بازدید 2693

افزایش آلاینده‌های جوی در شهرهای صنعتی

کد خبر: ۹۵۴۵۹۴
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۶ 26 January 2020

مدیر کل پیش بینی و هشدار سریع سازمان شناسی کشور ضمن اشاره به اینکه سامانه بارشی امروز (6 بهمن) در جنوب کشور فعال است گفت: طی فردا و پس فردا (7 تا 8 بهمن) به تدریج بر غلظت آلاینده‌ها در شهرهای صنعتی و پرجمعیت افزوده می‌شود.

به گزارش ایسنا، صادق ضیائیان با بیان اینکه امروز (6 بهمن) سامانه بارشی در جنوب، جنوب شرق و شرق کشور فعال است، اظهار کرد: براین اساس امروز در بخش‌های از استان بوشهر، هرمزگان، جزایر خلیج فارس، تنگه هرمز و جنوب سیستان و بلوچستان رگبار باران گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد شدید موقت و در بخش‌های از استان فارس، کرمان، جنوب یزد، خراسان جنوبی و شمال سیستان و بلوچستان بارش برف و باران و وزش باد پیش بینی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه از اواخر وقت امروز سامانه بارشی از شرق کشور خارج می‌شود، تصریح کرد: به دنبال آن وزش باد و کاهش دمای 3 تا 5 درجه‌ای برای نوار شرقی کشور رخ می‌دهد.

مدیر کل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی افزود: طی روزهای دوشنبه و سه شنبه (7 و 8 بهمن) برای بیشتر مناطق کشور جوی آرام و پایدار پیش بینی می‌شود. براین اساس طی این روزها افزایش آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا برای شهرهای صنعتی و پر جمعیت پدیده‌ای غالب جوی خواهد بود.

به گفته ضیائیان طی روز چهارشنبه (9 بهمن) با گذر موج تراز میانی جو بارش پراکنده در دامنه‌های زاگرس در شمال غرب و غرب کشور پیش بینی می‌شود همچنین با جنوبی شدن جریانات روی غرب سواحل دریای خزر روند افزایش نسبی دما در این مناطق و شمال غرب کشور پیش بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه از اواخر روز وقت پنجشنبه (10 بهمن) با عبور ورود سامانه بارشی از شمال غرب کشور به تدریج بارش در این مناطق آغاز می‌شود، گفت: امروز و فردا (6 و 7 بهمن) خلیج فارس و غرب تنگه هرمز و طی روزهای دوشنبه و سه شنبه (7 و 8 بهمن) دریای عمان مواج است.

مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در پایان درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهار کرد: آسمان تهران فردا (7 بهمن) قسمتی ابری همراه با غبار محلی و اواسط روز نیمه ابری با احتمال وزش باد با حداقل دمای صفر و حداکثر دمای 9 درجه سانتیگراد و طی روز سه شنبه (8بهمن) کمی ابری و غبار آلود و در بعدازظهر افزایش ابر با حداقل دمای صفر و حداکثر دمای 9 درجه سانتیگراد پیش بینی می‌شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان