بازدید 6219
۲

اختصاص پول‌تهران برای کار‌هایی که انجام نمی‌شود

در حالی که انتقادات بسیاری به فعالیت معاونت فرهنگی شهرداری تهران وجود دارد و مشخص نیست که چه اقدامات موثری از سوی این معاونت در سطح شهر انجام گرفته باز هم بودجه این بخش از شهرداری افزایش داشته است.
کد خبر: ۹۵۶۳۷۷
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۱ 03 February 2020

 

به گزارش تابناک به نقل از تیترشهر، صبح دیروز و در جریان صد و نود و پنجمین جلسه علنی شورای شهر تهران لایحه بودجه 99 شهرداری تهران از سوی حناچی به شورای شهر تقدیم شد. با نگاهی به این بودجه سوالات معناداری در ذهن ایجاد می شود.
بسیاری از پروژه های شهری روی زمین مانده است. پایتخت نشینان مشکل تردد در سطح تهران دارند و هیچ یک از زیر ساخت های شهری نمره قابل قبولی نگرفته اند این در حالی است که بودجه 99 شهرداری تهران در بخش فرهنگی افزایش قابل توجهی داشته و این سوال باقی است که چه اقداماتی بنا است در شهر صورت بگیرد و چه اقداماتی با پول های هزار میلیاردی انجام شده که امسال هم افزایش معنادار بودجه در لایحه 99 به شورا ارائه شده است.

محمدجواد حق شناس، رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران، در این رابطه طی گفتگویی در آذر ماه سال جاری گفت: گلایه‌ها و اعتراضات صریح کمیسیون در هفته گذشته به شهردار تهران و معاون فرهنگی ابلاغ شد. سال گذشته تلاش زیادی برای تصویب و پیگیری بودجه در حوزه فرهنگی اجتماعی شکل گرفت که با مقاومت برخی همکاران در شورا مواجه شدیم اما این بودجه به تصویب رسید.
حق‌شناس با بیان اینکه در عمل شاهد کم‌کاری و بی‌توجهی شهرداری هستیم، گفت: مشخصا در این حوزه بررسی‌هایی انجام دادیم. در هشت ماهه اخیر تخصیص بودجه زیر 50 درصد و حدود 30 درصد عملکرد مجموعه فرهنگی اجتماعی بوده که عملکرد هم صرف حقوق و مزایا شده است.
رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: بودجه فرهنگی و اجتماعی که برای فعالیت‌های فرهنگی در نظر گرفته شده با چند مشکل مواجه است. یکی عدم تخصیص بودجه در کمیته تخصیص و دیگری عدم عملکرد مناسب در حوزه‌های اجرایی.
او تاکید کرد: بناست کمیته تخصیص را به کمیسیون فرهنگی دعوت کنیم و از آن‌ها توضیح بخواهیم. اگر این رویکرد ادامه پیدا کند کمیسیون نظرش بر این است که دلیلی بر پیگیری و افزایش بودجه در حوزه فرهنگی وجود ندارد.

این در حالی است که حامد مظاهریان از افزایش بودجه فرهنگی برای سال 99 خبر می دهد.
معاون شهردار تهران درباره بودجه اجتماعی و فرهنگی در این رابطه از افزایش قابل توجه بودجه فرهنگی خبر می دهد که این افزایش بودجه برای بخشی که تا کنون بازدهی مناسبی نداشته جای تعجب دارد!

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۲
يكي به سوال ساده جواب بده ممنون ميشم
خروجي هزينه 40سال بودجه فرهنگي كليه دستگاه اعم ازدولتي وغيردولتي درسطح كشور ، منطقه ، دنيا
خواهشاً با مثال
بيائيد سال99 براي يك سال كارفرهنگي درسطح كشور اتفاق صورت نگيرد
فقط حقوق پرسنل داده شد.
سال سال جنگي است پس بهتراست اولويت ها انجام گيرد.
شهرداری حق داره وقتی داره جیب مردم رو خالی میکنه کسی هم حق حرف زدن نداره عاقبت همینه.سال 99 چطور اون همه طرح بیخود و کاسبکارانه زوج و فرد رو اضافه کردن کسی چرا نباید چیزی بگه؟ هاشمی گفته بود هزینه زندگی تو تهران رو بالا میبریم که هرکی نتونه بمونه راست میگفته.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار