بازدید 29447
موفقیت مدیران اعزامی ایران به مالزی با شکست حکم سلب‌میزبانی درمذاکره با ویندسورجان دبیرکل ای‌اف‌سی

توافق ایران با کنفدراسیون فوتبال آسیا برای ماندن درلیگ قهرمانان/ عقب‌نشینی علنی AFC مقابل اتحاد ورزش ایران

خیلی دوست داشتیم این خبر خوش را دربست باور کنیم و اینطور تصور کنیم که مدیران اعزامی توانسته‌اند ای‌اف‌سی را پشت میز منطق و مذاکره به عقب‌ برانند و حق فوتبال ایران را بستانند اما باور این موضوع بدون رویت ضمانت کتبی ای‌اف‌سی که دقایقی پیش منتشر شد احتمال طرح بهانه بطور کامل رد شد و بیانیه رسمی تشکیلات آسیا بر روی سایت این نهاد قرار گرفت.
کد خبر: ۹۵۳۹۸۱
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۹ 23 January 2020

توافق در مذاکرات فوتبالی گروه شش نفره اعزامی ایران به مقر کنفدراسیون فوتبال آسیا ، خبر خوشی بود که نه تنها فوتبال باشگاهی ایران را از محرومیت و کناره گیری از میدان قاره ای و همچنین جریمه چندده میلیاردتومانی نجات داد، بلکه تیم ملی فوتبال ایران را نیز در مقدماتی جام جهانی حفظ کرد.

به گزارش تابناک ورزشی، هنوز جزییات دقیق دستیابی به این توافق مشخص نیست اما طبق ادعای مدیر ارشد گروه اعزام شده به کوالالامپور حق میزبانی کشورمان در بازی های برگشت به رسمیت شناخته شده و تیم های ایرانی سه بازی بیرون خانه خود را در دور رفت پشت سر خواهند گذاشت.

توافق ایران با کنفدراسیون فوتبال آسیا برای ماندن درلیگ قهرمانان/ عقب‌نشینی علنی AFC مقابل اتحاد ورزش ایران
جزییات توافق جدید ایران و کنفدراسیون آسیا 

علی‌نژاد ماجرا را اینطور شرح می‌دهد: ابتدا پیشنهاد دادند که به این گونه وارد جام شویم که بازی های دور رفت و پلی آف را خارج از خانه برگزار کنیم و بعد یک گروهی به ایران بیایند و بررسی کنند و اگر شرایط مناسب بود، تصمیم جدیدی گرفته شود. در مقابل هر دو نامه باشگاه‌های ما موضع واحدی داشتند. زیرا معتقد بودیم با بهانه گیری ممکن است نهایتا میزبانی های ایران گرفته شود. 

با اینحال تا اینجای کار چیز جدیدی رخ نداده بود، چرا که محرومیت سر جایش مانده بود و بدون ابلاغ کتبی ، هیچ اعتباری به وعده های شفاهی مدیران ای اف سی نبود. معاون وزیر ورزش اما خبر اصلی را اینطور می‌دهد: بعد از این رایزنی ها نیم ساعت تنفس در جلسه داشتیم و طرف مقابل هماهنگی هایی را با سایر مسئولان انجام داد تا این تصمیم تغییر کند. خداراشکر کنفدراسیون آسیا اعلام کرد تمام بازی های دوربرگشت در ایران انجام خواهد شد. ابتدا سه بازی در خارج از خانه خواهیم داشت و در برگشت سه مسابقه را در ایران میزبانی می کنیم. این هم بسیار برای ما خوب است زیرا معمولا حساسیت بازی های برگشت بیشتر است.

چه خطری از سر فوتبال ایران عبور کرد؟

توافق امروز در مالزی البته قدمی در راه جلوگیری از عزلت و گوشه گیری فوتبال ایران در آسیا بود چرا که پیش بینی می شد این اتفاق زنجیره نخست از سلسله رخدادهای ناگوار و تاریک در ورزش کشورمان باشد. اتفاقاتی که از محرومیت گرفته تا جریمه های سنگین مالی را در بر می‌گرفت و می توانست منجر به تصمیماتی هولناک علیه ورزش اول موردعلاقه مردم ایران شود به نحوی که جام جهانی فوتبال قطر را نیز از همین حالا از دست بدهیم.

جمعه هفته گذشته کنفدراسیون فوتبال آسیا، با ارسال نامه‌ای به فدراسیون فوتبال رسما اعلام کرده بود که به خاطر بروز شرایط امنیتی جدید، نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا، حق میزبانی از رقابت‌های خود در داخل خاک ایران را ندارند! بلافاصله نامه های متعددی به ای اف سی ارسال شد و موضع مشترک و قاطع از جانب مدیران چهار باشگاه آسیایی کار را به جاهای باریک کشاند چرا که از طرفی نمی شد زیر بار حرف زور و ظلم مقامات این نهاد رفت و از طرفی نمی شد علایق میلیون‌ها هوادار ایرانی را فراموش کرد به همین خاطر، رایزنی های مقامات وزارت ورزش و فدراسیون با AFC و فیفا شروع شد. وزیر ورزش تنها طی ۴۸ ساعت چندین بار با شخص رییس فیفا و همچنین شیخ سلمان رییس بحرینی ای اف سی تلفنی گفتگو کرد و حساسیت های سیاسی داخلی را برای آنها شرح داد و این حکم را غیرقابل اجرا دانست حتی اگر به محدودیت های برای ایران می انجامید.

توافق ایران با کنفدراسیون فوتبال آسیا برای ماندن درلیگ قهرمانان/ عقب‌نشینی علنی AFC مقابل اتحاد ورزش ایران


بالاخره ای‌اف‌سی مقابل ایران کوتاه آمد 

گفته می‌شد محال است AFC رای خودش را تغییر دهد اما این نهاد هم مقابل واکنش شدید و تهدید به انصراف باشگاه‌های ایرانی از لیگ قهرمانان آسیا نگران شده بود، با ارسال نامه‌ای که نشان از انعطاف این نهاد داشت، پیشنهاد جدیدی ارائه کرد که طی آن، دو دیدار از پلی‌آف استقلال و شهر خودرو باید در کشور ثالث برگزار می‌شد اما کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام کرده بود با تغییر برنامه بازی‌های مرحله گروهی، در سه بازی اول باشگاهای ایرانی میهمان خواهند بود و در سه بازی دوم گروهی، شرایط تغییر کند.

واقعیت این است که کنارکشیدن چهار باشگاه ایرانی ضربه سنگین مالی و اعتباری به رقابت های لیگ قهرمانان وارد می کند چراکه باوجود عدم موفقیت تیمهای ایرانی طی بیش از۲۰سال برگزاری فرمت جدید مسابقات، باز هم نمی شد قدرت آنها و البته تماشاگران پرتعداد و پرشورشان را نادیده گرفت. کنفدراسیون آسیا همواره برای به رخ کشیدن محبوبیت مسابقات خود تصاویری از ورزشگاه آزای یا تبریز را پخش می کرد و روی این سرمایه انسانی مانور می داد. دقیقا به همین خاطر است که سالها روی کاستی ها و نمرات منفی باشگاه های کشورمان سرپوش گذاشته و می گذارد تا از این جو فوق العاده محروم نشود.

چه ضمانتی از ای اف سی گرفته شده است؟

در ادامه نامه‌نگاری‌ها با AFC، چهار باشگاه آسیایی ایران با ارسال پاسخ خود به کنفدراسیون فوتبال آسیا علاوه بر اینکه خواستار ارائه ضمانت شدند که در سه دیدار آخر قطعا از رقبای خود میزبانی کنند، اعلام کردند در دیدارهای پلی‌آف هم در زمین بی طرف به میدان نخواهند رفت. AFC هم در آخرین نامه خود صراحتا اعلام کرد، ضمانتی در کار نیست و میزبانی در سه دیدار پایانی مرحله گروهی منوط به بررسی شرایط آن زمان است. البته در نامه آخر بر خلاف خواست باشگاهی ایرانی تاکید شده بود، بازی‌های پلی‌آف نیز باید در دوبی برگزار شود.

پس از این مکاتبه طولانی، مدیرعامل‌های باشگاه‌های لیگ برتری به همراه مهدی علی‌نژاد، معاون قهرمانی وزیر ورزش و جوانان عازم مالزی شدند تا پس از دیدار با داتو ویندسور جان، دبیر کل AFC بلکه بتوانند حق میزبانی باشگاه‌های ایرانی را به طور کامل وصول کنند. اما پس از جلسه با آقای دبیر کل، رسانه‌های رسمی باشگاه‌های آسیایی و البته سخنگوی وزارت ورزش اخباری را منتشر کردند که حکایت از مذاکراتی داشت که طی آن کنفدراسیون فوتبال آسیا حق طبیعی فوتبال ایران را با تغییر برنامه بازی‌ها به ایران داده بود.

واکنش پرسپولیس و استقلال به توافق امروز

باشگاه پرسپولیس با عنوان «توافق بزرگ» به انتشار خبر پرداخت و استقلالی‌ها نیز تیتر «توافق مهم» برگزیدند. اما به راستی ماحصل مذاکرات مدیران باشگاه‌های ایرانی با دبیر کل AFC چقدر با پیشنهاد ابتدایی این کنفدراسیون تفاوت داشت که حالا از آن به عنوان خبر خوش یاد می‌شود؟ در پیشنهاد AFC رسما عنوان شده بود بازی‌های پلی‌آف در دوبی برگزار شود ایرانی‌ها در سه دیدار از دور رفت میهمان باشند و میزبانی سه دیدار دور برگشت، پس از بررسی شرایط اعطا شود.

خیلی دوست داریم که این خبر خوش را دربست باور کنیم و اینطور تصور کنین که مدیران اعزامی توانسته‌اند ای‌اف‌سی را به عقب‌نشینی از مواضع غیرورزشی‌اش وادار کنند و حق فوتبال ایران را - هرچند به جز مرحله پلی‌آف - بگیرند اما باور این موضوع بدون رویت ضمانت کتبی ای اف سی کمی سخت است چرا که سابقه به ما می گوید این احتمال بسیار کم است و باید منتظر واکنش رسمی تشکیلات آسیا بر روی سایت این نهاد ماند.

اغلب رسانه های داخلی نوشته اند؛ چه ضمانتی هست که کنفدراسیون فوتبال آسیا که تحت نفوذ برخی کشورهای عربی تصمیمات ضدایرانی می‌گیرد، در مرحله گروهی هم با ساز ناکوک قبلی نرقصد و حق میزبانی را از ایران سلب کند؟

فعلا باید به همین وعده ها دل خوش کرد و امیدوار بود که مدیران ای اف سی با ما صادق خواهند بود. خبرها از مالزی حکایت از آن دارد که کنفدراسیون فوتبال آسیا پذیرفته که در مرحله برگشت حق میزبانی ایران را برسمیت بشناسد.

فعلا هواداران فوتبال باشگاهی ایران می توانند از اینکه مهمترین رقابت های بین المللی را حتی در حد تماشا از تلویزیون از دست نداده‌اند خرسند باشند، میدانی که غیر از سود چشمگیر مالی ، فرصت های بزرگی برای ترانسفر بازیکن و شناختن فوتبال ایران به بازارهای بزرگتر فراهم می آورد. فقط می توانیم امیدوار باشیم که تضامین گرفته شده مدیران مذاکره کننده ورزش ایران در مالزی این پرونده را برای همیشه بسته باشد و جایی برای بهانه و تبصره باقی نگذارد چراکه در صورت هرگونه تشکیک در این مورد، به جز حیثیت ملی فوتبال ایران، جریمه هایی بسیار سنگین تر هم برای فوتبال ایران به همراه خواهد داشت که موجب ورشکستگی کامل و قطعی این ورزش در کشورمان می شود. 

بیانیه رسمی ای اف سی و پایان جنجال ها با پیروزی ایران

بعد از جلسه نمایندگان باشگاه های ایرانی و کنفدراسیون فوتبال آسیا، AFC در نامه ای موارد زیر را تایید کرد:

-  تیم های شهرخودرو و استقلال در پلی آف لیگ قهرمانان اروپا در روز 5 بهمن 1398 در امارات برابر حریفانشان به میدان می روند.

-  با تغییر برنامه مرحله گروهی تیم های ایرانی بازیهای دور رفت (1 ، 2 و 3) را به عنوان مهمان برابر حریفانشان برگزار می کنند و بازیهای برگشت (4 ،5 و 6) را در خانه میزبانی می کنند.

- تصمیم کنفدراسیون فوتبال آسیا درباره بازی‌های نماینده های ایران و عربستان همچون گذشته است.

با توجه به شروع مرحله پلی آف لیگ قهرمانان تیم ها باید خیلی زود برای گرفتن ویزا اقدام کنند و کنفدراسیون فوتبال آسیا مسئول اقدام دیر مدارک برای ویزا نخواهد بود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۹
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۶۲
پول خرج کردن رفتن مالزی به حرف AFC گوش کردن و چشم گفتند و آمدن! و همان حرف AFC شد دوباره!
چه شق القمری کردند!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۴
ما میگیم زدیم شمام بگید زدیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۴
اصلا قبول نکردند و هیچ تضمینی ندادند
و این اطلاعات هم خلاف است
و به ایران نخواهند آمد
شک نکنید
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۴
تیتر خبر مثل تیتر روزنامه کیهانه
در برجام هم گفتند ابتدا بتن را بریزید سپس ما قول می دهیم تحریم را برداریم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۴
دنیای ارتباطات آزاد است
و در سایت ای اف سی گفتند و موجود است
هیچ تضمینی ندادند
چرا هنوز فکر میکنید قدیم است !؟
مردم اینترنت دارند
و اکثرا سواد انگلیسی هم دارند
بازم که کم آوردند اما خوب رجز میخونند
تمام اعضای کنفدراسیون فوتبال آسیا مسلط به زبان انگلیسی بودند فقط نماینده ایران مترجم داشت.یعنی در این مملکت مدیری مسلط به زبان انگلیسی پیدا نمی شود؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۴
نه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۵۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۸
البته که هست
ای کاش بر سر تمام مسائل ملی اینقدر با هم متحد بودیم... نمی دانم در این فوتبال چه چیزی است که وقتی به مشکلات در حوزة فوتبال می رسیم، تمام هم و غم کشور، پیدا کردن مربی برای فلان تیم و پرداخت پول به فلان شخص و غیره می شود... اما چنانچه مشکل در حوزه اشتغال، رفاه و اقتصاد و سیاست و غیره ایجاد می شود، تنها چیزی که میبینیم فقط دو دستگی و اختلاف و تشنج و غیره است...
چرا دروغ می گید
بند اخر پارگراف دقیقا عنوان کرده تضمینی نیستاین بود فتح المبین شما؟؟؟؟؟؟؟؟؟
این چطور عقب نشینیAFC است که استقلال و شهرخودرو نمیتونند توی ایران بازی کنند؟؟؟؟
لطفا بیش از این به شعور مردم توهین نکنید
به درک محروم بشیم،خیلی هم خوشحالم خیلییییییی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۳
جنگ طلب اصولگرا
هموطن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۴
ناشناس 23:43
سایه ی جنگ و که الان به لطف شما اصلاح طلبا رو سرمون داریم!
خواهشن حرف بیخود نزنید! کدوم عقب نشینی؟! تمام چیزهایی که AFC از قبل هم گفته بود اینا رفتن اونجا گفتن چشم! حتی میتونم بگم که هیچ نیازی به این سفر تفریحی(!) هم نبود!
چرا الکی شلوغش میکنید ...اینکه آخر همان حرف afc شد ؟؟؟!!!!
تابناک واقعا تیتر هات کمی ادمی را به شک وا می دارد واقعا عقب نشینی کردند؟!!! میان ایران بازی می کنند ویا ....؟!!!
کدام عقب نشینی؟
پبشنهاد اول کنفدراسیون فوتبال آسیا این بود که ابتدا بازیهای رفت انجام بشه سپس برگشت در ایران.
کلی هارت و پورت کردند که ما تحریم نمیکنیم و شرکت و نمیکنیم و فلان.
خالا کلی آدم پاشدن عنر عنر رفتن اونجا آخرش هم هون حرف اول کنفدراسیون شد.
وارونه جلوه دادن خبر کار یک بنگاه خبری نیست.
بر حلاف تصور شما هم همه میدونن چی شده.
حالا شما این رو هم چاپ نکن.
اما مردم دیگه به شماها اعتماد ندارند.
تا این رو باور نکنید هیچ چیزی درست نمیشه.
ما عقب نشینی کردیم یا AFC؟!!!
چرا جو می دید ؟
همون پیشنهاد AFC قراره اجرا بشه. تحلیل خبرگزاری مهر رو بخونید.
فقط کلی هزینه برا سفر اینا شد.
این حرفها به جز یک مشت دروغ ( اگرخوشبین باشیم سوئ برداشت ) چیز دیگری درانتها ندارد . مگر کویت وعربستان وامارات را جریمه کرده اند که بازی برگشتشان در کشور دیگری باشد وبازی رفتشان در ایران ؟ شش نفری یک مسافرت مفرح رفتند و حال کردند ! خلاص
دروغ ممنوع .
برجام ورزشی بر ملت ایران مبارکباد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۳
ایران منزوی کردن این اصولگراها
ناشناس
| - |
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۵
دوست عزیز الان مگه اصولگراها سر کارند ؟ ببخشین میشه راهنمایی کنیدو یه ملتی رو از بی خبری نجات بدین.ممنون.
اخه چرا سفسطه چرا بیهوده گویی ؟
چرا اصل خبر ‌AFC رو نشر نمیدید ؟
کجا گفته برگشت در ایران ؟
حافظه ۳ روز پیش هم که گفتند شرف و عزت ملی زیر سوال میره رو هم فراموش کردید ؟ الان که میرن امارات برگشت هم با احتمال بررسی وجود امنیت بازبینی خواهد شد ؟
پس کدام عقب نشینی ؟ کدام پیروزی ؟........
غیور "مردان" ورزش ایران برای بازی با کویت به امارات می روند یک هواپیما پر از غیور "مردان" به دوبی می روند
کاش یکنفر یک کت سایر برای مقام مسۇول خریده بود!
چقدر بعضی از مدیران ما بد لباس هستند! کاش لااقل دکمه کتش را نمی بست! خیلی بده این عکس!
این همه دروغ تحویل مردم میدید، خسته نشدید. کدوم عقب نشینی برادر من. خجالت هم خوب چیزیه
باز هم دروغ
تصمیمات حقارت آفرین آقایان بنفش رو توجیه نکنید
بازهم دروغ دروغ دروغ...توی بیانیه ای اف سی در وبسایت هیچ تغییری در مواضع این نهاد صورت گرفته،چوب حراج بر ته مانده اعتبار
ظاهرا همه شرایط ای اف سی رو قبول کردیم.از اول هم که برنامه همینجوری بود،جوک میگید «موفقیت بزرگ»همون اول هم همینطوری بود که تا دور برگشت همه بازیهامون رو خارج برگزار کنیم تا فرصت بررسی داشته باشن.الانم همینطوره..چه چیزی تغییر کرد؟؟؟
این توافق بدان معناست که فدراسیون فوتبال ایران، تحلیل AFC از شرایط امنیتی ایران را در کوتاه مدت پذیرفته است. هر چند که نمایندگان فدراسیون از برگزاری بازیهای برگشت در ایران مطمئن هستند اماااااااااااا قطعا این موضوع بلاقید پذیرفته نشده است
عجب موفقیت بزرگی رفتند دبی بله بله
خخخخ
چگونه می توان به این رسانه اعتماد کرد وقتی همه چیز را برعکس میکند
خسته نباشید، اینکه شد همون حرف اول AFC. نمی دونم چرا اصرار دارید همه چی رو یجور دیگه جلوه بدید!!!!!
لابد خطای انسانی بوده!!!!!!
چرا چرند تحویل می دهید
میزبانی دور اول رو کلا گرفتن ، بعد گفتند برای دور بعدی دوباره باید بررسی کنند
شما به این می فرمایید موفقیت و پیروزی
لطف کنید اصل انگلیسی را منتشر کنید!
- با تغییر برنامه مرحله گروهی تیم های ایرانی بازیهای دور رفت (1 ، 2 و 3) را به عنوان مهمان برابر حریفانشان برگزار می کنند و بازیهای برگشت (4 ،5 و 6) را در خانه میزبانی می کنند.

نکته مهم! آیا در خانه میزبانی می کند آمده است یا فقط میزبان آمده است!!
نرمش قهرمانانه کلا مد شده دیگه
فوتبال دولتی را جمع کنید بسته دیگه
عقب نشینی؟! کدوم عقب نشینی؟؟
خبر خوشی بود????
حق مسلم خودت را به خودت بدن خبر خوشی هستش؟؟؟؟
دلم میسوزه از مدیریت نا کارامد مدیران طلبکار!!!!!!!!!!!!!
دلم میسوزه از مدیریت نا کارامد مدیران طلبکار!!!!!!!!!!!!!
اونها عقب نشستن شما واقعا نمیفهمید یا...وقتی پلی آف که میزبانی حق تیمهای ایرانی بود رو گرفتن یعنی مسئولین نامسئول ایران قبول کردن که کشور امن نیست
میشه نابود کردن عزت و وطنفروشی رو تعریف کنید
چقدر دروغ می گویید!!!!
بسه دیگه
تو را بخدا اینقدر دروغ نگویید
جام زهر فوتبالی!
نرمش قهرمانانه، این بار در عرصه فوتبال. فوتبالی که بسیاری از مدیران آن سابقه نظامی گری دارند خیلی راحت سر تسلیم فرود آوردند.
فارس هم با آب و تاب این خبر دروغ رو زده!
صحبت های آقای دادکان نماینده ایران در afc را که از رادیو تهران روز گذشته ساعت 19 تا 19:30 دانلود کنید و گوش کنید تا ببینید حقیقت چی بوده است.
قبلا گفته بودم زور نزنید ، کاری نمی توانید بکنید .
خسته شدیم از بس دروغ شنیدیم
خود گويي و خود خندي
عجب مرد هنرمندي
لااقل قیافه حق به جانب نگیرید شاهنامه اخرش خوشه توی این چند سال جزمسئولین ورزش برای خود کسب وجوه کردن کاری برای ورزش ایران نکردن
وقتی میپذیری پلی آف که میزبانی حق ایران بود رو در یک کشور دیگه انجام شه یعنی نا امنی در کشور رو تایید کردین
فکر نان باش که خربزه آب است.
اولاً تا مشخص نشود که مترجم این گروه مذاکره کننده چه کسی بوده و متن مورد توافق چگونه امضاء شده است هر حرفی بی ارزش و دلخوش کنک است
دروغکویی
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان