بازدید 6795

اصلاح متون دینی اقلیت‌ها در صورت درخواست آنها

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی با بیان اینکه اصلاح و تغییرات کتاب‌های دینی دانش‌آموزان اقلیت‌های دینی کاملا با هماهنگی و مشورت با خود عالمان دینی آنها انجام می‌شود گفت: برای هر تغییری در کتب درسی باید یک آسیب شناسی و نیازسنجی صورت بگیرد.
کد خبر: ۹۵۶۹۷۷
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۶ 05 February 2020

 

به گزارش تابناک، حجت‌الاسلام علی ذوعلم در گفت‌وگو با ایسنا،‌ درباره بازنگری در متون دینی دانش‌آموزان اقلیت‌های دینی اظهار کرد: روش ما در اصلاح و تغییرات کتاب‌های دینی دانش‌آموزان اقلیت‌های دینی این است که این اقدام کاملا با هماهنگی و مشورت با عالمان دینی آنها انجام می‌شود.

وی افزود: مسئله حائز اهمیت این است که این فرآیند یک فرایند کاملا علمی، پژوهشی و منصفانه است.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی با بیان اینکه اگر قرار است اصلاحی صورت بگیرد باید ابتدا نقدها را ببینیم، نقدها ارزیابی و اعتبار بخشی شده و سپس دست به اصلاح بزنیم گفت: ما هنوز خواسته مشخصی که بر اساس یک استدلال، نیازسنجی یا آسیب شناسی به دست ما رسیده باشد را در اختیار نداریم تا بر اساس آن متون دینی را مورد بازنگری قرار دهیم. برای هر تغییری باید یک آسیب شناسی و نیازسنجی انجام دهیم.

 گفتنی است؛ وزیرآموزش و پرورش ماه گذشته با اشاره به درس دینی دانش آموزان اقلیت‌های مذهبی گفته بود: در سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی کارگروهی برای بررسی و پیگیری آموزش درس دینی در مدارس ارامنه تشکیل‌شده است تا بازبینی و بروزرسانی در متون درسی صورت گیرد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان