بازدید 6605

سفر به چین: بازدید از سرزمین افسانه‌ها در نوروز ۹۹

کد خبر: ۹۵۵۲۴۴
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۷ 29 January 2020

کشورهای آسیایی، به ویژه کشورهای آسیای دور، همگی مملو از افسانه ها و داستان هایی است که در فلسفه شرقی از آن ها به عنوان منبع استفاده می شود. چین یکی از همین کشورها است که در بسیاری از کتب تاریخی به عنوان یکی از تمدن های اولیه معرفی شده است. چین، این کشور زیبا و پهناور، از مقاصد اصلی گردشگری جهان به حساب می آید. و هر روزه، هزاران گردشگر و عاشق فرهنگ شرق، پا به این کشور می گذارند. ما هم امروز قصد داریم تا به مروری از این کشور بپردازیم.

همین حالا جهت مشاهده بلیط هواپیما چین اینجا را کلیک کنید.

سفر به چین: بازدید از سرزمین افسانه‌ها در نوروز ۹۹

به چین خوش آمدید

در افسانه های چین آمده که شخصی از این سرزمین تصمیم می گیرد تا جهانی را بیافریند. این شخص، اول از آفرینش چین آغاز می کند و بعد از چین به آفرینش کشورهای دیگر می پردازد. از نفسش بادها متولد می شوند و از اشک چشمانش، آب آفریده می شود. درست است که تمام این گفته ها افسانه است اما نشان دهنده این است که کشوری که زاینده چنین تصوراتی است، کشوری بزرگ و کهن است. حتی نام این کشور کاری می کند که آدم بلند شود و وسایلش را در چمدان بریزد و راهی سفر به این کشور شود.

تعاریف از این کشور زیاد است و اگر از هر نفر در مورد این کشور سوال کنید، می بینید که چیزی برای گفتن در مورد آن دارد. سفر به چین یعنی سفر به ناشناخته ها و شناخته هایی که در هر صنعت و مبدأیی، سرآمد است. چین جز دو کشور پهناور جهان است. جمعیت این کشور، میلیاردی است و یکی از عجایب اقتصاد این کشور، اداره کردن و سیر نمودن این تعداد آدم است که البته باید گفت که این کشور پهناور به خوبی از پس این کار برآمده است. چین از پس هر کاری برمی آید. اخیرا در چین، راهی افتتاح شده که از میان سخت ترین مسیر ها، از دره های عمیق و جنگل های ناهموار و کوه های صعب العبور رد می شود و مسافران را از نقطه ای دور به جایی دورتر در ایالات چین می رساند. وقتی از دست اندرکاران و مهندسین چینی سوال شد که هدف از ساخت این پل چه بوده است، آن ها در جواب گفتند: « این راه، نماد یک فرد چینی است! از هر مانع سختی عبور می کند و هر طور که شده خود را به مقصد می رساند! » این حقیقتی که ما در سال های اخیر از چین دیده ایم، ما را به این واقعیت بیش تر نزدیک می کند که دیوار بزرگ چین نیز می تواند چنین معنایی را در فرهنگ مردمان این سرزمین القا کند.

همین حالا جهت رزرو بهترین هتل های پکن روی لینک ذیل کلیک کنید:

www.eligasht.com/hotels/هتل-های-پکن/

سفر به چین: بازدید از سرزمین افسانه‌ها در نوروز ۹۹

چین، جایگاه حیرت انگیز ترین مناظر

کم تر کشوری را می توان دید که تا این حد فضای بیرونی و اجتماعی اش مانند یک امپراطوری باشد! خانه ها، معابد و حتی بازارهای این کشور هم مانند کاخ های سلطنتی اش می درخشد. می گویند پهنای این کشور از آلفا تا امگا است! به یک حالتی، می توان گفت که منظور از آلفا و امگا در این جا، همان است که ما می گوییم « شرق را به غرب وصل می کند! » از دریاچه یاقوت سرخ تا فلات تبت متعلق به عرض جغرافیایی این کشور پهناور است. صحراهای مغولستان تا هنگ کنگ نیز، به تعبیری، زمین بازی چین تعریف می شود. قله های این کشور، جدا از ارتفاع و عظمتش، جایگاه قدیمی ترین افسانه های جهان است. از عابدی که تمام عمرش به عبادت در این کوه ها گذرانده و به درجه ای خاص رسیده تا غول های برفی به نام "یتی" که هنوز کسی نتوانسته به طور حتم، آن ها را ببیند. تصاویری از هواپیماهای کم ارتفاع از چین به ثبت می رسد، مرزهایی باریک را نشان می دهد که آدم هایی در حال راه رفتن بر روی آن ها هستند. هر چیزی که جز این مرزهای باریک در تصویر می بینید، تنها تصویر آسمان است که در آب منعکس شده است. زمین به شکلی است که انگار آن را مانند شیشه به هزار تکه تقسیم کرده اند و هر تکه در حال نمایش قسمتی از آسمان است. در واقع این تکه ها، مزارع برنج هستند که به صورت غرقابی، در حال آبیاری هستند. کمی آن طرف تر و در ایالتی دیگر از این کشور، جنگل هایی انبوه از بامبو را می بینید که بوی گل های شان فضا را پر کرده است. می توانید تا دل تان می خواهد در این جنگل های بامبو قدم بزنید و بامبوهای تنومند بچینید. بعد از جستجویی لذت بخش، می توانید به ساحل هانیان بروید و با گوش دادن به صدای سقوط نارگیل های رسیده، آرامش را به خود هدیه دهید. چند سال پیش تصویری از کره زمین منتشر شد و چیزی مانند رگ در سر انسان در این تصویر از کره زمین خودنمایی می کرد.  این تصویر سوال برانگیز بود تا که سازمان ناسا اعلام کرد این رگ، همان دیوار چین است و دیوار چین، تنها پدیده انسانی است که از فضا می توان رد آن را دید!   

جهت مشاهده تورهای چین با بهترین قیمت اینجا را کلیک کنید.

چینی ها عاشق غذا هستند

خود چینی ها می گویند که زنده اند تا بخورند و خوشی دیگری در زندگی نمی خواهند! این نشان می دهد که چینی ها هم بی اندازه طرفدار غذا هستند. 1میلیارد و 400میلیون نفر، جمعیت چین است و اگر ما هم در چین متولد می شدیم، بزرگ ترین دغدغه مان، فراهم کردن قوت غالب در روز می بود! از طرفی دیگر، چین به خاطر تنوع فرهنگی بسیار زیادی که دارد، به مراتب تنوع غذایی بسیار زیادی هم در خود جا داده است. غذاهای چینی، جدا از سری غذاهایی که معمولا کشورهای دیگر نمی پذیرند، غذاهای خوشمزه و باب طبع همه هم دارد؛ خوراک ها و غذاهای کبابی تهیه شده از گوشت مرغابی و ماکیان، با انواع ادویه های هوس انگیز، از جمله غذاهایی است که تقریبا تمام گردشگران و مسافران این کشور می پسندند. اگر در پکن قدم بزنید، زوج های جوان بسیاری را می بینید که در کنار چرخ دستی یک آشپز محلی ایستاده اند و بی صبرانه منتظر آماده شدن سوپ ماهی خود هستند. بسیاری این سوپ را امتحان کردند و از آن خوششان آمده است. چین به حدی زیبا است که هر چه در این سرزمین پهناور قدم می زنید، بیش تر مشتاق جستجو در آن می شوید.

 

منبع: eligasht.com

اطلاعات تماس الی گشت:

تلفن: 0218540

ایمیل: info@eligasht.com

آدرس: تهران، خیابان بهشتی، خیابان خالد اسلامبولی، کوچه 23، پلاک 7

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار