بازدید 9051

هند موشک بالستیک آزمایش کرد

هند روز جمعه با موفقیت موشک بالستیک "کی-۴" با قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای را از یک سکوی زیر دریایی در نزدیکی جزیره عبدل الکلام واقع در ایالت اودیسا آزمایش کرد.
کد خبر: ۹۵۴۱۸۷
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۳:۳۰ 25 January 2020
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا؛ روزنامه "تایمز او ایندیا " روز جمعه به نقل از مقامات دفاعی هند اعلام کرد: ین موشک با برد ۳ هزار و ۵۰۰ کیلومتر با موفقیت پرتاب شد.

این موشک توسط سازمان تحقیق و توسعه دفاعی هند در حال توسعه است و در زیردریایی‌های اتمی هند استفاده خواهد شد.

مقامات هندی اعلام کردند که پیش از به خدمت گرفته شدن این موشک در نیروی دریایی هند، آزمایش‌های بیشتری روی آن انجام خواهد شد.

این دومین آزمایش موشک "کی-۴" در شش روز گذشته است.

هند همچنین در حال توسعه یک موشک بالستیک با قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای دیگر به نام "بی او-۵" است. این موشک دارای بردی معادل ۷۰۰ کیلومتر می‌باشد و برای شلیک از زیردریایی طراحی خواهد شد.

هند در اولین روز از ماه دسامبر سال ۲۰۱۹ با موفقیت موشک بالستیک "آگنی ۳ " با قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای آرا از جزیره عبدل الکلام واقع در ایالت اودیسا را آزمایش کرده بود.

آگنی -۳ دارای ۱۶ متر طول و ۴۸ تن وزن می‌باشد و می‌تواند یک کلاهک هسته‌ای با بار ۵/۱ تن را تا فاصله ۳۰۰۰ کیلومتر حمل کند.

نیرو‌های مسلح هند هم اکنون دارای موشک‌های آگنی ۱ با برد ۷۰۰ کیلومتر، آگنی ۲ با برد ۲۰۰ کیلومتر و آگنی ۳ و ۴ با برد ۳۰۰۰ و ۴۰۰۰ کیلومتر و آگنی ۵ با برد ۵ هزار کیلومتر می‌باشند.

هند در سال ۲۰۱۷ توانست به عضویت گروه کنترل تکنولوژی موشکی درآید و اکنون در میان معدود کشور‌های دارای موشک بالستیک قاره پیما از جمله روسیه، امریکا، چین، فرانسه، رژیم اشغالگر قدس و پاکستان است.

سازمان تحقیق و توسعه دفاعی هند مسئولیت توسعه برنامه موشکی این کشور را بر عهده دارد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان