بازدید 3280
نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران؛

کاهش داد و ستدها در بازار سکه/ تنها عامل افزایش قیمت سکه؟

در هفته گذشته قیمت ارز رشد صعودی داشته که باعث شده قیمت سکه و طلا نیز تحت تأثیر آن، افزایشی باشد. این درحالی است که بازار داخلی کشور در حالت رکود قرار داشته است.
کد خبر: ۹۵۵۷۷۰
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۰ 31 January 2020

کاهش داد و ستدها در بازار سکه/ تنها عامل افزایش قیمت سکه؟

طبق اعلام نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران، با توجه به اینکه قیمت انس جهانی در طول هفته افزایش داشته اما در پایان هفته، به قیمت‌های ابتدایی خود بازگشت؛ اما در پی رشد قیمت ارز، قیمت سکه و طلا نیز در بازار داخلی در هفته اخیر افزایشی بوده است.

به گزارش تابناک اقتصادی؛ محمد کشتی آرای در گفت‌وگویی اظهار کرد: تغییرات قیمت اونس جهانی در طول یک هفته بدین صورت بوده است که در ابتدای هفته قیمت آن ١۵٧٢ دلار بوده و تا ١۵٨٢ دلار نوسان داشت اما قیمت آن در امروز (جمعه) مجددا به حالت اولیه خود در ابتدای هفته بازگشته و ١۵٧١ دلار قیمت دارد. این درحالی است که  در بازار داخلی، قیمت سکه در روز شنبه با چهار میلیون و ٩٠۵ هزار تومان شروع شد و تا امروز به پنج میلیون و ۵٠ هزار تومان رسیده و ١۵٠ هزار تومان در طول هفته گذشته افزایش قیمت داشته است. تنها عامل افزایش قیمت سکه، افزایش قیمت ارز بوده است.

نایب‌رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران افزود: به عبارتی در هفته گذشته قیمت ارز رشد صعودی داشته که باعث شده قیمت سکه و طلا نیز تحت تأثیر آن، افزایشی باشد. این درحالی است که بازار داخلی کشور در حالت رکود قرار داشته و معاملات و سطح آن به دلیل ایام فاطمیه و شهادت حضرت زهرا (سلام الله علیهم) به پایین‌ترین حالت خود رسیده‌ و سبب کاهش تقاضا و کاهش داد و ستدها شده‌ است؛ بنابراین تقاضای اضافه و کاذبی در بازار وجود نداشته که سبب افزایش قیمت‌ها شود و این افزایش قیمت سکه و طلا تنها ناشی از افزایش قیمت ارز بوده است.

وی در ادامه گفت‌وگو با ایسنا اعلام کرد: در ابتدای هفته قیمت هر گرم طلای ١٨ عیار، حدود ۵٠٠ هزار تومان بوده و در پایان هفته با ١۵ هزار تومان افزایش به ۵١۵ هزار تومان رسیده است. سکه‌های یک گرمی تغییر خاصی نداشته است و در  ابتدای هفته  ٩٣٠ هزار تومان بوده و تا پایان هفته نیز همان ۵٣٠ هزار تومان باقی مانده است. همچنین نیم سکه نیز از ٢ میلیون و ۴٧٠ هزار تومان به ٢ میلیون و ۵۶٠ هزار تومان رسیده و ربع سکه نیز حدود ٧٠ هزار تومان افزایش قیمت داشته است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار