بازدید 10445

میرسلیم: مذاکره دریوزگی سیاسی است

رئیس شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با بیان اینکه 63درصد مردم به طور متوسط در انتخابات ها شرکت می‌کنندتصریح کرد: مردم پای انقلاب ایستاده اند.
کد خبر: ۹۵۶۷۱۵
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۱ 04 February 2020

 

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، سیدمصطفی میرسلیم در نشستی خبری با بیان اینکه وقوع انقلاب اسلامی ایران را باید یکی از معجزات تلقی‌ کرد، گفت:کشوری که دربست در اختیار استکبار بوده است، به همت یک رهبر دینی و به اتکای مردم متعهد در مقابل اهداف استکبار و آمریکای جهانخوار قرار گرفته است. آزادشدن از یوغ آمریکا، یک پیروزی بی نظیر تلقی می شود. انقلاب اسلامی در منطقه هم وجد زیادی بوجود آورد و در جهان هم نور امیدی به کشورهایی بخشید که از ستم آمریکا رنج می بردند.

وی ادامه داد: استکبار به جای اینکه اقدام مردم ایران در وقوع انقلاب اسلامی را به رسمیت و محترم بشناسد، از دَر عناد برخورد کردند که اسناد توطئه های آن در لانه جاسوسی وجود دارد. بعد از پیروزی انقلاب جریانی که منافعش به خطر افتاده بود، تلاش می‌کرد، در مجلس خبرگان قانون اساسی اصل ولایت فقیه در قانون اساسی گنجانده نشود. مخالفت با انقلاب اسلامی، ولایت فقیه یا مردم سالاری دینی در سال های اول انقلاب آشکارا بیان می شد. بعد تصویب قانون اساسی، اقدام منافقانه کرده یعنی قانون اساسی را در ظاهر پذیرفتند، اما هر اقدامی برای تضعیف انقلاب انجام دادند. آمریکا و دست نشانده های او از پا ننشستند و برای ما مشکلات متعددی ایجاد کردند که هر مشکلی می‌توانست هر نظامی را ساقط کند اما انقلاب مستحکم بود و سرپا ماند.

63درصد مردم به طور متوسط در انتخابات ها شرکت می کنند

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین با اشاره به اینکه در حال حاضر مخالفت ها کم نشده است، بلکه بر لجاجت و کینه توزی ها علیه انقلاب افزوده شده است، افزود: به لحاظ سیاسی انقلاب دستاوردهای مهمی داشته است که یکی از آنها تثبیت نظام و مشارکت مردم در انتخابات است. 63درصد مردم به طور متوسط در انتخابات ها شرکت می کنند و مردم پای انقلاب ایستاده اند.

وی هر ساله در راهپیمایی 22 بهمن شاهد حضور مردم هستیم. بعد شهادت قاسم سلیمانی شاهد حضور مردم با هر گرایش سیاسی و مذهبی بودیم که این حضور بی نظیر بود. خود همین حضور یک همه پرسی بود. کسانی که دنبال همه پرسی بودند باید سرافکنده باشند زیرا نیازی به برگزاری همه پرسی نبود اما مردم با حضورشان نشان دادند پای ارکان و اصول و ارزش های نظام ایستاده اند و این بهترین همه پرسی بود و موجب شد که خون آن شهید به هدر نرود. مردم هیچگاه در برابر همه مشکلاتی که دشمنان برای ما درست کردند، سر تسلیم فرود نیاوردند.

میرسلیم خاطرنشان کرد: انقلاب دستاوردهای متعددی داشته است. اقتصاد ما در این سال ها باز بوده است و با سایر کشورها تعامل تجاری داشتیم، اما با وجود مشکلات اقتصادی، تولیدات کشاورزی ما چهار برابر شده است؛ البته هنوز ما همه قابلیت های کشور را نمی شناسیم و از آنها بهره برداری شایسته ای نشده است. در زمینه فناوری، صنعت و علم دستاوردهای ارزنده ای داشته ایم که موجب تعجب و یاس دشمن شد. وجود ایران مقتدر مزاحم منافع آمریکا در منطقه است، بنابراین آنها دنبال مقابله با توان موشکی ایران هستند.

میرسلیم در ادامه خاطرنشان کرد: با وجود دستاوردهای جمهوری اسلامی، ما نمی توانیم ادعا کنیم که بدون نقص بوده و مشکل نداشته ایم اما انقلاب قدرت شناخت و کاستن ضعف ها را داشته است. باید در گام دوم انقلاب، مشکلات را برطرف کنیم. دشمن با استفاده از فضای مجازی سعی می‌کند مردم را مایوس کند ما هم ادعا نداریم اقدامات ما کامل بوده، ولی انقلاب پویا است و مشکلات و نقص های خود را رفع می‌کند. دشمن به دنبال تضعیف انقلاب و ولایت فقیه است، اما ارزش‌های انقلاب در مردم ریشه دوانده و به همین دلیل دشمن هم نتوانسته است به موفقیت برسد.

قانون اساسی باید اصل و مبنا باشد، زیرا بی اعتنایی و تضعیف قانون اساسی محکوم است

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به پرسشی درباره راهکار مقابله با گروه هایی در داخل کشور که برای تصعیف نظام تلاش می‌کنند، تصریح کرد: قانون اساسی باید اصل و مبنا باشد، زیرا بی اعتنایی و تضعیف قانون اساسی محکوم است البته این گروه ها صریح وارد صحنه نمی شوند، ولی مردم آنها را کنار می زنند. با این حال باید اقدامات آنها افشا شود.

وی ادامه داد: آنها مطرح می‌کنند برای نجات از تحریم ها باید به سمت مذاکره برویم، اما مذاکره با چه کسی؟ با دشمن که در برجام ما را سر دواند و فعالیت هسته ای ما را کاهش داد و به تعهدات خود عمل نکرد. مذاکره با آنها به معنای تسلیم است. دست نشانده های آمریکا در کشور ایجاد یاس می کنند در حالیکه در کشور نیروی انسانی به اندازه کافی برای حل مشکلات وجود دارد.

میرسلیم همچنین تصریح کرد: ریشه اصلی مشکلات کشور، سیاست های اشتباه است نه تحریم ها. اگر خودکفایی داشته باشیم، تحریم ها اثرگذار نیست. رهبری از هجده سال پیش با نامگذاری اقتصادی بر سال‌ها، بر حل مشکلات اقتصادی تاکید دارند، اما عده ای از مذاکره برای حل مشکلات حرف می‌زنند. این ها باید خجالت بکشند. مذاکره دریوزگی سیاسی است. ما نباید توان داخلی خود را از یاد ببریم. باید قدر جوانان خود را بدانیم. ما دنبال انزوا نیستیم، اما باید بر توان داخلی خود اتکا کنیم.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا حاضر هستید با قالیباف که شایبه های تخلفات مالی در دوره شهرداری تهران برای وی مطرح است در یک لیست انتخاباتی قرار بگیرید، گفت: من همیشه مدعی ضرورت برخورد قاطع با فساد در تمام ابعاد آن هستم. اگر نماینده مجلس با دولت زدوبند کرد، فساد سیاسی شکل می گیرد. پیگیری شفافیت از اصول اعتقادی ما است.

وی با اشاره به اینکه عده ای که خیرخواه انقلاب نیستند خادمان انقلاب را به مسخره و به مقدسات نظام توهین می‌کنند، افزود:همین ها مدعی حضور در صحنه هستند ولی ظاهر خود را حفظ می‌کنند. طیفی هم که به انقلاب اعتقاد دارند، ممکن است اشتباهاتی هم داشته اند که با تذکر این اشتباهات اصلاح می شود. خوب نیست که کسی اشتباه فاحش داشته باشد ولی نباید این فرد با کسی که با نظام و رهبری مشکل دارد، مقایسه شود. باید با معتقدان انقلاب که حلا شاید اشتباه داشته اند همکاری کرد تا مخالفان انقلاب به صحنه وارد نشوند.

وی در پاسخ به این پرسش که در سال96مطرح کرده بودید اگر قالیباف به دور دوم برود، فساد او را بیان می‌کنید، آیا الان هم حاضر هستید که فساد قالیباف را مطرح کنید؟ تصریح کرد: نباید کاری کرد که برای دستیابی به حقی، حق بزرگتر یعنی مدیریت درست جامعه به نفع مردم است به خطر افتد. کار افراد همفکر خود را بدون نقص نمی دانم اما به آنها تذکر می دهم که نقص آنها برطرف شود. بحث مماشات مطرح نیست. من الان جبهه ای را باز نمی کنم که به انقلاب ضربه بخورد.

قانون انتخابات هم مشکل دارد و من هم به آن اعتراض کرده ام

وی اضافه کرد: در مورد قالیباف نباید توسط شما خبرنگاران حکم داده شود. عده ای از وفاداران انقلاب مجبور هستند سکوت کنند تا اصل انقلاب آسیب نبیند. قانون انتخابات هم مشکل دارد و من هم به آن اعتراض کرده ام ولی به هر حال الان باید به این قانون کار کرد.کسانی که مورد اشاره شما هستند مدعی اند محکومیت قضایی ندارند. الان مردم خودشان باید تصمیم بگیرند کسی نمی تواند مردم را برای رای مجبور کند.

وی درباره عملکرد شورای نگهبان درباره نحوه رسیدگی به صلاحیت داوطلبان انتخابات، اظهار کرد: کار شورای نگهبان در بررسی صلاحیت ها ساده نیست. کار شورای نگهبان قضایی نیست بلکه براساس استعلام ها، صلاحیت افراد را بررسی می‌کند. شورای نگهبان را نمی توان معطل بررسی دستگاه قضایی کرد. اگر بعد انتخابات دستگاه قصابی حکم محکومیت داد، می توان با آن نماینده برخورد کرد. دیده ایم که دستگاه قضایی با چند نماینده مجلس هم برخورد کرد. با این حال معتقدم که با اصلاح قانون انتخابات می توان به عملکرد شورای نگهبان کمک کرد، ولی دولت و مجلس قانون را اصلاح نکرد وحالا به شورای نگهبان فشار می آورند. البته نمی توان مدعی بود که کار شورای نگهبان صددرصد بدون نقص است.

رئیس شورای مرکزی حزب موتلفه در پاسخ به این پرسش که موتلفه ادعا کرده است که اصلاح طلبان در تهران 130 داوطلبان شناخته شده دارند. آیا موتلفه حاضر است این اسامی را منتشر کند تا مشخص شود اصلاح طلبان پنهان کاری می کنند یا موتلفه ادعای اشتباهی دارد؟ گفت: از دبیرکل موتلفه بخواهید این اسامی را منتشر کند چون من داوطلب انتخابات هستم و داوطلبان نباید علیه هم افشاگری کنند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر