بازدید 16314

واکنش مقتدی صدر به تعیین نخست وزیر جدید

رهبر جریان صدر به مامور شدن محمد توفیق علاوی برای تشکیل دولت جدید عراق واکنش نشان داد.
کد خبر: ۹۵۶۰۱۹
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۹ 01 February 2020
به گزارش تابناک به نقل از تسنیم، به نقل از شبکه تلویزیونی السومریه، مقتدی صدر رهبر جریان صدر در توییتی نوشت: امیدواریم که علاوی در برابر فشار‌های خارجی و داخلی تسلیم نشود و در برگزاری انتخابات زودهنگام شتاب کند.

مقتدی صدر نوشت: امروز در تاریخ عراق ثبت خواهد شد که این ملت است که نخست وزیری را برای خود برگزید و نه تشکل ها.. این گامی خوب است که در آینده تقویت خواهد شد.

وی افزود: امروز ما انقلابی‌ها ملزم به تداوم تظاهرات مسالمت آمیز برای تکمیل کابینه وزارتی مستقل نشات گرفته از مردم و برای مردم هستیم. امروز امیدواریم که برادر محمد علاوی تسلیم فشار‌های خارجی و داخلی نشود و برنامه خود را اعلام کند و در آغاز انتخابات زودهنگام تسریع به خرج دهد و برای حاکمیت عراق و استقلال این کشور در راستای حفظ جایگاه و تصمیم گیری آن و وجهه و اقتدار نیرو‌های امنیتی آن تلاش کند.

مقتدی صدر گفت: امروز این ممنوعیت را اعلام می‌کنم هرکسی که وابسته به من است، نباید خود را وارد دولت کند و به هیچ وجه در تشکیل آن تاثیر بگذارد.

وی افزود: اگر خواهان حمایت برای تقویت آن به طور مستقل است، منعی ندارد و من و ملت آماده آن هستم. امیدوارم که مامور کردن برادر محمد علاوی از سوی رئیس جمهور مورد قبول و رضایت ملت باشد و صبر پیشه کنند و به روش مسالمت آمیز خود در تظاهراتشان به خاطر عراق ادامه دهند.

مقتدی صدر تاکید کرد که اگر علاوی در تشکیل دولتش شکست بخورد، ما در کنار ملت علیه طائفه گری و نژادگرایی و حزب گرایی و گروه گرایی و فساد هستیم.
 


مامور شدن علاوی برای تشکیل دولت رسما اعلام می‌شود


دفتر ریاست جمهوری عراق شنبه شب اعلام کرد که مامور شدن محمد توفیق علاوی برای تشکیل دولت جدید این کشور رسما طی بیانیه‌ای اعلام خواهد شد.



همکاری عبدالمهدی با علاوی برای مرحله انتقالی

 

همزمان عادل عبدالمهدی و محمد توفق علاوی نخست وزیر مامور تشکیل دولت عراق برای همکاری با یکدیگر براساس نیاز‌های مرحله تشکیل دولت توافق کردند.

در بیانیه دفتر عبدالمهدی آمده است: عادل عبدالمهدی نخست وزیر مستعفی در تماس تلفنی با محمد توفیق علاوی نخست وزیر مامور تشکیل دولت، مامور شدن او را تبریک گفت و تاکید کرد که همه امکانات برای موفقیت ماموریت آتی او را در اختیارش می‌گذارد.

این بیانیه افزود: دوطرف درخصوص برگزاری دیداری در نزدیکترین فرصت ممکن برای همکاری مشترک متناسب با نیاز‌های مرحله تشکیل دولت و موفقیت فرایند دموکراسی به بهترین شکل ممکن توافق نظر کردند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل