بازدید 13981

پلوسی: ترامپ بدون محاکمه نمی‌تواند تبرئه شود

رییس مجلس نمایندگان آمریکا که در پی شکست خوردن حزبش در رای‌گیری مهم اخیر در مجلس سنا در ارتباط با استیضاح دونالد ترامپ برای اجتناب از شکست دموکرات‌ها در این فرآیند تلاش می‌کند تاکید کرد، اگر قرار نباشد دونالد ترامپ را به درستی محاکمه کنند پس او را نمی‌توان تبرئه ساخت.
کد خبر: ۹۵۵۸۹۹
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۴ 01 February 2020

پلوسی: ترامپ بدون محاکمه نمی‌تواند تبرئه شود

 

به گزارش تابناک، به نقل از پایگاه هیل، این اظهارات بعد از آن از سوی نانسی پلوسی، رییس مجلس نمایندگان آمریکا مطرح شدند که لامار آلکساندر که تا کنون یکی از معدود سناتورهای جمهوریخواه متمایل به مواضع دموکرات‌ها در استیضاح دونالد ترامپ محسوب می‌شد، در رای‌گیری اخیر در سنا بر سر موضوع احضار شاهدان بیشتر به فرآیند محاکمه مربوط به استیضاح ترامپ، طرف هم‌حزبی‌های خود را گرفت.

این سیاستمدار اهل تنسی آمریکا گفت: دموکرات‌ها ثابت کردند که دونالد ترامپ به شکل نامناسبی عمل کرده‌ اما این موضوع در سطح اتهامی که ترامپ را قابل استیضاح کند نیست.

خودداری او از رای دادن به نفع دموکرات‌ها باعث شد که تقریبا تبرئه دونالد ترامپ در فرآیند استیضاح تضمین شود.

دموکرات‌ها تلاش داشتند تا برای رای‌گیری مذکور نظر چهار جمهوریخواهی که به رای آنها برای نهایی کردن استیضاح دونالد ترامپ نیاز داشتند به خود جلب کنند.

حالا که شکست دموکرات‌ها در برکناری نهایی دونالد ترامپ از ریاست جمهوری محتمل‌تر از هر زمان می‌رسد، نانسی پلوسی عنوان کرد: بدون شاهدان بیشتر محاکمه مناسبی برای دونالد ترامپ در کار نخواهد بود.

او به رسانه پُلتیکو گفت: دونالد ترامپ تبرئه نخواهد شد.

او ادامه داد: اگر شما قرار نباشد که محاکمه‌ای داشته باشید پس شما قابل تبرئه شدن نیستید و اگر هم قرار نباشد که شاهدان و اسناد بیشتری ارائه شوند، پس در اینجا شما یک محاکمه ندارید.

پلوسی تاکید کرد: آیا رئیس جمهور آمریکا درست را از غلط تشخیص می‌دهد؟ من اینطور فکر نمی‌کنم.

این در حالی است که جان بولتون مشاور امنیت ملی دونالد ترامپ جزو اصلی‌ترین چهره‌هایی بود که دموکرات‌ها امید به فراخواندنش به عنوان شاهد در فرآیند محاکمه برای استیضاح دونالد ترامپ داشتند.

پلوسی به تیم وکلای رییس جمهور آمریکا حمله کرده و گفت: آنها خودشان را بی‌آبرو کردند.

او این وکلا را متهم به زیر پا گذاشتن قانون اساسی کرده و این‌که آنها همچنان مجوز کارشان را حفظ کنند زیرسوال برد.

او به هیل گفت: نمی‌دانم این وکلا چه‌طور می‌توانند وضعیت خود به عنوان وکیل را آن هم با این اظهارنظرهایی که مطرح می‌کنند حفظ کنند. من فکر نمی‌کنم که آنها پرونده‌ موجهی ایجاد کرده باشند.

او ادامه داد: من فکر می‌کنم این وکلا به لحاظ نقض قانون اساسی ما و رعایت ضرورت‌های مربوط به رفتار رییس جمهور، خودشان را به شکلی وحشتناک بی‌آبرو کرده‌اند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر