بازدید 8082
در تماس با محمود عباس؛

ظریف: از تشکیل کشور فلسطین حمایت می‌کنیم

دکتر محمد جواد ظریف در تماس تلفنی با رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین بر حمایت ایران از حقوق مردم فلسطین در تعیین سرنوشت خود و تشکیل دولت فلسطین تأکید کرد.
کد خبر: ۹۵۶۸۶۵
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۰ 04 February 2020
به گزارش تابناک به نقل از فارس، «محمد جواد ظریف»، وزیر امور خارجه ایران در تماس تلفنی با «محمود عباس»، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین بر تحقق حقوق کامل فلسطینیان تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری وفاء فلسطین، ظریف در این تماس تلفنی در مورد طرح سازش تحمیلی آمریکا موسوم به «معامله قرن» با عباس گفتگو کرد و گفت: «ایران از حقوق مردم فلسطین در تعیین سرنوشت خود و تشکیل دولت فلسطین به پایتختی قدس حمایت می‌کند».

بر اساس این گزارش، ظریف در این تماس تلفنی معامله قرن آمریکا را محکوم کرد و گفت که ایران تلاش می‌کند با سیاست‌های خود در آینده، مانع از تحقق این گونه توطئه‌ها علیه مردم فلسطین شود. وزیر خارجه ایران همچنین از تلاش‌های محمود عباس برای تحقق وحدت فلسطین تقدیر و بر حمایت تهران از این گونه تلاش‌ها در مسیر تحقق آشتی ملی فلسطین تأکید کرد.

«دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا سه‌شنبه هفته گذشته در نشستی به همراه نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از طرح معامله قرن خود که مدعی است برای پایان دادن به منازعه فلسطینیان و صهیونیست‌ها است، رونمایی کرد. در این طرح تحمیلی، شهر قدس به کلی به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی، به این رژیم واگذار شد و مقرر گردید که تنها بخش‌هایی از شرق این شهر به دولت فلسطین واگذار شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار