بازدید 8476

منابع عراقی از ترور یک مقام جریان صدر خبر دادند

رسانه‌های عراقی به نقل از منابع پلیسی و امنیتی این کشور از ترور یک مقام جریان صدر در استان میسان خبر دادند.
کد خبر: ۹۵۶۹۳۴
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۳ 05 February 2020

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، یک مسئول پلیس استان «میسان» عراق از ترور ابومقتدی الازیرجاوی از مقامات جریان صدر عراق خبر داد.

این منبع به شبکه خبری رووداو اعلام کرد افراد ناشناس سه شنبه شب با حمله به «ابومقتدی الایزجاوی» یکی از مقامات جریان صدر( یک فرمانده تیپ‌های السلام) در نزدیکی منزلش در منطقه ابورمانه در استان میسان او را به رگبار بستند.

این منبع پلیس میسان حال الازیرجاوی را پس از انتقال به بیمارستان دولتی میسان بی ثبات خواند.

پایگاه خبری الغد پرس نیز به نقل از یک مقام امنیتی عراق این خبر را تایید کرد.

«مقتدی الصدر»، رهبر جریان الصدر و رئیس ائتلاف انتخاباتی سائرون در پارلمان عراق نیز بار دیگر حمایت گسترده از اعتراضات این کشور را خواستار شد.

صدر شامگاه سه‌شنبه در حساب توییتری خود ضمن سلام و درود فرستادن به معترضان عراقی، «همه محبان اصلاح» و همه کسانی که در برقراری کلاس‌های درس، آموزش و تعلیم در عراق همکاری کردند، نوشت: «ضروری است که از انقلاب با اعداد و ارقام بیشتر حمایت شود تا علیه فاسدان تقویت شده و قوی گردد و مسالمت‌آمیز بودن و هیبت این انقلاب حفظ شود».

مقتدی الصدر از ابتدای اعتراضات در عراق که از مهر آغاز شد، از این اعتراضات و خواسته‌های معترضان حمایت کرده است و از نیروها و طرفداران خود خواسته با حمایت از معتراضان، سیاستمداران را به اجزای اصلاحات مورد نظر مجبور کنند.

در همین حال او این هفته از نیروهای موسوم به «کلاه آبی‌ها» خواسته بود تا با هماهنگی نیروهای امنیتی تلاش کنند تا فعالیت مدارس و ساعات کاری آن‌ها از سر گرفته شود و به کلیه نشانه‌های اعتراضات اخیر، با بازگشت نظم به امور کشور، پایان داده شود، اما عده‌ای با سوء استفاده از این فراخوان، تظاهرات‌ها را به صحنه اعتراض به فراخوان الصدر مبدل کردند.
الصدر و جریان پارلمانی مورد حمایت او «سائرون» از جمله مهمترین حامیان علاوی نخست جدید عراق به شمار می‌روند.

اعتراضات در بغداد و شهرهای جنوبی و مرکزی عراق از اول اکتبر گذشته (دهم مهر ۹۸) آغاز شده است و به رغم انتخاب مامور تشکیل کابینه و تعهد وی به اصلاح امور هنوز عده‌ای از معترضان خیابان‌ها را ترک نکردند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر