بازدید 46203
آخرین تحولات خاورمیانه؛

رونمایی رسمی ترامپ و نتانیاهو از معامله قرن / افشای طرح جدید آمریکا در شمال سوریه / مخالفت روسیه با بررسی وضعیت برجام در شورای امنیت/ واکنش عربستان سعودی به رونمایی از «معامله قرن»

مخالفت روسیه با بررسی وضعیت برجام در شورای امنیت، واکنش عربستان سعودی به رونمایی از «معامله قرن»، بیانیه حزب‌الله لبنان درباره معامله قرن و افشای طرح جدید آمریکا در شمال سوریه، از جمله مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های مرتبط با خاورمیانه در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند. در این میان، باید به رونمایی رسمی ترامپ و نتانیاهو از معامله قرن نیز اشاره کرد.
کد خبر: ۹۵۵۳۳۴
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۷:۴۰ 29 January 2020

مخالفت روسیه با بررسی وضعیت برجام در شورای امنیت، واکنش عربستان سعودی به رونمایی از «معامله قرن»، بیانیه حزب‌الله لبنان درباره معامله قرن و افشای طرح جدید آمریکا در شمال سوریه، از جمله مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های مرتبط با خاورمیانه در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند. در این میان، باید به رونمایی رسمی ترامپ و نتانیاهو از معامله قرن نیز اشاره کرد.

به گزارش «تابناک»؛ دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا روز سه‌شنبه در حالی که «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی را در کنار خود داشت، از طرح سازش تحمیلی به نام «معامله قرن» رونمایی کرد.

ترامپ که در نشست خبری در کاخ سفید صحبت می‌کرد، رونمایی از این طرح را «گامی به سمت صلح» برای اسرائیل توصیف کرد و مدعی شد که این طرح به مقابله با «افراط‌گرایی» کمک می‌کند.

رئیس‌جمهور آمریکا با اشاره به سفرش به منطقه، مدعی شد از دیدن وضعیت زندگی فلسطینی‌ها «ناراحت» شده است.

وی در تشریح جزئیات طرح معامله قرن، آن را «با جزئیات‌ترین» طرحی خواند که تاکنون برای حل مناقشه فلسطین پیشنهاد شده است. به گفته وی، این طرح هشتاد صفحه است.

ترامپ این طرح را یک پیشنهاد «برد ـ برد» توصیف کرد و مدعی شد که این سند «راهکارهایی عملی» برای رسیدن به منطقه‌ای «آرامتر و مرفه» ارائه می‌کند.

وی با وجود این گفت آینده تشکیل دولت فلسطین «به این بستگی دارد که آن‌ها قاطعانه تروریسم را رد کنند.»

رئیس‌جمهور آمریکا در ادامه در مورد وضعیت شهر بیت المقدس، گفت: «اورشلیم (قدس) پایتخت تقسیم‌ناپذیر اسرائیل باقی می‌ماند.»

رونمایی رسمی ترامپ و نتانیاهو از معامله قرن/افشای طرح جدید آمریکا در شمال سوریه/مخالفت روسیه با بررسی وضعیت برجام در شورای امنیت/ واکنش عربستان سعودی به رونمایی از «معامله قرن»

ترامپ افزود: «البته قبلا این کار را برای شما کرده بودم و ایالات متحده حاکمیت اسرائیل بر این اراضی را به رسمیت شناخته است.

وی ادامه داد: «هرگز کاری نمی‌کنیم که امنیت اسرائیل را به خطر بیاندازد. صلح نیازمند کوتاه آمدن است، اما هرگز نمی‌خواهیم اسرائیل بابت صلح از امنیت خود کوتاه بیاید.»

رئیس‌جمهور آمریکا با بیان اینکه تاکنون کارهای زیادی برای رژیم صهیونیستی انجام داده، انتقال سفارت آمریکا به قدس، به رسمیت شناختن حاکمیت رژیم صهیونیستی بر منطقه جولان اشغالی و خروج از «توافق هسته‌ای وحشتناک با ایران» را به عنوان خدمات خود به تل‌آویو برشمرد.

وی با بیان اینکه طرح پیشنهادی او «فرصتی فوق‌العاده» برای فلسطینی‌هاست تا کشوری برای خود داشته باشند، گفت او تیمی فوق‌العاده دارد که همه اعضای آن «عاشق اسرائیل» هستند.

ترامپ همچنین گفت، این طرح شرق قدس را به پایتختی فلسطین به رسمیت شناخته و آمریکا در این منطقه سفارت باز می‌کند.

رئیس‌جمهور آمریکا همچنین وعده داد، با کمک کشورهای خارجی، ۵۰ میلیارد دلار در کشور فلسطین سرمایه‌گذاری شده و میزان تولید فرصت شغلی و رشد اقتصادی در فلسطین به میزان قابل توجهی افزایش یابد.

ترامپ در ادامه توقف فعالیت‌های حماس و جهاد اسلامی، توقف بیان شعارهای ضداسرائیلی و همچنین توقف پرداخت غرامت به خانواده‌های شهدای فلسطینی را خواستار شد.

رئیس‌جمهور آمریکا گفت، در حال حاضر کلیات نقشه مد نظر واشنگتن و تل‌آویو برای آینده «اسرائیل» و فلسطین مشخص شده، اما قرار است یک کمیته برای روشن کردن مرزهای دقیق، تشکیل شود. به گفته وی، فلسطینی‌ها چهار سال برای حل و فصل اختلافات و رایزنی در این مورد با رژیم صهیونیستی، فرصت خواهند داشت و در این مدت وضعیت فعلی در اراضی فلسطینی‌نشین حفظ می‌شود.

وی سپس اظهاراتی نیز در مورد ایران مطرح کرده و مدعی شد که واشنگتن ایران را «به شدت منزوی» کرده است. ترامپ با دفاع از ترور سردار «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، مدعی شد که او و «ابومهدی المهندس» معاون الحشد الشعبی در عراق «به دنبال چیز خوبی» نبوده‌اند.

ترامپ در پایان سخنرانی‌اش از بحرین، امارات عربی متحده و عمان بابت کمک‌هایی که به پیشبرد این طرح انجام داده و اعزام سفرای خود به این مراسم، تشکر کرد.

مخالفت روسیه با بررسی وضعیت برجام در شورای امنیت

یک مقام بلندپایه دیپلماتیک و آگاه به روند اوضاع (که نامش فاش نشده) به روزنامه «ایزوستیا» گفته است: اگر شورای امنیت سازمان ملل بحث بازگشت به رژیم تحریم‌ها علیه ایران را آغاز کند، روسیه قطعاً با آن مخالفت خواهد کرد. در اواسط ماه ژانویه (اواخر دی ماه)، سه کشور اروپایی شرکت کننده در توافق هسته‌ای با ایران - انگلیس ، آلمان و فرانسه - از راه اندازی مکانیزم حل اختلافات در چارچوب برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) خبر دادند. در بدترین سناریو، این مساله می تواند باعث شود تا شورای امنیت سازمان ملل به اعمال فشارهای تحریمی بر تهران برگردد.

رونمایی رسمی ترامپ و نتانیاهو از معامله قرن/افشای طرح جدید آمریکا در شمال سوریه/مخالفت روسیه با بررسی وضعیت برجام در شورای امنیت/ واکنش عربستان سعودی به رونمایی از «معامله قرن»

در محافل دیپلماتیک اروپایی ابراز اطمینان کرده‌اند که این اقدام چیزی به‌غیر از تلاش برای نگه داشتن ایران در چارچوب توافقنامه هسته‌ای نیست و ابراز امیدواری کردند، روسیه نیز به این سازوکار بپیوندد. البته این در حالی است که مقامات مسکو از هم اکنون غیرسازنده بودن چنین اقدامی را مورد تاکید قرار داده‌اند.

واکنش عربستان سعودی به رونمایی از «معامله قرن»

وزارت خارجه عربستان سعودی در بیانیه‌ای بامداد چهارشنبه به رونمایی آمریکا از طرح سازش به نام «معامله قرن» واکنش نشان داد.

وزارت خارجه عربستان سعودی در این بیانیه از «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا بابت آنچه تلاش‌های او «برای ایجاد صلح بین فلسطین و اسرائیل» خوانده حمایت کرده است.

در بخشی از این بیانیه آمده است: «ما بار دیگر حمایت خودمان را از همه تلاش‌ها در جهت رسیدن به راهکاری منصفانه و جامع برای حل و فصل مساله فلسطین اعلام می‌کنیم.»

همزمان خبرگزاری رسمی عربستان سعودی گزارش داده، «ملک سلمان»، پادشاه این کشور در تماس تلفنی با «محمود عباس»، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی به وی درباره تعهد ادعایی ریاض به مساله فلسطین و حقوق فلسطینی‌ها اطمینان خاطر داده است.

رونمایی رسمی ترامپ و نتانیاهو از معامله قرن/افشای طرح جدید آمریکا در شمال سوریه/مخالفت روسیه با بررسی وضعیت برجام در شورای امنیت/ واکنش عربستان سعودی به رونمایی از «معامله قرن»

دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا روز سه‌شنبه در حالی که «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی را در کنار خود داشت، از طرح سازش تحمیلی به نام «معامله قرن» رونمایی کرد.

ترامپ که در یک نشست خبری در کاخ سفید صحبت می‌کرد، رونمایی از این طرح را «گامی به سمت صلح» برای اسرائیل توصیف کرد و مدعی شد که این طرح به مقابله با «افراط‌گرایی» کمک می‌کند.

رئیس‌جمهور آمریکا با اشاره به سفرش به منطقه، مدعی شد که از دیدن وضعیت زندگی فلسطینی‌ها «ناراحت» شده است.

وی در تشریح جزئیات طرح معامله قرن، آن را «با جزئیات‌ترین» طرحی خواند که تاکنون برای حل مناقشه فلسطین پیشنهاد شده است.

رئیس‌جمهور آمریکا در ادامه در مورد وضعیت شهر بیت المقدس، گفت: «اورشلیم (قدس) پایتخت تقسیم‌ناپذیر اسرائیل باقی می‌ماند.»

ترامپ افزود: «البته قبلا این کار را برای شما کرده بودم و ایالات متحده حاکمیت اسرائیل بر این اراضی را به رسمیت شناخته است.

بیانیه حزب‌الله لبنان درباره معامله قرن

حزب‌الله لبنان با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که «معامله قرن گام بسیار خطرناکی است که پیامدهای بسیار بدی بر آینده منطقه و ملت‌های آن خواهد داشت».

حزب‌الله لبنان همچنین اعلام کرد که «این معامله ننگ، حاصل تبانی و خیانت شماری از سازمان‌های عربی است».

در این بیانیه همچنین آمده است: دولت شیطانی آمریکا پس از ده‌ها سال حمایت دشمن، اشغالگری، قتل عام و تجاوز، امروز تلاش خود را به از بین بردن حقوق ملت فلسطین معطوف کرده است.

حزب‌الله، «معامله ننگ که از سوی دولت وحشی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا به هزینه مردم فلسطین، سرزمین و مقدسات آنها انجام شده» را به شدت محکوم کرده است.

حزب‌الله لبنان اعلام کرد: هیچ توطئه، معامله و خیانتی نمی‌تواند حقوق فلسطینیان را در اراضی خودشان پایمال کند.

افشای طرح جدید آمریکا در شمال سوریه

یک منبع نزدیک به نیروهای سوریه دموکراتیک (قسد) اعلام کرد، پس از تکرار درگیری‌های مستقیم میان نیروهای آمریکایی‌ و روس‌ها در سوریه، آمریکا تلاش می‌کند نظارت هوایی و کنترل بر حریم هوایی شمال شرق سوریه را جایگزین حضور نظامیان خود در این کشور کند.

 یک منبع آگاه در نیروهای سوریه دموکراتیک به روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی گفت: آمریکا تدوین طرحی برای خروج تدریجی از مناطق تحت کنترل نیروهای قسد را آغاز کرده که این طرح شامل تشکیل دولتی جدید در این منطقه است تا به روس‌ها اجازه ندهد در آینده دور یا نزدیک نیروهایشان را در مناطق تحت تصرف نیروهای قسد مستقر کنند.

این منبع اظهار کرد: روشن است روسیه از قراردادی که با ترکیه به امضا رسانده، استفاده کرده و فورا نیروهای زیادی را به سمت این منطقه حرکت داده و خود را برای اینکه بزرگترین قدرت منطقه شود، آماده کرده است.

منبع یاد شده در ادامه گفت: زمانی که روسیه سامانه پدافند هوایی پیشرفته‌ای را در فرودگاه قامشلی مستقر و بالگردها و خودروهای زرهی را به این فرودگاه منتقل کرد تا جایگاه دفاعی و هجومی خود را تقویت کند، آمریکا به اشتباه خود در نادیده گرفتن این مساله پی برد.

منبع مذکور در ادامه به تاکید چند باره مظلوم عبدی، رهبر قسد بر آمادگی نیروهایش برای مذاکره با ترکیه جهت کاهش تنش موجود میان دو طرف اشاره کرد و گفت: نیروهای ما در گذشته مذاکرات مستقیمی را با ترکیه انجام دادند و بار دیگر برای نشان دادن حسن نیت و اعتمادسازی آمادگی خود را اعلام می‌کنند.

این منبع با تاکید بر اینکه نزدیک شدن نیروهای قسد به روسیه باعث می‌شود آمریکا یکی دیگر از برگ‌ های برنده‌ خود در سوریه را از دست بدهد، در ادامه گفت: آمریکا نیروهای قسد را تشویق کرد به جای بازگشت به دمشق و روسیه، وارد مذاکرات جدی با ترکیه به عنوان یکی از اعضای ناتو و همپیمان استراتژیک واشنگتن شوند.

این در حالی است که ردیف مصطفی، معاون رئیس انجمن کردهای مستقل سوریه در گفت‌وگو با القدس العربی احتمال داد، پس از آنکه حمایت‌ از قسد به باری بر دوش آمریکا در سوریه تبدیل شد، آمریکا در حال تجدیدنظر در روابط خود با قسد باشد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۴۱
انتشار یافته: ۴۶
کسانی که با صلح مخالفند و منافعشان در جنگ هست با معامله قرن مخالفت میکنند .
چرا نمی گذارید مردم خاور میانه در آرامش زندگی کنند؟
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۱۴:۰۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۹
جنگ نباشه میپرسی پولا داره کجا خرج میشه
عبدالهی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۹
آدم های خود فروخته و گوش به فرمان ترامپ جنایتکار کم نیستند. به دلیل حضور همین موجودات ترسو و بزدل مرعوب آمریکاست که هر روز شاهد بلعیده شدن سرزمین های اسلامی توسط صهیونیست ها هستیم. مگر بلندی های جولان مال سوریه نیست؟ مگر کرانه باختری رود اردن به اردن تعلق ندارد؟ چطور است که ترامپ با گستاخی تمام آن ها را به اسراییل می
بخشد؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۹
تویا نمیدانی راجع به چی صحبت میکنی یا اینکه یک اسراییلی امریکایی هستی که بدنبال منافع این دو کشور کثیف هستی
لقمان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۹
ناشناس09:02 به اربابت بگو دلیل های بهتری به شماها یاد بدهد، بزرگترین تولید کننده و فروشنده بمب شده پرچمدار صلح.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۹
جانم خب حاضری من بیام خونتون بندازمت بیرون بعد تو بخواهی پس بگیری بگم منافعت تو دعواس نکن این کارو؟ اگه حاضری با برو بچ بیاییم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۹
اشتباه منفی دادن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۹
اشتباه منفی دادم
ناشناس
| - |
۱۷:۰۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۹
عزیز جان
این سوال که:"چرا نمی گذارید مردم خاور میانه در آرامش زندگی کنند؟ " را ازامریکاییها بپرس که نصف کره زمین را دور زده اند وآمده اند منطقه خاورمیانه...اونها چرا ازمنطقه نمیرن تا خاورمیانه روی آرامش راببینه؟
عملا فلسطین جدید در داخل مرزهای اسراییل زندانی است واقعا دولتهای عربی نا این حد احمق هستند که تشخیص نمی دهند که این یک کشور نیست شهرهای کوچکی درون اسراییل هست فقط
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۹
احمق نیستند
می خواهند زندگی کنند
اصلا به ما چه ربطی دارد؟
مردم سیستان و بلوچستان، کردستان، خراسان، خوزستان، ایلام و ... محروم هستند و نیاز با کمک و دفاع بیشتری دارند یا افراد دیگر کشورها؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۹
جواب به محمد : از خودت پرسیدی این چه موضوعی به امریکا دارد که از ان سر دنیا این جا فضولی میکند یا جرات اینکار را نداری
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۹
:
ناشناس 15:56 آمریکا ابر قدرت هستش و بزرگترین اقتصاد دنیا رو داره و تو همه جای دنیا بر اساس منافع ملتش مداخله میکنه،
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۹
جواب به محمد
جو گیر نشو
عربستان امارات بحرین عمان از کنفرانس کشورهای اسلامی اخراج شوند
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۹
چشم
به آنها اطلاع داده خواهد شد
فعلا که مارا اخراج کرده اند
ناشناس
| United States of America |
۱۶:۳۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۹
مطالعه بیشتر کنید .
قطر هم به همراه ۴ کشور عربی از ان طرح حمایت کرده
معامله قرن طرحی برای شرایط فعلی فلسطینی هاست چون دیگر فلسطینی در آنجا نمانده و همگی مهاجرت کرده اند. برای باقیمانده ها هم بهتر از جنگ بی سرانجام است. خواهید دید که هیچ کشوری با آن مخالفت نخواهد کرد.
جوری این عربستان سعودی اعلام موافقت می کند اینگار یادش رفته که فقط باید شیر بدهد نه نظر.
به مردم منطقه امیدی امیدی نیست. مگر روح سردار این نقشه را به آتش بکشد.
آمریکا با این معامله قرن کذایی به فلسطینی ها گفته هر چه زمین هست مال اسرائیل از لایه اوزن تا آسمانها مال فلسطین باشداین شخص ابله یعنی ترامپ خود دجال است این ابله با این کارهای عجیب منطقه را به جنگ میکشاند انشاالله خداوند نابودش کند
مشکل فلسطین به ما چه ربطی داره؟
پاسخ ها
سروش
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۹
اونا مثل ما بی برنامه عمل نمی کنند. برای هر کشوری برنامه خاص خودش را دارند.
ناشناس
| - |
۱۷:۰۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۹
فلسطین بخشی از پازل خاورمیانه بزرگه که ما هم داخل پازلشیم...این را که خود اونها دارن میگن...بازشما بگید چه ربطی به ما داره؟
سردارسلیمانی را هم از سر راه برداشتند تا راحت تربتونند این برنامه راعملی کنند قطعا یک عده خاین هم گرادادند تا مانع بزرگ مذاکره باشیطان بزرگ حذف فیزیکی بشه
اين را متوجه نشدم كه چرا مردم و ماليات دهندگان امريكا با هزينه‌كرد پولهايشان براي اسرائيل مخالفت جدي نمي‌كنند؟!!!
پاسخ ها
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۹
مطمن هستی همه ملت امریکا مخالف نیستن?، تازه وقتی بجای همه مسلمانان داعش را معرفی می کنند چه انتظاری از ملت داری?
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۹
هوادارهای امریکا بجای مردم امریکا تصمیم میگیرند چون قسمتی از ان مالیات ها را بعنوان جقوق میگیرند
افرین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۹
مگر فکر کردی از جیب خودش این پول رو میده ! همونطور که سرزمینهای اردن و سوریه را به این و اون میبخشه پولشم از همین امارات و عمان و بحرین میگیره !
درود بر صلح و انسان دوستی
با دوستان مروت با دشمنان مدارا
این «مقتدی صدر» از گفتن جمله ای جون پادشاه عربستان سعودی و نشان دادن رسمی موقعیت سعودی ها در میان جبهه مسلمانان ازطرفی و در طرف دیگر صهیونیسم-استعمار موضعی روشن گرفته و گفته است جیب ما با آمریکایی ها یکیست و خواست ما خواست اسراییل است، خودداری کرده است و در عوض:
مقتدی صدر مسئله مردم مسلمان عرب ساکن فلسطین اردن و مناطق اشغالی را بروز قیامت موکول کرده است!!:
«در این توئیت ، آیات ابتدایی سوره اسرا که در آن داستان معراج پیامبر اکرم(ص) ذکر شده و اشاره‌ای هم به این که "دوباره به آن مسجد باز خواهند گشت" آمده است.
در انتهای پیام هم آمده است: قدس برای ادیان (نه فقط برای یهود) و فلسطین برای احرار (آزادگان) است.» نقل از تسنیم امروز
نعلین ترامپ بن سلمان ننگت باد
الان این وسط تکلیف ایران (برای حل مشکل اسرائیل با فلسطینیان )چیه؟
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۹
بعنوان ابرقدرت منطقه و صاحب نظر نباید هیچکاری بدون ایران انجام شود.
ناشناس
| France |
۱۴:۲۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۹
ایران تمام ظلم های توی کشور رو حل کرده دنبال گسترش عدالت در جهانه
ناشناس
| Germany |
۱۶:۴۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۹
منطقه که ایران هم جزیی از آن است، نمیتواند بدون پیروزی فلسطیین بر صهیونیسم و استعمار آمریکا روزی خوش داشته باشد تازه این اول کار است. اگر روزی را تصور کنیم که فلسطین شکست خورده است باید روزهای بسیار سخت تری با بازی های دلبخواه یانکی ها داشته باشیم.
چه خبر از انتقام سخت ؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۹
ادم کور را که نمیتوان چیزی بهش نشان داد اول پیش اربابات چشم هات عمل کن تا ببینی اربابت چطوری زمینگیر شده
تبلیغات سایت تابناک آدم را یاد کانالهای خصوصی میندازه از در و دیوار سایت تبلیغات میباره. بخدا ما که حالمون به هم خورد لااقل بخاطر خودتون که باید مدام سایت را نگاه کنید بردارید این بازار شامی که راه انداختید.
نمی دانم این عربها در قیامت چه جوابی در برابر رسولخدا دارند، در نقشه کنونی فلسطین یک کشور به حساب نمی آید بلکه شهر هائی از اسرائیل است و اسرائیل دورش را حلقه زده تا بدون هیچ مزاحمتی فلسطینیان از اینجا خارج شودند، چه شده به این کشور های عربی؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۹
رفاه اعراب از ما ایرانی ها خیلی بیشتر
سلام بنظر می رسد هر انسان ازادی خواه موافق صلح می باشد صلحی که منافع طرفین بطور مساوی مد نظر قرار گیرد.ایا کشورهای منطقه صلاحیت ندارند صلح واقعی را در منطقه ایجاد کنند.بیت المقدس مال مسلمین جهان است وباید این ملکیت حفظ شود. واقعا برای مسلمانان ایراد بزرگی است که متحد نمی شوند واختلافات خود را حل نمی کند وقلدرهای عالم از این اختلافات سو استفاده می کنند و گرنه چه انسان مومنی دوست دارد خون انسانها به ناحق ریخته شود وتا زمانی که حاکمیت کشورهای منطقه متحد نشوند و خود تصمیم نگیرند صلح واقعی بوجود نمی آید.به امید بوجود امدن اتحاد بین مسلمین
سلام
این چه جور معامله ایکه یک طرف( ناتانیاهو )تو واشینگتون با ترامپ و دولت مخفی آمریکا در حال ساخت وپاخته و طرف دیگر ( ابو مازن )در کشور خودش زندانیه معمولا طرفین معامله بایستی در هنگام معامله در یکجا حضور داشته باشند.
چهل سال است كه ما مرگ بر اسرائيل و امريكا و ديگران سر مى دهيم ، و از انطرف در اين چهل سال اعراب و فلسطينى هاى بيشترى با اسرائيل رابطه بر قرار كرده اند و اسرائيل بيشتر به اهداف خود نزديك شده است ، واز طرف ديگر اعراب بيشترى با ما دشمن شده اند !
فلسطینیا اینو قبول نکنن فردا همینم بهشون نمی دن... زور با اوناست ... و عرب ها هم موافقن... ایرانی ها بهتره اگر در فکر جدا شدن سرزمینی هستن قراردادهای ترکمانچای و گلستان و بحرین رو بهش فکر کنن نمی خواد تو فکر بقیه باشن..
سياستمدار حزب حاكم آلمان: طرح ترامپ يراي خاورميانه مخالف با حقوق ملل است
نوربرت روتگن سياستمدار حزب حاكم دمكرات مسيحي در‌آلمان و رئيس كميسيون سياست خارجي مجلس اين كشور طرح دونالد ترامپ رِئيس جمهوري آمريكا براي خاورميانه را مخالف با حقوق ملل خواند.
روزنامه آلماني دي سايت روز چهارشنبه با استناد به اظهارات ابن سياستمدار اروپايي افزود: طرح ترامپ بندها و عناصر مخالف حقوق ملل دارد و نه تنها پيشرفت نيست بلكه يك عقب گرد است.
روتگن تاكيد كرد: برسميت شناختن "استقلال اسرائيل" در شهرك هاي فلسطيني با حقوق ملل تطابق ندارد.
اين نماينده مجلس آلمان افزود: طرح ترامپ نه تنها به "صلح بين اسرائيل و فلسطيني ها" كمك نمي كند، بلكه مشكلات بيشتري ايجاد خواهد كرد.
روتگن گفت، رئيس جمهوري آمريكا طرح خود را به عنوان يك اولتيماتوم با شعار "بخوريد با بميريد" به فلسطيني ها ارائه كرده است.
منبع: روزنامه آلماني دي سايت
قطری ها هم از ان طرح مورد دار حمایت کرده اند.
متاسفانه جهان اسلام را چند پاره کرده اند و تمام منطقه چیدمانش به نفع صهیونیستها شده با حاکمان وابسته حاشیه خلیج فارس.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل