بازدید 4677
۱

تبعات کارهای درمانی در آرایشگاه‌ها

رئیس انجمن متخصصین پوست ایران، نسبت به عوارض خطرناک کار زیبایی پوست در آرایشگاه‌ها و زیرزمین و پارکینگ منازل توسط افراد غیر پزشک، هشدار داد.
کد خبر: ۹۵۶۳۳۷
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۷ 03 February 2020

به گزارش «تابناک»، فرهاد هنجنی، در گفتگو با خبرنگار مهر، از دخالت افراد غیر متخصص در حوزه پوست انتقاد کرد و گفت: رشته پوست همانند سایر رشته‌های پزشکی، دارای کوریکولوم آموزشی است و بر همین اساس، افراد غیر متخصص نباید در حیطه تخصصی پوست دخالت کنند.

وی با اشاره به آسیب‌های ناشی از دخالت افراد غیر متخصص بر سلامت مردم، افزود: متأسفانه علاوه بر اینکه شاهد دخالت افراد غیر متخصص در این حوزه هستیم، افراد غیر پزشک نیز در این حوزه ورود کرده‌اند و باعث شده‌اند سلامت افراد آسیب ببیند.

هنجنی، به انجام کارهای زیبایی بر روی پوست و صورت در آرایشگاه‌ها و زیرزمین و پارکینگ خانه‌ها اشاره کرد و گفت: کار در حوزه پوست فقط جنبه زیبایی ندارد، بلکه تزریق‌هایی صورت می‌گیرد که جنبه درمانی دارند.

رئیس انجمن متخصصین پوست ایران، به رفع چین و چروک صورت و بعضی بیماری‌های پوستی مثل آکنه اشاره کرد و افزود: ما مخالف انجام این قبیل کارها در آرایشگاه‌ها و سایر محیط‌هایی هستیم که واجد ارائه چنین خدماتی را ندارند.

هنجنی ادامه داد: باید با این قبیل افراد غیر متخصص و غیر پزشک که در امور تخصصی رشته پوست دخالت می‌کنند، برخورد شود.

وی افزود: نکته دیگری که نباید فراموش کرد، این است که علاوه بر دخالت افراد غیر متخصص و غیر پزشک در حیطه تخصصی پوست، شاهد استفاده از مواد و لوازمی هستند که از کیفیت مناسبی برخوردار نبوده و برای سلامت افراد خطرناک است.

هنجنی تاکید کرد: بعضاً موادی تزریق می‌شود که می‌تواند پوست فرد را بسوزاند.

رئیس انجمن متخصصین پوست ایران، با عنوان این مطلب که وظایف نظارتی بین دو معاونت درمان و بهداشت وزارت بهداشت تقسیم شده است، گفت: در خصوص دخالت افراد غیر متخصص، معاونت درمان نظارت می‌کند و در بحث آرایشگاه‌ها و…، معاونت بهداشت کار نظارت را انجام می‌دهد و همین مسئله باعث شده بعضاً این دخالت‌ها در حوزه پوست، خوب دیده نشود.

هنجنی، همچنین از میزان جریمه‌های تعزیرات در برخورد با افراد متخلف گلایه کرد و افزود: وقتی پرونده فرد خاطی به تعزیرات می‌رود، جریمه‌ها آن قدر نیست که بازدارنده باشد و آنها را از ادامه چنین تخلفاتی باز دارد. به طوری که پرداخت ۲۰۰ هزار تومان جریمه برای کسی که درآمدهای میلیونی از این قبیل کارها دارد، مشکلی نیست.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
اتفاقا این مسایل که مطرح میشود فقط برای جیب پزشکان پول پرسته، آخه همین کارهای پوستی رو خود دکتر انجام نمیده و در هیچ مو قع در مطب نیست ..میده دست همون آرایشگران و شاگردا
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل