بازدید 16846

واکنش دفتر آیت‌الله سیستانی نسبت به معامله قرن

دفتر «آیت الله سیستانی» مرجع عالیقدر شیعیان عراق با صدور بیانیه ای طرح صلح ادعایی آمریکا موسوم به «معامله قرن« را به شدت محکوم کرد.
کد خبر: ۹۵۵۳۲۴
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۰ 29 January 2020

 

به گزارش تابناک به نقل از مهر، دفتر آیت‌‎الله سیستانی با صدور بیانیه‌ای در واکنش به طرح صلح ادعایی آمریکا و اقدام واشنگتن در به رسمیت شناختن قدس شریف به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی به صراحت اعلام کرد: «این طرح محکوم است و احساسات صدها میلیون عرب و مسلمان را در جهان جریحه دار کرده است».

گفتنی است که «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا روز سه شنبه در رونمایی از طرح صلح ادعایی خود موسوم به «معامله قرن» ادعا کرد: «امروز گام مهمی به سوی صلح برداشته خواهد شد. حکومت‌های منطقه می‌فهمند که تروریسم و افراطی‌گری دشمن همه است. دیروز یا نتانیاهو و گانتز دیدار کردم؛ هر دو با من دیدار کردند و حمایت خود را از این تلاش‌ها اعلام کردند تا نشان دهند اسرائیل طرفدار صلح است!»

وی همچنین مدعی شد: «فلسطینی‌ها باید زندگی بهتری داشته و از چرخه خشونت و فقر بیرون بیایند. مناقشه اسرائیل و فلسطین باید به یک راه حل برسد. این طرح ۸۰ صفحه داشته و همه جزئیات را در برگرفته است. این طرح بُرد-بُرد است… این اولین بار است که اسرائیل اعلام کرده با طرحی موافقت می‌کند؛ این پیشرفتی بی سابقه است».

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر