بازدید 21735
پیمانه اقتصادی؛

تراکنش‌های بانکی بیش از ۵ میلیارد تومان زیر تیغ مالیات/ کرونا، فروشگاه‌های سه شرکت آمریکایی در چین را به تعطیلی کشاند؛ غول های نفتی را به تکاپو انداخت/ وزیر صنعت از عرضه ۸ خودروی جدید خبر داد

این پیمانه تیتر‌هایی همچون بورس قرمز در اولین روز هفته، سقوط سنگین ۶۰۰ واحدی داوجونز، دلار در صرافی‌های بانکی گران شد، رشد نسبی قیمت سکه در بازار تهران، کاهش ۲.۶ درصدی واردات نفت کره جنوبی در ماه ژانویه، نشست اوپک برای بررسی تاثیر «کرونا» بر بازار نفت، قیمت خرید تضمینی گوشت دام سنیگن ۲۷ هزار تومان تعیین شد و نقشه هیوندای برای بازار اروپا را در بر دارد.
کد خبر: ۹۵۵۹۷۱
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۰ 01 February 2020

تراکنش‌های بانکی بیش از ۵ میلیارد تومان زیر تیغ مالیات/ کرونا، فروشگاه‌های سه شرکت آمریکایی در چین را به تعطیلی کشاند؛ غول های نفتی را به تکاپو انداخت/ وزیر صنعت از عرضه ۸ خودروی جدید خبر دادتابناک هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون بورس قرمز در اولین روز هفته، سقوط سنگین ۶۰۰ واحدی داوجونز، دلار در صرافی‌های بانکی گران شد، رشد نسبی قیمت سکه در بازار تهران، کاهش ۲.۶ درصدی واردات نفت کره جنوبی در ماه ژانویه، نشست اوپک برای بررسی تاثیر «کرونا» بر بازار نفت، قیمت خرید تضمینی گوشت دام سنیگن ۲۷ هزار تومان تعیین شد و نقشه هیوندای برای بازار اروپا را در بر دارد.

بورس قرمز در اولین روز هفته

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز، با کاهش  954 واحدی معادل 0.22 درصد به رقم 426 هزار و 184 واحد رسید. این در حالی است که در فرابورس شاخص کل با رشد 10 واحدی به رقم 5 هزار و 414 واحد رسید. همچنین شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با کاهش 254 واحدی معادل 0.22 درصد به رقم 113 هزار و 739 واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز، با رشد 239 واحدی معادل 0.17 درصد، عدد 140 هزار و 201 واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش 160 واحدی معادل 0.17 درصد به رقم 93 هزار و 529 واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، 14 واحد افزایش معادل 0.00 درصد را رقم زد و به سطح 512 هزار و 301 واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با 368 واحد کاهش معادل 0.12 درصد به رقم 306 هزار و 72 واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با 3396 واحد کاهش معادل 0.38 درصد همراه بود و عدد 883 هزار و 260 واحد را به نمایش گذاشت.

تراکنش‌های بانکی بیش از ۵ میلیارد تومان زیر تیغ مالیات/ کرونا، فروشگاه‌های سه شرکت آمریکایی در چین را به تعطیلی کشاند؛ غول های نفتی را به تکاپو انداخت/ وزیر صنعت از عرضه ۸ خودروی جدید خبر داد

سقوط سنگین ۶۰۰ واحدی داوجونز / بدترین روز از ماه آگوست ثبت شد

در پایان معاملات روز جمعه، با تشدید وحشت از ویروس کرونا شاخص داوجونز بیش از ۶۰۰ واحد سقوط کرد و تمام سود خود در ماه ژانویه را از دست داد. میانگین صنعتی داو جونز ۶۰۳.۴۳ واحد یا ۲.۱ درصد سقوط کرد و به ۲۸۲۵۶.۰۳ واحد بازگشت اس‌اندپی ۵۰۰ با بدترین سقوط خود از ماه اکتبر تا کنون مواجه شد و با از دست دادن ۱.۸ درصد از ارزش خود به ۳۲۲۵.۵۲ واحد رسید. کامپوزیت نزدک ۱.۶ درصد سقوط کرد و به ۹۱۵۰.۹۴ واحد بازگشت. روز جمعه آمریکا ویروس کرونا را یک وضعیت اضطراری ملی در این کشور اعلام کرد. ایرلاین‌های امریکن، دلتا و یونایتد اما پروازها بین چین و آمریکا را لغو کردند. ویروس کرونا که ابتدا در شهر ووهان چین شایع شده بود، حالا به بیش از ۱۸ کشور جهان سرایت کرده و گمانه‌زنی‌ها در مورد کاهش رشد اقتصادی جهان را تقویت کرده است. کمیسیون ملی سلامت چین اعلام کرد تعداد کشته‌شدگان به ۲۵۹ نفر و تعداد مبتلایان به ۱۱۷۹۱ نفر افزایش یافته است. در بازار ارز، ین ژاپن، به عنوان سرمایه امن، نرخ برابری خود با دلار را تا ۱۰۸.۳۸ واحد تقویت کرد. یوآن چین ۰.۴۷ درصد دیگر در برابر دلار آمریکا افت کرد و به نرخ برابری ۶.۹۳۶۴ واحد رسید.

تراکنش‌های بانکی بیش از ۵ میلیارد تومان زیر تیغ مالیات

رئیس کل سازمان امور مالیاتی صبح امروز در جلسه صبحانه کاری با فعالان اقتصادی اتاق بازرگانی ایران گفت: براساس آیین نامه جدید این سازمان، تمامی تراکنش‌های بیش از ۵ میلیارد تومان در ۵ سال گذشته بررسی خواهد شد. تا پایان هفته جاری آیین نامه بررسی تراکنش های بانکی برای اجرا ابلاغ خواهد شد که مسئله بسیار مهمی است. به نقل از گزارش ایبنا؛ رئیس سازمان امور مالیاتی در این جلسه افزود: تمامی تراکنش ها شامل این موضوع نمی شوند و تنها تراکنش های بیش از ٥ میلیارد تومان بررسی خواهد شد و سازمان امور مالیاتی حق دارد تا برای این موضوع تراکنش های ٥ سال گذشته را بررسی کند. پارسا درباره آیین نامه جدید بررسی تراکنش‌های بانکی اظهار داشت: آیین نامه‌ای را تا آخر این هفته ابلاغ خواهیم کرد که چگونه با تراکنش‌های بانکی که در حال حاضر انجام می‌شود، برخورد کنیم. وی با بیان اینکه طبق قانون هر کسی به هر دلیلی کتمان درآمد کرده باشد، سازمان مالیاتی تا ۵ سال می تواند به عقب بازگردد و تراکنش‌های بانکی وی را بررسی کند، افزود: براساس این آیین ‌نامه کف و حداقل بررسی تراکنش‌ها ۵ میلیارد تومان است.

معاون وزیر اقتصاد در عین حال تصریح کرد: البته بحث فرار مالیاتی نیز داریم که ممکن است از سوی مراجع دیگری به ما اعلام شود و در آن صورت حتی تراکنش‌های کمتر از ۵ میلیارد تومان آن فرد نیز بررسی خواهد شد. رییس سازمان امور مالیاتی ادامه داد: باید توجه داشته باشید که ممکن است از یک تراکنش ۵ میلیارد تومانی، تنها ۲ تا ۳ درصد مالیات خالص واریزی به خزانه شود. پارسا تصریح کرد: در ابتدا تمامی تراکنش‌هایی که ربطی به مالیات ندارد کنار گذاشته می‌شود و شاید در همین مرحله ۵۰ درصد از کل تراکنش‌ها کنار گذاشته شود. بعد از آن تراکنش‌های مورد نظر مشمول مالیات، داخل نرخ شده و محاسبات آن انجام می‌شود.

دلار در صرافی های بانکی گران شد

در معاملات امروز بازار ارز، شاهد رشد نرخ ها هستیم. به گونه ای که دلار آمریکا در صرافی های بانکی و مجاز سطح کشور به نرخ 13250 تومان از مردم خریداری شده و به قیمت 13500 تومان به متقاضی دریافت دلار فروخته می شود که نسبت به روز پنج شنبه هفته گذشته، 50 تومان گران تر شده است. همچنین نسبت به شنبه هفته گذشته نیز، 150 تومان افزایش داشته است. هر یورو نیز در این صرافی ها، به نرخ 14750 تومان از مردم خریداری شده و به قیمت 15000 تومان به متقاضی دریافت یورو فروخته می شود که نسبت به پایان هفته قبل، 50 تومان گران تر شده است.

رشد نسبی قیمت سکه در بازار تهران

هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید در بازار آزاد تهران امروز با رشد حدود پنج هزار تومانی نسبت به روز معاملاتی گذشته به بهای پنج میلیون و ۴۵ هزار تومان به فروش رسید. هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم در بازار آزاد تهران امروز به بهای پنج میلیون و ۲۰ هزار تومان فروخته شد. همچنین نیم سکه نیز دو میلیون و ۵۶۰ هزار تومان، ربع سکه یک میلیون و ۵۵۰ هزار تومان و هر قطعه سکه گرمی ۹۳۰ هزار تومان داد و ستد شد. هر گرم طلای خام ۱۸ عیار ۵۱۲ هزار تومان و هر مثقال طلا نیز دو میلیون و ۲۲۱ هزار تومان به فروش رسید. /ایرنا

کاهش 2.6 درصدی واردات نفت کره جنوبی در ماه ژانویه

آمارهای وزارت تجارت، صنعت و انرژی کره جنوبی نشان داد، واردات نفت خام کره جنوبی در ماه ژانویه نسبت به سال گذشته 2.6 درصد کاهش یافت و به 90.7 میلیون بشکه رسید. این کشور در ژانویه سال گذشته میلادی 93.1 میلیون بشکه نفت وارد کرده است. همچنین میزان خرید نفت سئول در دسامبر 2019 برابر با 89.5 میلیون بشکه بوده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 3.8 درصد کاهش یافته است.

نشست اوپک برای بررسی تاثیر «کرونا» بر بازار نفت

الکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه روز جمعه (یازدهم بهمن‌ماه) اعلام کرد که روسیه برای برگزاری پیش از موعد نشست اوپک در ماه فوریه، به‌منظور بررسی آثار ویروس کرونا بر مقدار تقاضای جهانی نفت آماده است. نواک اظهار کرد که در این باره گفت‌وگوهایی با عربستان سعودی داشته است و کشورهای تولیدکننده نفت برای ارزیابی آثار این ویروس بر شرایط بازارهای جهانی نفت خام و تصمیم‌گیری درباره زمان برگزاری این نشست چند روز وقت لازم دارند. تحلیلگران اعلام کردند که شیوع ویروس کرونا در چین می‌تواند سبب کاهش تقاضای روزانه بیش از ۲۵۰ هزار بشکه، در سه ماه نخست سال ۲۰۲۰ شود. این در حالی است که قیمت نفت به دلیل عرضه مازاد همچنان روند کاهشی دارد. صدوهفتادوهشتمین نشست وزیران نفت و انرژی اوپک به‌صورت فوق‌العاده و هشتمین نشست وزارتی مشترک اوپک و غیراوپک طبق برنامه از پیش تعیین شده قرار است پنجم و ششم مارس (۱۵ و ۱۶ اسفندماه) برگزار شود.

قیمت خرید تضمینی گوشت دام سنیگن ۲۷ هزار تومان تعیین شد

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور از شروع خرید تضمینی دام سنگین برای جلوگیری از انباشت دام از هفته آینده خبر داد و گفت: قیمت هر کیلوگرم گوشت استحصالی از دام سنگین به قیمت ۲۷ هزار تومان تعیین شد. حسین عباسی معروفان روز شنبه در گفت و گو با ایرنا درباره کمک دولت برای جلوگیری از ضرر تولیدکنندگان و دامپروران به دلیل وجود انباشت دام سنگین افزود: اکنون تولید دام زنده سنگین و سبک در کشور از وضعیت خوبی برخوردار است و نیاز داخلی را تامین می کند. وی گفت: دولت به هیچ وجه دام سنگین زنده از تولیدکنندگان خریداری نمی کند زیرا امکان نگهداری دام سنگین را ندارد؛ بنا بر این، با خرید گوشت استحصالی و ذخیره سازی می تواند این محصول را برای تنظیم بازار عرضه کند.

مدیر عامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور با تاکید بر این که تولیدکنندگان هیچ اجباری برای عرضه دام سنگین خود به شرکت پشتیبانی امور دام ندارند، اظهار داشت: اگر قیمت دام زنده تولیدکنندگان در بازار کمتر از ۲۷ هزار تومان باشد می توانند گوشت استحصالی خود را به این قیمت به شرکت پشتیبانی امور دام بفروشند تا جلوی ضرر و زیانشان گرفته شود. به  گفته وی، در صورتی که قیمت دام سنگین گوساله در بازار بیش از ۲۹ هزار تومان باشد، خرید در صورت درخواست تولیدکنندگان انجام می شود. مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور تصریح کرد: با توجه به دستور العمل این طرح ، قمیت هر کیلوگرم گوشت استحصالی برای مصرف کنندگان بین ۵۴ تا ۵۵ هزار تومان خواهد بود. وی با بیان اینکه تلاش داریم خرید تضمینی دام سنگین زنده از هفته آینده در سراسر کشور اجرایی شود تا تولیدکنندگان متضرر نشوند، ادامه داد: این طرح از روز سه شنبه هفته گذشته کلید خورد و در هفته جاری دستور العمل اجرایی آن به استان ها ارسال می شود. عباسی معروفان تصریح کرد: طرح خرید گوشت استحصالی دام سنگین تا اطلاع ثانوی و جلوگیری از ضرر تولید کنندگان ادامه می یابد.

کرونا، فروشگاه‌های سه شرکت آمریکایی در چین را به تعطیلی کشاند

شرکت اپل آمریکا اعلام کرد که تمام فروشگاه‌های خود را در سراسر چین به دلیل شیوع ویروس کرونا در این کشور تعطیل می‌کند. در بیانیه این شرکت آمریکایی آمده است: به دلیل اتخاذ سیاست احتیاط بالا و بر اساس مشورت‌هایی که با کارشناسان حوزه سلامت انجام شده ما تمام دفاتر، فروشگاه‌ها و مراکز قراردادی خود را در سراسر چین تا 9 فوریه تعطیل می‌کنیم. این شرکت همچنین اعلام کرده است که چشم انتظار بهبود اوضاع برای باز کردن فروشگاه‌های خود است. پیشتر و طی هفته گذشته نیز اپل سه فروشگاه خود را تعطیل کرده بود. البته اپل تنها شرکت آمریکایی که فروشگاه‌های خود را در چین تعطیل کرده است،‌ نیست بلکه شرکت‌های دیگر نظیر مک دونالد و استارباکس نیز به صورت موقت فروشگاه‌های خود را تعطیل کرده‌اند. بسیاری دیگر از شرکت‌های حاضر در چین نیز از کارمندان خود خواسته‌اند تا در محل کار حضور نیافته و حتی الامکان فعالیت‌های خود را از خانه انجام دهند. شرکت اپل هم برای فروش محصولات خود و هم به عنوان چرخه تامین قطعات به شدت به چین وابسته است.

وزیر صنعت از عرضه ۸ خودروی جدید خبر داد

وزیر صنعت، معدن و تجارت از عرضه ۸ خودروی جدید گروه خودروسازی سایپا در ۳ سال آینده خبر داد. رضا رحمانی در بازدید از مرکز تحقیقات و نوآوری صنایع خودرو سایپا و بررسی برنامه‌های این خودروساز در زمینه توسعه محصول و عرضه هشت خودرو جدید در سه‌ سال آینده گفت: سایپا با اجرای این برنامه و عرضه خودروهای جدید در سه سال آینده، می‌تواند توان رقابت خود در بازارهای داخلی و خارجی را ارتقاء دهد.

نقشه هیوندای برای بازار اروپا

شرکت کره‌ای هیوندای بنا دارد در سال جاری به بزرگ‌ترین تولید‌کننده خودروهای برقی در اروپا بدل شود. قرار است هیوندای با آغاز تولید مدل برقی کونا در کارخانه پراگ، پایتخت چک به این مهم دست یابد. خودروی کونا تمام‌برقی است و البته قرار است مدل‌های دیزلی، هیبریدی و بنزینی آن نیز در مراحل بعدی از کره به اروپا صادر شوند. این خودروساز همچنین در تلاش است تا قطعات مورد نیاز بیشتری را برای کونا برقی به اروپا صادر کند. با این برنامه‌ها هیوندای قصد دارد زمان تحویل این خودروها را به مشتریانش در سراسر اروپا کاهش و دسترسی آنها به قطعات یدکی این خودرو را افزایش دهد. هیوندای در بیانیه خود نیز اعلام کرد: «از زمان آغاز فروش کونا برقی در سال ۲۰۱۸، تقاضا برای این مدل از انتظارات ما فراتر رفته است و ظرفیت تولید جدید کونا می‌تواند پاسخگوی تقاضای بالای مشتریان باشد.» این خودروساز کره‌ای می‌گوید بنا دارد ۸۰ هزار خودروی تمام‌برقی خود را طی سال ۲۰۲۰ در اروپا به فروش برساند.

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳۶
خودروي جديد ؟ ظاهر خودرو رو كمي تغيير بدين ميشه خودروي جديد . از تكنولوژي پيشرفته خبري نيست .
گویا مریضی گردش حساب در پرداخت یارانه معیشتی به مالیات هم رسیده تا با توجیهات واهی مالیات اخذ شود!
بهتر است مردم پولای خود را از بانکها بیرون بکشند تا گردش حسابهایشان فقط در دستان خودشان رقم بخورد!
فعلا که پراید رو با قیمت فضایی
و سود انچنانی دارن به ملت عرضه میکنن
خدا بداد محصولات نوینش با اون پیشینه قیمتیشون برسه
واقعا چه ربطی بین تراکنش بانکی و مالیات وجود دارد ما که نفهمیدیم
چینی ها با خوردن هر آشغالی هم به خود ضربه زدند هم به جهان

شرم بر غذاهای چینی .
پاسخ ها
ساناز
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۳
شما هم اگه یک میلیاردو ششصد میلیون جمعیت داشتی بدتر از اونا رو هم می خوردید .
فشار تحریم ها داره کم کم به ستون های بانک مرکزی فشار میاره .

ولی هنوز بیشترین فشار روی مردم بدبخت است
متاسفانه در مملکت ما همه چیز جنبه افراط و تفریط داشته و معلوم نیست تا چه زمانی باید این آشفتگی در تصمیمات ادامه داشته باشد.
من با اینکه در عمر خود هیچگاه تراکنشی بالاتر از چند میلیون تومان نداشته ام و اخذ مالیات از تراکنش های بالای 5 میلیارد تومان به من ربطی نداشته و ریالی به من ضرر نمی رساند ولی با بررسی تراکنش های بانکی بالای 5 میلیارد تومان از 5 سال گذشته تا کنون به منظور دریافت مالیات به شدت مخالفم و اعتقاد دارم که این اقدام هم اشکال قانونی دارد و هم با موازین عقلی سازگار نمی باشد چون در گذشته عملیات بانکی مشمول دریافت مالیات نبوده و قانونا و عقلا نمیشود به استناد قوانین جدید سراغ تراکنش های 5 سال گذشته رفته و از انها مالیات دریافت کرد و عطف به ماسبق و رجوع به عملکرد گذشته به استناد قوانین جدید بر خلاف قواعد پذیرفته شده حقوقی است و علاوه بر نقض قاعده و اصل حقوقی مذکور اشکال دیگری هم که به این عمل وارد است دوباره کاری در دریافت مالیات است چون وجه معامله به خودی خود نمی تواند منشا دریافت مالیات باشد و تراکنش انجام شده در حقیقت ثمن معامله ای بوده که قاعدتا از مورد معامله در هنگام انجام معامله مالیات دریافت شده است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۳
صد در صد دلال بنگاهی هستی که چنین نظر دادی دادش به فکر 80 میلیون باش نه جیب خودتوهمکارانت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۳
احسنت. من هم مثل شما هستم اصلا چنین پولایی نمیدونم چند صفر دارد ولی واقعا چطور میشه قانون امروز رو برای گذشته احرا کرد با این حرفهایی که اداره مالیات هر چند روز یکبار میزند نه تنها سرمایه وارد کشور نمیشود بلکه ته مونده سرمایه ها هم در حال فرار به خارج هستند. با این حرفها کارمندها و طبقات ضعیف فکر میکنن حق به حقدار میرسد و خوشحال میشوند. نخیر سرمایه دار در نهایت این مالیات و هزینه رو به مصرف کننده منتقل میکند و.
فشار روی قشر ضعیف خواهد بود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۳
آقایی که میگی فکر 80 میلیون باش قانون امروز وضع شده باید از این به بعد اجرا شود. بی قانونی و حرج و مرج باعث همین. .بدبختیها برای 80 ملیون نفر شده . این نمیشه که هر وقت دولت کسری داره به بهانه های مختلف دست تو جیب ملت کنه .
م ر
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۳
همشهري گرامي حق باشماست ولي ظاهرا هيچ كاري به قانون ودرستي ونا درستي ان ندارند،بسيار سخت است كه به انها بفهماني اين كار درست نيست و در دراز مدت صدمه اش به خودشان برميگردد...
توان رقابت در بازار خارجی؟آقای وزیر صمت ببینید سر شوخی را خودتان باز کردیدا؟؟؟!!!
سال ۹۹ برای نفس کشیدن هم بایدمالیات داد !!!
زندگی اکثریت مردم ایران با صد میلیون دگرگون میشود ، مسولین مالیاتی دم از تراکنشهای بالای پنج میلیاردی صحبت میکنند ؟ وجود برخی مسئولان اینگونه صدها بار خطر ناکتر از ویروس کرونا ،و سازس ،و ابولا میباشد ؟ زیرا برای رفع فقر ملت ایران هیچ واکسنی در طی این چهار دهه کشف نگردیده است ؟،،
وزیر بیکفایت پراد شده 60 میلیون تو مثل رئیست
در دوره های آقای خاتمی ، رفسنجانی واحمدی نژاد زمانیکه تورم اوج گرفت بانکها با افزایش سود سپرده وبالطبع با افزایش نرخ تسهیلات توانستند نهایتا در یکسال رشد تورم رو مهار کنند ولی در این دوره تصمیم سازان بانکی اولا اجازه افزایش سود سپرده راندادند و دوما در مقابل افزایش نرخ تسیلات نیز بشدت مقاومت کرده اند هر روز به بهانه ای قصد فراری دادن سپرده را از بانکها وسرازیری آنرا ببازار دارند بخصوص که با پر رنگ کردن آمارهای ماهیانه بانک مرکزی در باب مسکن در این کوره میدمند ........... خدا عاقبت همه ما را ختم بخیر بفرمایند
اون موقع که تحریم نبودید خبری از عرضه خودروی جدید نبود حالا با تمام مشکلاتی که خودتون اقرار میکنید از جمله تامین قطعات و غیره و غیره میخواین ۸ تا خودرو جدید عرضه کنید که چی؟اقا شما قیمتا رو اصلاح کن خودروی جدید بخوره تو سره من
به یک رابین هود نیاز است تا حق این زورگیرها و راهزنان مدرن را که در قالب مالیات بگیر در امده اند کف دست انها بگذاره
تا كي مي خواهيد مردم رو زير فشار بگذاريد
والا خجالت هم خوب چيزيه إمارات يه بستري درست كردن كسي بخواد بره اونجا كاري راه بندازه بايد با يه بومي شريك بشه
ما اينجا هر روز يه جور ماليات اضافه مي كنيم عطف به ماسبق مي كنيم به خودشون حق هم ميدن
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۲:۲۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۳
انگار اداره مالیات مسوول شده با فشار روی اصل سرمایه نه تنها از ورود سرمایه خارجی جلوگیری کنه بلکه سرمایه های موجود رو هم فراری بده کجای دنیا اینجوری هر روز یه حرف و یه قانون در میارن و به 5 سال قبل هم تعمیم میدن سرمایه خارجی جایی میره که ثبات باشه از کجا معلوم امروز سرمایه وارد کشور بشه دوباره 5 سال دیگه یه حرف جدید در نیارید و سرمایه رو به اسم مالیات ظبط نکنید
دست بردارید واقعا مردم دیگه توان ندارن
درموردتراکنش ۵ میلیاردی... اینکه باید مجلس تصویب کند زیاد حرص نخورید کل جماعت ما کارمندها تا پنجاه سال هم تراکنش پنج میلیاردی به هم نمیزنیم
تراکنشهای بالا و جابجایی بالای پول در حسابهای بانکی یعنی کسب درامد و بدست اوردن سود بیشتر وباید این حسابها کتترل ومالیات گرفته شود چون یه کار گر و کارمند این قدر دراین حجم جابجایی ندارد یک واردکننده با کارت بازرگانی دیگری جرخش حساب وحشتناک دو بازنشستگانی که املاکی زدند و خود املاکیها که خون مردم درشیشه کردند سه دلالهای مسکن وزمین چه در شهر وروستا که داره به یه معضل تبدیل میشه و دراینده نارضایتی اجتماعی به وجود میاره و سکه و ماشین و میوه و تره بار و پزشکان و مراکز درمانی که حتی کارتخوان ندارند و فقط پول پارو می کنند و میرن گرین کارت می گیرند و اینکه حسابهای افراد براساس سن وسال باید به طور جدی رسد و درپایان با کنترل تراکنشها واخذ مالیات خیلی از فسادها و قاچاقها و رانتها و پولهای باد اورده کم می شود چون اگه هنین جوری پولدارها مالیات ندن کشور در اینده با مشکلات فروان و هرج و مرج کشیده می شود
میخواهند از هر راهی از مردم مالیات بگیرند . دوم اینکه خودرو جدید منظور پراید 112,113,114و... هستش که با تغییر زهوار دور خودرو و رنگ کردن سپر تبدیل به خودرو جدید ،پیشرفته و به‌روز می‌شود.
نه پیشرفت به این شکل را نمی‌خواهیم.مرسی!
باید همین کار را بکنید .که اکثرا شامل بنگاهاه داران و دلالان زمین ملک ومسکن مخودرو می می شود خوب کار ی میکنید ممنون وبهترین کاری ااست که به داد مردم برسید و دست سود جویان از پولهای باد اورده کوتاه کنید به زندگی سالم برسید مردم جانشان به لب امده .جوانان مملکت را بیچاره کردند با این پولهای باد اورده و زدن جیب مردم ... هرکس خانه را خود را بالای 500میلون بفروشد باید شامل این طرح بشود تا شاید گران فروشی از این مملکت رخت بربندد......تنها راه رسیدن به قیمتهای واقعی هرچیزی گرفتن مالیات از سودهای باد اورده است ................ باید مردم به عدالت اجتماعی . قانون مدنی .اسلام برگردند ........واسلام .
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۲:۲۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۳
عزیزم سرمایه دار مالیات رو هم میکشه رو قیمتش خود این نحوه برگشت به عقب به شدت قانون رو زیر پا میگذاره مالیات باید از درآمد باشه نه از مال افراد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۴
چقدر ساده لوحی
به ایسم پزشکان و‌۵ میلیاردی ها شروع میشه که همه بگن به به و چه چه ولی ضررش به همه می رسه حالا چه بی صدا از تریق تورم چه با سرو صدا از تریق مالیات
تجربه نشون داده اخرش این مالیات رو مردم بد بخت میدن
هر چه از پول دارها و ثروتنمندان بگيرند آنها از ما فقرا و كارمندان بصورت دوبل ميگيرند ، كسی که تراكنش مالي بالاي 5ميليارد دارد كه توليد كننده ، تاجر و شايد بنگاه دار باشد اگر توليد كننده و تاجر باشد روي جنسش ميگذارد ، اگر بنگاهدار باشد روي خدماتش ميگذارد مگر در حال حاضر بنگاه معاملات املاك از مستاجر بد بخت 9درصد ارزش افزوده را نمي گيرد؟ پس لطفا" به خودتان و ما ظلم نكنيد
تابناك :
از خودت شروع كن
بالا و پايين تبليغات، وسط هم جا داره يه رديف تبليغ بذاري اونهم جهت احترام به مخاطبينت
بااینکه من فقط باهزاران زحمت هزینه ماهانه زندگیم را درمیارم ولی باوضع مالیات برای ترکنشهای بانکی مخالفم چون هرچه مالیات بگیرن یک ریال به فقیر وفقرا نمیرسه فقط وفقط فرارسرمایه ها رارقم میزنند بااین وضع کی جرات داره با بانکها کار کنه همه پولاشونوبه دلار تبدیل میکنند وطلا بدون زحمت باتورم ایران بانگهداری ارزهاش زندگی میکنه....
كم كم به تراكنشهاي 5هزار تومان هم ميرسند صبر كنيد
مالیات همه بر دوش طبقه متوسط به پایین است. ثروتمندها که عده ای وصل هستند بیشترشان هم که تولید کننده هستند بقول شما .... ضمنا پول مالیات معلوم نیست کجا خرج میشود.
حالا ببینید اگر از همه ی تراکنش ها مالیات نگرفتن
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر