بازدید 73510

اسرائیل چه زمانی از بمب‌های هسته ایش استفاده خواهد کرد؟

درست پس از توافق برجام؛ باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا به یکی از دانشگاه‌های آمریکا می‌رود تا از برجام دفاع کند؛ او می‌گوید مهم‌ترین نگرانی امنیتی ایالات متحده در خاورمیانه اسرائیل است که خطر استفاده از سلاح‌های متعارف علیه آن‌ها از سوی کشور‌های منطقه وجود ندارد؛ چرا که اسرائیل در دفاع از خودش در حوزه سلاح‌های متعارف کشور‌های منطقه، توانمند است و انواع سیستم‌های دفاع موشکی، دفاع هوایی و همچنین پیشرفته‌ترین موشک‌ها و ابزار نظامی را در اختیار دارد...
کد خبر: ۹۵۴۶۵۴
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۳ 26 January 2020
اسرائیل چه زمانی از بمب‌های هسته ایش استفاده خواهد کرد؟
تحریریه تابناک جهان؛درست پس از توافق برجام؛ باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا به یکی از دانشگاه‌های آمریکا می‌رود تا از برجام دفاع کند؛ او می‌گوید مهم‌ترین نگرانی امنیتی ایالات متحده در خاورمیانه اسرائیل است که خطر استفاده از سلاح‌های متعارف علیه آن‌ها از سوی کشور‌های منطقه وجود ندارد؛ چرا که اسرائیل در دفاع از خودش در حوزه سلاح‌های متعارف کشور‌های منطقه، توانمند است و انواع سیستم‌های دفاع موشکی، دفاع هوایی و همچنین پیشرفته‌ترین موشک‌ها و ابزار نظامی را در اختیار دارد؛ تنها نگرانی ایالات متحده حمله احتمالی هسته‌ای به ایران کشور است که ما با برجام خطر یک ایران بالقوه هسته‌ای را از آنان دور کردیم.

به گزارش «تابناک» ایران البته چه با برجام و چه بدون برجام، قصد ساخت سلاح هسته‌ای را نداشت و تا کنون نیز نداشته است؛ اما سئوال اینجاست که سلاح‌های هسته‌ای اسرائیل که به شدت هم اطلاعات مرتبط به آن محرمانه نگه داشته شده است، فقط برای بازدارندگی است یا آنان درصدد استفاده از سلاح‌های هسته‌ای به مقاصد پیشگیرانه نیز هستند؟
اهمیت خبر
پس از جنگ جهانی دوم تا امروز، دارندگان سلاح هسته‌ای از آنان به عنوان عاملی بازدارنده استفاده کرده اند. اما این روز‌ها آنچه که به گوش می‌رسد این است که مقامات رژیم اسرائیل در ذهن خود استفاده از این سلاح‌ها را برای مقاصد پیشگیرانه را هم لحاظ کرده اند. پیشگیری نه به این معنا که از وقوع حمله‌ای به خود ممانعت به عمل آورند؛ بلکه پیشگیری به این معنا که اجازه ندهند، توازن قوای منطقه‌ای که اکنون آنان با در اختیار داشتن سلاح هسته‌ای در آن دست برتر را دارند، دچار فروپاشی؛ لذا برای عدم ایجاد این موازنه نظامی در ذهن آنان حمله پیشگیرانه هسته‌ای وجود دارد. نکته‌ای که چنین حمله پیشگیرانه‌ای را برای رژیم اسرائیل محتمل کرده است؛ اول اطمینان آنان از عدم وجود سیستم پدافند موشکی و هوایی موثر در کشور‌های منطقه است؛ دوم عدم انتقام گیری کشور‌های هدف است و سوم عدم وجود چالشی موثر در نظام بین المللی است. با این وجود چنین حمله‌ای ریسک‌های خاص خود را دارد؛ ریسکی همچون تغییر ژئوپولتیک و مناسبات دیپلماتیک و همچنین آسیب پذیری که این رژیم گرفتار آن است.

بازدارندگی سلاح‌های هسته ای، موضوعی نیست که به اراده کشور‌های صاحب آن تکنولوژی وابسته باشد؛ کشوری به محض اینکه سلاح هسته‌ای در اختیار داشته باشد، میزان بالایی از بازدارندگی را برای خود خریداری کرده است و بعید است کشور‌های دیگر به راحتی با کشوری که دارای این سلاح هاست وارد درگیری نظامی تمام عیار شود. با این وجود آنگونه که از تحلیل‌های تحلیل گران نزدیک به رژیم اسرائیل و البته صحبت مقامات آنان بر می‌آید، آنان از این سلاح‌ها به مقاصد پیشگیرانه هم استفاده خواهند کرد.
 
بدین ترتیب اگر کشوری مانند ایران کلاهک هسته‌ای داشته باشد و موشکی هم در اختیار داشته باشد که بتواند آن کلاهک را حمل کند، ممکن است در این صورت، رژیم اسرائیل در یک عملیات پیش دستانه از سلاح هسته‌ای برای نابودی این تجهیزات استفاده کند. البته نوع استفاده از این سلاح‌ها و هدف‌های آن، ممکن است ملاحظاتی در نظر گرفته شود. مثلا این رژیم می‌تواند با موشک‌های جریکو، تاسیسات هسته‌ای ایران را مورد هدف قرار دهد؛ نکته مهم این است که اگر تابوی حمله هسته‌ای به تاسیسات دشمن فرضی، شکسته شود، این حملات می‌تواند شامل دیگر اماکن و پایگاه‌های نظامی هم بشود. البته ریسک چنین حمله‌ای حتما این خواهد بود که کشور‌های دیگر منطقه در صورت استفاده از این سلاح به فکر توازن قوا بیفتند و به دنبال خرید یا تولید سلاح هسته‌ای بروند.

حتی از این بیشتر، تحلیل گران معتقدند در صورتی که این رژیم خطر انتقال تجهیزات و یا تکنولوژی هسته‌ای از سوی کشور‌های دارنده این تکنولوژی را به گروه‌های غیر دولتی شبیه گروه‌های مقاومت هم بدهد، ممکن است برای نابودی تجهیزات هسته‌ای کشور مادر هم اقدام کند.
اما سئوال اینجاست که تخریب تاسیسات و تجهیزات هسته‌ای با سلاح‌های متعارف هم امکان پذیر است، چرا اسرائیل به جای استفاده از سلاح‌های متعارف به دنبال استفاده از سلاح هسته‌ای باشد؛ به نظر می‌رسد آنچه در ذهن تصمیم گیران این رژیم می‌گذرد این است که اولا سلاح‌های هسته‌ای بسیار موثر‌تر تجهیزات و عوامل انسانی مرتبط با آن را از بین می‌برد و ثانیا رعبی در دل بازیگران دولتی و غیر دولتی ایجاد می‌کند که آنان پس از حملات اسرائیل به سمت، تولید یا انتقال چنین تجهیزاتی نروند.

ملاحظات دیگری که در ذهن مقامات و تحلیل گران اسرائیلی وجود دارد این است که اگر چه در سطح سلاح‌های متعارف آنان در منطقه، برتری مطلق دارند؛ اما آنان همچنان نگران این هستند که هر آن ممکن است، در محیط پیرامونی آنان اتفاقاتی بیفتد که آنان را به دردسر بیاندازد؛ مثلا در مصر انقلاب دیگری رخ دهد؛ یا نظام عربستان دچار بی ثباتی شود و یا ترکیه اقداماتی انجام دهد، لذا استفاده از آن را برای زمانی که ممکن است تغییراتی در منطقه هم رخ دهد، برای ایجاد رعب، مفید می‌دانند.
 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۷۹
انتشار یافته: ۵۵
وقت گل نی
پاسخ ها
تمشکال
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۶
فرصت استفاده از بمب هسته ای چیزی ست که هرگز اسراییل نخواهد توانست به آن دست یابد
از اسراییل هر چیزی بر میاد ، کاری که ما باید بکنیم در وهله اول اجماع داخلیه بر سر مباحث امنیت ملی..دومین کار باید انقلاب اقتصادی باشه (اعم از مبارزه واقعی با فساد ، واگذاردن اقتصاد به اهل اقتصاد و خروج نهادهای نظامی از اقتصاد ، حمایت واقعی از تولید داخلی ، تلاش برای خودکفایی حداکثری در عرصه های حساس و ...) سومین کار باید از بین بردن جدایی بین اقشار مختلف مردم و حکومت باشد ، چهارمین کار باید تقویت هر چه بیشتر قوای نظامی کشور در حوزه های نوین باشه (اعم از هوایی دریایی موشکی و برنامه ریزی مدون و جدی برای ورود و پیشرفت در بخش های جدید مثل توان سایبری و لیزری و فضایی) و در نهایت میتوانیم به گزینه بازدارنگی هسته ای هم بیاندیشیم.
اسرائیل با ایران غیر هسته ای هم نمیخواد درگیر بشه چه برسه هسته ای یه تیکه زمین رو از اعراب دزدیده داره زندگیشو میکنه ما هستیم که چپ و راست میگیم اسرائیل باید نابود بشه
اسراییلی ها نفهم تر از آن هستند که فکر میکنید
برای نیت کثیفشان هر کاری میکنند حتی جنایت هسته ای
پس قبول دارید که اسرائیل بمب هسته ای دارد.! این را آن هایی باید بدانند که دایما تهدید میکنند تل اویو و حیفا را محو میکنیم که اگر بتوانند چنین کاری بکنند اسرائیل هم کل ایران را با بمب و موشک های اتمی به خاک سیاه مینشاند
پاسخ ها
قادر
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۶
اسرائیل عددی نیست عزیزم
یه دوچرخه به من بدی کل اسرائیل برات رکاب میزنم
علتشم اینه که بعضی از قسمتها اسرائیل عرضش فقط 5 کیلومتر
فک کن کل اسرائیل سر جمع اندازه تهرون خودمونم نیست
البته نه به لحاظ جمعیت
من از کل هم وطنای تهرانی عذر میخوام یادم رفت بگم بلا نسبت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۶
خطاب به قادر
خندت نمیگیره به حرفات؟؟
اسراییل عرضش کمه!!با دوچرخه میشه از اینورش رفت اون ور!!اندازه تهدان نیست!!دلقک بازیم حدی داره.
به درک خدا کنه همین امشب استفاده کنه،من که نه پولی دارم نه دلخوشی نه آرامشی...بذار آرامش مفت خورها هم گرفته بشه
پاسخ ها
نگار
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۶
طفلی
چه دل پردردی داری
حتما اینقدر بی پولی که زن هم نتونستی بگیری
منم خواستگار خوب ندارم ببین اصلا غصه نمیخورم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۶
پس مبارکه، به پای هم پیر شید ایشالا. بالاخره این تابناک شرور هم بانب یه کار خیر شد
چطور تضمین کنیم که اسرائیل یا آمریکا در همین لحظه از حملۀ هسته‌ای به شیراز یا اصفهان صرف نظر می‌کنند؟! آمریکایی که از میراث فرهنگی ایران هم کینه دارد شاید به تهران حملۀ پیش دستانۀ هسته‌ای نماید. آمریکا قبلاً هم دوبار به کشوری فاقد تسلیحات هسته‌ای، حملۀ هسته‌ای کرده است. مسئولین محترم کشور چطور امنیت ایران را تضمین می‌کنند؟! فقط با موشک‌های متعارف؟! خواب، کافی است. لطفاً بیدار شوید. دنیای جای خطرناکی است که ضعیف‌ها دریده می‌شوند.
پاسخ ها
بهمن
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۶
داداش نترس
اونا حمله کنن تهران ما انتقامتون میگیریم
ببخشید
یادم رفت بگم ما مشهد هستیم
وای بر ما که سلاح هسته ای نداریم
پاسخ ها
شیخ اکبر
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۶
سلاح هسته ای چیه ناشناس جان؟؟؟
از این نترس که سلاح هسته ای نداشته باشیم
از روزی بترس که امثال شهید فهمیده و شهید حججی و...خلاصه فرهنگ شهادت نداشته باشیم
وجود فرهنگ شهادت در جامعه خیلی خیلی خیلی قویتر از بمب اتم و هر سلاح دیگست
خیلی احتمالات هست.
مثلا ما میتوانیم بمب میکربی درست کنیم و مردم جایی را دچار بیماری کنیم که به راحتی قابل علاج نباشد.
و درضمن مگر باقی کشورها مرده هستند که دفاع نکنند ؟
پاسخ ها
زهرا
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۶
شما این حرف زدی من خیلی خجالت کشیدم
حضرت علی (ع) میگه هرگز شیوه دشمنان مرا بکار مگیرید
یعنی شما مثل اونا نباشید
ما شیعه امیرالمومنین هستیم فرهنگ نامردی و بمب اتم و سلاح میکروبی واقعا در مملکت امیرالمومنین جایگاهی نداره
چرا ایران از سلاح هسته‌ای صرف نظر کرده است؟! در دنیایی که قانون جنگل حاکم است باید همیشه قوی بود. پاکستان و روسیه و هند و اسرائیل و آمریکا در منطقۀ ما سلاح هساه‌ای دارند. چرا ایران برای خود ایجاد بازدارندگی نکند؟!
اسرائیل اگر عرضه داشته باشه جلوی حزب الله درمیاد
اینکه دارید خطی دنبال میکید که اسرائیل رو قوی و شکست ناپذیر نشون بدید قابل تامل است
از انجایی که اسرائیل بعد استراتژیک ندارد و دشمنانش متقابلا دارای بعد استراتژیک بالایی هستند ،عملا داشتن این سلاح ها مزیتی برای اسرائیل ایجاد نمی کند چرا که اولا جرات استفاده از آنها را ندارد،ثانیا بواسطه عدم تمرکز و تعدد اهداف به دهها و شاید صدها بمب اتمی نیاز باشد که به فرض محال استفاده از انها کل تمدن بشری الوده و تهدید می شود،ثالثا مراکز حساس حتی در مقابل حملات اتمی هم مقاوم هستند مثلا اصابت یک بمب هسته ای متوسط خسارتی به فردو نمی زند چون در عمق 500 متری زمین است و دست اخر اینکه نابود کردن اسرائیل در یک جنگ تمام عیار حتی با سلاح های متعارف هم میسر است بلاخص اگر به حامل های بیولوژیک و شیمیایی هم مجهز شوند پس قدرت در پس این سلاح ها برای اسرائیل یک توهم باطل است البته متقابلا حتی اگر کشوری مانند ایران سلاح هسته ای هم داشته باشد،در مقابل کشور کوچکی مثل اسرائیل با جمعیت متراکم و امیخته با فلسطینی ها و نزدیک به کشورهای مسلمان همسایه این سلاح ها کاربردی ندارند و فقط برای دشمنان بزرگتر و مهمتر رعب اور و قابل محاسبه خواهند بود.
ایران هم با چند تا موشک , امونیاک این رژیم را میزند وکل این رژِم نابود می شود و محو از روزگار
آیا زرادخانه اتمی اسرائیل بر علیه خودش قابل استفادست؟منظورم اینه میشه با حملات موشکی زرادخانه هاش رو منهدم کرد؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۶
میشه.اما مشکل اینجاست که زیردریایی هاش مجهز به بمب اتم هستن.
در این نقطه که دیگه راه بازگشتی وجود نداره ما به بمب هسته ای نیاز داریم.
اسرائیل یک کشور دموکراتیک است و بمب اتمی اون هیچ خطری برای هیچ کشور و ملتی ندارد.برای بمباران تأسیسات اتمی ایران هم هیچکسی نمی‌آید از بمب اتمی یا حتی موشک بالستیک استفاده کند.باید از بمب‌های سنگرشکن استفاده شود تا این بمب‌ها بتوانند تا اعماق زیادی از زمین پیشروی کنند.چون اغلب تأسیسات اتمی ایران در اعماق زمین واقع شده و اگر مثلاً با موشک بالستیک مورد هدف قرار بگیرند، هیچ آسیبی نمی‌بینند.
با سلام،
اين متن ظاهرا به سفارش اسرائيل تنظيم و منتشر شده است!!!
ساخت بمب اتم و زیردریایی اتمی و موتور کشتی با سوخت اتمی
2- ساخت راکت ها با برد 20 هزار کیلومتر
3- داشتن ماهواره های دایمی ایران در فضا
4- ساخت صد ها نیروگاه های هسته ای کوچک و متوسط در کلیه سواحل ایران از شمال تا جنوب
5- تولید آب شیرین کافی از خلیج فارس و دریای عمان و صادرات آب به عراق و....
6- تولید و صادرات مواد غذایی پس از خودکفایی
علوفه - غذای مرغ- ذرت- دانه های روغنی- برنج و گندم
7- مالیات از پر درآمدها
خانه های بالای 500 ملیون تومان- خانه دوم
مالیات خودرو- سپرده های بانکی
مالیات پزشکان- وکلا- هنرمندان- ورزشکاران- واردکنندگان کالا
مالیات درآمد های باد آورده
دلالان و غیره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۶
کاشکی یک ایرانی با غیرت پیدا میشد و این کارارو می کرد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۶
وصد البته حسینه کردن کاخ سفید یادتون نره
سلاح هسته ای داشته باشی، ممکنه با همین بهانه، علیهت از سلاح هسته ای استفاده کنن.
ما داریم میشیم آش نخورده و دهن سوخته!
الان اصولگران و در راس حسن عباسی پیام می دهند که این چرت و پرت ها چیست که سر هم میکنید. اگر اسرائیل حتی فکر استفاده از این بمبها هم به سرش بزند ظرف ده دقیقه اسرائیل را چنین و چنان میکنیم و پپا منبریهایشان هم پی در پی تایید می کنند.
اسراییل از سلاح هسته ای براحتی استفاده خواهد کرد. وقتی کشوری جعلی عملا ماهیت و وجود خودش رو در خطر ببینه اون کشور هم اسراییل باشه که بیش از چهل قطعنامه شورای امنیت برعلیه ش صادر شده که البته امریکا وتو کرده پس مطمان باشید سلاح هسته ای رو برای بازدارندگی انبار نکرده بلکه ساخته که استفاده کنه.
میزنه داخل ایران ماهم هیچ کاری نمیتونیم بکنیم چون اتمی نیستیم
تا زمانی رو موشک از اون جملات ناب بنویسیم،خطر حمله هسته ای همیشه رو سر ما خواهد بود
خدایی نویسنده بدنبال نوشتن برای نوشتن بود نتیجه گیری استراتژیک این متن کاملا با فرضیات متفاوت, متضاد بود!
اول هدف گذاری منطقی لازمه, بعد نوشتن و یا اینکه هدف درج خبر باشه بدون تحلیل متضاد
ایران حمله کنه و همانطور که مسوولین میگن اسراییل باید نابود بشه اونوقت ممکنه ایران هم بسوزه
با همان توصیف وتفسیر ما چرا نباید سلاح بازدارنده داشته باشیم. لذا با توجه به دشمنان جنایتکار ایران نیز حتما باید سلاح بازدارنده داشته باشد
وقتی استفاده میکنه که بخواهد انتقام گرم بگیره
اگر که فکر می کنید در جنگ اعراب اسرائیل این خلبانها و سربازهای اسرائیلی ها بودند که بر علیه اعراب می جنگیدند آن موقع این موضوع با مطلب و ارزیابی شما هم مطابقت دارد! معلوم نیست علت نشر این مطلب چه می باشد اگر منظور پیش بینی حماقت احتمالی است که آمریکا ممکن است مرتکب شود بسیار چنین حماقتی را حتی بخاطر حفظ حیات و بقای حاکمیت اسرائیل از سوی دولت های امریکا اعم از جمهوریخواه و دمکرات بعید میدانم چرا که آنها به پیامدهای دردناک و فاجعه بار چنین حماقتی که کمترین آن مشروعیت بخشیدن به داشتن سلاح هسته ای است واقف اند.
۳۳ کشور عرب زبان دنیا یک بار به رهبری ناصر و بار دیگر انورسادات به اسراییل حمله کردند، نتواننستند کاری کنند تازه ان وقت ۳۰سال از تاسیس اسراییل گذشته بود حالا که دیگه یک‌ اهریمن قدرتمند شده است و نفوذ بسیاری در کسورهای غربی و توسعه یافته دارد. و پول زیادی در بانکهای بین المللی انباشته کرده است .
اسرائیل در جنگ با اعراب وقتی خودش رو در خطر دید،فکر کنم سوریه خوب مقاومت کرد،داشت برای حمله ی اتمی به سوریه آماده میشد که شوروی با مطلع کردن سوریه بهشون هشدار داد اگر جنگ رو متوقف نکنن اسرائیل بمب رو میزنه.
اسرائیل در خطر قرار بگیره هر کاری میکنه.
ما نیاز به بمب هسته ای داریم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۶
ما نیاز به وحدت ملی و وحدت کلمه داریم در زمان بحران همه باید یک فرمانده و علمدار داشته باشیم
چاره ای جز ساخت بمب نداریم
تابناک راستشو بگو چند دلار از نتایابو گرفتی نظرش را بطور کامل نوشتی
این‌اختلاسودزدی‌فسادهمش‌بمب‌اتم‌‌‌‌نیازی‌به‌بمب‌دیگری‌نیست‌اماجلوی‌ایناگرفته‌شودخدابابنده‌صالحش‌هست‌‌هیچ‌قدرتی‌توان‌مقابله‌بالشگرخدارانداره‌همانگونه‌که‌لشگرفرعون‌قصدهلاکت‌موسی‌ویاران‌اوراداشت‌‌که‌بایاری‌خدادریک‌لحظه‌غرق‌دریاشدندشک‌نکن‌برخداتوکل‌وتکیه‌کن‌
ایکاش ما هم سلاح هسته‌ای داشتیم اینجوری که نمیشه
اسرائیل هیچ غلطی نمیتواند بکند
خود حزب الله لبنان و حماس فلسطین کار اسرائیل رو تموم میکنن نیازی هم به این نداریم که وارد جنگ نظامی مسقیم بشیم
قرار نیست ایران و اسرائیل با هم بجنگن که از بمب هسته ای استفاده بکنن در جنگ احتمالی این اعراب هستن که با اونا میجنگن و ما فقط سلاح نظامی شون رو تامین میکنیم
داداش اولا ك رهبر حكم جهادم دهد،20ميليون جوان تعصبي روسرش ميريزن،دوماا الان ديگ وقتشه ك سپاه از موشك هاي هسته اي مرگبارش رونمايي كنه،فقط ببين تا شش ماه ديگ سپاه چ ميكنه
در جنگ 8 ساله نشان داد سلاح مثل شمیایی چه خسارت سنگینی به بار آوردن حتی پیروزی در بعضی نقاط ب رای دشمن حال فکر کنیم اسراییل اتمی ایران بدون سلاح اتمی حتما شکست خواهد خورد بدون شک
سیاست خلاف جهت افکار مردم حرکت میکنه
یک اسرائیلی نفهم نوشته اسرائیل یک کشور دموکراتیک است متاسفم برایت نه کشوراست ونه دموکراتیک یک رژیم جعلی خونخوار واشغالگر است تاوان وکفاره. گناه اروپا است ازاین قوم‌ بدتر وحود ندارد خاک برسر ٱل سعود خائن والا باید همشان را برگرداند به اروپا وفلسطین را ازاین کثافت پاک کرد
آخه چرا ما بمب اتم نداریم اگه با بمب اتم حدف قرار بگیرم
سلام خدمت برادران عزیز اگه بنده فرمانده قدس بودم شبانه روز برای ساخت بمب هسته ای تلاش میکردم
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر