بازدید 4951

هوای اهواز با شاخص آلودگی ۱۵۵ ناسالم شد

امروز شاخص میزان ذرات معلق بر اساس آمار مرکز کنترل کیفیت هوای اداره کل محیط زیست خوزستان، کمتر از ۲.۵ میکرون، در شهر اهواز برابر با ۱۵۵ گزارش شده است.
کد خبر: ۹۵۵۴۸۳
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۹ 30 January 2020

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، امروز شاخص میزان ذرات معلق بر اساس آمار مرکز کنترل کیفیت هوای اداره کل محیط زیست خوزستان، کمتر از ۲.۵ میکرون، در شهر اهواز برابر با ۱۵۵ گزارش شده است.

شاخص کیفی هوا (AQI) معیاری است که غلظت ترکیبات مختلف آلاینده موجود در هوا را که دارای حدود مجاز متفاوت با واحدهای مختلف هستند، تبدیل به یک عدد بدون واحد کرده و وضعیت آلودگی هوا را سطوح مختلف نمایش می‌دهد.

در صورتی که این شاخص کمتر از ۵۰ باشد، هوا در شرایط پاک، در صورتی که بین ۵۰ تا ۱۰۰ باشد هوا در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس، در صورتی که بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ باشد ناسالم برای همه گروه‌های سنی، در صورتی که بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ باشد بسیار ناسالم و در صورتی که بیش از ۳۰۰ باشد شرایط هوا خطرناک ارزیابی می‌شود.

کارشناسان می‌گویند در هوای خطرناک که شاخص آن به بالاتر از عدد ۳۰۰ می‌رسد، شرایط به نحوی است که کلیه افراد جامعه باید از قرار گرفتن در هوای آزاد خودداری کنند و یا حتی‌الامکان شهر را ترک کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل