بازدید 10263
۴

استاد شجریان به خانه باز می‌گردد

محمدرضا شجریان، استاد آواز ایران، بعد از چند روز بستری در بیمارستان با پایداری اوضاع جسمانی با نظر پزشک متخصص خود امروز از بیمارستان مرخص می‌شود.
کد خبر: ۹۵۵۳۵۶
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۰ 29 January 2020

استاد شجریان به خانه باز می‌گردد

 

به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، محمد رضا شجریان استاد برجسته آواز ایران که طی هفته جاری به دلیل وخامت اوضاع جسمانی در بیمارستان بستری شده بود بعد از پایان مراحل درمان و اقدامات پزشکی امروز (چهارشنبه، نهم بهمن ماه) از بیمارستان مرخص می‌شود.

واحد پذیرش و ترخیص بیمارستانی که محمدرضا شجریان در آنجا بستری بود به خبرنگار موسیقی ایرنا گفت: استاد شجریان امروز بعد از دستور ترخیص پزشک خود از بیمارستان مرخص خواهد شد.

استاد شجریان از برجسته‌ترین هنرمندان موسیقی سنتی است و از وی با عنوان خسرو آواز ایران یاد می شود. وی نوروز ۹۵ با انتشار ویدئویی ضمن تبریک سال نو، از ابتلای خود به بیماری سرطان خبر داد و پس از آن تاکنون تحت نظر پزشکان به مداوا مشغول است.

استاد محمدرضا شجریان (متولد یکم مهر ۱۳۱۹ در مشهد) خواندن را از کودکی با همان لحن کودکانه آغاز کرد. از کودکی، با توجه به استعداد و صدای خوبش، تحت تعلیم پدر که خود قاری قرآن بود، مشغول به پرورش صدای خویش شد. وی را که مبدع چند ساز موسیقی است و شاگردان مختلفی را در عرصه هنر ایران از جمله ایرج بسطامی، حسام‌الدین سراج، حمیدرضا نوربخش، علی جهاندار و پسرش همایون تربیت کرده است، پیش از هر چیز مردمان این دیار به دو اثر فاخر ربنا و مرغ سحر می شناسند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۷
انتشار یافته: ۴
برای ایشان از خداوند بزرگ طلب سلامت کامل دارم
الهی شکر خدایا سلامت دارش
عمر دراز باد استاد
با همه وجود برای سلامتی ایشون دعا میکنم
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان