تکراری . نخست وزیر تکراری . رییس مجلس تکراری . گفتمان تکاری و خسته شدند . خوشی و شادمانی و رفاه در کجای ایدولوزیک شماها جا دارد . هیچ . شادی شماها با روصه و مرثیه تسکین پیدامیکنه . امروز جوانان عراقی چنین مواردی را نمیخوان . ابنو بفهم . درک کن . سرت تو لاک و کشور خودت باشه
خان محمدعلی آقا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
احسنت به این کارشناس عراقی وقتیکه مناظره ش رو با کارشناس تروریستِ سعودی میدیدم کیف کردم
بری
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
اونهایی که با گفتن مدام البته البته البته هی انقولت می اورند در اصل مسئله بی امنیتی نکشیده اند تا بفهمند که قضیه از چه قراره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
لطفا بی ادبی های افرادی مثل این ناشناس باپرچم امریکا رو منشر نکنید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
تابناک با پخش کامنتهای خلاف ادب جو را خراب نکن
امیر
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
ما عادت داریم همه چیز رو در مورد دیگران خوب بدونیم اما اون چیزی که خودمون داریم رو بزنیم تو سرش
ناشناس
| Germany |
۲۱:۱۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
امنیت یعنی پراید وقتی سوار میشی دبگه پیاده شدنت معلوم نبست امنیت یعنی شیر الوده به افلانکسین امنیت یعنی ده میلیون جوانی که نمیتونن ازدواج کنن
ناشناس
| Canada |
۲۱:۲۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
فعلا که دولت حسن . مجلس بی کفایت حق همه ملت را خورده اند و قوه قضا به سختی در حال برگرداندن بیت المال است
hassan.h
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
«نعمتان مجهولتان الصّحّة و الأمان»
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
هر چیزی سر جای خودش
اگه ما در حوزه اقتصادی که دست دولت و مجلسه پیشرفت نداریم یا رشدمون کمه دلیل نمیشه امنیت کشور رو سخیف جلوه بدیم
کاش یه روز داعش میومد تو این مملکت تا بفهمی امنیت تو تویوتای لندکروز چند میارزه
ناشناس
| Canada |
۲۳:۲۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
گر هدف اولیه ایجاد حکومت‌ها را تامین امنیت بدانیم و مسائل مهمی چون معیشت و رفاه را در مرحله دوم و سوم اولویت قرار دهیم.
نکته بسیار مهمی بود
مسولان دلسوز کشور باید به افرادی که در داخل دستگاه اقتصادی نفوذ کرده اند و به بیت المال تعرض می کنند آگاه باشند و با حداقل و حداقل شفافیت جلوی آنها را بگریند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۰۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۷
جناب ناشناس
| United States |
۱۸:۱۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۶

تو هم سرت توی لاک خودت باشه.....
چی میبافی و میدوزی..!؟

انگاری تابناک اصلا کار رسانه ایی بلد نیست!
پدر در یک خانواده خیلی فرق میکنه با یک مادر در خانواده!
هردو مسئول هستن در خانواده ولی این این کجا و آن کجا!؟
اینو بفهم تابناک که بعیده بفهمی!؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۰۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۷
البته من منکر این نیستم که صحبتهای آقای نجاح محمد علی، بسیار با ارزش و قابل ستایش هست که شمای تابناک تازه یادت افتاده از این حرکات بزنی!
آریو برزن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۷
خان محمد علی هنوز سر حرفم هستم خونه شکر داریم بفرمایید میل کنید
ناشناس
| Turkey |
۱۲:۵۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۷
ناشناس 18:17 با پرچم آمریکا
با مسخره کردن دیگران میخواهی خودت رو ثابت بکنی
چرا مثل آدم های عاقل حرفتو نمیزنی
البته امنیت یک موضوع چند بعدی است.
به نظر شما الان مردم ما امنیت شغلی و معیشتی دارند؟ آیا می توانند یک دقیقه خودرو خود را در خیابان بدون قفل کردن رها کنند؟ آیا بانوان می توانند تنها در ساعت 10 شب به بعد در هیچ جایی از مملکت تردد کنند؟
اینکه امنیت را بهانه کنیم برای اعتراض نکردن به مدیریت غلط مسئولین عین بی عدالتی است و اینکه امنیت را بهانه کنیم برای هر گونه رفتار مسئولان....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
در هیچ کجای دنیا خطر سرقت خودرو رفع نشده،ضمن اینکه ساعت ده شب چه خبر هست که یک خانم بیرون به تنهایی بگرده!امنیت معشیت و کار هم تا حد زیادی به خود مردم ربط داره،وقتی کارفرما،یا بقال سر کوچه دنبال مفت خوری هست حکومت چه کنه
م
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
اگر امنیت خارجی نباشه این اتفاقاتی که گفتید هست یچیز اضافه هم میشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
ناشناس 16:52
نميدونم چند سالته ولي ظاهرا هنوز مفهوم جامعه زندگي و وظايف حاكميت چيزي نميدوني
پيشنهاد ميكنم چند تا كتاب جامعه شناسي و اصول جوامع بشري و حكومت داري بخوني ، بعد نظر بدي
ناشناس
| Italy |
۱۹:۱۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
پدر مردم زیر بار گرونی دراومد.زندگی میلیون ها جوان ایرانی تباه شود تا این مرتیکه و اون عبدل عطوان از پیروزی های ایران و این حرف ها بزنند.
ناشناس
| Netherlands |
۱۹:۳۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
من روسیه بودم، ساعت 12 شب، دختر تنها بدون ترس در خیابان تردد میکنه، در تهران کجا میتونی تصور کنی یک دختر تنها بدون اینکه کسی مزاحمش بشه در خیابان عبور کنه؟ ضمنا امنیت شغلی و اقتصادی هم بسیار مهمه که ما در ایران نداریم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
به خیلی از دلایل یه خانم ممکنه که نیاز باشه ده شب تو خیابون باشه.مًثل شغل یا سفر یا بیماری یا تحصیل و... همچنین طراحی سیستم و ریل گذاری برای کسب درآمد و شغل تمام جاهای دنیا به عهده حکومت هاست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۷
این جماعت فرزندان‌شان رافرستادن آمریکا وملت را گیرآوردن امنیت بیست شاخص دارد ما تا سرکوچه میریم وکشته نمی‌شویم بعنوان امنیت اگه امنیت هست چرا عاغا زادگان دربلاد کفر زندگانی میکند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۸
روزگاری بود که امنیتمان را با کشورهای اروپایی مثل
فرانسه و آلمان و سوییس مقایسه می کردیم و الان باید خودمان را با لیبی و سوریه و افغانستان و پاکستان مقایسه کنیم !!!! به این میگن امنیت ؟!؛
ایران هیچ وقت دچار ناامنی نخواهد شد هیچ وقت مثل عراق جنگ داخلی نخواهد شد زیرا کشوری نیست که بین دو مذهب یا قومیت تقسیم شده باشد و در طول هزاران سال مردم ایران یاد گرفته اند با هم زندگی کنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
سوری ها هم همین فکرو می کردند
ناشناس
| United States of America |
۱۸:۲۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
سیاست ها همینجوری پیش بره در آینده ۳۴ تیکه خواهد شد . مگر اینکه قدرت احزاب شکل بگیرد . این روش اداره کشور دیوانه کننده هست .
ناشناس
| Canada |
۱۸:۳۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
آقای نجاح اگر حرفش خریدار داره بره همون هم وطنهای خودش رو نصیحت کنه. وقتی اونها قبولش ندارن ما داشته باشیم. درضمن ایشون باید بدونه "عوضش ما امنیت داریم" . برو بذار باد بیاد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
آره خیلی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
ان شالله
ارسان
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
تا وقتی امثال شما واقعیات و زیرو رو نشون بدین وضع همینه
ناشناس
| France |
۱۴:۴۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۷
کاش یه کم تحقیق می کردید بعد حرف می زدید. مردم سوریه قبل از جنگ جونشون را برای هم می دادند و شیعه و سنی و بقیه ادیانشون کاملا همدل و دوست بودند بعد از شروع جنگ همسایه برای بریدن سر همسایه غیر همفکرش، نقشه می کشید
ایران یک عنصر فرهنگی نیرومندی دارد که وقتی وارد معادلات قدرت بشود ایران امن و آرام خواهد شد این جوهره تاریخ ایران است که عراق مطلقا فاقد آن است
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۱۶:۵۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
خخخ‌.تاریخ ایران؟اینکه میگویی پایتختش در تیسفون(مدائن )یا همین بغداد کنونی واقع شده.لطفا .از توهم خارج شده کمی تاریخ مطالعه کنیدایران و عراق یک پیشینه تاریخی دور مشترک دارند نه دو تا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
یونان ایران و مصر گرفتار این مزخرفات تاریخی هستند و تا ابد پیشرفت نخواهنند کرد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
16:59
چین با تکیه به همین مزخرفاتی که میگی انقلابی در کشورش به وجود آورد که در کمتر از 50 سال تبدیل به دومین قدرت جهان شده.پیشینه ی تاریخی باعث پیشرفت میشه.
محسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۷
ناشناس فرانسوی عزیز
بر این مبنایی که شما میفرمایید فرانسه را باید در رم و ایتالیا جستجو کرد.
یعنی آش اینقدر شور شده ؟!!!
پاسخ ها
حسن
| United States of America |
۱۹:۵۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
قدمت تاریخی ایران با عراق قابل مقایسه نیست عزیزم. عراق بعد از جنگ جهانی و با حیله گری انگلیس از دولت امپراتوری عثمانی جدا شد و کشور عراق بسان کشورهای دیگر عربی از عثمانی استقلال گرفتند.
سید محسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۷
خیلی شور نیستءچون امنیت ما در میان همسایگان وضعیت خیلی خوبی داره و خود عراقی ها هم تو این زمینه نیازمند ما هستند
قدرتهایی که الان حرف اول جهان رو میزنند همان برندگان نظامی جنگ جهانی دوم هستند که تا الان سلطه خودشون رو تحمیل کردند
داستان خیلی مفصل تر از این حرفهاست .....
خیلی جالبه!!!
آقای بهشتی. بنده تحلیل ها نجاح را دیده و شنیده ام. که نشانگر بی سوادی و یا بی اطلاعی ایشان است او حتی. در تحلیلی در مورد اوضاع کشورش نمی دانست نخست.وزیر کشورش کیست. او بشدت طرفدار روسهاست وگفته اگر قرار است کشورهای منطقه اشغال شود بهتر است در اشغال پوتین باشد..
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
درباره ی روسیه چنین چیزی نگفته.گفته قراردادهای امنیتی با روسیه بسته بشه وقتی آمریکا رفت.
ناشناس
| Germany |
۲۱:۱۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
و عاشق زندگی در لندن نمیدونم این چرا برنمیگرده عراق یا ایران یا روسیه
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
شما پس تحلیلهای افرادی که مقابل این بنده خدا از عربستان و امارات و آمریکا و شاه طرفداری میکنن خبر نداری که ببینی اونها چقدر بیسواد هستند و مشخصه همزمان که دارن دفاع می کنند حسابهای بانکیشون داره پر میشه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
به کسی که بر علیه مردم و
کشور خودش در کشور دشمن !؟
آموزش نظامی دیده و جنگیده است
اصلا نمی توان اعتماد کرد !؟
همانگونه که ما ایرانیان به منافقین که در زمان جنگ با دشمن ما ، صدام متحد شدند و بر علیه ما وارد جنگ شدند اعتماد نخواهیم کرد
جناح محمد علی به عراق ، کشور خودش خیانت کرده
و او صلاحیت نصیحت ما را اصلا ندارد
جوانان عراق معترض به وضعیت معیشتی خود هستند نه امنیت .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
مردم عراق خودشون هم نمیدونن چی میخوان.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
بخاطر اعتراض به وضعیت معیشتی نباید کشور رو بهم بریزی این خودش ناامنی بوجود میاره
آقا سقف کلام .حق مطلب بیان شد . دیگر چه باید گفت .
نیازی به صحبت ایشان نبود ، اینجانب همه ی اینها را میدانم .......باید به اوضاع داخلی کشور فقط به جهت اقتصادی

توجه ویژهای شود ..........اوضاع اقتصادی ایران قابل تحمل نیست و فشار اقتصادی ار حدش گذشته است ........بخصوص

برای طبقات متوسط به پایین که چندین میلیون نفر را شامل می شود ................از جمله اینجانب که بعد از سالها کار

و تلاش به امید آینده ای بهتر ، نتیجه این شد که امروز شاهد هستیم فقر و فلاکت و بدبختی .............

امروز داشتن یک خانه و یک ماشین و کار غیر ممکن شده است .....غیر ممکن .......ما که عمری از ما رفته است

و هنوز سرگردانیم ..........چه برسد به بقیه ی مردم ..........
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
آه که من و تو همدردیم
برای ایجاد همین امنیت ، سرمایه اجتماعی و همگرایی لازم است. نمی توان به بهانه امنیت ، ناامنی ایجاد کرد و از طرق مختلف برای مردم مشکل درست کرد که اخرش بگویند امنیت خیلی مهم است. البته که مهم است ولی متاسفانه کاری کرده اند که مردم از همه ناامید شوند. حکومت یا دولتی که نتواند پاسخگوی مشکلات اقتصادی مردم باشد و صرفا در مقام تعیین نکلیف کردن برای داخل و خارج است ، معلومه که اعتماد مردم را از دست خواهد داد. مگر باید غیر از این انتظار داشت. به مردم برمی خورد که خوب و بد را در غیاب یک ساختار حزبی محکم و زیبنده این نظام، عده ای خاص تعیین می کنند. حکومت اگر می خواهد واقعا شاکله امنیت ملی را قوی کند یک ارزیابی محرمانه کند و بعضی کسان را در بعضی پستها و موقعیت های حساس تغییر دهد. راستش فکر نمی کنم کشور ایران مستحق این باشد که بدلیل آسییب نخوردن عده ای، کل کشور با مشکل عدم‌ امنیت جدی روبرو شود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
وقتی تند روهای جبهه پایداری و طرفداران بدنام دوران احمدی نژاد را که اکثر مشکلات ما از کارکرد آنها ناشی میگردد
را برای انتخابات نمایشی فرمایشی که فقط جنبه دکور و تزیینی دارد
را به مردم تحمیل میکنند
و هیچ ارزشی برای خواسته های اکثریت مردم قائل نیستند
چطور میتواند مدعی هواداری مردم و کشور را داشته باشند ؟
بیم مردم و اکثریت مسولان یک اقیانوس فاصله افتاده است
و قابل اصلاح و جبران و ترمیم نیست
کدوم امنیت؟؟!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
برو چهار روز عراق و افغانستان زندگی کن تا بفهمی کدوم امنیت.
ناشناس
| Canada |
۰۳:۵۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۷
تا ۴۰ سال قبل که خودتون رو با سوییس مقایسه میکردین و شاکی بودین چرا مثل اونها نیستیم، حالا خودتون رو با سوریه و عراق مقایسه میکنین و خوشحالین؟
تابناک عزیز من نمی دونم چرا شما و یا بقیه رسانه ها تلاش میکنید که اتفاقات داخل عراق را یا کلا نادیده بگیرید ویا به هر صورت آنرا به یه طرفی ربط بدید اما از اصل و متن ماجرا چیزی نمی گوئید؟
مردم عراق و بخصوص شعیان عراق از دولت های تکراری که خود عامل فساد هستند خسته شدند.به شعارها و وعده های تکراری اعتماد نمیکنند و خواستار حل ریشه ای مشکلات خود هستند.توجه بفرمائید که غالب تظاهر کنندگان شیعه هستند.
ما کشوری به نام عراق یا سوریه یا لیبی نداشتیم و اینها ساخته انگلیس بعد از فروپاشی عثمانی هستند و وحدت ملی در آنها نیست ولی ایران ایران بوده و هست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
خود عثمانی هم روزگاری جزئی از ایران بوده
ناشناس
| France |
۱۷:۴۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
عجب.پس کشورهایی مثل بحرین اذربایجان ارمنستان و گرجستان که اخیرا از ایران جدا شده اند چطور راضی به جدایی شدند؟و اما کشورهای دیگری که میشود از ایران جدا کرد؛نامهای ان میتواند اذربایجان کردستان ترکمنستان بلوچستان و اهواز باشد...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
عثمانی قسمتی از ایران بود.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۷
ایران کشوری که از دیوار چین تا اقیانوس اطلسی و از شمال از موسکو تا جنوب آفریقا وسعت داشت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۷
با عرض پوزش پیشنهاد میکنم دوستان تاریخ مطالعه کنند . جعلی یا ساختگی بودن بحرین و اینکه با حمایت عربستان سرپا است به وضوع ربط ندارد. کشور لیدیه یا ترکیه فعلی یک کشور بود و حالا هم هست. ولی یوگوسلاوی کشور نبود و از هم پاشید. گرجستان و ارمنستان کشور بودند حالا هم هستند.

تاریخ را بدون تعصب بخوانید.
یک چیزی هست که مردم را به هم وصل میکند آن چیست؟
مثل رابطه خواهر و برادری و پدر و فرزندی.
ایران بخش اصلی کشور قدیمی است که بارها تغییرات کرده و این باقی مانده آن است بعد از جدا شدن متصرفات،یا بخشهای دوردست و خیلی دلایل دیگر.

تاریخ بخوانید بد نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۷
البته فراموش نشود قانون ها جهان شمول نیست. اگر به مردم مرز نشین مثل مرکز توجه نشود از کشور جدا میشوند.یا ابراز نارضایتی میکنند.
عدم‌ سرمایه اجتماعی است که منجر به تضعیف امنیت ملی می شود. چطور می توان ارتباط این موضوعات را برای کسانی که دیدگاه مشخص و محدودی درباره موضوعات اجتماعی دارند تشریح کرد؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
در کل برای همه سخنان ایشون به این نکته توجه کنید که ایشان یک خارجی است بنابراین معلوم نیست به دنبال منافع ایران باشد.
م
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
وظیفه حاکمیت ایجاد رفاه . آسایش و امنیت برای همه افراد جامعه میباشد....
ناشناس
| Canada |
۱۸:۳۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
معلومه که ایشون دنبال منافع ایران نیستند. ایشون فقط دنبال منافع جیب خودشونن
درود و هزاران درود به این مرد شریف یعنی جناب آقای نجاح محمد علی.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۸:۱۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
درود بر جوانان شجاع ایرانی . درود بر ملت ایران و ملت عراق . نجاح چه غلطیه
ناشناس
| Austria |
۲۰:۰۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
خخخخخ
ناشناس
| Germany |
۰۱:۱۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۷
پرچم آمریکا یعنی تو خیلی ادعای ایرانی بودنت میشه؟ ایران هر ضربه ای که خورد از ایرانینماهای خائن یا ساده لوح بود.
ای مومن تورم ، دزدی ،اختلاس، خلاف و .......................کمر مردم را شکستند را چه کنیم. لطفاپاسخ بفرمایید.
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۸:۰۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
تَـــــــکرار کن درست میشه
دیگه مسخره مون نکنید انصافا
بله همیشه همه تقصیرها از مردم هست،
در راستای حرفای ایشان لطفا تعداد گشتهای ارشاد را بیشتر کنید تا انسجام بیشتر هم بشود.
این حرفها مشکوکه..واقعا چه برنامه ایی در پیشه..اگر در انتخابات شرکت نکنند مردم بمبگذاری و خرابکاری میشه تو کشور؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
دارن ذهن ما رو آماده میکنن اگه تو انتخابات مشارکت پایین بود یه اتفاق مشابه مجلس برامون بسازن بگن تقصیر خودتونه مشارکت نکردید اینجوری شد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
هیچی نمیشه عزیزم هیچکس شرکت نکنه باشه گلم...دوست دارتان هرج و مرج طلب
اینها رو به حاکمیت ایران میگه یا به مردم. ؟؟
مسلم هست که اگر حاکمیت تن به خواسته های مشروع ملتش نده امنیتش هم پایدار نخواهد بود. اما حکامی که در سایه سلب آزادی های مشروع امنیت ایجاد میکنند فقط امنیت خودشون رو تامین کرده اند. و در واقع پشت سنگری بنام مردم پنهان شده اند و همین وضعی که الان داریم. اگر هم ایران بشه مثل عراق و سوریه قطعا برای حکامش نخواهد شد. بلکه فقط برای مردم نا امنی خواهد بود. ضمنا چنانچه مسیر فعلی پیش بره قطعا ما هم مثل اونها خواهیم شد. همانطور که 20 سال پیش رابطه ما با دنیا داشت شکل صحیح میگرفت ( که البته تند رو ها اون رو ظلت میدونستند ولی خودشون بهتر از همه کس میدونستند که منافع زیر سایه ناامنی براشون مهمتر و بیشتر هست) و ناگهان شخصی ظهور کرد و تاریخ دنیا رو به ذن خودش تفسیر و بیان و ...... وبعد از بیست سال خیلی باید ساده لوح و کم خرد باشیم که این مسیر رو ادامه بدیم. مثل کسی که لب دریا داره میره به سمت مرکز و انتظار داره گودی کمتر بشه و زیر پاش جزیره سبز بشه.....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
کی گفته تمام خواسته های مردم مشروع است؟
ناشناس
| Canada |
۱۸:۳۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
فکر کنم منطورشون از مشروع "به حق" بود چون درنهایت صاحب حق مردم هستند. وگرنه بله حق با شماست، ممکن است مردم خواسته‌های "غیرمشروع" هم داشته باشند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
کی گفته خواسته های مردم نامشروعه ؟؟
شما مفهوم دموکراسی را می دونی ؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۷
هیچ مقامی در دنیا
و در هیچ کشوری بالاتر و بهتر و عالی تر
از خواسته اکثریت مردم آن کشور نبوده و نیست
اکثریت مردم کمترین اشتباه و بهترین انتخاب و راه حل ها را می دانند
احسنت به کشور امارات که امنیت و معیشت و رفاه را با هم در بهترین حالت نگه داشته است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
زحمت کشید واقعا.نیم وجب کشور که به سختی میشه اسم کشور رو روش گذاشت با این همه حمایت غربی ها زحمتی نکشیده.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
امارات کشور نیست،به یمن نفت و جیره خوار بودن آمریکا کشور شده،مثل بحرین یا ...این یک میلیون یا دو میلیون نفر جمعیت نیستن و غیرقابل مقایسه با ایران
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
یه ذره فکر کنیم بعد حرف بزنیم؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
ناشناس ۱۶.۴۰
مساحت کشور امارات شش برابر لبنان و نسبت مساحت امارات به ایران از ایران به روسیه بیشتر است ایا روسیه حق دارد ایران بعنوان کشور نیم وجبی نام ببره البته میدانم شما حسادت داری و حق داری می سوزی
ناشناس
| Germany |
۱۷:۳۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
عجب مرد هنرمندی
خودت گویی خودت خندی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
17:24
من نمیدونم این معادله ی خنده دار رو از کجا آوردی اما همین کافیه کی ایران هفدهمین کشور بزرگ جهانه و بیش از 80 میلیون جمعیتشه.تو یک کشور با این وسعت رو با یک
نیم وجب کشورچه مقایسه میکنی؟
دلیلی برای سوختن وجود نداره.ما با کمک کسی در همینجایی که هستیم قرار نداریم.امارات و امثالهم چه چیزی خودشون اختراع یا تولید کردن؟تمامش با کمک غربه.کی به ایران کمک کرده تا حالا؟اداره ی یک کشور با عظمت ایران سختره یا نیم وجب خاک؟با 40 سال تحریم با قدرت جوانان این کشور جلوی ابر قدرت ایستادگی کرده.یک کشور رو بیار که بتونه نیم ساعت با چنین تحریم هایی دووم بیاره.
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۹:۴۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
در شب حمله موشکی به عین الاسد دیدیم که چقدر امارات امنیت داره!
مثل چی میلرزیدن شما چشمات رو بستی و جملاتی رو که بهت گفتن روشنفکریه داری تکرار میکنی
تمام فرمایشات این بزرگوار منطقی و صحیح است و امید آن که گوش شنوائی برای این سخنان وجود داشته باشد. اما نکته ای که مغفول مانده و تابناک باید روشن کند این است که آیا حضرت ایشان حقوق بگیر حمهوری اسلامی هست یا خیر؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
عادت داری بقیه هم مثل خودت حقوق بگیرن؟منظورم رو که متوجه میشی...
خدای هست
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
حتم یه سهمی برده که از امریکا دارد برای ما دلسوزی میکند
حرف ایشون کاملا درست و منطقیه . امنیت ایران رو هیچ کس جز مردم ایران نمیتونن تامین کنند و فقط جنگ داخلی و تجزیه بوجود میاد . ترامپ نه تنها عاشق ایران و ایرانی نیست بلکه دنبال منافع مردم آمریکا هم نیست وقتی اخبار استیضاح رو دنبال کنید و فقط فکر منافع و بیزنس ترامپ فمیلی هست
خدایا شکرت مردم سایرکشورهای جهان برای تفریح ازکهکشان راه شیری خارج شدن،فقط دوسه کشورتو خاورمیانه آرمان وآرزومون امنیته...همین که نمیمیریم یعنی زندگی!!!!
پاسخ ها
kh
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
گل به اون دهنت داداش یعنی یه حرفی زدی همه رو ترکوندی. دمت گرم
همین مونده بود تو ما رو نصیحت کنی !!!!!!!!!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۱۸:۴۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
ببین چقدر بدبخت شدیم
آقا قبول امنیت خیلی مهمه اما چرا فقط از مردم توقع دارید
چرا هیچ کس از مسئولین در همه ارکان نظام پاسخگو نیست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
راه حل قضیه احترام به خواست و اراده مردم و شریک کردن آنها در امور مملکت از طریق اصلاح قانون اساسی، پاسخگو کردن همه ارکان قدرت، عدم دخالت نظامیان در سیاست و آزادی رسانه ها و محاکم قضایی است....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
چارتا جمله از ماهواره حفظ کردی و بیان میکنی.
احسنت احسنت .بهتر از این نمیشد توضیح داد واقعا
امنيت گرانبها ترين كالاي اين دنيا است اما سوء استفاده از وجود آن براي فشار بر مردم نا امني مياورد متاسفانه
این همه گفتیم امروز اوضاع درست میشه یا فردا هر روز بدتر ازدیروز تا کی باید صبر کرد؟از اینکه با تمام دنیا سرجنگ داریم خسته شدیم از مرگ براین و ان از نابود باد خسته شدیم اقای نجاح شما بگو تاکی باید صبر کرد ؟
مگه امنیت فقط نظامی است؟ امنیت اقتصادی و اجتماعی چه میشود؟ شما نگران ایران نباش، ایران یک کشوری نیست که مثل اکثر کشورهای منطقه از جمله عراق اخیراً اختراع شده باشد. ما هزاران سال است که اینجا هستیم و هزاران سال بعد هم خواهیم بود. مشکلات خودتان را به ما تعمیم ندهید. ما مردم ایران امنیت را با همه ابعادش می خواهیم، نه فقط اونی که برای حفظ حاکمیت مهم است.
مردم عراق هیچ کار اشتباهی انجام ندادند بلکه این اشتباهات کار حکومت عراق است و ناکارامد پس بروید به فکر حکومت خود باشید
آفرین
چرا این آقای به اصطلاح دلسوز کمی مسئولین مملکت رو به عنوان دوست و برادر نصیحت نمی کند؟
جناب نجاح باید به دیگری توصیه میکردند.مردم ایران نوعا از جنگ و ناامنی بیزارند اما منافع عده ای که اتفاقا در ساختار قدرت ایران دست بالا دارند در جنگ و نا امنی است. و سخنرانیهای تند و تیز عده ای نیز بر اتش انان خواهد دمید.وگرنه مردم صلحدوستی خود را در هر انتخابات با رای به فرد با بیشترین زاویه با تند روها ثابت کردند
مقاله خوبی بود.
یکی از نتایجی که انتظار می رفت خود نویسنده به آن اشاره کند این است که با وجود انواع بی ثباتی از جمله عدم ثبات اقتصادی، عدم ثبات سیاسی، فقر، بیکاری و مشکلاتی از این دست، ایجاد امنیت پایدار ملی، به ایجاد امنیت حکومت مبدل می شود و مردم نهایتا مایل به حفظ امنیت حکومتی که رنج‌های فراوانی به آنها وارد کند نخواهند بود چرا که منافع خود را در تعارض با منافع حکومت می سنجد.
صد درصد موافقم ولی اینکه عده ای بخواهند مادام العمر به بهانه امنیت حکومت کنند مخالفم ،نوه های آقایان هم در بهترین دانشگاههای آمریکا مشغول هزینه هستند آنهم با هزینه تقریباً میلیون دلاری ..‌‌‌....
در صورت احترام به آزادیهای اجتماعی و فردی و نیز اقتصادی و تجاری نه تنها امنیت حاکمیت که امنیت شهروندان نیز بخودی خود تامین خواهد شد. امنیت به تصور برخی ساده اندیش صرفا داشتن ابزارآلات جنگی و بستن راههای اعتراض شهروندان یک جامعه نیست. اینکه عده ای مدام می گویند هرگونه اعتراضی موجب سواستفاده دشمنان خواهد شد فقط و فقط به خاطر حفظ وضع موجود برای خود و هم کیشان اشان می باشد و لاغیر...
شما امروز برای وظیفه دارین منت میگذارید!!! پس وظیفه نیروهای مسلح چیست؟ آیا فقط در عالم ما امنیت داریم؟ امروز یعنی کشور های اروپایی صبح تا شب قدران امنیت هستند؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
در کجای عالم نیروهای نظامیشون اینقدر راحت جونشون رو فدای ملتشون میکنن؟حتما پوشک سوارهای اشک آلود نه؟
تو چی میگی این وسط ؟ برو به عراق خودت برس
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۸:۰۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
بی ادب
مردم ایران بارها نشون دادن هوش بالایی ندارن...منم هوش بالایی ندارم اما حداقل با آگاهی از این موضوع بیشتر مواظب اعمالم هستم.شما هم مثل من آگاه باشید.
مسلما امنیت مهم است که شامل امنیت اجتماعی امنیت اقتصادی امنیت غذایی امنیت درمانی امنیت شغلی امنیت حمل ونقل و امنیت خرید اتومبیل دلخواه هم میشود
آقای نجاح محمد علی -داشتن رفاه مالی یکی از نشانه های امنیت هست- اگر کسی مشکل مالی داشته باشد و مجبور شود محله زندگیش را به مکانی بسیار پایین تر از شأن خودش ببرد احساس نا امنی میکند-وقتی نداند سال دیگه آیا توانایی اجاره خانه دارد یا نه و اینکه چگونه جواب نیاز های خانواده رو بدهد-اینهم نا امنی محسوب میشود- اگر برای مردم با زندگی مرفه چنگ نشانه نا امنی هست- برای بقیه کور سوی امید هست تا حداقل همه مثل خودش باشند و کمتر از آینده بترسد- به جای ترسوندن مردم از جنگ بهتره مسؤلین جوری کار کنند که امنیت همه بر قرار شود- کسی که نون شب نداشته باشه و از بچه شرمنده بشه - از جنگ نمیترسه
بعله دلخوشیمان همیشه باید با شد که افغانستان و عراق و سوریه و لیبی نیستیم. البته یک موقع بود که اب و‌هوا و‌میوه و گوشت خوب داریم ‌میتونیم بخریم اون دل خوشی چی شد
بسمه تعالی
مثل باقلواه تو کشور فساد و رانت جولان میدهد و هستی مردم را به تاراج میبرد و اکثریت هم دولتی و شبه دولتی یا همان خصولتی ها هستند، خودروسازها حالشون چطوره چرا کسی تو دهن رانتخواران صنعت خودرو نمیزنه وزیر گفته بود بزودی ماهیانه ۵ درصد از قیمتها کاسته میشه ولی تا حالا ماعانه ۱۰ درصد هم گرانتر شده و به ۳۰ درصد رسیده
مهندس محرابی در دوره وزارتش رفت نمایندگی شماره یک ایران خودرو ملاحظه کرد تمام قطعات داخل بسته های هولوگرام دار ایساکو چینی هستند، و آن روزها ایساکو تو تلویزیون و رسانه ها تو بوق و کرنا میکرد قطعات اصل را در بسته های ایساکو با هولوگرام دار بخرید و دو هفته نشد مهندس محرابی از وزارت خدا حافظی کرد کیا هستند که به اسم تولید داخلی خون مردم را تو شیشه میکنند و کسی هم هیچ کاری نمیتونه بکنه، در حالی که مسئولین خودشان خلاف جهت رودخانه شنا میکنند و عجیب تر مردم را به شنا در جهت موافق رودخانه فرامیخوانند بسا جای گریه دارد.....ما همیشه تو پیچ تاریخی قرار داریم ..........
عراق یک کشور جعلی و ساختگی است و هرگز قابل مقایسه با کشوری ریشه دار و تاریخی همچون ایران نیست همچنین نباید به بهانه امنیت حق مردم را ضایع کرد و انها را از پیگیری حق و حقوقشان منصرف کرد.در ایران نه امنیت شغلی داری و نه خیلی چیزهای دیگر .اقای نجاح این حرفها رو جایی دیگه بزن.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
حرفهایی از جنس نژادپرستی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۷
ببخشید ولی اگر تلاش کنید موقع نظر دادن به افراد غایب یا دیگران مستقیم یا غیر مستقیم توهین نکنید نتیجه بهتری حاصل میشود و خواننده هم چیز یاد خواهد گرفت
خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ...
قبلش بهتر نبود برای مسئولان ایران نامه می نوشت و اونها رو نصیحت میکرد ....!
ایران ایران است و عراق ، عراق
تعجب میکنم از دوستانی که نظر میدن ما مثل عراق و غیره نمی شویم. این نوع نژاد پرستی که ما چیزی داریم که اونا نداشتن از کجا اومده؟ با همین افکار که بلا همیشه برا همسایه هست و نه ما عقب افتادیم. هوشیار باشین کشورهای اطراف رو نگاه کنید. جنگ چند دستگی بمب گذاری و ... در اطراف ما موج میزنه
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۱۸:۴۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
یعنی اگه بگیم ما مثل عراق میشیم یعنی نژادپرست نیستیم دیگه. اونوقت شما میگی مرگ بر آمریکا مرگ بر اسراییل و ... نژادپرست نیستی؟ یک کلمه شنیدیم طوطی‌وار تکرار میکنیم فکر میکنیم خیلی حالیمونه. اول معنی نژادپرست رو یاد بگیر بعد اتهام بزن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
همون بهتر که به جای اینا کرونا بیاد همممون بمیریم
شما هموطنان خودتو نصحیت کن ما به اندازه کافی نصحیت گو داریم فقط کافیه یکبار صدا و سیما را ببینی کلا خودت از رو می ری
امنیت برای چه کسانی ؟
برای مردم یا دولتمردان و متمولین ؟
آیا مردم
امنیت اقتتصادی
امنیت شغلی
امنیت جانی ( بیماری و ...)
امنیت غذایی
امنیت اجتماعی
امنیت فکری
آینده
و...
دارند
پاسخ ها
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
یکی از راه هایی که میتوانی میزان امنیت رو چک کنی و من کرده ام این است: که ببینی چند درصد از حکام و مسئولین برای خرید نان و مایحتاجشان شخصا از منزل خارج میشوند .
و چند درصد از این اشخاص همان لبنیات و مواد غذایی را که ما میخریم مصرف میکنند . وچند درصد از این اشخاص میزان دریافتی حقوقشان معادل کاری است که انجام میدهند. و چند درصد از این افراد فرزندانشان با فرزندان ما هم مدرسه و هم کلاس هستند. و کدامشان تا به حال مانند مدیر اسبق تویوتا برای اشتباهشان از ملتشان عذر خواهی کرده اند . من این کار را کرده ام شما هم انجام بدهید و نتیجه را اگر دوست داشتید مطرح کنید. هر چند که منعکس نمیشود.
نه امنیت شغلی داریم نه امنیت مالی داریم نه امنیت جاده ای داریم نه امنیت اجتماعی داریم کدوم امنیت ؟
رای بی رای حالا هی مانور بدید .من یک شهروند عادی هستم و دیگه رای نمی دم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
50 درصد کافیه که هستن.
ایشان دایه مهربان تر از مادر شده اند !!
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۸:۲۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
خیلی بیجا کرده نصیحت کرده . خودشو نصیحت کنه . در این کشور فلک زده هر داریم نصیحت . تلویزیون نصیحت . رادیو نصیحت . سایت تابناک نصیحت . پدر و مادر نصیحت . خیابان و مغازه دار نصیحت . چقدر نصیحت . در صورتی جوانی خودشان را فراموش کردند .
فک کنم هزاران سال تاریخ و قدرت و امنیت ایران بخاطر نصیحت مستر نجاح بوده . لندن خوش میگذره ؟
من دوسدارم بدونم حالا نروژ و سوییس نه تو همین عمان و امارات هر روز میان وو رسانه ها منت میزارن سرشون که ببینید ملت امتیت دارید؟ خب پس بودجه نظامی مگه برا همین نیست!
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۱۹:۱۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
اینها اهمیت وارزش کشور ایران را ندارند!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
بودجه ی نظامی ایران کمترین در کل خاورمیانه هست.بودجه ی نظامی امارات و بحرین بیش از دوبرابر بودجه ی نظامی ایرانه.
در ضمن،کشورهای ی که گفتی در وحشی خونه ی خاورمیانه نیستن و امارات و عمان زیرچتر عربستان بزرگترین عامل ترویج افراط گرایی در جهان هستن.
امثال تورو باید بدن داعش بخوره تا آدم بشین.
خشونت علیه ستمگران و دشمنان لازم است. منتها اشتباه انجایی به وجود می آید که دشمن با ایجاد گردو غبار و تیرگی خود را در میان دوست پنهان می کند.
بعضی از این اوپایی پرستها که سروران افغانستانی دارند هر ناکسی را در اولویت بهربرداری از ثروتهای ایران و ایرانی می دانند، الا ملت ایران را.
مگر مواد مخدر نا امنی نیست؟؟
مگر دادن بازار کار و حضور افغانستانی های بی هویت در ایران نا امنی نیست؟
مگر سرزیر کردن منابع ایران به بهای هیچ بسوی دشمنان ایران نا امنی نیست؟
مگر ...
ایران وطن من جان من جایگاه ابدی من دوستت دارم
حتما داستان آن سوسک را شنیده اید که در پاسخ به سوال فرزندش مبنی بر اینکه چرا ما مثل پروانه ها در باغ و بوستان نیستیم چه گفت. گفت عوضش ما امنیت داریم.
این اقا بیشتر نگران حقوق ومزایای خودشه تا ما مردم ایران.
آقای نجاح این دلسوزی وکاسه داغ تر از آش را برای کشور خودت عراق بخواه ما ملت ایران دوران جنگ جهانی دوم و بدتر از آن هم از سر گذرانده ایم.
به این انسان شریف و آزاده که دفاع شرافتمندانه او از ایران و کل جریان مقاومت و دلسوزی او نسبت به مردم عراق و ایران و سوریه و یمن ووو قابل ستایش است بعنوان یک ایرانی می گویم مطمئن باشید یک ملت بزرگ و هوشیار ، همان جمعیتی که در تشییع جنازة سردار شهید حاج قاسم سلیمانی شاهد آن بودیم مصمم به دفاع از کشور و حفظ دست آوردهای انقلاب اسلامی تا پای جان هستند و شرارت های مقطعی چند شرور اوباش خللی در ارادة ملت ایران ایجاد نخواهد کرد .
نمیدونم چرا این نجاح رو میبینم ناخوداگاه یاد روسیه میفتم؟؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۷
من هم
قحطی آمده که اییییین داره ما رو نصیحت می کنه ؟
حوادث بعد از شهادت قاسم سلیمانی نشون داد که در شرایط بحرانی همه متضرر می شن هم مخالف نظام هم موافق
میشه دقیقا امنیت رو معنا کنید ؟ ایا جوانی که کارنداره احساس امنیت داره؟ایا مستاجری که با نزدیک شدن به موعد احاره اش تنش به لرزه هست امنیت داره؟ایا کارگری که نگران هست هران ازکار بیکار بشه احساس امنیت داره؟ایا سرمایه گزاری که سرگردان هست که سرمایه اش را در کجا به کار بندازه احساس امنیت داره؟ایا تولید کننده ورشکسته میتونه احساس امنیت کنه؟ ایا جوانی که نمیتونه حتی یه سوییت 20 متری رو اجاره کنه وقید ازدواج کردن رو میزنه ,میتونه احساس امنیت کنه؟! واینهاهمگی در حالی هست که مسئولین ما هیچیک از دغدغه های فوق رو ندارند وروزی نیست که خبر بی لیاقتی بی کفایتی سواستفاده واختلاسشون برملا نشه.اونوقت تو یه همچین شرایطی یکی مثل این اقا پیدامیشه بر ای ما روضه میخونه !! این دیگه خیلی درداوره !!
برای شما عراقی ها که بد نشد
اینهمه ایران برایتان هزینه کرده
ابران واقعا امنیت هست مخصوصا برای مخالفان نظام ولی اگر خطری نظام را تهدید کند حسرت این روزها را می خورید تو تشییع جنازه سردار معلوم شد مخالفین اقلیتند ما می‌دانیم و تیغ و حلقوم شما یک.مو ز سر سید علی اگر کم گردد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۷
اتفاقا آن تسییع جنازه نشان داد مردم برای کسانی که هشت سال جنگیدهاند هنوز هم احترام قایلند علیرغم آنکه با جنگ در خارج ایران مخالفند. در واقع به حکومت اعلام کردند که آنانی که برای این وطن جنگیده اند هنوز ارزشمندند.
عراقی های دشمن دیروز و دوست و برادر امروز لطفا مرده خوری نکنید
والله ما داشتیم در امنیت و رفاه و آرامش زندگیمان را میکردیم همین عراق است که کانون ناامنی و صدور ناامنی در منطقه است در 40 سال گذشته یا ایران را ناامن کردید یا جنگ به ایران تحمیل کردید یا کویت را گرفتید یا کردها را بیچاره کردید
ما هم‌میخواهیم مثل خیلی کشورها هم امنیت داشته باشیم و هم اقتصذد و آزادیهای دیگه.
چرا ما ار با عراق مقایسه میکنی؟! با استرالیا و کانادا و...مقایسه کن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۸
حدتونو بايد حفظ كنيد. ما بايد خودمان را با سومالي و سودان و سوريه و عراق و افغانستان مقايسه كنيم. ديگه داداش....
ایشون فراموش کردن که مقایسه عراق و ایران از بن نادرسته. عراق صد سال هم قدمت نداره پس موجودیتی مثل ایران نداره.
در ضمن جاهای دیگه اگه خارجیها حرف بزنن میشه دخالت و اجنبی پرستی ولی حرف کسی که کشور همین چند سال پیش هشت سال با ما جنگیده میشه معیار؟؟؟؟!!!!
داداش امنیت اقتصادی هم داریم؟!!!
حرف اون آقا کاملا درسته ، ولی بقول بابا طاهر ، چه خوش بی مهربونی هر دو سر بی ، که.....
تابناک منافق درجه یک !
یگ تیتر غلط انداز میزنی که حرفهای دری وری خودت وودوگانه سوزهای بنفش را مطرح کرده باشی....
هر دوسه هفته یکبار به این سایت سر میزنم عصبانی میشوم اوونور سکه فرارو !
رای بی رای
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۸
من كه ديگه خام نمي شم. عمران اگه من راي بدم
دیگه از طریق رسانه های فارسی زبان خارج نشین که از داخل ایران هدایت می شوند محاطب نداره مستقیم سراغ مردم ایران آمده!!!!!
اصلا بفرمائید تو ایران کجا امنیت برقراره؟
شغلی یا درامدی یا تغذیه یا رفاه یا.....
حالا چی شده توی عراقی دلسوز ایران شدی؟!
شما همونی که گفتی ترامپ چیز خورده؟
آیا بی عدالتی و ظلم درکشور نیست؟ آیا کشور قوانین حساب شده و محکمی داره؟ آیا همه از شرایط برابر برخوردارند، آیارانت حاکم نیست؟ آیا درآمد و تلاش تناسب دارد؟ آیا امید حاکم است؟ آیا اعتماد عمومی بالاست؟ آیا مردم به مسئولین معتقدند و بسیاری از سئوالات بنیادی دیگر که اگر جواب داده بشه، نشون میده که امنیت به خطر خواهد افتاد یا خیر.
همون کم مونده واسه مردم ایران دل بسوزونه!
این آقا زمان جنگ ایران و عراق کجا بود؟! عزیزتر از جانم .... چه حرفا
من نمیدونم چرا تابناک اینقدر دوست داره همه چیز رو سیاه نشون بده. خیلی عوضی هستی. اگه راست میگی نظر من رو هم بذار
ما در این کشور مهمترین مولفه امنیت رو نداریم.امنیت روانی.سایر موارد امنیت زیر مجموعه امنیت روانی هستند.
تمام صحبت های این کارشناس به جا و مفید بود ولی امنیت به شرطی برای ما مفید هست که مسئولین ما کارشکنی در سیاست داخلی و خارجی نکنند. امنیت روانی مردم رو تامین کنند. با هر ترفندی مردم رو تحت فشار نذارن. موضوع دیگر اینکه مسئولین همیشه در تضاد هستند. همان مسئول میگه امریکا فلان چنان هست ولی فرزندش در انجا داره گرین کارت میگیره یا زندگی میکنه. در کل امنیت زمانی خوب هست که امنیت روانی و روحی جامعه نیز برقرار باشه
تابناک داری خراب میکنی
وقتی نمیتونم شکم خانوادمو سیر کنم می‌خوام صد سال امنیت نباشه، وضعیت اقتصادی هر روز بدتر از دیروزه
برادر عزیز اگر خیلی ایرانی ها را دوست داری غرامت جنگ را بده که باعث پرپر شدن هزاران تن از بهترین سرمایه های این مرز و بوم شد و خسارات زیادی به دنبال داشت ما خودمون بابت این امنیت خون دادیم قدرش را هم میدونین شکرا یا اخی
امنیت ابتدایی ترین کالایی است که یک حکومت موظف است آن را برای شهروندانش تامین کند.
شما بهتره بری همون عراقتون فتوا بدی، و برای ما تعیین تکلیف و نصیحت نداشته باشی،
یک عده در راس امور مثل بانک و وزارت خانه ها هستند در حال چیاول مال مردم هستند و امنیت مالی مردم را از بین برده اند و روز به روز دارایی مردم کمتر و کمتر می شود و برعکس دلار ها به سمت لندن و تورنتو و پاریس و نیویورک و استرالیا و ترکیه و امارات و مالزی و سنگاپور سرازیر است.
چطور است که ما نمی توانیم 1000 دلار به راحتی برای خانواده بفرستیم ولی این ها میلیارد میلیارد دلار می دزدند و کسی هم خبردار نمی شود.
این الان از هر خطری برای مردم مهم تر است که پیدا کنید کی و با چه قدرتی و چطوری میلیارد ها دلار ایران را به این کشور ها منتقل می کند و کسی هم خبر ندارد؟
امنیت ابعاد مختلف داره ،وقتی کالاها هرروز داره گرونتر میشه دیگه نه امنیت مالی داری نه امنیت روانی .بیشتر مردم هم که بیکار هستند ،پس امنیت شغلی هم نیست .تصادفات رانندگی ،سقوط هواپیما ،خرابیهای ناشی از زلزله و سیل و جنگهای نیابتی هم که امنیت جانی باقی نگذاشته
دزدی و فقر و طلاق و اعتیاد و فحشا و اختلاس هم در حد اعلا ست ....
آقای نجا امروز ملت ایران نیستند که امنیت دارند،حدود چند درصد امنیت فیزیکی،شغلی،مالی و...دارند و بقیه در بی امنی محض زندگی میکنند! امنین این نیست که نفس نتونی بکشی اما فقط زنده باشی که بگن زنده ای!!!
آنهایی همچون نویسنده محترم که بدون درک تاریخی امنیت ملی را در کنار آزادی، حق اعتراض و مشارکت مدنی همسان فرض می کنند نه تنها درکی از امنیت ملی ندارند بلکه مفهوم آزادی در راستای منافع و امنیت ملی را متوجه نیستند. اگر مستند بخواهیم بر مبنای قضاوت دردناک، منصفانه و عبرت آموز تاریخ از آزادی، حق اعتراض و مشارکت مدنی مثالی بزنم بایست به‌چگونگی شکل گیری انقلاب مشروطه و پیامدهای آن برای منافع و امنیت ملی به مثابه دوقطبی امنیت و آزادی بین نخجوان مساوی با هرج و مرج لاجرم مهیا شدن شرایط برای قرارداد 1907 بین روس و انگلیس که موجب تقسیم کشور بین این دو قدرت جهانی شد اشاره کنم که رهبران جریان سبز بدنبال تکرار مجدد این عبرت تلخ تاریخی در سال 88 بودند اما از تکرار آن رخداد شوم اجتناب شد و توافق برجام خلق گردید که نزاع آمریکا و اروپا هم با ایران بر سر این دستاورد بزرگ و بی نظیر تاریخی بر اساس منافع مشترک و جمعی است‌که حاضر به پذیرش آن نیستند اما خواهند که چاره ای‌جز کنار آمدن با این واقعیت ندارند
امنیت چند بعد است عقل کل
تابناک نجاح حرف حق میزنه . تو از چی میسوزی.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۱:۵۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۸
تابی از این میسوزه که مملکت داره به باد میره , ظاهرا که چند وقته حرف مردم را میزنه , البته با سانسور
ناشناس
| United States of America |
۰۳:۲۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۸
ادب داشته باش
انقدر وضع خراب شده که مفسر شبکه من و تو برای ما راه حل اعلام میکنه و ما هم باید به آن استناد کنیم ، اجنبی ، اجنبیه چه عراقی باشه چه آمریکایی مردم ایران انقدر عاقل هستند که خودشان بتوانند گلیمشان را از آب بیرون بکشند و تصمیم های خودشان را خودشان بگیرند پس نیازی به اشارات ایشان نیست ایشان بفرمایند پوند های شبکه من و تو را خرج کنند
همین را کم داشتیم که این آقا برایمان تکلیف روشن کند
چرا ایرانیان برای ایشان عزیزتر از جان هستند؟ فقط یک جواب دارد پول مفت.
ایران هزاران سال است و ایران مرکز زندگی آریایی ها پس فروپاشی جوکی بیش نیست ، لر و کرد و فارس و بلوچ و گیلکی همه برادرن و ما مانند عراق چند پاره نیستیم و نخواهیم بود چون اتحاد ما یک کلمه واحدیم بنام مقدس ایران .
اینکه این آقا حقوق بگیر ما هست که دیگه تابلو است
تابناک این متنهای موزیانه رو از تیترهای جالب چه جوری استخراج می کنی تو از بی بی سی هم بدتری
اینقدر بدبخت شدیم که امثال این باید ازمون دفاع کنن.با داشتن اینهمه نخبه جهانی؟؟؟
امکان نداره یک عراقی ایرانیها را عزیزتر از جانش خطاب کنه , این دروغ محضه و فقط برای سود و منافع شخصی , ببینید چه پولی میگیره !
عزیزم رای نمیدیم
حرفش درست است. مردم هرگز نمی توانند دولت دوست باشند ، بلکه باید وطن دوست باشند . ولی دولت باید مردم دوست و وطن دوست باشد. الان نیاز ایران بیش از هر چیز به همبستگی ملی و اقتصاد است.
اول امنیت را تعریف کنید و بعد بگویید امنیت اقتصادی، امنیت اجتماعی، امنیت قبل و بعد از بیان، امنیت در حفظ بیت المال و غیره کدام زک فراهم شده؟
ایشان همونجا تو شبکه منوتو می موند بهتر بود
امنیت ایران را عراق خراب کرد. در طول هشت دفاع در مقابل حمله عراق سبب شد ترکیه و کشورهای حاشیه خلیج همیشه فارس به پیشرفت های با کمک قدرت های متخاصم دست یابند. اکنون بهتر است برای رجز خوانی برای مردم ایران 1400 میلیارد دلار خسارن جنگ را برای مردم ایران پرداحت کنید، در این خصوص وزارت امور خارجه و دیپلماسی اقتصادی کشور دولت و قوه قضاییه دادستانی وزرا محترم ذیصلاح لابی برای احقاق حق مردم ایران کنند. دوستان و دشمنان بدانند! دیگر ایران محل بازی پری بلنده نیست و هیچ بی امنی در ایران را مردم اجازه نخواهند داد چه برسد به ارتش و سپاه ایران. شما اگر بلدی زمین خود را بیل بزن.
ما اینجا به سختی افتادیم برای اینکه شما برادران عراقی در رفاه و اسایش باشین...
ایشون بهتره مردم عراق را نصیحت کنه و بگه ببینید مردم ایران چقدر امنیت و رفاه دارند......
پاسخ ها
سمیرا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۷
آقا دیگه قفل و کلید هم کارساز نیست / میشه بگید این امنیت شما تو کدوم محله اس نکنه خیابان پاستوره
همینمون مونده بود که این بیاد مارو نصیحت کنه
تو فکر کردی کی هستی که به ما امر ونهی می کنی تو برو به همان عراقی ها فرمان بده ما الحمدالله رهبری فرزانه وعزیزی داریم که با یک اشاره کوچک فرمان او سمعا وطاعتا می باشد تو در کشور ما دخالت نکن و مردم ما هم به توصیه های امثال تو هیچ اهمیت نمی دهند و به افراد اصلح و ولایت مدار رای می دهند و ربطی هم به تو وامثال تو ندارد برو برا کشور خودت نسخه بپیچ تا شاید خریدار داشته باشد به عنوان آخرین پیام به تو و تمام تحلیل گران غربی که ایران اسلامی کشوری امن وبا امنیت بالا و افرادی مثل سردار رشید اسلام شهیدسلیمانی اگر نبودند الان تو راحت نمیتوانستی مقاله بدی و نصیحت کنی .امنیت خاورمیانه را بچه های جان برکف ایرانی برای شما ها تامین کردند این را بفهم
این نجاح در العربیه و این آقای گزارشگر عراقی صدا سیما که قبلا در بی بی سی فارسی پشت سر ایران هزار بد و بیراه می گفتند و حالا چنین دلسوز شدن یه کاسه ای زیر نیم کاسه هست
من فکر منظورآقای نجاح محمد علی این است که ما اشتباه کردیم نباید بر علیه صدام حسین قیام می کردیم و یا در مقابل آمریکا باید از صدام حسین دفاع می کردیم.!!!؟؟؟؟
سابقا بچه ای که درس نمیخواند و شیطنت میکرد را فلک میکردند و کتک میزدند ولی حالا متوجه شده اند که نیاز به توجه دارد.
در کشور داری هم با افراد مخالف برخورد شدید میشد و میشود در صورتیکه معترضین و مخالفین نیاز به توجه دارند.

ما خودمان شیوه رفتار دیگران را رقم میزنیم. باید با همه تعامل کرد در غیر اینطورت هر روز برخورد و جنگ و دشمنی و درگیری خواهد بود
ایران هرگز سوریه و عراق نمیشه این ترفند تجزیه هراسی دیگه کار نمیکنه
فقط همین مانده بود از ما دفاع کنه
بروبابا!بروبه هموطنای خودت راه نشون بده!!
تحلیل جالبی بود.
هرکس میخواد هر چی بگه بگه ولی من برنامه این آقا رو تو منو تو دیدم نمیشه بگی درست نمیگه ولی بیطرف هم نیست
ما ایرانی ها دولت منحوس قاجار و پهلوی را تجربه کردیم و فهمیدیم نوکری بیگانه مشکلاتش بیشتر از فوایدش هست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۷
من فکر میکنم الانم نوکریم
این یکواققعیت است گه عدهای وطن فروش در شبکه های کاهواره ای به دمبال نابودی ایران هستند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۸
عزیزم شما اول یاد بگیر که دنبال درسته نه دمبال بعد برو سراغ شبکه های ماهواره
ممدلی ماهی چند میگیری؟؟؟یا اخیییییییییییی
یه نگاه به نقشه کشورمان کنید امنیت داشتن دراین منطقه پرتلاطم که همه به طمع خاک و طنمون دندان تیز کردن سخته همه ما مدیون شهدا هستیم
الکدام الامنیت یا اخی ؟
الدزدی الروز الروشن
الکیف القاپی الروز الروشن
التورم النوجوم و الشمسی و القمری الی الوفور
قرار بود ژاپن اسلامی شویم قرار بود سوییس شویم قرار بود در منطقه در همه زمینه ها اول باشیم
حالا فقط می گویند خدا را شکر کنید امنیت داریم
ایا مردم عادی امنیت شغلی و اجتماعی و روانی و امنیت اقتصادی و معیشتی دارند ؟
قضاوت با شما
دریا ندیده به قطره راضیه.
متاسفانه مردم ما به بی کیفیت زندگی کردن عادت کردن.
اگر مردم ما کمی اقتصاد سرشون میشد و میفهمیدن یک ریال از ارزش پول کشور کم شدن یعنی چی الان سنگ رو سنگ بند نبود.
سخن اين برادر عراقى كاملا درست است. ماشالله به اين همه خاين وطنفروش كه كامنت نوشتهاند
نجاح عزیز فعلا که جوانان ایرانی تو کشورتون دارن برای کارگری سر ودست میشکونن؛ حیف که امنیت جوانان ما در عراق در خطره !!
امنیت جانی بسیار مهم هستش درسته...ولی اگر حکومتی فقط تمرکزش به امنیت جانی باشه و در امنیت مالی و سایر امنیت ها با ایجاد فساد, اختلال ایجاد کنه, همون بهتر که نباشه...امنیت شامل یک مجموعه است, فقط که بحث جان مردم که نیست...!!! این مجموعه امنیتی هستش که به امنیت معنی میده...
تا تعریف امنیت چی باشه..... آسایش جسمی و فکری.
مسئولین عراقی برامده از اجتماع وجامعه عراق هستن ..عراقی که قریب نیم قرن در دریای نا ارامی و بلبشوی غرق بوده وحالا یه عده یوهو دموکراسی خواه شدن...خیلی از اینایی که پرچم دموکراسی رو تو عراق بلند کردن ریزه خواران سفره صدام بودن
ایشان با زبان بی زبانی مردم را تهدید میکنند.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان