بازدید 5834
۱

دستگیری باند خرید و فروش سیم کارت به نام مردگان

رئیس کلانتری ۲۰۹ پایانه ترمینال غرب گفت: باند ۴ نفره خرید و فروش سیم کارت که با تصاویر کارت ملی متوفیان ۲۴۰ سیم کارت خرید و فروش کرده بودند، با دستگیری اعضای آن منهدم شد.
کد خبر: ۹۵۵۵۹۳
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۰ 30 January 2020
به گزارش تابناک به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس پایتخت، ستوان یکم مهدی کیاشمشکی اظهارداشت: چندی پیش اخباری مبنی بر اینکه افرادی در پایانه غرب سیم کارت‌های فعالی می‌فروشند که پس از ۲ ماه این سیم کارت‌ها غیرفعال و از دسترس خارج می‌شود به کلانتری اعلام شد.

وی افزود: تیمی از ماموران تجسس کلانتری بررسی موضوع را بر عهده گرفتند و دریافتند که سیم کارت‌های فعال بدواً به نام متوفیان ثبت و سپس به نام خریداران اخیر منتقل شده است.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه در گشت زنی‌های هدفمند ماموران ۴ مرد جوان را در حال فروش سیم کارت‌های فعال شناسایی کردند، گفت: با هماهنگی مقام قضائی هر ۴ متهم دستگیر و در بررسی‌های بیشتر ۲۴۰ سیم کارت فعال به نام متوفیان از آنان کشف شد.

رئیس کلانتری ۲۰۹ پایانه غرب افزود: در بررسی‌های پلیسی مشخص شد که اعضای این باند با تصاویر کارت‌های ملی افراد فوت شده سیم کارت را خریداری و سپس به مبلغ ۱۰۰ تا ۱۵۰ هزار تومان به متقاضیان می‌فروختند.

ستوان یکم کیاشمشکی با بیان اینکه سیم کارت‌های کشف شده تحویل نماینده سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی شد، اظهار داشت: متهمان برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شدند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
کارت ملی و شناسنامه متوفیان در سامانه سازمان ثبت احوال باطل می شود و همزمان باید کلیه سیمکارتهای بنام متوفی نیز در سامانه های اپراتور های تلفن همراه ، غیر فعال شود تا جلوی سو استفاده گرفته شود. این کار با وصل سامانه های اپراتورهای تلفن همراه به سامانه ثبت احوال امکان پذیر است. نمی دانم اینکار انجام شده یا نه.ولی باید حتما انجام شود.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی