بازدید 46196
آخرین تحولات خاورمیانه؛

بیانیه آمریکا و متحدان غربی‌اش علیه نیرو‌های امنیتی عراق/دعوت آمریکا از سفرای عربی برای شرکت در مراسم اعلام «معامله قرن» / واکنش آمریکا به سرنگونی هواپیمای خود در افغانستان/ انفجار خطوط انتقال نفت سوریه

دعوت آمریکا از سفرای عربی برای شرکت در مراسم اعلام «معامله قرن»، واکنش آمریکا به سرنگونی هواپیمای خود در افغانستان، انفجار خطوط انتقال نفت سوریه و اختلاف مسکو با اروپا بر سر مکانیسم ماشه، از جمله مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های مرتبط با خاورمیانه در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند. در این میان، باید به بیانیه آمریکا و متحدان غربی‌اش علیه نیرو‌های امنیتی عراق نیز اشاره کرد.
کد خبر: ۹۵۵۰۶۳
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۰ 28 January 2020

دعوت آمریکا از سفرای عربی برای شرکت در مراسم اعلام «معامله قرن»، واکنش آمریکا به سرنگونی هواپیمای خود در افغانستان، انفجار خطوط انتقال نفت سوریه و اختلاف مسکو با اروپا بر سر مکانیسم ماشه، از جمله مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های مرتبط با خاورمیانه در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند. در این میان، باید به بیانیه آمریکا و متحدان غربی‌اش علیه نیرو‌های امنیتی عراق نیز اشاره کرد.

به گزارش «تابناک»؛ شانزده کشور غربی از جمله آمریکا، انگلستان، آلمان، فرانسه و کانادا روز دوشنبه در بیانیه‌ای مشترک، نیروهای امنیتی عراق را به برخورد خشونت‌آمیز با معترضان متهم کردند.

در این بیانیه که از سوی سفرای این کشورها در عراق صادر گشته، ادعا شده است که نیروهای امنیتی عراق و گروه‌های مسلح در شهرهای مختلف از جمله بغداد، ناصریه و بصره برای پایان دادن به «اعتراضات مسالمت‌آمیز» به زور و نیروی کشنده متوسل شده‌اند.

این کشورها همچنین از دولت عراق خواسته‌اند، حق «آزادی تجمع» و «آزادی اعتراض مسالمت‌آمیز» را محترم شمرده و در خصوص حوادث ادعایی تحقیق کند.

بیانیه آمریکا و متحدان غربی‌اش علیه نیروهای امنیتی عراق/دعوت آمریکا از سفرای عربی برای شرکت در مراسم اعلام «معامله قرن»/ واکنش آمریکا به سرنگونی هواپیمای خود در افغانستان/ انفجار خطوط انتقال نفت سوریه

کرواسی، جمهوری چک، فنلاند، مجارستان، ایتالیا، هلند، نروژ، لهستان، رومانی، اسپانیا و سوئد دیگر کشورهایی هستند که در صدور این بیانیه با آمریکا همراه شده‌اند.

عراق از ابتدای پاییز امسال، صحنه اعتراضاتی است که به استعفای نخست‌وزیر این کشور منجر شده است. این اعتراضات در برخی موارد به آشوب و درگیری با نیروهای امنیتی و حمله به مراکز عمومی منجر گشته است. مرجعیت عراق بارها به معترضان توصیه کرده است که اجازه نفوذ عناصر تخریب‌گر به اعتراضات عمومی را ندهند و ماهیت مسالمت‌آمیز اعتراضات را حفظ کنند.

دعوت آمریکا از سفرای عربی برای شرکت در مراسم اعلام «معامله قرن»

«دونالد ترامپ»، رئیس جمهور آمریکا روز دوشنبه در دیدار با «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی تأکید کرد که طرح صلح ادعایی آمریکا به نام «معامله قرن» فردا رونمایی خواهد شد.

رئیس جمهور آمریکا در این دیدار و در ادامه سخنانش خبر داد که «طرح صلح تاریخی که فردا اعلام خواهد شد، مورد توافق بسیاری از کشورهای عربی بوده و فکر می‌کنم که فلسطینیان نیز در نهایت خواستار آن خواهند بود».

خبرنگار شبکه خبری «المیادین» به نقل از یک منبع دیپلماتیک گزارش داد که شماری از سفرای کشورهای عربی در واشنگتن، برای حضور در مراسم اعلام طرح صلح آمریکایی، دعوت شده‌اند.

المیادین به نقل از رسانه‌های صهیونیستی نیز گزارش داد که «دولت‌های کشورهای عربی درباره طرح ترامپ سخن نمی‌گویند و نمی‌خواهند با آن مخالفت کنند».

بیانیه آمریکا و متحدان غربی‌اش علیه نیروهای امنیتی عراق/دعوت آمریکا از سفرای عربی برای شرکت در مراسم اعلام «معامله قرن»/ واکنش آمریکا به سرنگونی هواپیمای خود در افغانستان/ انفجار خطوط انتقال نفت سوریه

این رسانه‌ها مدعی شدند که «دولت‌های عربی ترجیح می‌دهند سکوت کنند و منتظر بمانند. همه این دولت‌ها در وضعیت دشواری قرار دارند».

ترامپ امروز مدعی شد این معامله ادعایی، موجب شگفتی فلسطینیان خواهد شد، چون برای آنها عالی بوده و نتانیاهو و «بنی گانتز» رهبر ائتلاف آبی و سفید رژیم صهیونیستی نیز از این طرح شگفت زده خواهند شد.

ترامپ در حالی قرار است این طرح را علنی کند که مسئولان و رهبران فلسطینی به شدت آن را محکوم و با آن مخالفت کرده‌اند.

«محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین امروز با اشاره به اینکه «نیازمند افزایش مقاومت مردمی در تمامی مناطق و تحریک تمامی کادرهای جوان هستیم و اینکه خیابانها را ترک نکنیم»، تأکید کرد: «چیزی از عمرم نمانده است... نمی‌خواهم خائن باشم».

 عباس تصریح کرد: «به معامله قرن نه گفتم... و همچنان نه خواهم گفت... ترامپ می‌خواهد چیزی به ما تحمیل کند که ما آن را نمی‌خواهیم... این غیر ممکن است...طی روزهای آینده، موضع ما، واحد خواهد بود... ما موشک و هواپیما نداریم... ولی اراده، عزم و ملت بزرگی داریم».

بر اساس گزارش‌های رسانه‌ای، این طرح پایتختی قدس را از فلسطینی‌ها سلب کرده، حاکمیت رژیم صهیونیستی بر بخش اعظم کرانه باختری را به رسمیت شناخته و آوارگان فلسطینی را از حق بازگشت محروم می‌کند.

واکنش آمریکا به سرنگونی هواپیمای خود در افغانستان

مسئولان آمریکایی پس از ساعت ها از سرنگونی هواپیمای نظامی این کشور در افغانستان بالاخره اعلام کردند هواپیمایی که امروز دوشنبه ساقط شد، نظامی و متعلق به آمریکاست.

به گزارش رویترز، مسئولان آمریکایی اعلام کردند، هواپیمایی که امروز در افغانستان ساقط شد، نظامی "کوچک" و متعلق به آمریکاست.

یک مقام نظامی آمریکا هم که نخواست نامش فاش شود، به فاکس نیوز گفته که هواپیمای "سانحه دیده" در ولایت غزنی افغانستان یک Bombardier  E۱۱-A بوده که کمتر از پنج نفر سرنشین داشته است.

 این مقام آمریکایی در گفت‌وگو با دیوید مارتین، گزارشگر ارشد امنیت ملی "سی‌بی‌اس نیوز" سقوط این هواپیما در افغانستان را تأیید کرده و گفته است، این سانحه در دست بررسی قرار دارد. او از دادن اطلاعات بیشتر در مورد سرنوشت خدمه و سرنشینان هواپیما خودداری کرد.

این هواپیما در حیطه تحت کنترل طالبان در غزنی افغانستان، در جنوب کابل سقوط کرده و تا کنون روشن نشده که حامل چند نفر بوده است. تنها عارف نوری، سخنگوی والی غزنی به این شبکه خبری گفته است که هر دو خلبان هواپیما کشته شده‌اند.

او همچنین گفت، به نظر می‌رسد که هواپیما در مسیر هوایی بین قندهار و کابل، پایتخت افغانستان در پرواز بوده است.

بیانیه آمریکا و متحدان غربی‌اش علیه نیروهای امنیتی عراق/دعوت آمریکا از سفرای عربی برای شرکت در مراسم اعلام «معامله قرن»/ واکنش آمریکا به سرنگونی هواپیمای خود در افغانستان/ انفجار خطوط انتقال نفت سوریه

همچنین وزیر دفاع آمریکا گفته که در حال حاضر چیزی برای ارائه در این باره ندارد و به محض دستیابی به اطلاعات در این باره ارائه خواهد کرد.

پنتاگون نیز با تایید سقوط این هواپیما اعلام کرد که این رخداد کار طالبان نبوده و اسنادی در این باره که هواپیما با تسلیحاتی هدف قرار گیرد در دست نیست.

طالبان افغانستان در بیانیه‌ای رسما مسئولیت این حمله را بر عهده گرفته و اعلام کرد، این هواپیما جاسوسی بوده و تمامی سرنشینانش که برخی افسران عالی رتبه ارتش آمریکا بودند کشته شدند.

انفجار خطوط انتقال نفت سوریه

وزارت نفت سوریه از یک خرابکاری دیگر توسط عناصر تروریستی تحت در خطوط لوله‌های انتقال نفتی این کشور خبر داد.

این وزارتخانه اعلام کرد که عناصر تروریستی بار دیگر با حمله به خطوط انتقال نفت، بخش نفت سوریه را هدف حملات خود قرار داده‌اند.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) به نقل از این نهاد گزارش داد که تیم مهندسی وابسته به وزارت نفت، فورا آسیب‌های ناشی از این حمله را ارزیابی و پروسه تعمیر را آغاز کردند. 

سانا تأکید کرد که طرح‌های جایگزینی برای تأمین و انتقال نفت و سایر فرآورده‌های نفتی مد نظر قرار گرفته است.

وزارت نفت سوریه همچنین خبر داد که حملات تروریست‌ها به خطوط انتقال نفت در منطقه «بانیاس» واقع در استان طرطوس در غرب سوریه صورت گرفته است.

بیانیه آمریکا و متحدان غربی‌اش علیه نیروهای امنیتی عراق/دعوت آمریکا از سفرای عربی برای شرکت در مراسم اعلام «معامله قرن»/ واکنش آمریکا به سرنگونی هواپیمای خود در افغانستان/ انفجار خطوط انتقال نفت سوریه

بر اساس این گزارش، یک تیم خرابکار غواص، بسته‌های انفجاری به لوله‌های انتقال نفت، چسبانده و لوله‌ها را منفجر کرده‌اند.

لوله‌های انتقال نفت بانیاس در ۲۳ ژوئیه ۲۰۱۹ (سوم تیر) هم در جریان یک عملیات تخریبی، آسیب دید و باعث شد که نفت بسیاری، سطح آب این منطقه را فرا بگیرد.

اختلاف مسکو با اروپا بر سر مکانیسم ماشه

«سرگئی ریابکوف» معاون وزیر خارجه روسیه روز دوشنبه درباره تنش‌ها بین تروئیکای اروپایی و ایران بر سر برجام و همچنین اختلافات بین بغداد و واشنگتن در خصوص حضور نظامیان آمریکایی در عراق اظهارنظر کرد.

به نوشته اینترفکس، معاون وزیر خارجه روسیه اعلام کرد، مسکو با ایده سه کشور اروپایی فرانسه، انگلیس و آلمان در خصوص دوره پانزده روزه در چارچوب به راه اندازی مکانیسم حل اختلاف در برجام موافق نیست.

به گفته سرگئی ریابکوف، دولت روسیه معتقد است که برای کلید زدن مکانیسم حل اختلاف (مکانیسم ماشه) به هماهنگی‌های بیشتر درباره مولفه‌های خاص نیاز است.

اظهارات معاون وزیر خارجه روسیه در حالی مطرح شده که چهارم بهمن ماه، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از توافق تروئیکای اروپایی برای تمدید چارچوب زمانی مکانیسم حل اختلاف خبر داد.

«جوزپ بورل» با صدور بیانیه‌ای بعد از انجام مشورت با تروئیکای اروپایی حاضر در برجام، گفت: «در تاریخ چهاردهم ژانویه، نامه‌ای از وزرای خارجه آلمان، فرانسه و بریتانیا دریافت کردم، مبنی بر ارجاع دادن نگرانی خود از اجرای تعهدات برجامی ایران به کمیسیون مشترک که به تبع آن مکانیسم حل اختلاف فعال شد».

وی ضمن اشاره به تاکید مجدد تمام طرف‌های برجام بر حفظ این توافق، توضیح داد: «علی‌رغم اختلاف‌نظر بر سر شرایط، این توافق وجود دارد که زمان بیشتری برای مکانیسم حل اختلاف به دلیل پیچیدگی مسائل موجود، نیاز است. به همین دلیل زمان‌بندی تمدید شد».

بورل با بیان اینکه کمیسیون مشترک برجام نشست بعدی خود را در ماه فوریه برگزار می‌کند افزود: «همگی توافق کردند تا مباحثات را در سطح کارشناسی برای رفع نگرانی‌ها حول اجرای تعهدات هسته‌ای و همچنین اثرات گسترده‌تر خروج آمریکا از برجام و اعمال مجدد تحریم‌ها... ادامه دهند».

تروئیکای اروپایی (فرانسه، آلمان و انگلیس) پیشتر در اقدامی‌ که آن را تلاش برای حفظ برجام خواندند، ساز و کار حل اختلاف در چارچوب برجام موسوم به مکانیسم ماشه را فعال کردند.

مکانیسم ماشه، بخش نهایی از ساز و کار حل اختلاف ذیل برجام است که می‌تواند قطعنامه‌های پیشین سازمان ملل را که بر اساس قطعنامه ۲۲۳۱ تعلیق شده بودند، بازگرداند.

در حقیقت منظور از مکانیسم ماشه، بخش پایانی همان «ساز و کار حل اختلافات» در بندهای ۳۶ و ۳۷ در برجام است. این دو بند از آنجا که رجوع به آنها می‌تواند به بازگشت خودکار تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران بینجامد، به «مکانیسم ماشه» معروف شده‌ است.

در بند ۳۷ برجام آمده است: «متعاقب دریافت ابلاغ طرف شاکی، به نحو مشروح در فوق، به همراه توضیحی از تلاش‌های توأم با حسن نیت آن طرف برای طی فرآیند حل و فصل اختلاف پیش بینی شده در برجام، شورای امنیت سازمان ملل می‌بایست منطبق با رویه‌های خود در خصوص قطعنامه‌ای برای تداوم لغو تحریم‌ها رای گیری کند. چنانچه قطعنامه فوق‌الذکر ظرف ۳۰ روز از تاریخ ابلاغ به تصویب نرسد، سپس مفاد قطعنامه‌های سابق شورای امنیت سازمان ملل متحد مجدداً اعمال خواهند شد، مگر اینکه شورای امنیت سازمان ملل متحد به نحو دیگری تصمیم گیری کند».

سرگئی ریابکوف در اظهارات امروز خود درباره تنش‌ها بین بغداد و واشنگتن در خصوص مصوبه پارلمان عراق برای خروج نظامیان خارجی هم صحبت کرد.

ریابکوف گفت: «حضور نظامیان آمریکایی در عراق، موضوعی است که باید بین واشنگتن و بغداد حل شود و دو طرف باید به نقطه و وجه مشترک برسند».

این اظهارات در حالی مطرح شده که بامداد امروز سفارت آمریکا در عراق هدف حمله راکتی قرار گرفت و طبق گزارش‌ها حداقل یک آمریکایی در نتیجه آن زخمی شدند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۹
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۸۰
یعنی هرکی از راه می رسه یه سیخونکی به ارتش ابرقدرت امریکا می زنه، حالا نوبت جیبوتی شده.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۸
فعلا گفتن خودشون هواپیمارو زدن تا بیشتر در افغانستان بمانند .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۸
آمریکای جنایتکار
یادمون نره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۸
الان دارین به همین راحتی علیه دولت امریکا کامنت می ذارین، هواپیماشو می زنین قدیما اینجوری نبود.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۸
پس دیروز نوشتید وزیر راه افغانستان گفته 100 جسد تو منطقه هست ،الان میگید 5 نفر بودن .پس کی راست میگه کی دروغ؟همه جا همینطوره؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۸
از همان اول هم معلوم بود ترامپ در حد و اندزه های ریاست جمهوری امریکا نیست.
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۸
شماها بفکر حل مشکلات کشور خودت باش علی آقا، گوش کن ببین آقای روحانی چی نطق فرمودند.
حیدر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۸
برای جبران حمایت های اصلاح طلبان حالا نوبت آقای روحانی است کم کاری تیمش را بپذیرد تا اصلاح طلبان بتوانند در انتخابات سر بلند کنند.
مهدي
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۸
ترامپ احمق گفته چنتا سرباز سردرد گرفتن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۸
هواپیما به اون بزرگی فقط 5 نفر بودن؟؟؟؟
اگه لاشه هواپیما نبود کلا منکر می شدید
حامد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۸
مایک دی‌آندریا، افسر ارشد اطلاعاتی آمریکا، معروف به "آیت‌الله مایک" طراح ترور شهید قاسم سلیمانی و شهید عماد مغنیه روز گذشته در هواپیمای ارتش آمریکا در افغانستان به هلاکت رسید.
ان شاالله با مشارکت تمام کشورهای منطقه و دنیا، صلح و ثبات و آرامش به منطقه بازگردد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۸
بعد از اخراج آمریکای جنایتکار و رژیم صهیونیستی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۸
اگه آمریکا گورشو از منطقه گم کنه، منطقه به آرامش می رسه
آریو برزن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۸
اگه آمریکا گورشو گم کنه چه کسی قراره جاشو بگیره؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۸
خدا را شکر داره صلح میشه و این همه جنگ داره تموم میشه
ناشناس
| United States of America |
۱۲:۴۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۸
آمریکا از منطقه نخواهد رفت حتی اگر به جنک کشیده شود
این رژیم های عربی که من می بینم حاضرند یک چیزی بدهند تا اسراییل را به رسمیت بشناسند، حالا معامله چرا؟ در سطحی نیستند که از آنها دعوت شوند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۸
کاملا همینه
عربستان و امارات و قطر ص۱۴۰ملیارد دلار در اردن شهرک مسکونی و صنعتی می‌سازند که فلسطینیان آواره ساکن و شاغل شوند و اسراییل راحت بشه همین
در گذشته هرکسی میرفت خارج از ایران روزی بر می گشت به وطن اما چرا الان هیچکس دوست نداره برگرده و هرطور شده قصد مهاجرت داره ؟؟!!
کجای کار ایراد داشته ؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۸
می تونی از نفر اول (علی) بپرسی.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۸
قبلا هم میرفتن و برنمیگشتن منتهی فضای مجازی نبود مه همه بفهمن
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۸
چندتا از خواننده ها و بازیگرا برگشتن ایران، وقتی اونجا کسی تو را نمی شناسد حاضری توالت هم تمییز کنی و جوابگوی غرورت نباشی ولی اینجا...؟
آریو برزن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۸
زینب خانم گفتن هرکی ناراحته بره.ایشون یک تکان اساسی خورده و روحیه سلحشوری گرفته
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۸
شما بگو کجای کار ایراد ندشته؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۸
طرف دکتره میره اونجا توفروشگاه کارمیکنه دلش هم خوشه که رفته خارج ..
مرگ بر روسیه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۸
الان میشه به عنوان یک ایرانی بگی چرا؟!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۸
اول از همه با خودمان و بعد با بقیه دنیا مهربان باشیم از کینه و نفرت فقط کینه و نفرت زاده می شود ما که داریم به عینه می بینم
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۸
چون 40 درصد از سرزمین ایران را جدا کرد.
چون هیچ کدام از تحریم های آمریکا علیه ایران را وتو نکرد. در حالی که حق وتو دارد.
چون ترام\پ را ترغیب به خروج از توافق هسته ای کرد تا شرکت های گازی اتحادیه اروپا از ایران خارج شده و لوله .گاز جدید برای واردات گاز روسیه بسازند.
چون ۹ سال طول کشید تا تکنولوژی عهد عتیق اس ۳۰۰ را تحویل دهد در حالی که پولش را گرفته بود.
چون با تحریم صنعت نفت ایران. صنعت نفت روسها شکوفا می شود. و روسیه هیچگاه به اندازه زمان ریاست جمهوری ترام\ نفت صادر نکرده.
چون کشور اسلاوی جهان سومیه روسیه ول کن مملکت ما نیست !‌
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۸
چون با امریکا مخالفه و اثر نسبتا کمی هم در مهار گرسنگی غارتگری امریکا داره
قاسم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۸
نظرت را در خصوص مرگ بر آمریکا و انگلیس و اسرائیل را هم میگفتی بهتر موضعت مشخص میشد.
در سقوط هواپیما آمریکایی هیچکی نمرده خلبان و کمکش هم در آخرین لحظه پریدن پایین شما ندیدین، فقط 12 نفر آسیب خفیف مغزی شدن.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۸
آره بابا اصلا ضد ضربه ن! خخخخخ
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۸
چرا آمریکایی ها فقط آسیب خفیف مغزی می بینند !!!؟
امین
| Turkey |
۰۹:۲۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۸
اره دچار نقص فنی بوده ولی با دوتا موشک زدنش،کلا ۶نفر ظرفیت بوده ولی ۸۲ کشته عین الاسد توش بودن...راستی امروز اتوبوس تهران شیراز ۹نفر فوتی
داد..فکر نمیکنی بس باشه طرز فکرتو و امثال تو و آرزوی مرگ برای دنیا!!!!!
مگر نه اینکه خواستار صلح هستیم پس بسم الله ...طرح خوبیه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۸
صلح یا ذلت؟ مساله این است!
آریو برزن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۸
ذلت برای کی؟ذلت این بود که دریان مازندران رو دو دستی تقدیم روسها و غیره کدن.مشکل فلسطینی و اسراییل به ما چه ربطی داره؟
عابد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۸
خواسته های زورگویان تحقق پیدا کنه و خواسته های مظلومان نادیده گرفته بشه... این معامله نیست..
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۸
ناشناس ۹.۱۱ صلح امام حسن با امیر المومنین معاویه ذلت بود
قاسم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۸
سلطان جان اول مفاد طرح را میخواندی به نظر میدادی
این "معامله" خیلی بزرگتر از حد و اندازه حکام کشورهای عربی است به احتمال زیاد باعث خشم خلق عرب و بهار عربی خیلی پیشرفته ای خواهد شد. حکام اعراب مواظب "معامله ترامپ" باشند.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۹:۳۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۸
تو مواظب خودت باش . مصالح و منافع اعراب ربطی به شما نداره . صبح که بیدار شدی به فکر کشور خودت باش . اعراب هم عقل دارند هم شعور . غصه خور تمام دنیا شدید .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۸
اللهم اشغل الظالمین باظالمین
واجعلنا بینهم سالمین غانمین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۸
دیگه دنیا تحمل این مسخره بازی ها را نداره این دو گروه باید صلح کنن و این وضعیت را تمام کنند کاسبی کردن از این داستان دیگه تموم شد
دریک کارگاه نجاری کارمیکنم باحقوق ماهیانه یک میلیون وچهارصدوبیمه هم ندارد
صاحب میلیاردرکارگاه دیروزگفت من به هیچ کارگری عیدی نميدم هرکسی دوست داره کار کنه وهرکسی هم نمیخوادکارکنه ازفردانیاد
وضعیت خیلی ازکارگرها مثل من است
حالا من باید بیانیه ۱۶ کشور در محکومیت سرکوب معترضین عراقی را باور کنم یا بیانیه‌ای پی در پی. شما که معترضین عراقی را عده ای مزدور واغتشاشگر می دانید.
روسيه خيانتکار هيچ وقت از ياران دفاع نکرده و نخواهد کرد روسيه خائن تر از آمريکاست و اين را مسئولان گرين کارت دار هم ميدانند چون فرزندانشان را به همان کشور دشمن يعني آمريکا و انگليس فرستاده اند.
حکام عربی هم مگر باقی مانده اند. اینها گاوهای شیرده هستند. قیمت نفت که افت کند اینها باید جلال و جبروتشان را فراموش کنند. ...
پاسخ ها
ناشناس
| Russian Federation |
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۸
اشتباهی منفی زدم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۸
ایا به کشورهای گاوهای شیرده سفر رفتی و زندگی و سواد و تحصیلات عرب های شیرده دیدی یا فقط حرف میزنی
همچنین وزیر دفاع آمریکا گفته که در حال حاضر چیزی برای ارائه در این باره ندارد و به محض دستیابی به اطلاعات در این باره ارائه خواهد کرد.

وزیر دفاع به اون گندگی یه کلمه اضافه نگفت .اونوقت تو کشور ما همه اظهار نظر می کنن
با اعلام طرح معامله قرن،آتشی در منطقه بپا خواهد شد.خداوند همه مردم منطقه را در پناه خودش حفظ کنه.
امریکا در حال عقب نشینی از منطقه است و چاره دیگری هم ندارد
ایران هم در واکنش به معامله قرن اعلام کند، اگر ایران تا الان مدارا کرده و اسرائیل را با موشک هدف قرار نداده، بخاطر حضور فلسطینان در این سرزمین اصلی شان هست
همین برای تولد مرده معامله قرن کافی هست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۸
در هفته های گذشته ویدئویی از سخنرانی آقای خمینی پخش شد که می گفت اگر کفار و مشرکان، از مسلمانان سپر انسانی درست کنند که مانع حمله ما به خودشان شوند ما هر دو را میزنیم. مسلمانان به بهشت می روند و کفار به هلاکت می رسند. بنابراین این سپر انسانی ای که می گویید هیچ مانعی برای حمله به اسرائیل محسوب نمی شود.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۸
تند نرو بابا. ظاهرا شاگرد حسن عباسی هستی
آقای روحانی ما می دانید هیات دولت و شما سخت مشغول حل مشکلات ملت هستید. تا هر چه می گذرد کارهای ملت در ادارات سریع تر انجام شود.
اصطلاح مکانیسم ماشه ترجمه اشتباه وخنده دار و در عین حال باعث تاسف هست که فردی بیسواد اون رو در فضای رسانه ای جا انداخته. ترجمه درست مکانیسم حل اختلاف هست نه مکانیسم ماشه.
از قاهر313 چه خبر ؟ آیا اونم سرکاری بود
چه ربطی به ایران داره؟!
این ترامپ بیچاره ذلیل مرده به هر دری می زنه ولی هردفعه از دفعه قبل شدیدتر تو دهنی می خوره قابل توجه
همچنین وزیر دفاع آمریکا گفته که در حال حاضر چیزی برای ارائه در این باره ندارد و به محض دستیابی به اطلاعات در این باره ارائه خواهد کرد.؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
یعنی آمریکا از نظامیانش خبر نداره؟؟؟؟؟؟؟؟
البته اکثر نظامیانشون مزدورند و واسه تابعیت گرفتن عضو ارتش شدند و خانواده ای ندارن که پیگیر باشه
روزنامه انگلیسی فایننشال‌تایمز : عربستان سعودی برای اولین بار در بیش از دو سال اخیر در حال انجام مذاکراتیمذاکرات میان ریاض و انصارالله نشاندهنده آن است که ریاض بعد از حملات ماه گذشته به تاسیسات نفتی خودش، خواهان کاهش تنش است.
اول باید طرح پرهیاهوی معامله قرن را خوانده بعد اظهار نظر نمایییم
بالاخره روز ی فلسطینی ها باید به صلح برسند اسراییل هم باید حد خود را نگهدارد هیچکدام از اینها قابل حذف نیستند شش میلیون یهودی کجا بروند سابقه حضور اینها مربوط دوران حضرت موسی ع است
از بعد حمله به عین الاسد، منتظرم این خبر اعلام شود که در افغانستان تعداد زیادی افسر آمریکائی کشته شده اند. اول فکر میکردم خواهند گفت طی درگیری با طالبان ولی الان می بینم اعلام میشود که طی سقوط هواپیما بوده است. بخاطر اینکه اسامی کشته شدگان پایگاه عین الاسد را به عنوان کشته شدگان غزنی اعلام کنند.
واقعا این سلبریتی ها و روغنفکران و ضد ترامپ و نظام سرمایه داری و سفرای اروپایی و.. در امریکا چقدر بی عرضه و منفعل هستند که هیچ عکس العملی در قبال عدم اطلاع رسانی دولت و .. امریکا در خصوص تلفات و علت سقوط و.. به مردم ، نشان نمیدهند. اخه مگه میشه دولتی با این همه تکنولوژی و قدرت و منابع و حتی ابزارهای جاسوسی پیشرفته و... در موضوعی به ان شفافی تعداد کشته ها و دلیل سقوط و.. را نداند
چرا کسایی را که قاتل امریکایی سردار سلیمانی را ردگیری کردند و در افغانستان قصاص کردند را حداقل مشاوران خودروساز ها نمی کنید تا وضعیت خودرو سازی ما از این فلاکت خارج شود؟
تو خود اروپا ازادی نیست حالا از دولت عراق میخان آزادی تجمعات بده به فرانسه نگاه کنید چطور مردمو سرکوب میکنه
طرح صلحی که به عقل ترامپ برسه ببین دیگه چه طرحی میخاد بشه !
منظورش از معامله چیز دیگه ای است که برای امریکاییها و اسرائیلیها خیلی جذابه.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان