بازدید 32046
یارانه نقدی پس از ۹ سال تکان می‌خورد؛

چراغ سبز کمیسیون تلفیق به افزایش رقم یارانه ۴۵۵۰۰ تومانی با سوخت بنزینی/ جدول تغییرات یارانه نقدی با فرمول جدید/ آیا دولت مخالف پرداخت یارانه ۷۲ هزار تومانی است؟

از زمان مطرح شدن یارانه معیشتی، دولت تلاش کرد با ملاک‌های مختلف، افراد ثروتمند را شناسایی کند و آن‌ها را از صف یارانه بگیران معیشتی کنار بگذارد. طبیعتاً هزینه‌های زیادی را نیز برای شناسایی افراد ثروتمند متحمل شد. در شناسایی ثروتمندان تا حدود زیادی دولت موفق عمل کرد و طبق اعلام وزارت تعاون، شناسایی مشمولان با ضریب خطای ۵ درصد انجام شد.
کد خبر: ۹۵۵۲۱۸
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۰ 28 January 2020

چراغ سبز کمیسیون تلفیق به افزایش رقم یارانه ۴۵۵۰۰ تومانی با سوخت بنزینی/ جدول تغییرات یارانه نقدی با فرمول جدید/ آیا دولت مخالف پرداخت یارانه ۷۲ هزار تومانی است؟

تابناک اقتصادیبررسی‌ها نشان می‌دهد که قالب پیشنهادی جدید برای پرداخت یارانه‌ها باعث خواهد شد تا یارانه‌های پرداختی برای خانوار‌هایی که در حال حاضر مشمول هر دو یارانه نقدی و معیشتی هستند کاهش یابد. برای نمونه، هم اکنون مجموع یارانه نقدی و معیشتی پرداختی برای یک خانوار یک نفره مبلغ ۱۰۰.۵ هزار تومان می‌باشد که در قالب جدید که توسط کمیسیون تلفیق برای سال ۹۹ پیشنهاد داده شده، این مبلغ با کاهشی ۲۷.۸ درصدی به ۷۲.۵ هزار تومان خواهد رسید.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ در آغازین دقایق روز جمعه ۲۴ آبان ماه سال جاری بود که سرانجام بنزین سهمیه بندی شد و قیمت آن نیز افزایش یافت. افزایش قیمت برای بنزین سهمیه‌ای ۵۰ درصد و برای بنزین آزاد ۲۰۰ درصد بود. دولت اعلام کرد که تمام درآمد‌های حاصل از افزایش قیمت بنزین در سال را ـ که حدود ۳۰ هزار میلیارد تومان پیش بینی می‌شود ـ به حساب ۱۸ میلیون خانوار ـ که ۶۰ میلیون تن از جمعیت ایران را در بر می‌گرفت ـ واریز خواهد کرد.

اولین یارانه معیشتی در سه مرحله به حساب ۱۷ میلیون و ۷۰۰ هزار خانوار واریز شد. آخرین گروه، اولین یارانه معیشتی خود را در دوم آذر ماه سال جاری دریافت کردند. محمدباقر نوبخت، معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور طی مصاحبه در مورد زمان واریزی یارانه معیشتی گفت: مقرر شد دهم هر ماه کمک معیشتی خانوار، بیستم هر ماه یارانه نقدی و بیست و هشتم هر ماه حقوق کارمندان پرداخت شود؛ بنابراین دومین یارانه معیشتی در دهم دی ماه ۱۳۹۸ به حساب خانوار‌ها واریز شد با این تفاوت که این بار صف یارانه بگیران طولانی‌تر از دوره قبل شده بود.

حسین میرزایی، سخنگوی ستاد شناسایی مشمولان کمک‌های معیشتی طی مصاحبه‌ای درباره افزایش تعداد یارانه بگیران معیشتی در دور دوم واریزی گفت: در بررسی اعتراض‌های اخیر ۴۱۹ هزار و ۳۰۴ خانوار مشمول دریافت یارانه تشخیص داده شده‌اند که این تعداد معادل یک میلیون و ۲۲۱ هزار و ۱۹۱ نفر بوده که جمعیت قابل توجهی را به فهرست مشمولان دریافت کمک‌های معیشتی اضافه کرده است.

در آستانه واریز سومین مرحله یارانه معیشتی، اما خبر‌هایی از کمیسیون تلفیق بودجه روز گذشته بیرون آمد که نشان می‌داد در صورت تصویب پیشنهاد ارائه شده در صحن علنی مجلس و سپس شورای نگهبان، شیوه پرداخت یارانه معیشتی از ابتدای سال آینده تغییر خواهد کرد. شیوه‌ای که کمیسیون تلفیق بودجه برای توزیع یارانه معیشتی پیشنهاد داده، با نقد‌های جدی رو به روست.

تعداد یارانه بگیران معیشتی به ۷۸ میلیون نفر افزایش خواهد یافت

در بیستم آبان ماه سال جاری بود که رئیس جمهور روحانی در جمع مردم رفسنجان گفت: در روز‌های آتی طرحی برای خانواده‌هایی که در فشار اقتصادی هستند، اعلام می‌کنیم. از ۲۴ میلیون و ۶۰۰ هزار خانوار ایرانی عده‌ای زندگی مناسبی دارند، اما اکثریت هجده میلیون خانوار نیاز به کمک دارند و امیدواریم از ماه آینده به هر خانوار حمایتی ماهانه داشته باشیم.

نکته مهم در این صحبت‌های رئیس جمهور کمک ماهانه به ۱۸ میلیون خانواری بود که اوضاع مناسبی نداشتند. پس از آن نیز بار‌ها مسئولین به همین ۱۸ میلیون خانوار که جمعیت آن‌ها حدود ۶۰ میلیون بود و مشمول یارانه معیشتی می‌شدند، اشاره کردند.

در تصمیم اخیر کمیسیون تلفیق، گویا تعداد یارانه بگیران معیشتی قرار است به ۷۸ میلیون تن افزایش یابد. هادی قوامی سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه مجلس در این باره گفت: با توجه به اینکه مردم از عملکرد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در زمینه پرداخت یارانه معیشتی گلایه‌هایی داشتند، در کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال آینده مقرر شد؛ ۲۰ درصد از ۳۱ هزار میلیارد تومان حاصل از افزایش قیمت بنزین به افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی پرداخت و باقیمانده منابع به دست آمده از اصلاح قیمت بنزین میان ۷۸ میلیون یارانه بگیر توزیع شود.

این بدان معناست که از سال آینده، حدود ۱۸ میلیون تن به یارانه بگیران معیشتی افزوده و صف یارانه بگیران معیشتی طولانی‌تر خواهد شد.

هزینه‌های دولت برای شناسایی ثروتمندان بی نتیجه خواهد ماند!

از زمان مطرح شدن یارانه معیشتی دولت تلاش کرد با ملاک‌های مختلف افراد ثروتمند را شناسایی کند و آن‌ها را از صف یارانه بگیران معیشتی کنار بگذارد. طبیعتاً هزینه‌های زیادی را نیز برای شناسایی افراد ثروتمند متحمل شد. در شناسایی ثروتمندان تا حدود زیادی دولت موفق عمل کرد و طبق اعلام وزارت تعاون، شناسایی مشمولان با ضریب خطای ۵ درصد انجام شد.

در حالی که این کار می‌توانست به دولت در زمینه حذف یارانه نقدی ثروتمندان نیز کمک کند، حالا با این تصمیم کمیسیون تلفیق دیگر انجام این کار مشکل به نظر می‌رسد و طبق اعلام این کمیسیون در سال آینده به همه ۷۸ میلیون نفر یارانه معیشتی و نقدی پرداخت خواهد شد.

در سال‌های گذشته مجلس به دولت فشار وارد می‌کرد که از طریق ملاک‌های مختلف اقدام به شناسایی و حذف یارانه ثروتمندان نماید و حالا که دولت در سال جاری در حال انجام این کار بود، کمیسیون تلفیق با این تصمیم مانع حذف ثروتمندان از صف یارانه بگیران خواهد شد.

مبلغ یارانه معیشتی به ۲۷ هزار تومان کاهش خواهد یافت

از سوی دیگر این تصمیم کمیسیون تلفیق بودجه باعث خواهد شد تا در صورت تصویب آن در مجلس و شورای نگهبان، با افزایش صف یارانه بگیران میزان یارانه معیشتی برای هر نفر به ۲۷ هزار تومان کاهش یابد. هادی قوامی سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه مجلس در همین رابطه گفت: از فروردین سال ۹۹ رقم یارانه نقدی از ۴۵ هزار تومان به ۷۲ هزار تومان افزایش می‌یابد؛ به این معنا که ۴۵ هزار تومان بابت یارانه نقدی و حدود ۲۷ هزار تومان به ازای کمک معیشتی به همه یارانه بگیران پرداخت خواهد شد.

کاهش یارانه نقدی خانوار‌ها در قالب جدید

بررسی‌ها نشان می‌دهد، قالب پیشنهادی جدید برای پرداخت یارانه‌ها باعث خواهد شد تا یارانه‌های پرداختی برای خانوار‌هایی که در حال حاضر مشمول هر دو یارانه نقدی و معیشتی هستند کاهش یابد. در حال حاضر مجموع یارانه نقدی و معیشتی پرداختی برای یک خانوار یک نفره مبلغ ۱۰۰.۵ هزار تومان می‌باشد که در قالب جدید این مبلغ با کاهشی ۲۷.۸ درصدی به ۷۲.۵ هزار تومان خواهد رسید. همچنین برای خانوار‌های دو نفره در حال حاضر ۱۹۴ هزار تومان پرداخت می‌شود که این مبلغ در قالب جدید با کاهشی ۲۵.۲ درصدی به ۱۴۵ هزار تومان خواهد رسید.

مبلغ دریافتی یارانه‌ها در قالب جدید در مقایسه با قالب فعلی برای خانوار‌های سه نفره و چهار نفره نیز به ترتیب کاهشی ۲۰.۷ درصدی و ۱۸ درصدی خواهد داشت.

چراغ سبز کمیسیون تلفیق به افزایش رقم یارانه ۴۵۵۰۰ تومانی با سوخت بنزینی/ جدول تغییرات یارانه نقدی با فرمول جدید/ آیا دولت مخالف پرداخت یارانه ۷۲ هزار تومانی است؟

شائبه سیاسی بودن این تصمیم در آستانه انتخابات مجلس

با توجه به اینکه همواره افزایش یا کاهش مبلغ یارانه و همچنین افزایش یا کاهش تعداد یارانه بگیران یکی از پایه های ثابت جمع آوری رای در دوره های انتخابات قبلی بوده، هم اکنون این شائبه مطرح است که این تصمیم در آستانه انتخابات مجلس به منظور جلب رضایت مردم برای جمع آوری رای بوده است؟!

دلیل پیشنهاد کمیسیون تلفیق برای توزیع یکسان یارانه های معیشتی چه بوده است؟

هادی قوامی سخنگوی کمیسیون تلفیق دلیل این تصمیم را گلایه مردم از عملکرد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در زمینه پرداخت یارانه معیشتی عنوان کرده است.

این در حالی است که دولت برای معترضان به حذف یارانه معیشتی مهلت اعتراض داده بود و معترضین می توانستند اعتراض خود را به ثبت برسانند و دولت این اعتراضات را بررسی کند. از سوی دیگر، دولت می تواند با رجوع به پایگاه رفاه ایرانیان وزارت رفاه به اعتراضات رسیدگی کند و گلایه های مردم را به حداقل ممکن برساند. در این پایگاه، بیش از هفتاد مجموعه داده از سازمان‌های مختلف با استفاده از کد ملی افراد به هم مرتبط شده که بر مبنای آن اطلاعات متنوعی درباره درآمد، ثروت، مالکیت، بهره‌مندی از بیمه و حمایت‌های دیگر قابل حصول است.

نظر وزیر رفاه و دولت در مورد یارانه ۷۲ هزار تومانی چیست؟

محمد شریعتمداری وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی امروز هشتم بهمن ۱۳۹۸ در حاشیه دومین جشنواره حمایت از تولید ملی (حاتم) در جمع خبرنگاران گفت: نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی در قالب بودجه ممکن است تغییراتی اعمال کنند، اما هنوز تکلیف اجرایی به دولت نرسیده است.

وی با بیان اینکه پرداخت یارانه ۷۲ هزارتومانی در برنامه‌های دولت نبوده است، تصریح کرد: به نظر من برای ایجاد یک شرایط مطلوب باید از هرگونه تشویش در ذهن مردم جلوگیری کنیم و شرایطی فراهم کنیم تا کسانی که درآمد ثابت، پایین و متوسط دارند، ‌مطمئن باشند که پرداخت یارانه و کمک معیشتی، برنامه با ثباتی است که می‌توانند روی آن حساب باز کنند و تا حد امکان دستخوش تغییرات نشود. وزیر کار در پاسخ به اینکه آیا دولت مخالف پرداخت یارانه ۷۲ هزار تومانی است، تصریح کرد: این نظر شخصی من بود و دولت نظر خود را از طریق نمایندگانش در مجلس شورای اسلامی ارائه خواهد داد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴۸
این یارانه ها فقط باعث گرونی و تورم شد . دلار رو کنترل کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۸
انقد گرونی هست که با این رقما چیزی تغییر نمیکنه اقتصاد دان
حمیدرضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۸
یه مشکلی که وجود داره اینه که یارانه امثال من بازنشسته با حقوق پایین رو حذف کردند چرا که با حق بازنشستگیمون رفتیم یه خونه فکستنی خریدیم تا ارزش پولمون پایین نیاد تا چند سال دیگه بتونیم چند تا بچمون رو سر و سامون بدیم. سامانه میگه الآن دو تا خونه دارید. اعتراض کنیم یارانه نقدی رو هم حذف می کنن. چه کنیم ما؟ تابناک به کجا مراجعه کنیم ما؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۸
دولت لیبرال متخصص اقتصاد رابین هوی داست
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۸
تیتر اشتباه زدن این کاهش پرداحتی به مردم هست نه افزایش عجب جانوری هستند اینگونه خبر تنظیم کننده ها
اینطوری باتوجه به تورم بجایی که زیادشود کم میشود که بفکرسفره مردم باشید لطفا همه روسا ومسئولین دقت کنند بعدتصمیم بگیرند جدول بازی مگه میکنید..
کلا یارانه رو حذف کنید.....این اعداد خورد به درد هیچ کسی نمیخوره...ولی مقدارش در کل برای کشور (البته اگر اختلاس نشه و حیف و میل نشه) میشه باهاش کلی کار کرد:
با دلار 13 تومنی ، 75 میلیون و هر نفر 72 هزار تومن ، جمع یارانه در سال میشه نزدیک به 5 میلیارد دلار:

1- میشه باهاش هر سال 3 تا برج العرب (بلندترین ساختمان دنیا) رو ساخت
2- میشه با سه سالش ، کل مترو تهران و حومه رو که از 50 سال پیش شروع شده و تا 4-5 سال آینده ادامه داره مجدد ساخت
3-میشه باهاش سالی 50 تا هواپیما خرید
4- میشه باهاش سالی 300 هزار خانه 80 متری ساخت (تمام خانه های یک شهر 1.2 میلیون نفری!!!)
5- میشه باهاش کل باشگاه منچستر و بارسا رو خرید!
و....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۸
صدرصد اختلاص میشه یه عده در سیستان با همین زندگی میکنند شما نیاز نداری انصراف بده
هنوز نه به باره نه به دار تكذيب شد
یارانه بنده رو که اجاره نشین هستم شهریور ماه قطع کردن.
رفتم اعتراض کنم یک برگه تعهد گذاشته جلوی بنده که از الان تا ابد, هر موقع خواستیم میتونیم حساب های بانکی ات رو رصد کنیم! عملا مردم رو تحدید میکنن برای پولی که حقشون هست! راستی دپلت بیاد مشخص کنه پولی که حق من بوده و نداده رو چطور خرج کرده؟! من که چیزی بجز افزایش قیمت ها و تورم نمیبینم.
حلال نمیکنم.
پول پخش کردن به این شکل کار اشتباهی است و مسئولان باید سعی کنند جلوی تورم رو با روش‌های علمی و شناخته‌شده بگیرند و رونق اقتصادی به وجود بیاورند که آن هم بعید است که اتفاق بیفته.پس به هیچ‌وجه نباید پرداخت یارانه‌ها قطع شود و یا کاهش پیدا کند؛ چون خیلی از خانواده‌ها تنها منبع درآمدشون همین یارانه‌هاست و با آن زندگی خودشون رو اداره می‌کنند.
...
پاسخ ها
رامین
| Moldova (Republic of) |
۱۸:۲۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۸
شرمنده اشتباهی منفی دادم
نیاز نیست دولت افزایش بده پول همون خانواده هایی رو که به اشتباه حذف کردن و الان عین خیالشون نیست که رسیدگی کنن پرداخت کنن من خانواده ای 5 نفره کارگر فاقد منزل مسکونی و داراسژ 3 فرند محصل و داری تنها یک منبع درآمد 4 تومانی در ماه قطع کردن و زسیدگی نکردن همسایه بنده با ماهی 5 میلیون حقوق بازنشتگی همسرش فرهنگی با 4 تومان حقوق و همچین دارای 4 واحد آپارتمان و باغ و دم دستگاه البته چیزی که تا بحال من متوجه شدم هم یارانه میگیره و هم یارانه معیشتی نمیدونم شاید بعضی از سوراخهای غربالش دولت پر بوده این اشخاص رد نشدن در ضمن اینها مالیات حقوق نمیدن ولی من ماهی 170 تومان مالیلت حقوق هم میدم دستت دولت درد نکنه با این غربال گری
یعنی قراره همین یه قرون دوزار هم کمش کنن؟ آخه چرا :(
به جای این کارهاها یه فکری به حال بیکاری وضع تولید و اشتغال و .... بکنین. اون پولی که میخواهید به ما بدین جاهای بهتر خرج کنین... اقتصادمونو درست کنین!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۸
همیشهیارا میتونه کشور از رکود خلاص کنه اقتصا د یعنی چی میشه توضیح بدید فقط باید پول که یاران میدن مردم صرف خرید کالای داخلی کنند این اقتصاد راه می اندازه
عاغاااااااااااااا جان کجا با خطای 5 درصد شناسایی شدن حرفی میزنید هاااااا برا من با حقوق 3 میلیون سال 97 یک میلیارد و سیصد میلیون درامد زده اند دارم شاخ در میارم جالبه هیچ جای اعتراض حضوری و اینکه چطور و از کجا اینهمه درامد برای من ثبت کردند وجود نداره!!!!!!!!!! فقط باید حرص بخوری!! بعد آخر سر هم گفتن شما بالاتر از 95 % جامعه هستی و فلان این محاسب گرشون از کجا دیپلم گرفته بیاد رو در رو سند بیاره باهم چک کنیم ببینم یه چیزی هم بمن بدهکار میشه ! یعنی چی آخه!!!! بعدشم اینا اومدن تمااااااااااااااااااااااااام واریزی های داخل خانوار و خود شخص بین حسابهای خودش رو بعنوان درامد حساب کردن و آخر سر هم جای تومان با ریال رو عوض کردن!!!!!! دقت خطای 5 درصد کجا بود عامو
صدرصد یه جوری محاسبه کردید که به نفع دولت باشه
اقتصاد رو ورشکست کرده‌اند، آن وقت برای چندرغاز یارانه منت هم می‌گذارند و امروز و فردا می‌کنند.مسئولان اگر کاری بلد نیستند از همه مناصب استعفا بدهند.
این‌جوری شاید چیزی بهتر نشود ولی فایده اون اینکه حداقل از تصمیمات اشتباه و فاجعه‌باری که مسئولان هر روز می‌گیرند، جلوگیری می‌شود.واقعاً تحمل این وضعیت برای مردم بسیار مشکل شده است.
خوب پس قیمت بنزین در سال ۹۹ قراره بازم افزایش پیدا کنه و اول با خبر یارانه دارید چربش میکنید !!!
علی برکت الله
لطفا نفرمایید افزایش یارانه ها بگویید آب شدن یارانه معیشت
خدا لعنتشون کنه که حق یک عده رو میگیرن میدن به یک عده دیگه. فقط مال همه رو حروم میکنن. سلیقه ای یارانه بعضیها رو قطع کردن . بقیه رو صدقه خور کردن. اونا هم احساس میکنن خیلی زرنگن که تونستن یارانه بگیرن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۱
چطور از گلوتون پایین میره فقط شما بگیرین؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۱
نه تو زرنگی
ارزیابی کلا خراب است من 4 میلیون توی حسابم برای سرویس بچه هام گذاشتم گفتند این توی حسابش پول است دارد حذف کردن بدرد خودتان می خورد
دست فروش هستم خونه ندارم ماشین پیکان مدل ۷۴ دارم رایانه واسه ما نمیدن اعتراض دادم ولی منصرف شدم چون میگفتن رایانه تون هم قعطع میشه چکار کنم
تعداد زيادي از كساني كه يارانه معيشتي گرفتند
خونه و شغل و مسكن همزمان دارند ، درإمدشون هم بالاست
نميدونم چرا دولت براي بعضيها اين شرطهارو گذاشته ، ولي
به يك سري از افراد ، بي حساب و كتاب يارانه معيشتي داده...
اين انصاف نيست ، اين بي عدالتي ها بالاخره دامنشون و ميگيره
محض رضای خدا یارانه ها را قطع و قیمتها را اقلاً برق، گاز، آب، تلفن و بنزین را به قبل برگردانید.
تابناک خائن و جیره خوار دولت کدام اعتراض مردم بررسی شد 5 میلیون سر پرست خانوار اعتراض کردند به کدامش رسیدگی شده حتی تهدید به قطع یرانه احمدی نژاد هم شدیم تازه مگر خانوارهای بالای 5 نفر مردم این کشور نیستند که یارانه معیشت نگیرند یادت رفته تحلیل گذاشته بودی که موضوع با سیاستهای افزایش جمعیت در تضاد است راست گفته اند دروغگو کم حافظه میشود
شغل من کارمند و مسئول تدارگات یک اداره کل هستم و به لحاظ واریز تنخواه کسورات حقوق و سایر موارد که تمامی آن به حساب بنده واریز می شود و تراکنش آن در ماه مبلغ قابل توجهی است را به پای بنده نوشته و یارانه ام را بخاطر آن قطع کرده اند و الان نگران آینده ام که یارانه که ندادن که بماند و این که مال من نیست برام مالیات ببندن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۹
مسوول تدارکات که ماشالا وضعش عالیه
اینجانب سرپرست خانوار چهارنفری از وزارت رفاه شکایت دارم که چرا یارانه اعضای خانواده بنده را از مهر ماه 94 قطع نموده اند و پس از چند بار اعتراض بنده به صورت حضوری و غیر حضوری ، اعلام نموده اند که چون اینجانب در تهران دارای آپارتمان می باشم یارانه خانوار را قطع کرده اند . آیا اینجانب که معلم بازنشسته هستم و دارایی من همین یک آپارتمان می باشد پس از سی سال معلمی دارایی زیادی محسوب می شود و جزء ثروتمندان محسوب می شوم ؟ در ضمن قبل از انتخابات پیامکی از ستاد هدفمند کردن یارانه ها ارسال شد که یارانه شما به اشتباه قطع شده و وصل خواهد شد اما تاکنون هیچ خبری نشده است . آیا این انصاف است ؟ آیا این عدالت است ؟ خواهشمندم پیگیری و رسیدگی نمایید.
من فکر میکنم دولت در حذف ثروتمندان بسیار ضعیف عمل کرده
یارانه باید به بیش از 40-50 میلیون نفر بیشتر نباید داده شود و اونم بر اساس نفرات خانواده و شدت فقر خانواده

کسی که خانه میلیاردی دارد و یا ماشین چندصد میلیونی دارد چرا باید یارانه بگیرد؟

واقعاً دولت داره منفعل عمل میکند. 20-30 میلیون نفر باید به راحتی و البته با دلیل و مدرک حذف شوند و به نیازمندتر کمک بیشتری بشه
خیلی جالبه که میگن افزایش یارانه ها!!! وقتی مجلسی بااین اوصاف هست که ۹۰تانمایندش مشکل داره بهتر از این نمیشه .همین پول ناچیز رو که خیلیا باهاش دارن زندگیشوو رو میگذرونن کمتر کردن اسمشم گذاشتن افزایش .خیلی لطف کردید
از اولش هم باید به تمام یارانه بگیران پرداخت میکردند.
باسلام بنده خانم سرپرست خانوارهستم مستمری بگیرهستم با پسر ودخترمطلقه که یارانه شو همسرقبلییس میگیره ولی خرج مخارج بیماریش بعهده منه پسرم هم کارگرفست فود سی سالشه هنوز مجرده در امدشم برا اینده خودشه ماشین هم نداره کلی قسط بانک ووام خانگی داریم داماد عروس نوه مهمان با این تورم معشبت به ما ندادن اعتراض کردم ولی از ترس قطع یارانه انصراف دادم ...
این جز اینکه مردم ناراحت کنه چیزی نداره
اولا هر ایرانی حق استفاده برابر دارد وقتی یک ثروتمند مالیات و وظایفش را انجام میدهد دیگر دلیلی ندارد حقش ضایع شود. یک فرد تهیدست که مثلا کار نمیکند.مالیات نمیدهد یارانه مفت بگیرد این معنایش عدالت است؟!!!!!!
اینجوری فقط تعداد کار نکنان و مفت بگیران زیاد میشود.
یارانه و معیشت جز ایجاد اختلاف بین آحاد ملت کار دیگری نمیکند و ارزش مالی هم ندارد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۱
افرین موافقم باشما
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۳۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۰
با نظر شما موافقم واقعا همینطوره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۰
فدایی داری داداش
هیچ شناسایی ثروتمندی وجودندارد . فقط از سایت تامین اجتماعی استفاده کرده اند و حقوق بگیران و بازنشستگانی که حقوق بالای سه میلیون میگیرند را بعنوان ثروتمندان مملکت قلمداد می‌کنند . چندین نفر میشناسم سالی پنج شش میلیارد پسته یا خرما میفروشند و در کارگاه پسته پاک کنی و بسته بندی خرمای خودشان به نام کارگر برای خودشان لیست رد می‌کنند و یارانه هم میگیرند . از کارگر ‌و بازنشسته تعهد رسیدگی به حساب بانکی میگیرند و حساب میلیاردر ها را نگاه چپ نمیکنند .
دولت در شناسایی افراد متمول و کم بضاعت دچار فقر اطلاعاتی شدیدی است..ما که زیر متوسط جامعه زندگی میکنیم در اعتراض جواب دادن ک بالای ۸۰ درصد مردم رفاه تون بهتره...واقعا باید گریست به وضع جامعه ای ک ما که خونه نداریم و درامد کل خانوار زیر ۴ تومنه و یک ماشین پژو مدل ۸۸ داریم وضع مون از ۸۰ درصد جامعه بهتره...هرچی پول واسه وام و خرید جهیزیه و قسط اومده تو حساب رو درامد حساب کردن واسه ما
... گرون نشدن بنزین تا آخر سال!
...پرداخت کل درآمد گرونی بنزین به خود مردم!
حذف پردرامدها و افزایش یارانه فقرا!
خلاصه که مرا به خیر تو امید نیست شر مرسان.......
چرا دو یارانه یکی کردین ؟ اونم با این قیمت. بعد تکلیف اونایی که یارانه نقدیشون قطع کردین ودارن به سختی زندگی میکنن چی میشه. نه شامل یارانه نقدی میشن نه یارانه معیشتی. بیایید نزدیک 10 نفر بهتون معرفی کنم که اوضاعشون اوکی هست ویارانه میگیرن.
خواهشا معیشتی مارو هم زودتر واریز کنید احتیاج داریم طرح خوبیه خداخیرتون بده.
حالا که یارانه و معیشتی دوتاش شد ۷۲ تومن بنزین هم باید ارزون شه اخه با بنزین ۳هزار تومنی منی که تو اسنپ کار میکنم چطور خرج خونه ام بدم بجای اینکه یارانه افزایش پیداکنه کمش کردین...
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار