بازدید 7879

اعلام وضع اضطراری آتش‌سوزی در پایتخت استرالیا

مقام‌های استرالیایی امروز جمعه در واکنش به بروز آتش‌سوزی در حدود 20 هزار هکتار از اراضی «قلمرو پایتختی استرالیا»، وضعیت اضطراری اعلام کردند.
کد خبر: ۹۵۵۶۹۹
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۷ 31 January 2020

 

به گزارش تابناک به نقل از فارس، با گذشت کمتر از دو هفته از پایان آتش‌سوزی‌های گسترده در ایالت‌های جنوبی استرالیا که از شهریور ماه آغاز شده بود، امروز جمعه آتش‌سوزی اراضی در کانبرا پایتخت این کشور مقام‌های استرالیا را به اعلام وضع اضطراری مجبور کرده است.

به نوشته خبرگزاری «آناتولی»، مقام‌های استرالیا در «قلمرو پایتختی استرالیا» که کانبرا پایتخت این کشور در ان قرار دارد، وضع اضطراری ناشی از اتش‌سوزی اعلام کردند.

بنا بر گزارش رسانه‌های استرالیایی از قبیل «سیدنی مرنینگ هرالد»، حدود 20 هزار هکتار اراضی جنوب پایتخت استرالیا سوخته است.

«آژانس امور اضطراری» استرالیا با هشدار درباره این آتش‌سوزی اعلام کرد، منازل مسکونی در معرض خطر هستند. این نهاد امدادی همچنین از ساکنان مناطق همجوار این حریق خواسته برای تخلیه مناطق آمادگی داشته باشند.

اعلام وضع اضطراری در پایتخت استرالیا در حالی صورت گرفته که اواخر دی ماهبه لطف باران و طوفان، بعد از چند ماه، آتش‌سوزی‌های بی‌سابقه در جنوب این کشور مهار شده بود.

این آتش‌سوزی‌ها که از شهریور ماه آغاز شد، موجب جان باختن ۲۹ نفر، کشته شدن میلیون‌ها حیوان و سوختن میلیون‌ها هکتار پوشش گیاهی و بیش از ۲۵۰۰ خانه شد. شدت آتش‌سوزی‌ها به حدی بود که جانورانی مانند «کوالا» و «والابی» و انواعی از گیاهان بومی استرالیا در لیست گونه‌های در خطر انقراض قرار گرفتند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس