بازدید 5545

گوترش: وضعیتِ لیبی «مایه ننگ» است

دبیرکل سازمان ملل متحد ضمن انتقاد از عدم پایبندی کشور‌های شرکت کننده در نشست برلین به تعهدات مورد توافق، وضعیت در لیبی را «مایه ننگ» دانست.
کد خبر: ۹۵۶۸۷۱
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۱:۵۷ 05 February 2020
به گزارش تابناک به نقل از مهر به نقل از رویترز، به رغم اظهارات فرستاده ویژه سازمان ملل در امور لیبی مبنی بر «اراده واقعی» نیرو‌های درگیر در لیبی برای تضمین آتش بس پایدار در این کشور، «آنتونیو گوترش» روز سه شنبه در یک کنفرانس خبری وضعیت کنونی در لیبی را «مایه ننگ» خواند.

دبیرکل سازمان ملل ضمن انتقاد از کشور‌هایی که ماه گذشته با هدف ادعایی پیشرفت در گفتگو‌های صلح لیبی در نشست برلین شرکت کرده بودند، گفت: «من عمیقاً از آنچه که در لیبی روی می‌دهد، سرخورده و مأیوس شده ام».

گوترش در ادامه افزود: «آن‌ها [کشور‌های شرکت کننده]به عدم دخالت در فرآیند [صلح]لیبی و همچنین به عدم ارسال تسلیحات و عدم شرکت در درگیری‌ها متعهد شدند. اما حقیقت این است که تحریم (تسلیحاتی) شورای امنیت همچنان زیرپا گذاشته می‌شود».

با این حال او تلاش‌های «غسان سلامه» فرستاده سازمان ملل در امور لیبی برای میانجی گری را «تن‌ها خبر خوبی» خواند که این روز‌ها به گوش می‌رسد.

گفتنی است که سلامه اوایل روز سه شنبه در گفتگو با خبرنگاران گفت که میان طرف‌های درگیر در جنگ داخلی لیبی، «اراده‌ای واقعی برای آغاز مذاکره» وجود دارد؛ با این حال وی تأکید کرد که تحریم تسلیحاتی همچنان از سوی دو طرف درگیر نقض می‌شود و اینکه نیرو‌های مزدور و تسلیحات همچنان از «راه آسمان و دریا» وارد لیبی می‌شوند.

لازم به ذکر است که اقدامات ارتش ملی لیبی علیه مناطق مسکونی این کشور همچنان ادامه دارد؛ به طوری که شبه نظامیان هم پیمان «خلیفه حفتر» فرمانده ارتش ملی لیبی در روز گذشته یکی از مناطق مسکونی در جنوب طرابلس پایتخت این کشور را بمباران کردند.

سازمان ملل نیز روز گذشته از آغاز نشست کمیته نظامی ۵+۵ در راستای حل و فصل بحران لیبی در شهر ژنو خبر داده بود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها