بازدید 6751

قیمت خودروهای دست دوم چگونه تعیین می شود؟

فروش فوری خودرو کارکرده با قیمت بالا در سایت فروش ماشین، خودرو 45
کد خبر: ۹۵۴۹۶۰
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۵ 27 January 2020

قیمت خودرو دست دوم

خرید و فروش خودروهای کارکرده در ایران، آمار بسیار بیشتری نسبت به معامله ماشین صفر دارد. زیرا بخش قابل توجهی از افراد جامعه به دلیل قیمت پایین خودروهای دست دوم، خرید آن را نسبت به استفاده از یک وسیله نقلیه نو که امکانات و کیفیت کمتری دارد؛ ترجیح می‌دهند. از طرفی در این میان، افرادی هم هستند که برای خرید نوع کارکرده مدل بالاتر یا حتی صفر، خواستار فروش خودرو دست دوم خود هستند.

قیمت گذاری خودرو دست دوم

موضوع مهمی که با بحث فروش خودرو کارکرده مطرح می‌شود؛ ارزش بهای آن است. همانطور که می‌دانید قیمت ماشین‌های صفر، کاملا مشخص شده و توسط کارخانه تولید کننده آن اعلام می‌شود؛ همچنین به صورت کلی، نوسانات قیمت کمتری در بازار روز دارند.

اما در قیمت گذاری ماشین دست دوم، عوامل بسیاری وجود دارند که هر یک به نوبه خود، منجر به اثرگذاری در قیمت آن حتی تا میلیون‌ها تومان هم می‌شود. اگر قصد فروش خودرو با یک بار مراجعه را دارید؛ این متن را به دقت مطالعه کنید تا از با چگونگی قیمت‌گذاری خودرو آشنا شوید.

معیارهای تعیین قیمت خودرو کارکرده

ارزش ماشین دست دوم به چندین عامل بستگی دارد که توجه به همه آن‌ها در کنار هم، تعیین‌کننده قیمت نهایی است. به طور کلی مهم‌ترین معیارهای قیمت‌ گذاری خودرو در موارد زیر خلاصه می‌شود:

1. مدل ماشین:

بهای خودرو با افزایش طول عمر آن به دلیل فرسودگی قطعات و همچنین افزایش استهلاک، کاهش پیدا می‌کند. اگر چه نمی‌توان درخصوص کاهش قیمت وسیله نقلیه بر اساس طول عمر به دلیل شرایط نگهداری متفاوت توسط افراد، نظر دقیق داد؛ اما بیشتر کارشناسان برای قیمت‌ گذاری خودرو کارکرده، درصدهای حدودی زیر را مدنظر قرار داده و به این میزان از قیمت صفر آن کاهش می‌دهند.

سال اول: 12 درصد

سال دوم: 18 درصد

سال سوم: 21 درصد

2. کارکرد خودرو:

میزان مسافتی که یک ماشین به صورت سالیانه طی می‌کند، از آن جهت در تعیین قیمت فروش خودرو کارکرده اثرگذار است که به صورت مستقیم بر استهلاک و فرسودگی قطعات تاثیر دارد.

به عنوان مثال، یک وسیله نقلیه سواری در حالت استاندارد، سالانه بین 20 تا 30 هزار کیلومتر کارکرد دارد؛ بدیهی است که میزان کمتر یا بیشتر از این حد در بهای ماشین، اثر مستقیم می‌گذارد.

3. رنگ بدنه:

رنگ مجدد بدنه توسط مالک، یکی از مهم‌ترین عوامل در کاهش قیمت فروش ماشین دست دوم کارکرده است. به طور مثال رنگ شدگی گلگیر به میزان 2 تا 3 درصد و در صندوق یا کاپوت، حداکثر تا 5 درصد از قیمت آن کسر می‌کند.

دو دلیل مهم بر کاهش قیمت خودرو، تاثیر دارد:

  • تصادف خودرو و احتمال آسیب رسیدن به بدنه و قطعات آن
  • کیفیت پایین رنگ‌های موجود خارج از کارخانه

4. آسیب دیدن شاسی:

اگر شاسی در اثر تصادف آسیبی ببیند؛ قیمت فروش خودرو دست دوم به‌ شدت کاهش می‌یابد. در نظر داشته باشید که بهترین تعمیرکار هم نمی‌تواند، شاسی آسیب دیده را به همان شکل اول برگرداند و ایراد در آن منجر به تنظیم نشدن فرمان و مشکلات در جلوبندی می‌شود.

5. ایراد فنی خودرو:

موتور حیاتی‌ترین بخش از هر وسیله نقلیه‌ای است که با وجود ایرادی در آن، در واقع حرکتی توسط خودرو وجود ندارد؛ باید در نظر داشته باشید که پیشرانه، قطعه‌ای نیست که بدون مراجعه به کارشناس قابل بررسی دقیق باشد. مورد دیگر در بخش فنی، عملکرد صحیح گیربکس است که در کنار موتور، تاثیر مستقیمی در قیمت فروش ماشین کارکرده دارد.

فروش فوری خودرو کارکرده

خودرو45 شرکتی متفاوت و همراه با شما در زمینه فروش سریع خودرو دست دوم است که برای قیمت گذاری از تجربه، دانش و سرعت کارشناسان رنگ و فنی خود بهره می‌برد تا متناسب با شرایطی که در بالا به آن اشاره کردیم و همچنین قیمت روز بازار، ارزش واقعی ماشین شما را تعیین و در کمترین زمان ممکن آن را از شما خریداری ‌کند. شما برای معامله انواع ماشین‌ها از فروش مزدا دست دوم گرفته تا هر مدل دیگری می‌توانید به سایت فروش خودرو این شرکت مراجعه کنید.

انتهای پیام/

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس